5.074 visninger
|
Oprettet:
Hvis en hund angriber andre hunde {{forumTopicSubject}}
Hvis en alm. ung hanhund på 1 - 2 år, som ikke er kastreret angriber en hvalp på max. 12 uger, som kommer gående forbi - er der så noget galt i hovedet hos den unge hanhund?
Hvis den unge hund aldrig selv er blevet angrebet, eller har dårlige erfaringer, hvad kan det så være?
Kan der gøres noget ved det?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Han VIL bestemme, knurre HELT VILDT og napper hundene, hvis de ikke høre efter.
Min kæreste og jeg var så ude at gå med ham og en labrador tæve jeg også passer, ved en dejlig ren sø hvor mange bader. Både med hunde og børn. Labben og den franske kom fint ud af det - selvom han gerne ville bestemme over tæven.
Efter vi havde været der ude i en times tid, kom der nogen unge piger gående forbi med den sødeste hvalp (gætter på en blanding af mellem store racer, og nåede ikke at se kønnet). Den franske fløj op til hvalpen og var helt oppe at køre. Viste tænder, knurrede, rejste hår og til sidst prøvede han at bide hvalpen - hvis jeg ikke var hurtig til at fjerne ham, havde han bidt hul
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.188
jun 2008
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.970
Pina knurre og napper også i leg, men er ikke aggressiv på nogen måde, det er bare hendes måde at lege på.
jun 2008
Han synes også at han er MEGET voldsom. Ejerene har også sagt at han kan have svært ved at forstå grænser. Men det kan godt være at jeg er lidt for pivet så.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 962
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Min gamle Fumbo kunne ikke fordrage hvalpe, men det kom efter han blev løbet ned af en stor hvalp da vi var til træning så han fløj hen af græsset. Tænker om han kan have oplevet noget grimt som min gjorde
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Også ville jeg høre en adfærsbehandler om hvad der mon kan ligge bag dens udfald
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.480
Men det er helt 100 fordi hun aldrig har lært fra sin mor hvad det vil sige.
at konstatere jeres hund er sindsyg synes jeg er overkill, men ville da muligvis få en adfærdsterapeut ind over og se hvad denne siger.
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Hvad er en "hvalp". Jeg hører ofte folk betegne unghunde som hvalpe.
Og mht. den der tommelfingerregel om at "voksne hunde gør ikke hvalpe noget".
Ingen regel uden undtagelser, og det netyder ikke nødvendigvis at den franske bulldog er "skør" i hovedet.
Men visse hanner er ret intollerante overfor store unghunde med lidt for store "armbevægelser".
jun 2008
Martin: det sagde min kæreste også, så måske har I ret
Frejamusen: han er også i snor fremover. Imorgen, når han bliver hentet vil jeg fortælle ejerene hvad der skete, og så må de tage beslutningen om hvad de vil gøre ved det - forhåbentlig noget adfærs hjælp.
Jennifer: enig.
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Ok - sorry, - overså lige den oplysning.
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Hvis det var min hund der lavede disse udfald ville jeg begynde at træne kontaktøvelser med den , dvs. hver gang vi mødte andre hunde ville jeg få dens opmærksomhed og powerputte godbidder i munden på lige så længe den havde focus på mig.
Dette gjorde jeg med stor succes overfor min lab . som netop var meget kønsagressiv .
Ingen aflivning ville komme i mine tanker på nuværende tidspunkt , overhoved
Giv dog hunden en chance til at lære at begå sig !!!!!
jun 2008
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Det kan jeg sagtens forstå og problemet er jo heller ikke dit , overhoved
Men at overveje aflivning som Pomrus foreslår er lige drastisk nok ( og det ved jeg godt du ikke har overvejet )
men ja , kontakt øvelser kan være rigtig svære at komme igang med , hvis hunden ikke samarbejder , men der er nok ingen vej udenom , hvis man tænker tanken .......
- ingen kontakt med hunden = ingen kontrol af hunden
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
Elton er heller ikke god med hvalpe, han har gjort udfald to gange mod hvalpe, den ene var en tæve, så ingen eget køn agressivtet her.. nogle hunde er bare mere skrøbelige i hovedet end andre.
Vi har lært at leve med den "besværlige" hund vi har, ..han tåler dårligt omgang med andre hunde end dem han kendte før han blev køns moden.
Så det skåner vi ham naturligvis for. Kønsmodne tæver og ældre hanhunde, som hviler i sig selv er en undtagelse.
Vigtigst af alt er, at Elton til hver tid skal vide at jeg har tjek på situationen, ..for hvis ikke jeg har det! Så har han det sådan, at han skal passe på sig selv.. og dér skal vi ikke hen!
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Det er rigtigt at flertallet af hunden er meget tolerante overfor hvalpe. Og ja det er helt n aturligt de er det. MEN det er der også nogle hunde som ikke er og det er altså ikke nødvendigvis fordi der er noget galt med hunden så den skla aflives lige nu og her.
Min gamle hund charlie var så sød og bliv ved hvalpe de kunne gøre alt ved ham. MEN han havde dårlige erfaringer med at møde andre hunde i snor og laved derfor udfald mod dem hvis han var i snor - og det var uanset om det er hvalpe eller voksne hunde. Her kan man ikke forvente en hund reagere efter teorien om at ingen hunde gør hvalpe noget - føler en anden hund sig fx truet og angst (evt. med grundlag i tidligere og negative erfaringer) kan den altså sagtens markere eller angribe - også hvape.
Der findes desuden også hunde som ikke bryder sig om hvalpe
desuden kan stress forvære mange situationer - i passer hunden og dette kan meget vel tænkes at ære en faktor or hunden - den er uden dens normale sikkerhed i dens ejere og vante rutiner osv.
Hvis en hund angriber andre hunde