{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Er en hund bidsk hvis ?? {{forumTopicSubject}}

Afledt af en kommentar i anden tråd ...

Mine hunde er med i hundeskov ofte ... Ipsen leger gerne med andre hunde, Nova går oftest for sig selv og snuser/graver i skoven, gerne med andre omkring sig ... de går aldrig hen og "angriber" andre hunde ...

Men går vi på stierne og de er i snor, og kommer en anden hund løbende hen i hovedet på dem, så kan specielt Nova finde på med et bredt smil og en lyd at takke nej/sige skrid, hun forfølger aldrig den anden eller fortsætter så at sige, det er et slet og ret "smut"

Er hun så bidsk ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er en hund bidsk hvis ??
  • #1   4. maj 2014 Næ, hun fortæller jo bare hun ikke gider dem.

• #2   4. maj 2014 Var hun derimod udfarende imod den anden hund og gerne ville snuppe en bid af den, så ville jeg nok kalde hende for bidsk smiley

• #4   4. maj 2014 Nej da. Hun skælder bare ud, på hundsk smiley

• #5   4. maj 2014 Tak. blev da helt bange for jeg havde bidske hunde .... det synes jeg jo ikke de er..
    Ipsen vil som sagt gerne lege, men hun kan da også sætte sin grænse fx overfor store hvalpe, de kommer jo ofte springende med stor kraft og kan tumle hende om kuld, så siger hun da fra på samme måde som Nova ... men ingen af dem har til dato angrebet en anden hund, eller er vedblevet at jagte en og hapse efter den efter de har takket nej....

Her kommer børn som de er så forsigtige omkring, man kan tage mad fra dem, ben og legetøj osv ...

• #6   4. maj 2014 Så er der sgu' da ingen hunde, der er bidske. De siger jo bare:"Hold dig væk". Helt ok med en lille hund, men ikke med en stor "muskelhund"?????????

• #8   4. maj 2014 Hunde der enten angriber ud af den blå luft, eller som efter et "skrid" ikke stopper med fortsætter med at jage/bide efter den anden, det er vel forskellen ...

Dette er årsagen til mit spørgsmål her i tråden ... jeg er ts i dette:

TS - du skriver: kommer der hunde mod os uden snor så "råber jeg" at mine hakker af hvis en løs hund kommer hen til den, for det gør mine når de er i snor

Efter min mening er du en dybt uansvarlig hundeejer, at rende rundt med bidske hunde uden mundkurv på.

• #9   4. maj 2014 Nej Søren, men der er lang vej fra, at knurre og gø, til evt. at brække en nakkehvirvel på en anden hund...

• #10   4. maj 2014 Jeg skrev i den anden tråd at det var når de var i snor !!!!!!!!!!!!!!!1

• #11   4. maj 2014 Søren, næ en stor hund må vel også sige "skrid" på samme måde som Hannes gør uden den store er bidsk smiley

• #12   4. maj 2014 #9 Gætværk og spekulation. Det skal du gøre bedre, ellers giver det ingen mening.

• #14   4. maj 2014 Helt rigtigt.. Det var rent gæt, at det var noget i den stil, der ville komme frem.

Men selvfølgelig skal alle hunde have lov at sige fra.. Bare de gør det på en ordentlig måde.. Og det er jo så ejers ansvar, at den ikke kommer til, at være til skade for andre, uanset størrelse smiley

• #15   4. maj 2014 LLT, så længe Hanne ikke kommer tæt på de hunde, hendes råber røv af, så må hendes hunde da gø, knurre og skabe sig, som de vil.
    Og så er der jo ingen der kommer i klemme, medmindre man ikke har styr på sin egen hund. smiley

• #16   4. maj 2014 LLT, så kan han da ikke holde ret meget af sine hunde? hvis hans hund bider en anden og de begge er i snor, så er det da med risici for at hans bliver dømt til aflivning ik?
    jeg havde puttet mundkurv på sådan hund, så jeg var sikker på den ikke forvoldte skade på andre, men så sandlig også for at jeg holder af hunden.... ikke alle situationer man kan styre jo, så pludselig kan man være uheldig og ens hund får fat i en anden....

