{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Hvalp er pludselig strid ? {{forumTopicSubject}}

Ja vores lille søde vovse har vist en ikke sød side af sig idag. Hun bed sin gode hygge kanin ven meget slemt, nu har de ellers gået og hygget sig sammen i et par uger. Men helt umotiveret bed hunden kaninen. Ja og så sidder der sikkert mange og tænker, det er jo hundens natur at jage og spise. Men jeg har brug for råd, ikke fakta smiley Hvordan får vi den til at holde op med det? vi vil nødig af med en af dem. Og kaninen var her først.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp er pludselig strid ?
  • #1   26. jun 2011 ?? Det giver jo ingen mening at komme med råd, der ignorerer fakta

• #2   26. jun 2011 Jeg ville personligt ikke ture lade en hvalp rende sammen med en kanin..

Knurrede hun samtidig eller kunne det forveksles med leg?

• #3   26. jun 2011 Og kaninen var her først??
    Altså, kan den ikke være i et bur? eller i et andet rum en hunden?

• #4   26. jun 2011 Jo det gør da smiley Der er mange der har hunde som er venner med både katte og kaniner, selv om fakta er at hunden burde jage og spise dem. Jeg søger råd fra dem der har lært deres hunde det. Og ikke bare dem der vil fortælle at det ikke kan lade sig gøre.

• #5   26. jun 2011 hvorfor skal hunden absolut kunne gå sammen med et byttedyr?? ville du også forvente at en kat kan sammen med en mus?
    Det er jo meget fint at nogle kan, men at forvente det, er ikke ikke helt realistisk

• #6   26. jun 2011 og DET har du tænkt dig at din kanin skal være prøvekanin til... hmmm... tror jeg tilslutter mig Sunshine

• #7   26. jun 2011 En kat kan jo forsvare sig over for en hund, hvad kan en kanin??

• #8   26. jun 2011 Jamen det kan vel lade sig gøre med en voksen velopdragen hund der ved hvad den gør, i fohold til en hvalp der ska smage på hele veden og mærke sig frem med sine tænder..

De deler jo slet ikke det samme kropssprog, hvad gør du hvis din hund bider din kanin igen bare med alvorligere følger?

• #9   26. jun 2011 Hm, jamen mit råd, hvis jeg skal ignorere fakta, vil så være at fortælle hunden, at det må man ikke, for det gør jo ondt på kaninen. Det bør den kunne forstå smiley

• #10   26. jun 2011 Vores kanin er renlighedstrænet og bor ikke i bur, vi lufter hende og hun går frit. Og de har haft det fint og tit ligget sammen og solet sig. Men nu idag hoppede hunden efter kaninen og bed den. Så pt er de i hver deres rum, men det er ikke særlig holdbart for nogle af dem.

Og tak til jer der kommer med de meget brugbare kommentarer smiley At smide hende videre i systemet skulle hjælpe på hvad? Jeg spørger jo netop om råd fordi jeg ikke bare vil smide hende ud.

• #11   26. jun 2011 en kat er selv et rovdyr og ikke en naturlig byttedyr for en hund - hvis en hund slår en kat ihjel, så tror jeg ikke den vil spise den, men lade den ligge....

• #12   26. jun 2011 Hold dem adskilt, og lad dem kun mødes engang i mellem hvor hvalpen er i snor, hvis den gør antræk til leg med kaninen fjernes hvalpen igen. Efter et par år når hvalpen er blevet voksen er den måske mere rolig og ligeglad med kaninen.
    Men intet er sikkert

• #13   26. jun 2011 At finde et andet hjem til hende, vil jo hjælpe på at hun så ville kunne være et sted der kulle tilgodese hendes behov og det er ikke hendes behov at skulle lære at bo med en kanin ... MEN endnu mere vil det skåne jeres kanin for at skulle være forsøgsdyr i jeres projek, som måske slet ikke kommer til at fungere og i ved slet ikke hvor længe det vil kunne funger ... kaninen vil altid kunne risikere at blive bidt

• #14   26. jun 2011 Jeg kender en Boston terrier som er bedsteven med både en kat og marsvin - men det er nok nærmere undtagelsen end reglen.....jeg har passet omtalte marsvin - og hvis ikke det var i bur, - så havde mine hunde nok aflivet det......

