{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.658 visninger | Oprettet:

råd om nyresvigt {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige et spørgsmål til jer som har oplevet jeres hund få akut nyresvigt.Min boxer på 1 år er pt. indlagt med akut nyresvigt, og vi afventer om der en fremtid for ham. Dyrlægen tror muligvis at han har fået en virus/bakterie som rotter b.la. er smittebærer af. Kan desværre ikke huske hvad den hedder. Han er sat i behandling, så nu afventer vi bare en forhåbentlig bedring. Hvis dyrlægen har ret, har han muligvis en chance for at overleve.

Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende, hvor jeres hund overlevede? Og hvordan ser fremtiden ud med skadet nyrer?

Måske et rodet indlæg, men jeg kunne bare godt tænke mig at hører om jeres erfaringer med nyresvigt... mens jeg sidder her hjemme og krydser finger, ben, arme mv. for lille Jargos liv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng lamper og gardiner 1.700 kr.
  • Tag 2stk beton stolpefod op af jorden 800 kr.
  • Pudse vinduer 500 kr.
  • Hang 3 lamps from ceiling 800 kr.
  • Nedtagning og opsætning af loftslampe 730 kr.
  • Tilslutning af induktionskogeplade 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  råd om nyresvigt
  • #1   1. jul 2011 Min hund overlevede det ikke, han blev aflivet efter en uge

• #2   1. jul 2011 Desværre er boxeren en af de racer som lider af dårlige nyrer -

Vi oplevede det hos vores gamle boxer, men den var 12 år-

se denne side
    http://www.bostobox.dk/jrd.html

• #3   1. jul 2011 Kender en hvis hund fik noget lignede med akut nyresvigt. Efter lang behandling blev den bedre, men et år efter fik den igen en og blev så aflivet.

Vil meget gerne høre noget mere om det med smitte fra rotter hvis du kan komme i tanke om det.

• #4   2. jul 2011 Hvor er det dog forfærdeligt for jer alle.

Vil gerne høre mere om hvad smitten hedder fra rotterne.

Sender jer de mest positive tanker.

God og snarlig bedring Jargo.

• #6   2. jul 2011 Jeps leptospirose det var det. Min dyrlæge fortalte at denne form for smitte kunne hunde sagtens få uden at leptosipirose går i nyren. Man har før tjekket raske hunde og funde antistoffer. Så vi har bare været rigtig uheldig. Samtidig fortalte han også at de er rigtig sjældent at dyrlæger ser disse tilfælde af nyresvigt.

Og dog, dyrlægen har ringet og fortalt at Jargo er i markant bedring. Han kan spise og drikke nu og er blevet gladere og mere opmærksom. Så nu er vi rimlig overbevist om at det er leptosipirose. Og ja det er jo egentlig godt, for ellers skulle han nok skulle aflives.

Tak for de venlige tanker!!

• #7   2. jul 2011 Citronmåne - forfærdeligt med din boxer, også selvom han var 12 år. Jeg var slet ikke klar over at boxeren er i risiko for dårlige nyrer. Og lidt skræmmende at der skal kæmpes sådan mellem opdrætter om at forsøge at få denne genfejl udryddet.

Jeg håber og satser dog på at det ikke er denne type nyresvigt Jargo har.

Kommentér på:
råd om nyresvigt

Annonce