• #17   4. maj 2014 Et bid er et bid - over grænsen, uanset hundens størrelse. Børn kan finde ud af ikke at angribe nogle, der er større end dem selv. Det kan hunde ikke - altså må ejeren af små hunde holde dem væk fra disse situationer.

• #18   4. maj 2014 Søren, ejere af store hunde der finder på at lave udfald imod andres, store som små, de må altså også gerne tænke sig om synes jeg.

• #19   4. maj 2014 Ja da Søren?

• #20   4. maj 2014 @ LLT .. nej de behøver ikke gå 5 meter udenom .... jeg har dem i kort line når der kommer hunden imod os ... kommer den anden hund ikke busende er der ingen problemer, de hilser så pænt og vi går videre .. stopper den anden hundeejer op for at de kan hilse længere så har jeg øje på mines reaktioner, og er der optræk til at de signalerer at den anden er for meget, så trækker jeg dem væk ....

dit "sætten på spidsen" gjorde at jeg havde et behov for at høre andres mening om mine i så fald er bidske, for så ville jeg da gøre noget ved det ... så måtte jeg jo finde metoder til at arbejde det ud af dem .... men mener bestem alle hunde må sige fra, og takke nej til andre hunde uanset race. dette har imo intet med emnet i den anden tråd at gøre ....

• #21   4. maj 2014 Jeg er forvirret og træt, tror bare jeg står af her, har heller ikke lige set den anden tråd.... men i hvert fald mener jeg ikke andres hunde bare skal komme løbende hen i hovedet på andre de ikke kender..... respekt for hinanden bør man ha.... holde af sin hund og beskytte den bør man.... godaften herfra mig smiley

• #23   4. maj 2014 Nej din hund er ikke bidsk. Min Musashi skal andre hunde lade være, når han er i snor. For han hakker, hvis de kommer for tæt på, og han er i snor. Er han løs er det noget helt andet.

• #24   4. maj 2014 Puha, bliver helt lettet ....troede jeg havde fortolket det helt skævt lige pludseligt...

• #25   4. maj 2014 Rart med denne definition af bidsk. Så er min hund heller ikke bidsk. Den bider kun dem, den kan nå at få fat i. smiley
    go'nat - tidligt op, tidligt i seng det er sundt for en lille bondedreng

• #26   4. maj 2014 Det er race specifikt. Min race siger generelt fra med høje lyde og bider yderst sjældent.
    Kommer de i kontakt med krokodille racer, må vi til dyrlægen for at få lavet broderi-

• #27   4. maj 2014 Trille går AMOK når hun ser andre hunde. Først piver hun, også giver hun sig ud i kaste sig efter hunde på den anden side af vejen og gø.
    Jeg distrehjere hende bare med godbider til de andre er væk.
    Trille har kun bidt 2 hunde (Ja lyder voldsomt) det var mere en markering end et bid. Da de ikke fattede hun IKKE ville lege.
    Prøver som regel at undgå alle former for hunde. Da jeg har en meget nervøs hund omkring hunde. Trille er ikke bidsk, hun er bare bange/nervøs og føler hun skal forsvare sig selv.

• #28   4. maj 2014 Søren: Der er da dælme KÆMPE forskel på om en hunds grænser bliver overskredet, og den så siger fra ved at råbe "røvhul" og måske lige snapper ud en enkelt gang, og så til at ens hund bare umotiveret bider andre hunde.

Og så syntes jeg personligt det er ved at være drøn trættende, at der altid skal snakkes om små hysteriske hunde der må alt , og det er altid de store hunde som får skylden. Det er pisse ligegyldigt hvilken størrelse ens hund har, man skal holde styr på dem, og sørge for at de ikke ender i uheldige situationer så godt man nu engang kan. Kommer løse hunde flyvende hen til en, så er det skisme okat at ens hunde siger fra, det er ganske enkelt og sundt hundesprog. En hund skal ikke finde sig i alt, selvom nogen mener man både skal kunne rive den i halen og ørene, lille Lise skal kunne sidde på ryggen af den, og den skal i hvert fald også hilse på ALT og ALLE, for det har en hund krav på, gu har den mås.

