{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

SÅ HOLD DOG FINGRENE FRA MIN HUND! {{forumTopicSubject}}

Arg jeg er så sur lige nu. Jeg kan simpelthen ikke få lov at have min hund i fred hvad fanden sker der for uopdragne mennesker? Jeg stiller mig da ikke op og snakker med fremmede mennesker hunde uden at få lov? Bare fordi hun er lille og sød er hun ikke allemandseje!!! Er det så pissesvært at regne ud du ikke skal ligge inde over min havelåge for at nusse hende? Og ej heller skal du kalde på hende når jeg træner i haven MIN PRIVATE HAVE! og du går forbi, for din hund og min hund skal ikke hilse!! Hvorfor er det folk tror det er okay altid at mase sig på og stresse min hund? Så skrid dog.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ HOLD DOG FINGRENE FRA MIN HUND!
  • #1   13. feb 2012 Lettede det lige vreden lidt der? xD
    Ej, forstår dig godt! ^^

• #2   13. feb 2012 Det må da være en god træning til og lære hunden og holde fokus på dig. Der vil komme mange ting der vil trække din hunds opmærksom væk fra dig, der trækker langt mere end en der vil snakke. Udnyt dog chancen til og holde din hund ved dig.

• #3   13. feb 2012 Skæld dem ud når de gør det. Det gør jeg. Og når folk stikker hånden ned til Laika uden at have fået lov, slår jeg den væk. Ikke sådan avs-hårdt, men bestemt, så de bliver pinligt berørte ;o)

Jeg har ikke et problem med at give voksne mennesker en skidebalde foran en masse andre, så deres ører bliver helt røde. Hvis de røre min hund uden at spørge om lov. Nogle gør det endda efter jeg HAR sagt nej.
    Begynder de at kalde hende hen og gå hen i mod hende for at sige hej, stiller jeg mig resulut imellem dem og vender røven til dem.

Hvis vi går tur og er i en ikke stresset situation og folk spørger pænt, så får de altid lov at hilse. Og kan jeg se nogle børn er virkelig imponerede over hende, men ikke tør spørge, spørger jeg om de vil hilse.

Sjovt nok er det mest når min hund er i en stresset situation, folk gør det uden at spørge om lov... Måske fordi hun ser knap så stor og farlig ud som normalt.

• #4   13. feb 2012 Gu' er det p....irriterende TS, men det sker bare så tit.
    Carlos min nr. 1 - det er da godt du ikke har en større hund, så ville du være nødt til at iføre den mundkurv.
    Selvfølgelig skal fremmede ikke bare gå til hunden, men det er nu ikke alle mennesker og specielt børn, der lige tænker over det. Og vores lovgivning tilgodeser altså ikke en hund, der bider et menneske.
    Få dog opdraget hunden til at acceptere de ting, der kan ske, når man begår sig ude i verden, så har du gjort både den og dig selv en tjeneste......

• #5   13. feb 2012 Jeg er helt enig når du træner hende i din private have, men når jeg er ude at gå med min Cika har jeg ikke noget imod at man hilser på hende. Hun bliver mere glad af det og lærer på den måde at fremmede mennesker er ikke farlige.

• #6   13. feb 2012 En ældre mand gik hen til mine tøser der begge stod bundet til en lygtepæl sammen (var inde og hente mad på et pizzaria med store vinduer ligeudtil). Skynder mig at få min mad og spørger hvad fanden han havde gang i, jamen han ville jo bare se om de ville hilse. Det ville de så ikke.
    Tænker bare hvor dum må man have lov til at være, at gå hen til to dobere der står bundet.... De ignorede ham heldigvis bare.

• #7   13. feb 2012 Da Igor var hvalp, kunne folk ikke bare nøjes med at komme hen og nusse ham (uden at spørger først- selvfølgelig). Næ nej, de samlede ham sgu op på armen.........
    De første par gange det skete, blev jeg så overrasket at jeg intet fik sagt, men efter at en pige havde været ved at tabe ham, blev jeg hurtig til at sige til folk, at de ikke skulle løfte ham op fra jorden.

For nylig var jeg med en anden gravhund (der godt kan finde på at hapse lidt i folk) på vej hen til Kastellet i København,da en mand sætter sig ned på hug fire- fem meter foran os, og begynder at kalde på hunden. Uanset at jeg sagde "nej, det er ikke nogen god ide- hun kan finde på at bide" forsatte han sit kalderi. Hundens line kortet jeg hurtigt af og selvom fororvet er meget smalt, kom vi forbi manden, der så noget skuffet ud.

