{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

Hvalpe købere?? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Jeg undere mig lidt over hvorfor der er så mange der kigger på hvalp og skriver på dem hvis de ikke har pengene??

F.eks har en veninde et kuld lækre hvalpe til salg og så er der en der skriver på dem om hun kan hente en hvalp i dag og så laver de en kontrakt hvor min veninde får hele beløbet for hvalpen 1/8, da hun havde så mange regninger der skulle betales denne måned.. Øhh min veninde siger self nej men at hun kan gi halvdelen nu og resten 1/8 eller reservere ham for 1000kr til den første og hente ham der.. Men det vil køber ikke da hun ingen penge har nu.. Hmm

Der var også en der ville afbetale 500kr i måneden for en hvalp til 6000kr.. Det er så lige 1år!

Tænker så bare hvorfor kigge på hvalp når man ikke har pengene?? Og har man så råd til div. dyrelægeregninger samt alt udstyr og foder??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe købere??
  • #1   13. jul 2011 Måske fordi det er blevet så normalt med afbetaling alle steder..

    "Køb nu og betal først om 6 mdr"
    " For kun 399 kr /mdr kan du få dette 50" Tv"
    osv osv

    Jeg har altid sparret op til "småting" og kun lånt til store køb som feks bil og hus


  • #2   13. jul 2011 havde også nogle her og se på hvalp de ville bedtale 1000kr når de hendted hvalpen så kunne jeg få 1000 kr om måneden i afdrag på den bagefter ,for det fik de i køre penge fra kummunen.så dem kunne de undvære ,har set her inde der er flerre der skriver i deres anonnce at de kan bedtale den på afdrag.


  • #3   13. jul 2011 Ja, den var ikke gået hos mig, der er det ikke muligt at købe på afbetaling. Der er så heller ingen, der har spurgt om det eller diskuteret prisen.

  • #5   13. jul 2011 jeg hader den slags henvendelser...jeg havde en masse af den slags ved første kuld og har lært noget fra det, dog kommer der stadig et par stykker af den slags...jeg ville aldrig skrive til nogen der har hvalpe til salg, måske endda komme på besøg, hvis jeg ikke har penge til at købe en hvalp...det samme er det med at forhandle prisen, det ville jeg aldrig tør, selvom jeg kender opdrætteren og har købt der før...
    Mine priser kan forhandles lidt, men kun hvis de personer virkelig har vist nok interesse for hvalpen og har læst omkring racen osv og ikke når den første spørgsmål er hvor meget jeg vil gå ned i prisen..."afbetaling" tilbyder jeg kun inden hvalpen er salgsklar, det er så ikke rigtig afbetaling, men nogle mennesker er lidt bange for at de skal betale mange penge på engang, så de har det bedre med at betale fx 2000kr hver gang de besøger hvalpen hos mig inden hvalpen er klar til at flytte hjemmefra...


  • #7   13. jul 2011 det er jo ikke alle der lige har så mange penge.
    men der for kan hunden jo godt få det godt.
    hvis hunden skal til dyrlægen kommer den da det:)
    mvh steffen


  • #8   13. jul 2011 Jeg har det sådan at en hund køber man, fordi han/hun skal være en del af familien i rigtig mange år.

    I den forbindelse er anskaffelses prisen med afstand den mindste udgift, så hvis man allerede der begynder at tælle knapper, så skal man bare lade være....

    Vores Berner Sennen er købt til prisen og betalt på stedet, og anderledes vil det aldrig blive gjort.


  • #10   13. jul 2011 Det er ikke altid man har sparet op.
    Min drømmehund Lady dukkede pludseligt op og jeg måte låne pengene af sønnen til hende. (kunne nok have fået hende på afbetaling da det var den hvalp faderens fam. havde krav på og dem kendte vi personligt)

    Når jeg skal have hund igen når Lady og Mille ikke er her mere , er det ikke sikkert jeg har fået sparet noget op til ny hund, men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke har råd til hund


  • #11   13. jul 2011 Jeg er rigtig træt af folk, som henvender sig på feks en hvalp som koster 8000,-, men de har kun 2500,-. Men de er jo på SU eller sygedagpenge, eller førtidspension eller manden er lige blevet fyret, eller eller eller.
    Jamen hvorfor kigger man i det hele taget på hund/dyr (hvor der er stor risiko for uforudsete og muligvis store udgifter), når man ik har ret mange penge. Hvorfor sparer man ik pengene op FØR man kigger hund, hvis man absolut SKAL ha en på trods af pengene er små. Hvorfor henvender man sig på hunde til salgspriser, som ligger 2-6 gange over det man har råd til? Hvorfor kigger man ik på dem, som man reelt set har råd til.
    Og det med afdragning gider jeg heller ik. Har man ik pengene lige her og nu, men om feks 1-2 mdr, så spørger man i banken ik sælger/opdrætteren.
    Desuden synes jeg nogle har det lidt som en selvfølge at man vil sælge, bare fordi de er villig til at købe. De bliver dælme noget negative over et nej.
    Eller dem som tror, at hvis de byder mere end salgsprisen, så kan de komme først i køen til hvalpen.
    Eller sms´er, hvor man ik engang gider at skrive sit navn. Kan simpelthen ik tage sådan noget seriøst og bare skriver: Hvis jeg henter hunden i dag, hvor langt vil du så gå ned i pris?