• #29   4. maj 2014 Jeg vil så også sige, at hvis mine hunde bed ud hver gang de mødte en anden hund, ja så ville jeg altså smide en mundkurv på dem. Nu snapper mine hunde så aldrig ud efter andre, det har de kun gjort den ene gang Mailo blev overfaldet, ( Ozzy kom til undsætning og snappede ud efter hunden som havde Mailo i munden) , og så to gange hvor en spritters hund herude har lavet udfald imod dem.

• #30   4. maj 2014 Men en hund bider ofte kun hvis dens grænse er blevet overskredet. Så i stedet for "bare" at smide en mundkurv på, er det så ikke din opgave som ejer at sørge for at din hunds grænser ikke blev overskredet og undgå situationerne? De få gange jeg ikke har kunnet undgå situationerne. Er jeg enten trukket ud på vejen. eller ind i folks indkørelser, hvor jeg sætter mig på hug og får Trilles kontakt. Hun gider ikke andre hunde. Hun smasker og knurrer lavt. Specielt hvis de står direkte op i hendes ansigt.

• #31   5. maj 2014 B-B : For mig kommer det HELT an på situationen, og hvordan det sker at min hund bider ud ( altså hvis mine hunde gjorde det) . Jeg ville ikke risikere at mine hunde kunne skade andre, så ville jeg hellere give de mundkurv på. Hvis den med det samme den er tæt på en anden hund hakker ud og bliver ved, ja så ville den altså blive luftet med mundkurv. Der findes SÅ mange der ikke har styr på deres hunde, hilsetosser osv, og selvom det er "deres egen skyld", så ville jeg simpelthen ikke have adskillige bid på samvittigheden.

• #32   5. maj 2014 Natasha, nu er det vel ikke så aktuelt med din vovse længere, er han ikke omfattet af hundeloven? -altså ikke fordi han er ulovlig, mener bare for en sikkerheds skyld smiley

• #35   5. maj 2014 Har oplevet med mine hunde at nogle større ikke fatter et "smut" i første forsøg, så gør de det samme laver den samme markering, med det jeg kalder "klapper-gebis" der markeres. og laver måske et par hop frem mod den anden i den forbindelse hvis den stadig ikke trækker sig.... de har til dato aldrig bidt, de har til dato endnu ikke lavet udfald af sig selv mod en hund der er på afstand, det er kun oplevet når de er i snor, tæt ved mig og den anden hund kommer hurtigt hen til dem, hvis den kommer stille og roligt er det ikke et problem ... de er jo oftest mindre end den anden hund så er da ikke i tvivl om det kan virke voldsomt på dem....De får så bestemt heller ikke lov til at blive ved at skabe sig, enten går vi og den anden videre, eller der opstår en kommunikation hvor vi lige får dem ned i omdrejninger og så hilser de og vi går videre ...

Hvis mine hunde begynder at gøre pludselige/umotiverede udfald mod nogen som helst røg de A) til dyrlægen til det store eftersyn smiley var der ikke noget at komme efter og gik det ikke væk med den træning jeg kan udføre så blev de aflivet ..... Bor i et område med en del hunde, og børn og ville aldrig løbe den risiko at en anden hund, eller et barn blev umotiveret angrebet af en hund der er mit ansvar.

Derudover er jeg så en sådan hundeejer, at bed din hund min i et scenarie som du beskriver så ville du nok få lov at splitte en dyrlægeregning hvis den blev stor, men jeg ville næppe melde din hun for skambid, med medmindre min hund endte med at dø, for der mener jeg så din hund skulle have sluppet inden ... Får min provokerende hund et bid af din som fremkommer fordi din tror vi leger, så ville jeg ikke melde din hund som bidsk ... jeg kan godt se forskel ... og jeg kan godt skelne hvis min hund selv ligger op til episoden ....

grundet til mit langen ud er igen, so m jeg havde skrevet et utal af gange, ikke det mange forbinder med disse hunde, men netop hans uansvarlighed overfor hans hund, og de der arbejder for at lempe hundeloven, mine tanker var overhovedet ikke ude i bid episoder og lignende lige der, men indrømmer at jeg var da glad for den kom i snor ...

• #41   5. maj 2014 nogle hunde fatter bare ikke et "gå væk" ... hvad sker der hvis du møder sådan en ?

• #43   5. maj 2014 Søs alle hunde er omfattet af hunde loven. Men hvis du mener raceforbuddet så nej, min er ikke på den liste, og skal ikke bære mundkurv.

