{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Stephaniie S
Stephaniie S
Tilmeldt:
23. jun 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Hvordan valgte i?? :( {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne rigtig godt tænke jer at vide hvordan faen i valgte lige netop jeres race??

Jeg har endelig fået trappet den laaaaaaaaaaaaange liste ned på racer som jeg gik og overvejet! Og lige nu der står valget mellem en Dværgpinscher og en Chihuahua og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal vælge mellem de to skønne racer?

Jeg har været ude og hilse på folk der enten har haft Dværgpinscher eller Chihuahua og underligt nok så ville begge racer passe godt ind hjemme hos mig ...

What to do? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan valgte i?? :(
  • #1   23. jun 2011 Anita: Den ide var os oppe og vende:P det var en blanding af en Dværgpinscher og en Chihuahua os men ville nu gerne have en hund med stamtavle ...

  • #2   23. jun 2011 Mig og mor havde allergi, så valget var nemt. Desuden er vi heeelt forelsket i coton racen :o)

  • #4   23. jun 2011 Da jeg aller første gang fik golden (i 1981) var der ikke så mange og dengang var man slet ikke så bevidst om det hele som man er nu.

    Jeg synes at en golden var en smuk hund (jeg er vokset op med en), og den passede til mig, så derfor blev det golden.

    Labberne kom først til for 6 år siden med Lotus. Det var lidt tilfældigt. Min mand ville have en labhan og jeg ville have en goldentæve. Så har vi en god veninde, som har den mest pragtfulde tæve som lige havde fået et kuld hvalpe. Tjaaaaaaa, så blev det til Lotus.

    Kaido er nøje udvalgt med hensyn til sundhed og linier. Jeg indrømmer blankt at golden står mit hjerte meget meget nær, men JEG synes at hannerne er blevet for skarpe og tæverne for bløde. Så lige nu er det labber.

    Vores næste hund skal være en "mormorhund", men jeg er stadig ved at undersøge hvilken slags...... Der er jo maange år til.......*G*


  • #5   23. jun 2011 Jeg valgte ud fra hvad jeg skulle bruge hunden til. Jeg skulle bruge den til agility og derfor faldt mit valg på dværgpinscheren. Der var også mange andre ting der spillede ind selvfølgelig =)

  • #6   23. jun 2011 Er på det nærmeste vokset op med racen og specialklubben er min reserve-familie, så det faldt ret naturligt!

    Deudover så elsker jeg beaglens sind og motto "What's in it for me!?", at det er en aktiv race, som man kan dyrke alsidige aktiviteter med. Sidst men ikke mindst har de en perfekt størrelse og det skønneste udseende og milde udtryk!


  • #7   23. jun 2011 Køb en blanding smiley Sådan en har vi, hun er virkelig skøn! Kig evt. forbi smiley

  • #8   23. jun 2011 Hæ, hæ Mette - jeg så godt det der forelskede blik da du stod med en lille damen i hænderne forleden *GG*

    Har valgt ud fra lidt forskellige kriterier for hver hund:

    Den første jeg selv købte var en blanding, Schæfer, Lab og Broholmer - hvor jeg kendte de to hunde der var forældre til hvalpene og da de to fik et kuld hvalpe måtte jeg bare have en af dem.

    Min Schipperke blev valgt fordi jeg kendte en der havde sådan en og jeg syntes det var en vaks lille vovse. Min kæreste på det tidspunkt var ikke så meget til hunde, men kom en aften til at sige at "hvis" vi skulle have en hund skulle det være sådan en...altså, hvis måtte jo i denne her sammengængen betyde at vi skulle....ikk?

    Da Toya var ved at være gammel kom der en veninde og sagde at hun skulle have hvalpe...og nu havde de fået hvalp...og der var liiiige en...SUK! Nå, ja det blev så ikke lige den hun havde forestillet sig, for da vi så dem kunne det kun være ham med den brune mule.


  • #9   23. jun 2011 *Hæ, hæ Mette - jeg så godt det der forelskede blik da du stod med en lille damen i hænderne forleden *GG**

    Jaaaaaamen hun var sq da bare SÅ lækker. En rigtig mormorhund til moar her............*GGGGGGGGG* Der er bare forbasket langt til Portugal..........*GGGG*


  • #10   23. jun 2011 Hedam: Og en blev til 6:D hvor hyggeligt! Vil os selv have flere hunde om et par år når jeg borpå en stor gård:):)

  • #11   23. jun 2011 Jeg var forelsket i de franske bulldogs og min kæreste var vild med de små muskelbasser (specielt SBT'en)
    Vi var egentlig blevet enige om at vi skulle have en fransk, men han kunne ikke lade være med at kigge på SBT'en på nettet og jo mere han kiggede, jo mere interesseret i racen og begyndte selv at læse om den.

    Han tog kontakt til nogle opdrættere og vi kom så på besøg et sted hvor vi var meget intereseret i at få en hvalp fra.
    Og det fik vi.

    Og jeg kunne ærlig talt ikke ønske mig en skønnere hund eller race.


  • #12   23. jun 2011 hov,
    *..., jo mere interesseret i racen blev jeg...