• #15   26. jun 2011 Team R
    At smide den videre skulle hjælpe på, at hunden ikke æder kaninen forestiller jeg mig. Det er jo lidt svært at råde dig specielt fornuftigt, når man ikke må tage med i betragtning, at kombinationen af hundehvalp og kanin nok ikke altid er den bedste. Heller ikke selvom det er sket at to meget forskellige dyr har kunnet enes. De tilfælde, hvor det lader sig gøre, er jo nok nogle specielle individer og da din hvalp allerede har bidt kaninen, er der ikke rigtig noget der tyder på, den er klar til at have et byttedyr som ven lige nu.

• #16   26. jun 2011 tror du får svært ved at have en dværgpinscher blanding til at gå med en kanin, det er en rottejagende hund, avlet til at nedlægge små dyr.. ville ikke have dem sammen..og nej jeg tror heller ikk du kan lære den det.. man skal aldrig sige aldrig, men har INGEN ide til hvordan..for den har en rimelig stærk drift den race..selvom din kun er halv..

• #17   26. jun 2011 Havde ikke lige set hvilken blanding hvalpen er, tror også at det vil blive svært at få den til at forliges med en kanin.

• #18   26. jun 2011 Tror ikke du får en rottehund eller blanding deraf til at kunne være sammen med en kanin, det ville nok være utopi.

• #20   26. jun 2011 Har selv en dværgpinscher blanding, og hun elsker alt og alle af mennesker, hunde, katte osv.

Men er også sikker på at vis hun fik muligheden for det, havde hun bidt de fugle og egern og jagere i vores skov smiley

ellers må i jo tætte kaninen i et stort bur, altså tvivler på den bliver ulykkelig af det.. men det er vel hvad man prioritere, vil da helt klart vælge hun frem for kanin men er også et hunde og IKKE kanin menneske.. smiley

• #21   26. jun 2011 * tætte = sætte..

• #22   26. jun 2011 Altså umuligt vil jeg ikke sige det er.. Men det skulle nok være en lidt ældre hund..

Min Jack Russell Terrier's forældre er begge seriøse jagt og rottehunde..
    Men hun ligge med rotten på maven og vasker ham, hun sørger for at han ikke render væk..
    De deler også cykelkurv..

Men han kom også først da Tumle var 2 år..

• #23   26. jun 2011 Hvad tænkte i da i valgte race?
    Måske ikke oplagt med en rottefagende hund smiley
    Har selv undulater og en gårdhund, når fuglene er ude er hunden i snor smiley

• #24   26. jun 2011 Jeg har selv haft en fri kanin, og jeg kunne aldrig finde på at have et rovdyr og byttedyr fri i samme rum.

Nu er min hund godt nok bange for kaninerne. Men derfor skulle de aldrig være alene sammen.

Kaninen var der først - jamen så køber man en hund, når kaninen dør smiley

• #25   26. jun 2011 Fredsfyldt: ingen siger at det er umuligt, men det er meget meget ldit sandsynligt og det er bare ikke fair for kaninen at den skal være prøveklud for dette eksperiment

• #26   26. jun 2011 Ellers må kaninen rende frit i et rum, hvor hunden ikke er.

Min kanin rendte frit på mit værelse. Så længe den levede kom der ALDRIG andre dyr derind, end den kanin.

• #27   26. jun 2011 Er det jeres første hund ? Havde jeres hund været af en anden type ville projektet måske kunne lade sig gøre, men når nu det er den smådyrsdræbende slags er der ikke meget at gøre....

