{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

SodaDog
SodaDog
Tilmeldt:
6. sep 2010
Emner: 8 Svar: 13

Gøer af andre hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 4mdr hvalp som efter overfald af overivrig hund, er blevet usikker på andre hunde. Der var ikke noget inden. Den gøer af dem, og stopper ikke igen før efter rigtig lang tid.
Den tør godt gå hen og snuse, hvis den anden hund står helt stille, men trækker sig igen væk og gøer, med halen nede. Hvis hunden kommer for tæt på, kan den finde på at snappe.

Hvad kan jeg gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøer af andre hunde
  • #1   8. maj 2017 Starter til holdtræning, så hunden lære at omgås andre hunde uden at skulle frygte, at de gør den noget. smiley

    Selvfølgelig et sted med positiv træning, og hvor der kan være fokus på netop jeres udfordring. (dvs. et hold, hvor det ikke bare er "kæft, trit og retning")


  • #2   8. maj 2017 I dagligdagen ville jeg undgå møder med andre hund for en tid, og istedet træne at ignorere de hunde, I møder.
    Få hundens opmærksomhed, når du ser en anden hund, skab en afstand som gør din egen ikke reagerer med vov, og beløn for stilheden. Efterhånden som den bliver mere vant til at den kan være i fred fra andre hunde, kan I rykke nærmere. Og med tiden vil I måske (sandsynligvis, men kommer an på både race og individets sind) igen få en helt normal relation til fremmede hunde.
    Det vigtige er at undgå flere små forskrækkelser, så hvalpen ikke igen og igen bliver bekræftet i sin frygt.


  • #3   8. maj 2017 Måske du kunne kigge på BAT-træning? Jeg har ikke rigtig erfaring med det, men jeg ved, at det bliver anbefalet rigtig meget.
    Afhængig af, hvor alvorligt det er (og hvor meget du selv har styr på situationen), ville jeg søge hjælp fra en professionel, så du er sikker på, at du ikke forstærker hvalpens angst. Det der med at den anden hund skal stå helt stille og så kan din hilse er ALT for ukontrolleret! Og du risikerer netop at forværre situationen.

    Jeg ville i stedet arbejde på sikker afstand så der IKKE er mulighed for at hvalpen får overskredet sine grænser igen og bliver utryg. Det er først, når hunden er tryg og afslappet på afstand, at du overhovedet kan arbejde med hundemødet - hvilket heller ikke skal være tilfældige på gåturen, især når du har en lille hvalp. Hvis du går ind til det med en hvalp der er utryg og stresset får du intet gavnligt med fra mødet smiley


  • SodaDog
    SodaDog Tilmeldt:
    sep 2010

    Emner: 8 Svar: 13
    #4   8. maj 2017 Jeg har i dag skrevet til et par trænere, med henblik på opstart på træningshold, og så har jeg kigget på nogle der tilbyder BAT. Synes dog de fleste jeg finder, har tilhold i jylland..

    Er lidt nødt til at høre:
    Hun gør også af billeder - både i blad, og på skærm -, og tegninger af andre hunde. Er det samme tilgang, som med rigtige hunde? smiley Hun tror fuldt og fast på at den springer ud, og vil æde hende.


Kommentér på:
Gøer af andre hunde

Annonce