{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Overivrig hvalp - killing i huset. Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa

I lørdags fik vi et nyt, omend ikke beregnet medlem af ores familie. Der sker det at min mand som kører taxa, lige er kommet hjem fra en Århus tur, og så banker det på døren. Der står et par fremmede mennesker og siger at der er en kat under bilen. Okay tænkte jeg så og gik derud for at se hvad det var. Det viser sig så at være en lille killing der på forunderligvis er kravlet indimellem køleren og kølegitret på bilen og nu sidder og mijaver ynkeligt. Det lykkedes os at få den ud efter lidt baksen, og så står man der med en killing som vi ikke aner hvor stammer fra eller hvor længe har siddet i taxaen.
Efter snak med internater og dyrlæge bliver vi enige om at vi må adoptere det bette kræ. Hun viser sig at være ca 5 uger så nu ligger der lidt arbejde i at opfostre hende.

Men problemet er at vi jo har 2 dejlige schæfer hvalpe påønæsten 6 måneder. Sølver som er hannen leger plejefar for Killingen der har fået navnet My. Det er fint og godt.
Problemet er Molly, vores tæve som har det med at blive total overgearet og ivrig når killingen er i nærheden og biver og alt muligt. Hun er alt for voldsom for sådan et bette skravl som My er.
Vi har sat os ned og lagt My hos hende når hun er rolig, og lader hende snuse og slikke My men hun bliver ved med at reagere overivrig.
Så hvad gør man for at lette situationen og lære Molly at være forsigtig? Hjælp! Vi vil så gerne have det til at fungere med hvalpene og killingen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overivrig hvalp - killing i huset. Hjælp
  • #1   13. jul 2011 Jeg ville istedet forlange at hun holdt sig på afstand af killingen. Det er en kommando som der er håb om, at hun kan administrere.
    Det er selvklart lidt svært at få hunden til at forstå, at I forventer en ikke definerbar adfærd af hende omkring killingen, medmindre hun forstår kommandoen "RO".

• #2   13. jul 2011 Jeg synes i gør det rigtige, det har både killing og hund godt.
    At bede hunden holde afstand mener jeg er, at byde problemmer velkomment.
    Grib ind hvis killingen på nogen måde er i fare

• #3   13. jul 2011 Jeg synes i gør det rigtigt svært for hunden, der bare lærer at betragte killingen som legetøj, der ovenikøbet bliver serveret for den.
    I skal lære den at respektere killingen og det gør i ikke ved at lade den slikke på killingen.
    Den lærer i stedet at lægger den sig får den en kat at lege med!
    I skal ikke regne med, at den kommer til at tænke; "Næh sikken en sød lille en, den skal jeg være meget forsigtig med, ellers tager den skade!" Det er at overvurdere en hund.

Kommentér på:
Overivrig hvalp - killing i huset. Hjælp

Annonce