• #28   26. jun 2011 Hmm. Ja kan desværre godt være i har ret så. Og nej, vovsen og kaninen får selvfølgelig ikke lov at rende sammen, mere. Det går jo tydeligvis ikke.

• #29   26. jun 2011 Hvis jeg var jer, så ville jeg nok lære kaninen at være i bur. Derefter sørge for at de aldrig er sammen.

• #30   26. jun 2011 Jeg tror nu nok at i kan lære de 2 at blive gode venner!
    Det kræver bare tålmodighed ... jeg ville starte med at sige nej hver eneste gang hunden gjorde noget ved kaninen den ikke måtte.

(jeg har ikke læst alle indlæg, men jeg går ud fra at det er en lille hvalp vi snakker om)

• #31   26. jun 2011 holder med sunshine i det første indlæg - skynd jer at find et andet hjem til den hund

• #32   26. jun 2011 C K H : det er en Dværgpinscher blanding. de er jo beregnet til at jage små dyr

• #33   26. jun 2011 Kate C - ja, men den kan lære ikke at skulle gøre det.

• #34   26. jun 2011 Team R
    Det er nok en klog beslutning. I kan jo prøve forsigtigt igen, når hvalpen er blevet større og f.eks. har lært hvad nej betyder og at forholde sig i ro, når i beder om det.

Jeg kan godt forestille mig, det vil kunne lade sig gøre med en ældre hund. udover at hvalpen lige nu sikkert ikke er specielt lydig, har den jo også en alder, vor jeg gætter på, den generelt gerne vil tygge på ting, løbe efter noget, der bevæger sig osv. Det kunne være, det aftog lidt med alderen.

Start evt. med at lære den ikke at være voldsom ved bamser

• #35   26. jun 2011 Vil ikke anbefale at man smider om sig med et Nej overfor en hvalp. Man skulle hellere lave situationen sådan at det ikke var nødvendigt.

• #36   26. jun 2011 De må ikke gå sammen uden i har kontrol over tingene.Man lukker ikke bare et rovdyr ind til en kanin og forventer der intet sker.
    Først skal hunden være i line, når den er sammen med kaninen.
    Et nej , hvis hunden bliver volsom. Hunden skal selvfølgelig have lært hvad nej betyder.
    Når i så har trænet med hunden og i ved i har styr på hunden kan i have dem løse sammen hvor de stadig er under opsyn.
    Forvent aldrig at hund og kanin kan gå sammen uden opsyn.

• #37   26. jun 2011 Ikke for noget, men din hund er en rottefanger blanding, så det ligger i dens natur at skulle fange små dyr.

Jeg ville ikke lade dem gå sammen mere. Det er synd for både hund og kanin. Hunden fordi den vil få skæld ud hele tiden, og kanine fordi den skal udsættes for bid.

Jeg ville enten lære kanine at gå i bur, eller også så skal den ha' et rum for sig selv, hvor hunden ikke må komme ind, og ellers så skal hunden hen til nogle andre.

Jeg har selv to kaniner og en hvalp på et halvt år, og jeg ville aldrig turde at sætte min kanin sammen med hunden, der stoler jeg slet ikke på min hund, oss fordi hun er blanding er 4 forskellige jagthunde, så hun er ren jagthund, så jagtinstinkt kombineret med at hun sikkert gerne vil lege med kaninen, er bare en rigtig dårlig kombination.

• #38   26. jun 2011 Platugler

Lige præcis, min tæve havde lært: det er mors!

Ellers havde den været i bur..

Men når man siger som hundeejer: kaninen kom først!
    Så lyder det nu mere som om at de skulle have anskaffet sig en kanin mere istedet for en hund..

• #39   26. jun 2011 Emma og thorsen
    en hund kan sagtens lære at omgås andre dyr.
    Min hund er trænet med kaniner som bytte men hun viste godt , at dem vi havde hjemme var fredet

Kommentér på:
Hvalp er pludselig strid ?

Annonce