{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

hvorfor valgte i jeres hund ? {{forumTopicSubject}}

sidder og tænker lidt over om hvorfor man vælger den hund man nu gør ?
hvordan finder man ud af med racen og hvordan finder man lige den i kuldet man vil havde ?.

Jeg kan selv ligge ud:
Min kæreste og jeg valgte fra starten af at vi ville havde en blanding, da den hverken skulle bruges til avl eller andet end hygge, og vi havde svært ved at finde en race som vi begge ville havde.
Da vi var ude og kigge på lucky og hendes søskende gik hun lige hun og sætte sig imellem os og kiggede på os to som den første.. og hun veg ikke fra os da vi var der.
så derfor blev det lucky vi valgte.
og er rigtig glad for at vi valgte hende.
Men fortæl hvad gjorde at i lige præcis valgte jeres hund frem for alle de andre ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor valgte i jeres hund ?
  • #1   29. apr 2008 Fordi hun var så sørgelig en skæbne, jeg syns hun skulle have en reel chance for et godt liv.

Hun var 1 år gammel da jeg tog hende til mig.

Det var en lang proses at vinde hendes tillid, at finde ud af præsis hvad hun havde brug for, både fysisk og psykisk.

Jeg havde som sådan ikke et valg, hun skulle bare væk.

• #2   29. apr 2008 Min eks og jeg ville gerne ha hund, og vi stillede ikke de store krav, andet end at det skulle være en tæve.. Så fandt vi nogen på nettet der havde et kuld de skulle af med... Dem kørte vi så op og kiggede på, og Laika gik bare og så så sød ud at vi ikke kunne sige nej til hende...

• #4   29. apr 2008 Jeg har faktisk altid villet have en fransk bulldog, og har virkelig ledt efter en i et par år, men så fik jeg fornøjelsen af at passe en GD i 2 uger for min veninde, og da jeg selv voksede op med GD til jeg var 5 år så kom der en masse dejlige minder tilbage og bestemte at det skulle helt klart være en hund med GD i. Jeg fik så et tip om en som havde GD/rott hvalpe og dem måtte jeg jo se. Da jeg kom derop var det tydeligt at hvalpene ikke var passet helt ordentligt mht foder, og var meget små, så ligesom Tanja havde jeg ikke noget valg. Den hund skulle bare med mig hjem så han kunne få et godt liv smiley Og det har han i hvert fald nu, og vi er ved at have rettet op på den foderskade han blev påført...

• #5   29. apr 2008 vi ville have schæfer... Søgte på schæfer oig fandt to hundefammilier så var det ene sted bedre end det andet.. så var det gjordt

• #6   29. apr 2008 Hmm, laaaang historie egentlig, men her er den korte version..

Jeg overvejede flere forskellige slags ud fra personlighed og temperament.. Mødte under jagten en basset hound hos en veninde, som jeg faldt pladask for, så der lå racen fast..
    Det er en dejlig godmodig, rolig hund og helt sin egen, hvilket jeg synes har sin charme (til tider smiley )

• #7   29. apr 2008 efter at aya blev påkørt 3 dage før nytår, har jeg bare savnet en hund, men vi har ikke kunne blive enige om race eller str,

pludselig så at moly var til salg, hende havde jeg gået på hvalpehold med og kendte lidt i forvejen, så vidste hun havde en god opdragelse og havde haft et godt liv, så vi tog op og så hende og i starten troede jeg slet ikke på vi skulle have hende med hjem, hun gøede og knurrede af os, men efter en pakke ost, så var hun klar til at køre bil,

på vejen hjem, veg hun slet ikke fra mandens side og det gør hun dog stadig ikke, hun er bare den bedste hund man kunne forstille sig,
    dog kan hun godt lide at bruge mit undertøj som tandtråd(så får jeg nyt*GG*)

hun er blanding af bullmastiff, som jeg ugen op til læste en masse om og må indrømme at den race tiltaler mig, jeg ved helt sikkert at skal vi have en hund nr 2, så skal det være en bullmatiff(dog nok med tavle)

• #8   29. apr 2008 Og til det sidste spørgsmål mht. at vælge én ud i kuldet, valgte jeg rent og skær ud fra udseendet, da jeg skulle vælge som den første mellem 7 hvalpe, som var 1½ uge gammel...

