{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Dybt forundret ... {{forumTopicSubject}}

Hvordan pokker ka , det lade sig gøre DHR går med til at omregistrere en hund , uden ejer under skrift ?? !! Er simpel hen så rasende på min venindes vegne ... Hun har udstationeret en hund og nu vil de ik retunere den og de har oveni købet omregistreret hunden til deres navn uden hendes viden ... politi vil ik gøre noget ved det da de står som ejer af hunden ... tsk tsk ,,,

Så må man jo selv gøre noget for det er jo hendes hund ! Gi`r ik noget for det danske retsystem efterhånden ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dybt forundret ...
  • #1   14. jun 2011 De har vel en kontrakt ?

• #2   14. jun 2011 Lyder meget underligt...

• #3   14. jun 2011 Skal lige siges i følge udstationerings papir skulle den være afleveret retur for to mdr siden og hun har kontaktet dem flere gange og blevet brændt af hver gang de har aftalt et møde ....

• #4   14. jun 2011 Tina og Alex N

Ja det har de . Og i følge den skulle hun retur for 2 mdr siden hvilket ikke er sket endnu ... '

• #5   14. jun 2011 Har lige været i kontakt med DHR og det er ik min veninde som står som ejer af hunden mere ....

• #6   14. jun 2011 Synes det er dybt grotesk , men nu du skriver det har jeg enlig godt set en tråd i ny og næ ....

• #8   14. jun 2011 Hvad siger DHR til det så? De må jo annulere omregistreringen, hvis de ikke har ejers underskrift.. Og da især, hvis i sender en kopi af kontrakten, som beviser at hunden ikke er "ny ejers"???

• #9   14. jun 2011 de har jo måtte underskrive en tro og love erklæring og den er jo så falsk!!

• #10   14. jun 2011 Hvis man læser på DHR, kan man kun ændre ejerforhold via underskrevet papir. Hvis man mangler ejermeddelelsen, kan ny sendes - den sendes kun til registreret ejer.

Der må være et hul i systemet, for det er jo desværre ikke første gang vi hører om dette problem.

Og det er sgu da alvorligt.

• #11   14. jun 2011 Jeg ville kontakte en advokat, for der er svindel i det her.

Hvis det er en DKK hund ville jeg spørge juristen hvordan man får hunden igen.

• #12   14. jun 2011 Jeg har talt med hunderegisteret.

Man kan ikke ejerskifte en hund uden underskrift fra nuværende ejer. Dette kontrolleres altid i registeret.
    Så ethvert ejerskifte har en underskrift fra gemmel ejer. Så i dette tilfælde er det dokumentforfalskning.

Man kan godt lave et ejerskifte på en PC-kontrakt, hvor man skriver gammel og ny ejer med underkskrifter. Dette godtages af registeret, men de kan jo ikke kontrollere om underskriften er ægte.

Der henvises til politiet (lav en politianmeldelse eller brug advokat), de kan så bede om ejerskifte papiret, og finde ud af om det er falsk.

• #13   14. jun 2011 Enig med Peter F! Og hvis så politiet får sagen på disken igen, og hvor der så er tale om DOKUMENTFALSK, ja så tror jeg bestemt de vil tage affære... For ting som dokumentfalsk, ja der klapper fælden satme med dét samme!

Håber hun får sin hund hjem igen.

• #14   14. jun 2011 Det passer ikk,,at man altså ikke kan få den omregisteret.

Jeg købte på et tidspunkt en hund som lige var blevet chippet.Sælger lover mig at sende mig reg når den kommer.Det gjorde han aldrig.Jeg ringede til ham flere gange men kunne ikke få fat i ham
    Jeg kontakter så DHR som sender mig en tro love erklæring som jeg skrev under og vupti kom hun i mit navn så det kan altså lade sig gøre

• #15   14. jun 2011 Jeanette

Det er jo i princippet det samme

Du har underskrevet en tro og love erklæring - det samme som en hjemmelavet kontrakt på PC

Den kan registeret jo ikke checke om er falsk, men hvis du ikke er ærlig er det jo stadig dokumentfalsk

• #16   14. jun 2011 ja det er jeg helt enig i,,,men du skrev det ikke kan lade sig gøre fordi ejerreg altid sendes til ejer som så skal underskrive og sende videre det sketet ikke i det her tilfælde så jo man kan godt få den omreg uden

• #17   14. jun 2011 Det kan godt være det blev lidt ulæseligt.

Man kan skrive sin egen "kontrakt" med underskfiter fra gammel og ny ejer, og tro og love erklæringen glemte jeg.
    Men det giver samme problem - dokumentfalsk.

Jeg kan så godt undre mig over at de ikke bare sender et ejerskifte til nuværende ejer - det ville være mere sikkert end at enhver kan undeskirve tro og love.

• #18   14. jun 2011 jeg fik tilsendt en tro og love erklæring ,,jeg lavede ikke en selv
    Ved ikk lige om det var dte du mente

• #19   14. jun 2011 DHR gør opmærksom på, at en registrering hos dem ikke er juridisk gældende i tvivlstilfælde...

Vi har lige omregistreret en hund, hvor der var lidt fejl i papirerne. I brevet fra DHR står der, at det ikke er gældende som bevis for ejerskab...

• #20   14. jun 2011 Peter: Så melder de altså forskelligt ud. Vi har været igennem samme procedure som Jeanette. Og har bestemt ikke foretaget os noget ulovligt...

• #21   14. jun 2011 Jeg tror det er forskellige måder. Men det undrer at man kan lave en tro og love erklæring uden underskrift fra gammel ejer - så kan enhver jo bare skrive til dem og sige det er deres hund (hvis man ønsker at snyde og tager chancen).

Men hvis DHR ikke er juridisk gældende, så undrer det at politiet ikke er interesseret. Man skla så måske under alle omstændigheder lave en anmeldelse.

• #22   14. jun 2011 trine l det er nemlig korrekt det står der
    Peter vi er helt enige om det rent faktisk er dokument falsk hvis man ikke ejer hunden at man skriver under på den tro og love erklæring,,,

Jeg vil så lige tilføje at meddeller du dem at hunden ikke må omregisteres uden de har hørt fra dig gør de det ikk,,jeg havde jo et tilfælde af en hvalp som jeg havde solgt på afbetaling ikke blev betalt og var pist væk sidste år.
    Her for kort tid siden blev jeg så ringet op af en dyrlæge som stod med hunden,,,så det er jo altid en god ting

• #23   14. jun 2011 Vi skrev også under på en tro og love-erklæring uden underskrift fra tidligere ejer...;0) Og hunden er nu registreret under min kærestes navn...

• #24   14. jun 2011 Hun skal sende kopi af dkk udstationerings papir ind i morgen samt kopi af stamtavle , og de papir hun har fra DHR og så vil de tilbageføre ejerskab , men det hjælper hende ju ik her og nu med at få hunden tilbage fra udstationerings hjem , så i weekend får de et meget kært besøg og hunden bliver hentet . Punktum ..

Kommentér på:
Dybt forundret ...

Annonce