• #8   13. feb 2012 Carlos, vi er egentlig enige - men det er så forbandet svært at opdrage mennesker - hunde er unægtelig nemmere at få noget fornuftigt ud af, griner....
    Jeg korser mig, når jeg ind imellem må hive en unge ud af pelsen på mine bamser - de bliver generelt betragtet som krammebamser, som man bare må drøne hen og slå armene om. Det gælder faktisk også voksne - ufatteligt, at folk ikke tænker sig bare den mindste smule om.
    Gud være lovet er mine så sikre, at jeg roligt kan binde dem udenfor brugsen (vi bor "ude på landet", så det gør man herude), og overlade dem til klap og kæl, men jeg holder øje med dem, for man ved aldrig hvad folk kan finde på.

• #9   13. feb 2012 Laika bider heldigvis ikke uanset hvor bange hun er. Det er jeg rigtig glad for!

Jeg overvejer lidt at få en trøje hvor der står: "Don't mind the dog - Beware of the owner!"

For nej, Laika bider ikke. Men det gør jeg sgu ;o) Og min lunte er blevet rigtig kort når det ikke bare sker en sjælden gang imellem men flere gange per gåtur! ØV! Jeg glæder mig SÅ meget til at flytte ud af KBH. Heldigvis kun 1½ måned til!

• #13   13. feb 2012 *Team Talkative* : jeg er fuldstændig enig smiley

• #15   13. feb 2012 *Team Talkative* .: nej nej de er bare nuttede og der er også givet ekstra høj til dem smiley men jeg enig i at det ikke gøre spor hvia man hilser på min dejlige pige så længe man ikke har imod at blivet slikket ihjel som du siger smiley .

• #17   13. feb 2012 hehe iorden smiley , det i hvertfald det omvendte af onskaben selv smiley

• #19   13. feb 2012 når jg kommer med ulv og jrry som er en schæfer og meget stor sier de dit svin og jeg blir ked av det

• #21   13. feb 2012 Jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at fremmede hænger ind over hegnet, det er mit hegn og min hund. Og det er ret belastende vi ikke kan gå en tur i fred, eller ta bussen i fred. Vi kan ikke engang ta en kort tissetur om aftenen uden at blive stoppet af mennesker der vil hilse og først gejler hende op for så at brokke sig over hun er vild. Og det jo ikke fordi hun er en lille ny hvalp mere, hun er ikke en god hilsehund, hun bliver nervøs og ved ikke hvordan hun skal reagere og fiser rundt om sig selv i 20 min efter de er gået. Hun er ikke købt som hilsehund, at hilse er ikke en egenskab jeg skal bruge, hun acceptere de mennesker jeg siger god for- og resten skal bare holde sig væk.

• #23   13. feb 2012 Hehe. Tak det lettede også smiley Og det jo ikke fordi jeg er hverken menneske eller hundehader, synes bare det har været lige lovlig slemt nu her med både nye mennesker og mange nye hunde der ikke vil lade os være i fred, men byen har så også haft et kæmpe boom af tilflyttere (og man er jo ikk en rigtig bonderøv uden fordomme mod tilflyttere vel ;D) Og tja, måske jeg bare burde få et højere hegn(med strøm på ydersiden hæhæ)

• #24   13. feb 2012 Hvis folk direkte hang ind over hegnet ville jeg flippe...der har de intet at gøre, men hvis nogen vil snakke med Emma når vi er ude at gå så fint med mig.....
    nu oplever jeg så heller ikke, at folk bare går direkte hen til hende, men rigtig mange taler til hende først og så trasker hun hen til dem og vil snakke...hun hygger sig med det og der går højest 30 sec så går hun videre, ....
    Af en eller anden grund er hun vild med ældre mennesker og de er vilde med hende....børn siger hende intet....men ældre børn på 16 - 17 år er hun sikker på, at hun kender allesammen....måske fordi min datter er den alder og fordi Emma kender alle hendes venner, så mener hun at det må gælde alle i den alder :o)

• #25   13. feb 2012 jeg har ofte set børn stå og kigge ind på hundene gennem hegnet til haven mange går dog ikke hen til hundene men de ville ikke genere mig eller hundene hvis de ville ae dem

• #26   13. feb 2012 nei carlos det er til hunden

• #27   14. feb 2012 Folk må meget gerne hilse på Bella.. Men tøsen er hamrende uopdragen og så er hun en Jack Russell... Nuff' said!

