{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Hold så din hund inde hos dig selv!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver snart sindsyg over genboens hund..

Det er en lille rottweiler-blanding på ca 1 år vil jeg tro.. Den er ALDRIG ude og gå tur.. Den kommer enten i haven, eller også åbner de bare døren så den kan løbe frit ude på den "villavej" vi bor på.. :S

Det resulterer stort set altid i at den render rundt ovre hos os.. Jeg tror efterhånden jeg har været ovre med den 15-20 gange på de 3 måneder de har boet her.. Hver gang med samme resultat: Et lille grin, og et "Eeej Chika, hvorfor kan du ikke blive her altså"

Idag var den så på en eller anden måde kommet ind i vores have.. Heldigvis var vores hunde ikke ude, men jeg tør slet ikke tænke på hvad der var sket hvis de havde været det...

Jeg gik endnu engang over med den, men denne gang kunne jeg sgu ikke holde min mund.. Jeg bad dem holde deres hund hos sig selv, og forklarede at jeg ikke kunne love at mine hunde ikke gik på hende hvis hun var i deres have.. Tror i ikke bare den dumme dame, igen grinede og sagde "Arrj så slemme er dine hunde da ikke.. De ser jo så søde ud".... !?!?!?

Hvad ville i stille op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold så din hund inde hos dig selv!!!
  • #2   12. jun 2011 True hende med at jeg havde jagt tegn, og jeg ville skyde hovedet af den smiley det er lovligt og det hjælper, men ved ikke hvor "gode" venner i er bagefter smiley LOL* 15-20 er sku da osse langt over grænsen for fatsvaghed!

• #3   12. jun 2011 Jeg ville aflevere den hos politiet næste gang så kan de få en bøde for at hunden render frit rundt samt betale for at få den fri fra internat osv.. har den hundetegn på så fjern det... Når de så først har skulle betale flere tusind kr for at få hunden igen så burde de lærer det.

• #4   12. jun 2011 Jeg ville også aflevere den til politiet, og gøre som om jeg ikke vidste hvor den hørte til.
    Så skal de jo betale for at få den igen, så kan det være de lære det!

• #5   12. jun 2011 Den har halsbånd uden hundetegn, men aner ikke om den er chippet..

Jeg er SÅ træt af det.. Jeg er ikke sikker på at en fremmed tæve ville slippe uskadt ud af vores have, hvis mine tøser var derude.. Og det ville jeg godt nok være ked at skulle opleve...

Men jeg tager et alvorsord med dem, og ellers bliver hunden indleveret til politiet..

Men stakkels hund altså.. smiley Der er jo ikke noget at sige til at den stikker af, når den aldrig bliver aktiveret..

• #6   12. jun 2011 Nej det er også synd. Sådan en nabo havde jeg også, hendes var bare en lille blandings hund, den gøede i et væk hele dagen, både i haven og inden døre smiley

• #8   12. jun 2011 Jeg ville ringe til politiet og få dem til at afhente den som "Meget farlig hund, kunne muligvis æde et barn" så skulle de nok komme. Så ville jeg ringe til genboen og håbe de skulle betale penge for at få den igen. Så burde de lære det.. Jeg har selv nogle af de naboer. Og jeg sidder og bider mig i fingrene når de krydser vejen fordi jeg er så bange for at den bliver kørt over. Nogle hundeejere tænker bare slet ikke så langt smiley
    Jeg er altid den første der ringer til politiet hvis jeg finder hunden flere gange. Det er synd for hunden hvis den skulle komme til skade eller noget, og synes en hund fortjener bedre, så må man lære at bruge en snor og ben.

• #9   12. jun 2011 Køre den på internat - så skal naboen af med moneter - og det gør avs.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #11   12. jun 2011 Beaglebassen og hans mor: Ya Right!

• #13   12. jun 2011 Fortæl selvfølgelig hvorfor du ikke vil have den rendende, både dine synspunkter men også at det er uansvarligt både over for andre der bor på vejen og trafikken.
    Jeg ville måske prøve at give dem nogle redskaber til at holde deres hund på deres egen grund.
    Der ud over ville jeg advare om at jeg næste gang ville kontakte politiet.

• #14   12. jun 2011 Nadja nu uden sin smukke Gizmo :-((( . Syntes godt nok at det er noget mærkelig noget at forslå at fjerne hundetegnet hvis den har en i halsbåndet....!

• #15   12. jun 2011 Syntes hellere ikke at man skal fjerne et hundetegn som ejeren har sat på. De har i det mindst gjort noget som skal gøre - at have hundetegn på.
    Du risikerer at skabe mere ballade ved at fremprovokerer sådanne problemmer.

• #16   12. jun 2011 Syntes hellere ikke at man skal fjerne et hundetegn som ejeren har sat på. De har i det mindst gjort noget som skal gøre - at have hundetegn på.
    Du risikerer at skabe mere ballade ved at fremprovokerer sådanne problemmer.

• #19   12. jun 2011 Det er så sindsygt frustrerende, når folk ikke kan finde ud af at have hund. Men selvom man hidser sig op og tænker i alle mulige muligheder for at ramme personerne, hjælper det jo ikke hunden - nok tværdigmod. Og af og til er det jo ikke pga ligegyldighed overfor hunden, at ejerne er som de er. Det kan jo lige så godt være uvidenhed (ikke at det er meget bedre, men så er der da håb). Jeg synes, at du bør snakke med dem om, hvordan de kan aktivere deres hund, hvor de kan gå til træning og evt hjælpe dem igang med praktiske oplysninger - måske har de endda en masse spørgsmål - og i virkeligheden er de sikkert selv flove og frustrerede over, at de ikke formår at holde hund - trods det at de gemmer det bag smil.

• #20   12. jun 2011 Jeg takker for alle jeres gode råd.. Jeg må erkende at jeg hverken kan eller vil tilbyde dem hjælp til luftning eller træning.. Med 3 hunde som jeg er stort set alene om har jeg rigeligt at se til.. Og det er bestemt ikke for at lyde kold og kynisk, men det er ikke mig der har bedt dem anskaffe den stakkels hund.. Den har som skrevet længere oppe IKKE hundetegn i halsbåndet, og med mindre den er chippet hos avler, tvivler jeg stærkt på at den er det.. De ligner ikke typerne der ville gide få det gjort selv (Beklager fordommene)...

Jeg har tænkt mig at tage en pæn snak med hende næste gang jeg ser hende.. Og hvis ikke den fiser ind, afleverer jeg hunden hos politi/internat...

• #22   12. jun 2011 Er stadig rystet over at folk forslår at tage halsbånd eller hundetegn af hunden, det kan jeg slet ikke sætte mig ind i at folk faktisk kunne finde på at gøre.
    Syntes bestemt heller ikke at du skal begynde at lufte og træne deres hund, hvad enten du har tid til det eller ej, for som du selv skriver så har du ikke valgt for dem at de skulle have hund.
    Hvis hundeejeren ikke forstår at de skal beholde deres hund på eget matrikel, jamen så ville jeg også kontakte politiet, men som sagt aldrig pille halsbånd eller ligende af hunden.

• #24   12. jun 2011 anja C: Syntes da heller ikke at jeg har skrevet nogle steder at man skal putte hunden i sin bil eller bortfører hunden... Kan bare ikke se hvad det skulle gøre godt for at tage halsbåndet eller hundetegn af hunden..!

• #25   13. jun 2011 Anja C - Længe siden jeg har så velskrevet og korrekt indlæg her på HG....

THUMPS UP TIL DIG!!!

Kommentér på:
Hold så din hund inde hos dig selv!!!

Annonce