{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

hvalp og aktivering {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker lidt på hvor meget de må gå osv. Læser jo at de ikke må gå for meget. Når man så har en hund der er fra man kommer hjem fra arbejde til man går i seng fiser rundt uden at slappe af hvad gør man så ? Jeg går i en halv time om morgnen og aktivere ham lidt i leg, træning efter inden jeg tager på arbejde. Når jeg kommer hjem går jeg en times tid med ham plus træning så prøver jeg at lave noget mad og hurtig kaste det i munden da han ikke laver andet end ballade. Kong med frossen mad kan lige under holde en halv times tid. Selv efter hvalpe træning og leg med hunde er han stadig fyldt med energi. Tænker bare hvorfor det er at de ikke må gå for meget som hvalp og hvornår er de ikke hvalpe længere ? han er 4 måneder nu.
Hvordan lære man sin hund at han ikke må hoppe op på sofa bordet ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp og aktivering
  • #1   8. jun 2011 Hvad race er han?

Pas på du ikke overstimulerer ham med for meget aktivering, det kan virke stressende for ham. Nogle racer skal lære at tage tingene med ro, de er ikke gode til selv at koble fra igen. Umiddelbart lyder det til at du har gang i ret meget "vild aktivering", hvad er leg om morgenen - pindekast eller lignende? prøv at gemme godbidder/foder og lad ham finde det eller giv ham en aktiveringsbold.

Normalt skal man passe på med lange gåture etc. til hunden er ca. 1 år gammel.

Du skal sige nej på en bestemt og eftertrykkelig måde og løfte ham ned fra sofabordet hver gang, han hopper op. Øh, har du forresten lært ham, hvad Nej betyder??

• #2   8. jun 2011 Jeg har hørt at når vi snakker gå ture i line, så er det antal uger hvalpen er X 2 rigeligt.
    Så jeg synes det lyder som alt alt for meget.
    Men ja hvilken race er det?
    Sofus er 20 uger og det passer meget godt med i alt 40 min ture i alt.
    Derudover laver vi spor, leger, træner osv.
    Jeg har erfaret tidligere at han meget meget nemt kan overstimuleres, jeg aktiverede ham alt for meget i starten!
    Og så var han ikke til at få i ro.

• #3   9. jun 2011 Tak for jeres svar smiley
    Han er en Blanding mellem en mops og jack russel smiley jeg ved de kræver en del mere motion sådan en jack russel men ved jo at de ikke må få for meget som hvalpe. Jeg vil helst ikke køre ham for meget op om morgnen så han ikke kan falde til ro når jeg går ud af døren. Vi går en god tur og så har han både en bold eller terning til at få fat i maden. Laver alm. trænings øvelser sit dæk giv pote, zig zag, twist osv. Han er meget lære nem. Det samme gør jeg når jeg kommer hjem fra arbejde Jeg laver en masse med ham i et roligt nevue. bryder mig ikke om det der vilde leg. Vi kaster selfølgelig pin og bolde men så træner jeg ham bagefter så han kommer ned i et roligere tempo så han ikke fare rundt inden for. Jeg ved bare ikke hvordan jeg får ham ned bare jeg står og laver mad eller noget så fare han rundt og laver ulykker eller leder efter noget han kan lave han har masser a legetøj men kan jo ikke træne ham 100 procent i alle timer indtil jeg skal i seng. hvad gør i lever i a junkfood og lever på gulvet med hunden 24 timer i døgnet ?

Vil sige at han forstår godt et nej smiley han slipper ihvertfald sko osv nogen gange har han lort i ørene nogen gange hehe
    Siger nej når han gør noget forkert og tager det fra ham han har gang i eller flytter ham fra det han laver a ballade ellers ved jeg ikke hvordan jeg skal lære ham et nej ?

• #4   10. jun 2011 **Alfisten Natasja* * hvordan gør jeg det skal jeg bare give ham godbidder når han ligger og slapper af eller hvordan ?

Kommentér på:
hvalp og aktivering

Annonce