{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.074 visninger | Oprettet:

Hvis en hund angriber andre hunde {{forumTopicSubject}}

Hvis en alm. ung hanhund på 1 - 2 år, som ikke er kastreret angriber en hvalp på max. 12 uger, som kommer gående forbi - er der så noget galt i hovedet hos den unge hanhund?
Hvis den unge hund aldrig selv er blevet angrebet, eller har dårlige erfaringer, hvad kan det så være?
Kan der gøres noget ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis en hund angriber andre hunde
  • #1   4. jun 2011 JEG ville blive bekymret hvis en af mine angreb en hvalp!!

• #3   4. jun 2011 Jeg passer en dejlig fransk bulldog - men han er godt nok besværlig, når der kommer andre hunde..
    Han VIL bestemme, knurre HELT VILDT og napper hundene, hvis de ikke høre efter.

Min kæreste og jeg var så ude at gå med ham og en labrador tæve jeg også passer, ved en dejlig ren sø hvor mange bader. Både med hunde og børn. Labben og den franske kom fint ud af det - selvom han gerne ville bestemme over tæven.
    Efter vi havde været der ude i en times tid, kom der nogen unge piger gående forbi med den sødeste hvalp (gætter på en blanding af mellem store racer, og nåede ikke at se kønnet). Den franske fløj op til hvalpen og var helt oppe at køre. Viste tænder, knurrede, rejste hår og til sidst prøvede han at bide hvalpen - hvis jeg ikke var hurtig til at fjerne ham, havde han bidt hul smiley

• #4   4. jun 2011 Tænker at der er forskel på at markere og på at angribe...

• #5   4. jun 2011 Jamen han er helt vild - han snuser ikke bare.. Han går helt amok, og jagter hundene - store som små. Denne gang var det bare værre :s

• #7   4. jun 2011 Jeg kender ikke situationen, men det er vigtigt at huske at nogle franske leger anderledes end andre hunde. Det er vigtigt at kende racen grundigt så man ved hvad der er leg, og hvad der er alvor.

Pina knurre og napper også i leg, men er ikke aggressiv på nogen måde, det er bare hendes måde at lege på.

• #8   4. jun 2011 Min kæreste har haft 4 franske + 3 kuld hvalpe. Han ved hvordan de er og har virkelig sat sig ind i racen.
    Han synes også at han er MEGET voldsom. Ejerene har også sagt at han kan have svært ved at forstå grænser. Men det kan godt være at jeg er lidt for pivet så.

• #9   4. jun 2011 Den hund burde aflives omgående inden den får dræbt en anden hund. Den er sindsyg i låget.

• #10   4. jun 2011 Jeg ville også blive meget bekymret, hvis en af mine gjorde det.

• #11   4. jun 2011 Fru pomrus o: det var måske lige noget af en melding at komme med!!

• #13   4. jun 2011 Har den været udsat for noget med en hvalp, har de sagt noget om det??
    Min gamle Fumbo kunne ikke fordrage hvalpe, men det kom efter han blev løbet ned af en stor hvalp da vi var til træning så han fløj hen af græsset. Tænker om han kan have oplevet noget grimt som min gjorde

• #14   4. jun 2011 Aflivning er måske overdrevet nok , men snor er nok en rigtig god ide at holde på.
    Også ville jeg høre en adfærsbehandler om hvad der mon kan ligge bag dens udfald smiley

• #15   4. jun 2011 Altså jeg ved pr. definition at Nova er meget hård ved hvalpe. Hun har ikke fornemmelsen af at de skulle have hvalpepas fordi hun aldrig selv fik det hos sin mor. De lærer jo derfra. Jeg har så trænet og trænet og i skrivende stund ligger der en 13 ugers schæfer basse side om side med hende her i min stue. uden bøvl.
    Men det er helt 100 fordi hun aldrig har lært fra sin mor hvad det vil sige.

at konstatere jeres hund er sindsyg synes jeg er overkill, men ville da muligvis få en adfærdsterapeut ind over og se hvad denne siger.

• #16   4. jun 2011 Simone

Hvad er en "hvalp". Jeg hører ofte folk betegne unghunde som hvalpe.

Og mht. den der tommelfingerregel om at "voksne hunde gør ikke hvalpe noget".

Ingen regel uden undtagelser, og det netyder ikke nødvendigvis at den franske bulldog er "skør" i hovedet.

Men visse hanner er ret intollerante overfor store unghunde med lidt for store "armbevægelser".

• #17   4. jun 2011 Lise: som jeg skrev, max. 12 uger gammel.

Martin: det sagde min kæreste også, så måske har I ret smiley

Frejamusen: han er også i snor fremover. Imorgen, når han bliver hentet vil jeg fortælle ejerene hvad der skete, og så må de tage beslutningen om hvad de vil gøre ved det - forhåbentlig noget adfærs hjælp.

