Renlighed, ud om natten? {{forumTopicSubject}}
God morgen folkens
Har lige et spørgsmål.
Sofus er 5 måneder om nogle dage, det med renlighed er gået rigtig godt, sidst jeg kan huske han tissede inde var storbededag, så han er så godt som renlig og så når han er alene osv.
De første par dage var jeg ude om natten, han vækkede mig selv, herefter har han været ude om natten måske 2-3 gange om ugen, og kunne de fleste nætter holde sig fra 23-06 ca.
Men de sidste 10 dage er han vågnet omkring kl.3 og skal ud, her laver han både stort og småt.
Jeg ved jo han sagtens kan holde sig normalt, så kan det være en vane?
Det gør mig ikke så meget, men ville da være dejligt at sove igennem
Skal jeg bare se tiden an, elmer er der noget jeg kan gøre?
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.159
Han drikker faktisk meget om aftenen, men han plejer også at få et eller andet lækkert at tygge i
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 357
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 80
Men jeg vil også sige, at det samme var tilfældet her. Omkring 5-måneders alderen skulle min hund pludselig også ud omkring kl. 4 om morgenen i en uges tid.
Hun plejede ellers sagtens at kunne holde sig, så jeg ignorerede hende første nat hun vækkede mig - og om morgenen lå der så en ordentlig omgang l**t på gulvet. (derefter gik jeg bare ud med hende, når hun vækkede mig)
Hendes natte-ture forsvandt dog hurtigt igen inden det nåede at blive en dårlig vane
Hvis det fortsætter, skal du måske prøve at ignorere lidt – evt. bare strække det et kvarters tid, inden du tager ham med ud. På den måde kan i langsomt nærme jer det tidspunkt, hvor i plejer at stå op.. For det kan godt være en dårlig vane han bare har fået..
nov 2010
Døren til soveværelset er lukket så han kan ikke komme ud.
Bryder mig ikke om at ignorere ham, han sidder foran døren og piver, men ku' da være spændene at se hvad der ville ske, tror nu bare han ville sætte sig og gøre sig ren på gulvet!
Kan man fjerne vandet den sidste time eller to før vi går i seng?
Han får aftensmad ved 18-tiden ca, det synes jeg jo er så tidligt som muligt?
Hvad hvis vi rykker det længere frem?
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 80
Hvis han bare gør sig ren på gulvet, så lad være med at ignorere. Det var mere for at modvirke en dårlig vane. Hvis du ved, at han virkelig SKAL når han siger til, er det selvfølgelig bedst at tage ham ud
nov 2010
Vi giver ham som regel mad igennem træning, vi selv spiser ved 19-20 tiden nemlig, men det er da værd at prøve det måske han skider de timer senere så, altså ca kl.6.. Hmm..
dec 2008
jeg ville lige give det et par uger og se om det ikke går i sig selv igen. Eksperimentere lidt med tispunkterne for fodring (du kan evt give ham nogle gulerodstern med et af måltiderne, så kan du se præcis hvad der kommer ud hvornår) og så prøve at lægge mærke til, om han drikker mere når han har fået tyggeting. De tyggeting, han får, er vel også nogle, der skal ud igen?
nov 2010
Ha ha, så lige for mig, mig selv stående i haven om natten oglyse i en lort med min lygte, på udkig efter noget orange
Men det skal prøves.
Ja han drikker tit en del inden han lægger sig og sover, kl.20-22, hvis han har hygget sig med et griseøre eller lig. og ja det skal også ud, det kan jo også være det, for han skider lige inden vi går i seng kl.23 ca.
dec 2008
Sidst Disen blev vaccineret, havde jeg et spørgsmål som endte ud i, at dyrlægen spurgte til noget med konsistensen på hendes afføring. Efter megen snak frem og tilbage, kom jeg i tanke om, at hun havde skidt på vejen derop og jeg havde lagt posen i skraldespanden lige ude foran. Så mig ud og armen ned i bøtten for at fine "min" lort. Heldigvis var jeg den eneste den dag, der havde brugt en lilla pose, så den var rimelig nem at identificere - men alligevel. Jeg håbede sådan, at der ikke liiiige kom en, jeg kendte forbi i det øjeblik
nov 2010
Men tak for råddet, tror ikke gulerod er det sværeste at se i mørket
Renlighed, ud om natten?