1.511 visninger
|
Oprettet:
SÅ HOLD DOG FINGRENE FRA MIN HUND! {{forumTopicSubject}}
Arg jeg er så sur lige nu. Jeg kan simpelthen ikke få lov at have min hund i fred hvad fanden sker der for uopdragne mennesker? Jeg stiller mig da ikke op og snakker med fremmede mennesker hunde uden at få lov? Bare fordi hun er lille og sød er hun ikke allemandseje!!! Er det så pissesvært at regne ud du ikke skal ligge inde over min havelåge for at nusse hende? Og ej heller skal du kalde på hende når jeg træner i haven MIN PRIVATE HAVE! og du går forbi, for din hund og min hund skal ikke hilse!! Hvorfor er det folk tror det er okay altid at mase sig på og stresse min hund? Så skrid dog.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Ej, forstår dig godt! ^^
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg har ikke et problem med at give voksne mennesker en skidebalde foran en masse andre, så deres ører bliver helt røde. Hvis de røre min hund uden at spørge om lov. Nogle gør det endda efter jeg HAR sagt nej.
Begynder de at kalde hende hen og gå hen i mod hende for at sige hej, stiller jeg mig resulut imellem dem og vender røven til dem.
Hvis vi går tur og er i en ikke stresset situation og folk spørger pænt, så får de altid lov at hilse. Og kan jeg se nogle børn er virkelig imponerede over hende, men ikke tør spørge, spørger jeg om de vil hilse.
Sjovt nok er det mest når min hund er i en stresset situation, folk gør det uden at spørge om lov... Måske fordi hun ser knap så stor og farlig ud som normalt.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Carlos min nr. 1 - det er da godt du ikke har en større hund, så ville du være nødt til at iføre den mundkurv.
Selvfølgelig skal fremmede ikke bare gå til hunden, men det er nu ikke alle mennesker og specielt børn, der lige tænker over det. Og vores lovgivning tilgodeser altså ikke en hund, der bider et menneske.
Få dog opdraget hunden til at acceptere de ting, der kan ske, når man begår sig ude i verden, så har du gjort både den og dig selv en tjeneste......
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 66
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
Tænker bare hvor dum må man have lov til at være, at gå hen til to dobere der står bundet.... De ignorede ham heldigvis bare.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
De første par gange det skete, blev jeg så overrasket at jeg intet fik sagt, men efter at en pige havde været ved at tabe ham, blev jeg hurtig til at sige til folk, at de ikke skulle løfte ham op fra jorden.
For nylig var jeg med en anden gravhund (der godt kan finde på at hapse lidt i folk) på vej hen til Kastellet i København,da en mand sætter sig ned på hug fire- fem meter foran os, og begynder at kalde på hunden. Uanset at jeg sagde "nej, det er ikke nogen god ide- hun kan finde på at bide" forsatte han sit kalderi. Hundens line kortet jeg hurtigt af og selvom fororvet er meget smalt, kom vi forbi manden, der så noget skuffet ud.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jeg korser mig, når jeg ind imellem må hive en unge ud af pelsen på mine bamser - de bliver generelt betragtet som krammebamser, som man bare må drøne hen og slå armene om. Det gælder faktisk også voksne - ufatteligt, at folk ikke tænker sig bare den mindste smule om.
Gud være lovet er mine så sikre, at jeg roligt kan binde dem udenfor brugsen (vi bor "ude på landet", så det gør man herude), og overlade dem til klap og kæl, men jeg holder øje med dem, for man ved aldrig hvad folk kan finde på.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg overvejer lidt at få en trøje hvor der står: "Don't mind the dog - Beware of the owner!"
For nej, Laika bider ikke. Men det gør jeg sgu ;o) Og min lunte er blevet rigtig kort når det ikke bare sker en sjælden gang imellem men flere gange per gåtur! ØV! Jeg glæder mig SÅ meget til at flytte ud af KBH. Heldigvis kun 1½ måned til!
jan 2012
jan 2012
jan 2012
nov 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 96
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 219
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 219
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
nu oplever jeg så heller ikke, at folk bare går direkte hen til hende, men rigtig mange taler til hende først og så trasker hun hen til dem og vil snakke...hun hygger sig med det og der går højest 30 sec så går hun videre, ....
Af en eller anden grund er hun vild med ældre mennesker og de er vilde med hende....børn siger hende intet....men ældre børn på 16 - 17 år er hun sikker på, at hun kender allesammen....måske fordi min datter er den alder og fordi Emma kender alle hendes venner, så mener hun at det må gælde alle i den alder :o)
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
nov 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 96
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 204
Det der sker hvis man vil hilse på Bella.. Lad være med at sætte dig på hug, for så har du en hund i hovedet og en tunge i næsen med det samme. Hvis du er rigtig uheldig springer hun på ryggen af dig, for at savle løs i dit hår og stikke tungen så langt ind i øregangen, som den overhovedet kan komme.
Men hun vil forfærdelig gerne snakke med alle! Også dem der ikke gider at snakke med hende. Ifølge Bella vil ALLE mennesker snakke med hende! Nogle af dem ved det bare ikke endnu (;
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jamen det gør man jo ikke siger hun så, NEJ men du løfter sgu heller ikke bare en hund op uden at spørge først... og så gik jeg *LOL*
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 6
At flippe ud er i mine øjne helt uhørt
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Jeg havde stået og svaret på nogle spørgsmål omkring racen Chihuahua, Og det tog han åbenbart som om det så bare var i orden uden at spørge først.
Det er forfærdeligt at folk tror at fordi man har en hund, så må de bare gå hen og klappe.
Prøv at tænk på hvis hunden bed!?
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Råb........."HILSEEEEEEEEEEEE", hvorefter du springer frem foran din hund og hopper op i armene på vedkommende. Giv en MEGA-KRAMMER som et skruestik, - brug ligeledes dit ene ben i denne omklamring, så du klamrer sig til vedkommende med to rame og et ben. Samtidig hopper du op og ned på den anden ben, mens du vedvarende bliver ved med at råbe: HILSEEEEEEEEEEEEE
Og du bliver ved, indtil du er sikker på, at når du slipper vedkommende, vil h*n KUN tænke på at komme væk ASAP.
mar 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 51
jun 2009
Jeg har intet imod folk der vil hilse når jeg går tur med hende, men jeg vil dog heller ikke have at folk løfter hunden. Sig gerne hej, men lad hende blive på jorden.
jun 2009
SÅ HOLD DOG FINGRENE FRA MIN HUND!