• #10   29. apr 2008 jeg vælger ikke selv min hund - det gør min opdrætter da, for det er jo ham der kender hvalpene bedst og jeg har så haft mange og lange snakke med ham om hvad jeg ønsker og hvad min familie kan tilbyde en hvalp. Då er det op til opdrætter at finde den rette hvalp til mig.

Det samme gør jeg når skal skal finde hvalpekøber til mine hvalpe

• #13   29. apr 2008 Har altid haft Schæfer, både opdræt og som brugs / konkurrencehund. købte min første schæfer som 14 årige. og som 18 årige, havde jeg opdræt og har været opdrætter i ca. 35 år.

Har aldig fortrudt.

Nu har jeg en enkelt hund, som jeg dyrker konkurrence med.

• #14   29. apr 2008 Valgte ud fra en hvalpetest, desværre fik jeg ikke den rigtige forklaring på den...

• #15   29. apr 2008 Min forældre havde altid haft lab, men nu var Robin ikke til meget, så vi skulle have en hund er kunne overlappe, nu når Robin var væk...
    Endag så jeg min far fandt nogle penge frem og en hundesnor.. Så tænkte jeg : Hvad lave han? Han spurgte om jeg ville med, og så sagde jeg ja.. Vi kørte ned til min far ven, og han skulle med.. Jeg forstod ikke en brik. Så kom vi til Præstø og bankede på ind til et hus. Der var en familie på to voskne, to børn og 3 hunde. Vi gik ud i haven også legede jeg med hunden (Victor).. VI gik ind, og far og manden i huset snakkede frem og tilbage... Jeg forstod stadig intet. Så gik vi ud i haven igen også spurgte min far mig: Hvad syntes du og den hund? Jeg svarede: Den er da rigtig sød, som man nu altid svare... SÅ sagde han: Okay, så tager vi ham.
    Det viste sig, at familien skulle af med hunden, fordi at når man har dagplejebørn, må man kun have 2 hunde, og de havde Victors mor, og bror. Så kom vi hjem med Victor (han var 7 måneder) og der startede en lang kamp for en ordenlig hund. Min far havde aldrig regnet med, at det ville være så svært at opdrage en hund på 7 måneder. Men det lykkedes og vi er SUPER lykkelige for Victor.

• #16   29. apr 2008 jaaa schæfere går man ikke fra min mor har ogspå kun haft schlæfere...

• #17   29. apr 2008 jeg er nu vokset op med schæfer, men vil da aldrig selv have en, så jo, man kan godt vokse fra dem

• #18   29. apr 2008 Jeg skrev en laaaaang liste over alle de hunderacer jeg kunne tænke mig, og så gik ellers igang med at læse

• #19   29. apr 2008 platugler hvorfor aldrig have en?

• #20   29. apr 2008 Jeg havde egentlig altid troet jeg skulle have mig en schæfer.. Men da jeg bor i lejlighed, synes jeg ikk lige det ville være optimalt for hunden.... Men troede heller ikk jeg skulle have hund lige nu... Men kiggede en dag på hvalpe på nettet, man havde jo lov og drømme... Og faldt så for chihuahua, som jeg aldrig troede jeg skulle eje! Men læste om dem, og fandt egentlig ud af at de passede perfekt til mig, så ledte på nettet, og fandt så Pino... Han så jo utrolig sød ud, så måtte jo se ham, og heldigvis var han det også, så han kom med hjem smiley Og fortyder da intet!

• #21   29. apr 2008 den passer bare ikke til mig - er ikke til så føreorienteret hund

• #22   29. apr 2008 fordi jeg var blevet"skrevet" op til en hvalp,eller ja jeg havde snakket med opdrætter og når hvalpene blev født kunne jeg vælge hvilken en jeg ville ha, jeg tog nico fordi han var næsten sort, dengang vidste jeg ik noget om farverne så tænkte han måske blev black and tan hehe det er han så ik.

shelly fordi da jeg så hende i annoncen vidste jeg det var hende jeg skulle ha så mig hen og få pudset mit engelsk osv smiley

Kommentér på:
hvorfor valgte i jeres hund ?

Annonce