Jennifer: enig.

• #18   4. jun 2011 Simone

Ok - sorry, - overså lige den oplysning.

• #19   4. jun 2011 jeg blev også lige nok overrasket over Fru Pomrus råd her smiley

Hvis det var min hund der lavede disse udfald ville jeg begynde at træne kontaktøvelser med den , dvs. hver gang vi mødte andre hunde ville jeg få dens opmærksomhed og powerputte godbidder i munden på lige så længe den havde focus på mig.
    Dette gjorde jeg med stor succes overfor min lab . som netop var meget kønsagressiv .

Ingen aflivning ville komme i mine tanker på nuværende tidspunkt , overhoved smiley

Giv dog hunden en chance til at lære at begå sig !!!!!

• #20   4. jun 2011 Nu er denne hund meget svær at få kontakten til, og gør lige hvad der passer ham.. Jeg prøver virkelig at træne ham hver gang jeg passer ham, men det hjælper jo ikke, hvis ejerne ikke også gør det smiley

• #21   4. jun 2011 De Franske jeg kender er akkurat som du beskriver. Så mon ikke det er en del af deres adfærd og at vi fejl tolker, da racen jo er en gryntende hund og har deres hel egen måde at lege på.

• #22   4. jun 2011 Simone F

Det kan jeg sagtens forstå og problemet er jo heller ikke dit , overhoved smiley
    Men at overveje aflivning som Pomrus foreslår er lige drastisk nok ( og det ved jeg godt du ikke har overvejet )

men ja , kontakt øvelser kan være rigtig svære at komme igang med , hvis hunden ikke samarbejder , men der er nok ingen vej udenom , hvis man tænker tanken .......

- ingen kontakt med hunden = ingen kontrol af hunden smiley

• #23   4. jun 2011 Aflivning ville hos mig kun være hvis den virkelig bed, jeg har selv en udfarende hund i snor og jeg gør som bertils mor. Stop foder hende med guffer og vi er virkelig kommet langt med denne træningsmetode.

• #24   4. jun 2011 Det kan hurtigt løses ved at man ikke slipper hunden sammen med dem den ikke fungerer godt med. Den kan stadig leve et langt og lykkeligt liv uden at skade nogen, bare man evner at holde den i snor fra tid til anden.

• #25   5. jun 2011 Det kunne være at du ikke skulle lufte tæve hunden samtidig med hanhunden og slet ikke når du ikke har kontrol over hundene. For han er åbenbart lidt mere på når der er en tæve med på tur.

• #26   5. jun 2011 Det lyder som stress!

Elton er heller ikke god med hvalpe, han har gjort udfald to gange mod hvalpe, den ene var en tæve, så ingen eget køn agressivtet her.. nogle hunde er bare mere skrøbelige i hovedet end andre.

Vi har lært at leve med den "besværlige" hund vi har, ..han tåler dårligt omgang med andre hunde end dem han kendte før han blev køns moden.
    Så det skåner vi ham naturligvis for. Kønsmodne tæver og ældre hanhunde, som hviler i sig selv er en undtagelse.

Vigtigst af alt er, at Elton til hver tid skal vide at jeg har tjek på situationen, ..for hvis ikke jeg har det! Så har han det sådan, at han skal passe på sig selv.. og dér skal vi ikke hen!

• #27   5. jun 2011 nej selvølgelig vil jeg heller ikke aflive hunden bare sådan uden videre. Man br acceptere at hunde er levende væsner og altså ikke altd opfører sig som vi forventer og vil have.
    Det er rigtigt at flertallet af hunden er meget tolerante overfor hvalpe. Og ja det er helt n aturligt de er det. MEN det er der også nogle hunde som ikke er og det er altså ikke nødvendigvis fordi der er noget galt med hunden så den skla aflives lige nu og her.
    Min gamle hund charlie var så sød og bliv ved hvalpe de kunne gøre alt ved ham. MEN han havde dårlige erfaringer med at møde andre hunde i snor og laved derfor udfald mod dem hvis han var i snor - og det var uanset om det er hvalpe eller voksne hunde. Her kan man ikke forvente en hund reagere efter teorien om at ingen hunde gør hvalpe noget - føler en anden hund sig fx truet og angst (evt. med grundlag i tidligere og negative erfaringer) kan den altså sagtens markere eller angribe - også hvape.
    Der findes desuden også hunde som ikke bryder sig om hvalpe
    desuden kan stress forvære mange situationer - i passer hunden og dette kan meget vel tænkes at ære en faktor or hunden - den er uden dens normale sikkerhed i dens ejere og vante rutiner osv.

Kommentér på:
Hvis en hund angriber andre hunde

Annonce