    Ja synes godt nok vi af og til får nogle trælse henvendelser nogle gange.


  • #12   13. jul 2011 Alice: hvad så hvis hunden bliver syg uden du har fået sparret op?

  • #13   13. jul 2011 Så I mener at folk uden at have den kontante pris her og nu ALDRIG kan give en hund et værdigt hjem med dersens tilhørende goder??

    Og ja mener at tage den til dyrlæge tjek og forsikre dyret med ansvar og sygeforsikring.....

    Der er også nogen der vælger at købe en hund og de har pengene til dem kontant, men her ved sælger af hvalpen/e ikke om den vil leve et liv i luksus..... Næ hvalpen/e kan være uheldig at komme i hænder på en køber der vælger at bruge vold i opdragelsen, stå i et bur hele dagen og kun komme ud på små korte lufteture, eller være lukket inde i et bryggers og kun komme ud i haven som eneste luksus hunden har i sin dagligdag..... Eller blive ofre for en der kun er interesseret i at skamavle på hvalpen, fordi jep denne race er populær, lad os tjene penge på den....

    Hvorfor skærer alle folk med små midler over en kam, man ved jo ikke hvorfor deres situation pt er sådan og man ved jo ej heller om det kan vende til det positive.....


  • #14   13. jul 2011 og så hader jeg, når aftaler ik bliver overholdt. Har prøvet en gang nu, at folk bare ik dukkede op som lovet uden så meget som en skide sms : vi kommer ik alligevel !


  • #16   13. jul 2011 Lige den med hund på afbetaling, ja der står jeg lidt af. ALLE kan da vel spare et par tusind op til en hund på få mdr. Ja ellers kan jeg da ikk se hvordan de får råd til forsikring, mad, udstyr og dyrelæge ? !

    Men jeg forstår så tilgengæld godt dem der sige de vil betale mindre end salgsprisen, f.eks dem som sætter deres 2 årige chihuahua mix til salg for 7oookr. De må næsten have regnet med at det vil folk ikke batale. Hundeelskere eller ej smiley


  • #17   13. jul 2011 jeg synes der findes hunde til alle, lige meget om man har mange penge eller ej...hvis jeg ikke har råd til en racehund med stamtavle, så ville jeg enten kigge på nogen der er raceren men uden stamtavle eller blandinger og hvis jeg ikke engang har råd til det, så findes der jo stadig mange søde hunde i internater, som ikke koster meget og har også ret til at få et godt hjem

  • #18   13. jul 2011 vi lagde vores livstil om da vores veje mødtes og hundene blev 1 prioritet i livet....slut med rejser resteurationsbesøg og teater/bio. så i ti år har vi haft det skønneste liv i pakt med dyrene og naturen her i
    Jylland.
    Har oplevet at købere ville prange om prisen, betale af konto, men det er levende dyr som man virkelig føler omsorg for, ville de undvære ferien hvis de skulle vælge dr, dyr/ferien?......Ane


  • #19   13. jul 2011 Team Rolling R
    hvis din forsikring er så dyr burde du måske finde et andet selvskab
    da vi maks gir 300.kr månedenfor syge/ansvar på vorers hund:)

    så kan ikke se hva problemet er:)


  • #22   13. jul 2011 Jeg ville aldrig hverken sælge eller købe hund på afbetaling..
    Hvis økonomien omkring et hvalpekuld ellers hænger sammen og der ikke er for stort underskud på kuldet, så kunne jeg godt finde på at gå ned i pris hvis der er interesserede som virkelig kan tilbyde et super hjem - f.eks. hvis det er en hanhund mod at kunne få en parring med den gratis ved senere lejlighed... Eller til nogen som jeg føler der er super kemi med, som evt. kunne have interesse i udstilling osv.
    Det kunne også være der kom en hvalp med en mindre fejl, som en knap så bemidlet familie/person kunne få en skøn hund ud af smiley
    Men det ville være noget der blev tilbudt fra min side, ikke noget jeg synes køberen skal begynde med når kontrakten skrives.


  • #23   13. jul 2011 tror Tina har ret... folk er forvent med at kunne få det de ønsker sig her og nu.... og ikke behøve at tage højde for at der faktisk er penge til det, på kontoen

Kommentér på:
Hvalpe købere??

Annonce