Det der sker hvis man vil hilse på Bella.. Lad være med at sætte dig på hug, for så har du en hund i hovedet og en tunge i næsen med det samme. Hvis du er rigtig uheldig springer hun på ryggen af dig, for at savle løs i dit hår og stikke tungen så langt ind i øregangen, som den overhovedet kan komme.

Men hun vil forfærdelig gerne snakke med alle! Også dem der ikke gider at snakke med hende. Ifølge Bella vil ALLE mennesker snakke med hende! Nogle af dem ved det bare ikke endnu (;

• #28   15. feb 2012 Jeg oplevede for første gang i mit liv som hundeejer en dame der bare bøjede sig ned og tog Bazil op da han var omkring 11 uger, er du gal jeg flippede helt ud, har aldrig mødt kvinden før og så tager hun bare min hund op, jeg bad hende sætte ham ned, men nej hun ville jo bare hilse, ja det kan du sku gøre på jorden, men nej hun var jo ældre, så blev jeg tosset og gjorde det klart at det her var min hund og tog ham ud af armene på hende og satte ham ned, men hun fattede stadig intet til sidst sgade jeg til hende hvad ville du sige hvis du kom gående med dit barnebarn og jeg bare gik hen og løftede ungen op???

Jamen det gør man jo ikke siger hun så, NEJ men du løfter sgu heller ikke bare en hund op uden at spørge først... og så gik jeg *LOL*

• #30   16. feb 2012 Så tag dog lige at slappe lidt af. Folk synes i har en sød/flot hund og ser på den og så flipper i fuldstændig og råber hunden bider. Tja så tror da pokker folk uden hund er bange for hunde hvis i råber hunden bider. Kunne man måske forklare vedkommende stille og roligt at i ikke ønsker at jeres hund bliver rørt eller taget op.
    At flippe ud er i mine øjne helt uhørt smiley

• #31   16. feb 2012 Jeg prøvede engang at en mand sagde til sin datter at hun godt måtte gå hen og klappe min hund!
    Jeg havde stået og svaret på nogle spørgsmål omkring racen Chihuahua, Og det tog han åbenbart som om det så bare var i orden uden at spørge først.
    Det er forfærdeligt at folk tror at fordi man har en hund, så må de bare gå hen og klappe.
    Prøv at tænk på hvis hunden bed!?

• #32   16. feb 2012 Næste gang der kommer sådan en hilsetosse, så vær hurtig:

Råb........."HILSEEEEEEEEEEEE", hvorefter du springer frem foran din hund og hopper op i armene på vedkommende. Giv en MEGA-KRAMMER som et skruestik, - brug ligeledes dit ene ben i denne omklamring, så du klamrer sig til vedkommende med to rame og et ben. Samtidig hopper du op og ned på den anden ben, mens du vedvarende bliver ved med at råbe: HILSEEEEEEEEEEEEE

Og du bliver ved, indtil du er sikker på, at når du slipper vedkommende, vil h*n KUN tænke på at komme væk ASAP.

• #34   16. feb 2012 Ro på, folk vil bare hilse, ikke gøre dem ondt smiley tag det som en kompliment smiley

• #35   17. feb 2012 Mikael A - Ja, hun er meget ivrig og vil så gerne snakke med mennesker.. Hun er ikke den store fan af andre hunde og slet ikke hvis hun er i snor. Jeg har aldrig oplevet at hun har bidt, men hun siger tit fra med et blottet tandsæt og en knurren der kommer helt nede fra maven. Men ja, mennesker er mere end velkommen til at hilse på hende, da hun bare synes det er det fedeste i hele verden når folk gider at snakke (:

Jeg har intet imod folk der vil hilse når jeg går tur med hende, men jeg vil dog heller ikke have at folk løfter hunden. Sig gerne hej, men lad hende blive på jorden.

• #37   17. feb 2012 Mikael - Tusind tak! smiley Hvis jeg ser en hund jeg bare MÅ hilse på, så spørger jeg ALTID ejeren før jeg rører ved hunden. Det er ikke så tit at det sker, men en sjælden gang imellem kommer der bare en hund forbi som jeg bare så gerne vil hilse på :b Jeg har også altid respekteret et nej fra ejer, da ja, det kan være en hund som ingen interesse har i fremmede og muligvis kan have problemer..

Kommentér på:
SÅ HOLD DOG FINGRENE FRA MIN HUND!

Annonce