  • #13   23. jun 2011 Mette - det er da et fedt sted at være "nød til" at hente sin hund..*GG*

  • #14   23. jun 2011 Der er mere temperament og frygtløshed i en dp , og så er den selvfølgelig større og med et helt anden udseende smiley Syns det er 2 vidt forskellige hunde smiley Der er også mere aktivitet i en dp smiley

  • #16   23. jun 2011 Hm, da jeg skulle vælge en ny hund tænkte jeg på disse ting:

    • Motion
    • Tid
    • Pelspleje
    • Træning + indlæring
    • Børnevenlig
    • Venlig overfor andre hunde
    • Størrelse
    • Udseende
    • Humør/temperament
    • Hvordan er hunden?
    • Stamtavle

    Der er selvfølgelig også mange andre ting at tænke på, men den hund der passede bedst på disse ting ved mig blev; cavalier king charles spaniel. Dejlig race. :o)


  • #17   23. jun 2011 Må være svar skyldig smiley *GG*

    Lige siden jeg lærte at snakke har jeg sagt jeg ville have schæfer når jeg belv stor (Hahah) og det har jeg så nu og vilikke have nogen anden race, så jeg slap for at vælge smiley


  • #18   23. jun 2011 Jeg er vokset op med en Sankt Bernhardsblanding - men havde nu aldrig drømt om at eje sådan en selv. Men pludselig en yderst kold novemberdag sidste år, så falder jeg over en annonce på Den Blå Avis; der var den skønneste blanding til salg ... tænke tænke ... man kan jo også lige ringe ... snakke snakke ... man kan jo også liiiiiiiiiiige køre til Fredericia og se vovsen ... hjem og tænke tænke ... og så var Odin i Aalborg smiley

    Og jeg har ikke fortrud ham ét eneste sekund - han er mit et og alt. Og skulle jeg gå hen og købe en ny hund efter ham, ja så blev det sikkert en Sankt Bernhardblanding igen - eller måske en Newfoundlænder :o)


  • #20   24. jun 2011 Da Cleo døde alt for tidligt var jeg også i 7 sind.
    På den ene side elsker jeg Westier men jeg turde ikke købe en til af angst for at få endnu en allergi hund, plus jeg frygtede at sammenligne for meget mellem gammel og ny.

    I sidste ende valgte jeg ud fra mit helbred, økonomi (frisør regninger), mit hjerte, hunde helbred, forventede levetid og forskellighed fra Cleo.

    Calle kunne ikke have været et bedre valg. Han er alt det jeg kunne ønske mig i en ny hund. Intet overhovedet til fældes med Cleo ud over at være en hund. Nem at holde. Ingen frisør regninger. Lang forventede levetid. Og sidst men ikke mindst absolut dejlig, sjov og fræk.

    Mit hjerte banker stadigt for Westien. Jeg kan da ikke lade være med at snakke med dem jeg møder på gaden eller med at ønske mig en når jeg ser billeder af hvalpe. Måske jeg får en som nummer 2 en dag. Det kan kun tiden vise, men lige nu er Chinese Crested Hairless mit rette valg.


  • #21   24. jun 2011 Da jeg besluttede mig for at jeg ville have min egen hund, efter jeg var flyttet hjemmefra, havde jeg ikke en særlig stor lejlighed. Men igen, det handler jo ikke om at aktiverer hunden indenfor, men udenfor og så holde ro inde. Først havde jeg set et opslag i den lokale Brugs, med nogen der solgte nogle blander af weimaraner og labrador og jeg havde besluttet mig for, at hang opslaget der også om mandagen, så ringede jeg på det. Det gjordet de så "desværre" ikke.

    Så gik jeg og tænkte over hvilken hund jeg så ville have. Min mor havde, da hun var ung, en tøjdyrs cocker spaniel der hed Fråds og så en dag spurgte min mor, hvad med en levende Fråds? Og jeg havde slet ikke tænkt på cockeren ellers. Meeeeen, der var jo den søde lille cocker der boede for enden af vejen ved sommerhuset....den var jo ret sød. Så jeg gik igang med at læse ALT jeg kunne komme i nærheden af om cockere og så var jeg ikke i tvivl! Det skulle være en cocker! Så gik jagten på den rigtige kennel og den fandt jeg, lidt uden for Horsens. Og jeg har ALDRIG fortrudt at jeg valgte en cocker!


  • #22   24. jun 2011 Min 1. hund var en schæfer blandig fra en bondegård jeg havde fået af min bedstefar...Nogle år siden flyttede en familie i nærhed og de havde chihuahuaer og der begyndte det at jeg godt kunne tænke mig at få en chihuahua så jeg læste en masse bøger og kiggede på mange hjemmeside og efter nogle år fik jeg så min første chihuahua og 1 år sener kom den 2., så den næste osv og nu har jeg et lille stueopdræt og jeg ville altid vælge chihuahuaer igen, fordi jeg bare er helt vildt med den race, selvom der jo findes mange dejlige racer.
    Jeg forventer hvalpe fra Tessa & Limo i starten af august, så du er meget velkommen til at hilse på mine hunde en dag : )


Kommentér på:
Hvordan valgte i?? :(

Annonce