{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.222 visninger | Oprettet:

Hvordan valgte i jeres kennelnavn? {{forumTopicSubject}}

Da i stod i tidernes morgen, og skulle finde på et stamnavn til jeres Kennel. hvad gik i så efter? Hvofor faldte valget lige på det navn i valgte?
På hvilken måde er navnet personligt for jer( er jeres éget navn der i osv)


Jeg glæder mig sådan til at høre jere erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan valgte i jeres kennelnavn?
  • #1   9. dec 2009 Jeg valgte mit eget efternavn, da navnet på denne måde ikke er relateret til nogen bestemt race. Jeg har så i år fået min datter med i kennelmærket, så det bliver i familien hvis der skulle ske mig noget

  • #3   9. dec 2009 Mit nyligt godkendte kennelnavn er Illumineer..
    Jeg ville have at mit kennelnavn skulle være engelsk, da jeg synes at danske kennelnavne er for provinsielle. Så jeg ledte efter noget der betød det som jeg synes mine hunde betyder i mit liv og gav mig til at lege med ordene.
    Samtidig måtte det ikke være for langt eller betyde noget helt konkret, dvs have en konkret egenskab.
    Det tog mig laaaang tid, men det skyldes også at jeg er kræsen og gerne vil have den rette føling med navnet og at det ikke bare skulle være tilfældigt, det skal forhåbentlig trods alt følge mig i lang tid...


  • #4   9. dec 2009
    Her er navnet udsprunget af mit gamle hus historie. huset er bygget af en mand i 1888, vejen vi bor på er opkaldt efter ham, og hans urne står i en gravhøj lige ved siden af vores hus. En gravhøj han vel og mærke selv fik konstrueret før sin død.

    Manden hed Erik Sørensen, men blev kun kaldt Skæg jerrik.

    jeg tog som en selvfølge at jeg ville få mit navn uden problmer, men det viste sig et navn magen til havde været registreret, men at det ikke havde været akivt siden 1940´erne. Så jeg fik navnet Kennel Jerriks på et hængende hår.

    Med venlig hilsen GItte


  • #5   9. dec 2009 ps. iøvrigt ville jeg heller ikke have racens navn i, ikke at jeg kunne forestille mig at skifte race, men bryder mig ikke om de navne med racens navn eller dele af det i...

  • #6   9. dec 2009 hi hi ej hvor hyggeligt.. Det er virkelig sjovt at høre andres historie:-)

  • #7   9. dec 2009 jeg havde sendt 3 forslag ind...
    1. var kennel Excel(som i excellent)
    2. var kennel Højlund´s(som er mit mellemnavn)
    og 3. valg som det blev var Radeau, et navn på en hest i en tidligere pony´s stamtavle..jeg synes at det lød fedt...


  • #8   9. dec 2009 Det skulle være internationalt, have et glimt i øjet, tillade et evt raceskift, og på en eller anden måde referere til mig eller min hund. Siden Watson til dagligt også kaldes McFluff (lidt skotsk og leder tanken på noget pelset) faldt tanken på det og jeg opstillede det med nogle andre forslag herinde hvor de fleste mente at det var det bedste bud.



  • #9   9. dec 2009 Da cotonen er en lille gøgler, der elsker at fjolle rundt og få sine mennesker til at grine, så var Cirkus Coton det oplagte bud, og det var der heldigvis ikke andre der havde fundet på smiley

  • #10   9. dec 2009 nu har jeg ik kennelnavn men et opdrætter navn (katte) og det er Di' Mani's og det er ud fra heiDI MArion NIelsen :o)

  • #11   9. dec 2009 mit kan heldigvis bruges uanset om jeg vælger at opdrætte en anden race eller et andet dyr (hvis ik det er taget altså) det var også vigtigt for mig

  • #12   10. dec 2009 jeg har i mange år brugt Tull som alias på nettet - da jeg søgte ville jeg have Tulls men det lå for tæt på en kennel der hedder Tulles og så måtte jeg tænke kreativt og det blev til TullsTown

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #13   10. dec 2009 Jeg har valgt at opkalde mit kennelmærke efter min første papillon... nemlig min lille papirløse KNIRKE..
    Det var hende, der smeltede vores hjerter for racen Papilloner.

    Vi hedder derfor "KNIRKEBO"


  • #15   10. dec 2009 Jeg valgte Dee Kay - som er DK på engelsk - jeg er jo dansk avler af chihuahua smiley

    Jeg vil gerne give mine hvalpe internationale navne, da der er interesse i hvalpene fra udlandet..


  • #16   10. dec 2009 Jeg har arvet mit kennelnavn fra min far, som opdrættede Airdale Terrier i 1960'erne. Kennelnavnet er oprettet den 10. februar 1961 og hedder "Piccobello". Det gør det fordi min far læste en bog hvor en lille klokke var en del af bogens tema. Det synes han var så sødt, så han fandt ud af at på italiensk ville det være "Picco bello" som så blev til ét ord. Om det så hedder det på italiensk det ved jeg ikke, men det er hans historie om kennelnavnet.

    Jeg er stolt over at have arvet det, og mange synes det er et fantastisk godt navn. Jeg møder også udstillere rundt om i Danmark der kender kennelen fra dengang min far havde den. Det synes jeg er fantastisk. For nylig skrev en til mig via min hjemmeside, at de i 1965 tror jeg det var, købte en hund af min far, og det var den bedste hund de nogensinde har haft.

    Så må man vel gerne være en lille smule stolt, da kennelnavnet har en lang historie, som huskes i dag.


  • #17   10. dec 2009 Vores hedder Gammelbygaard - efter gården vi bor på :0)

Kommentér på:
Hvordan valgte i jeres kennelnavn?

Annonce