Det kommer han aldrig til, og han render stadig løs.

• #47   5. maj 2014 Jeg må erklære mig enig med Maj-Britt. Ikke så tit det sker men lige her er vi enige.

Man hører gang på gang at det altid er de store hunde det går ud over. Hvor mange hunde er egentlig blevet aflivet p.gr.a. skambidsparagraffen?....

• #51   5. maj 2014 Maj-Britt du skal nok ikke holde vejret mens du venter....

smiley

• #53   5. maj 2014 Maj-Britt
    Jeg fandt denne, som du selv lagde op herind, mon ikke det er den, du mener?

Og nu håber jeg linket virker.....

http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/555188-oversigt_over_aflivede_hunde__hundeloven_

• #57   5. maj 2014 Folk har det der med at fejlfortolke hunde.
    Ikke, at det har specielt meget med den her tråd at gøre, udover den del med bidske hunde.

Vaks er meget bange for hunde, cykler.. og ja, mange ting. Blame me. Men han ikke bange på en måde, hvor han tager halen mellem benene og stikker af - når han er i snor.
    Han er bange på den måde, at han gør og farer frem. trækker i snoren. Det kommer af, at han meget gerne vil over til hunden, men så alligevel ender med ikke at turde, hvilket nogen gange resulterer i, at han siger røv.

Synes der skal pointeres lidt tydeligere, at der altså er stor forskel på at bide og så at snappe. Et snap tager ikke særlig tit fat (det sker dog at hunde ved forskrækkelse for eksempel snapper, og så derved kommer til at bide hunden/mennesket), det er mere en "fuck af", før en hund bider.

Når Vaks er blandt hunde og IKKE i snor er han meget forsigtig i starten. Han er kryber, holder hovedet lavt og sådan noget. Men det er kun de første 2-3 minutter, derefter forstår han, at hundene ikke er farlige, og er de på hans størrelse, så leger han glædeligt med dem. De store hunde lader han for det meste lege selv, han er godt klar over, at de nok er lige lidt for store til at lege med ham.

Jeg er SÅ træt af, at folk bare automatisk tror, at Vaks, og andre små hunde, er hysteriske. Man ved jo ikke, hvad der ligger bag, og i Vaks' tilfælde er det jo traumer, som jeg ikke har formået at træne væk endnu.
    Det er altså ikke hysteri, det er frygt/angst, og jeg synes bare, at der er en væsentlig forskel på de to ting.

• #59   5. maj 2014 Hvis ens hund ikke forstår hentydningen " skrid", så må man sgu da hjælpe den inden det går galt. Da Ozzy var yngre fattede han ofte ikke når andre hunde ikke gad ham, men så sørgede vi da for at trække ham væk, så der ikke skete noget. Det hedder at tage ansvar .

• #60   5. maj 2014 @ caroline J ... hvis dit spørgsmål i #41 var til mig så er det beskrevet i første del af #35...

• sofie A
    sofie A Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #61   6. maj 2014 så er det muligvis din hund som bør bære mundkurv isteden for Amstaffen..;)
    lidt dobbeltmoralsk vil jeg sige..
    (for mig bør ingen hunde bære mundkurv)

• #62   6. maj 2014 Jeg har min muttis JRT hjemme hos mig i øjeblikket, da hun desværre ikke kan have hende hos sig i øjeblikket og hun er en bestemt dame (Som virkelig også kan være lidt af en krampe). Jeg lader hende stortset aldrig hilse, fordi hun kan vende på en tallerken og beslutte sig for at hun egentlig ikke gider at hilse alligevel. Hun er en gimpe når hun har snor på.

Hun finder sig ikke i noget som helst og har skældt ud på en ung lab og en anden jack der kom hen for at sige hej. Hun gider IKKE.

Hun gider heller ikke røres når hun sover og siger "skrid" med en knurren helt omme fra røvhullet og får du ikke snitterne væk, går hun ikke af vejen for at nappe..

Hun er ikke bidsk, hun ved bare hvad hun vil og hvad hun ikke vil. Og når hun siger "gå din vej" så mener hun det. Så nej, jeg ville heller ikke sige at din hund er bidsk, den beder bare de andre om at fise af.

• #63   6. maj 2014 Hehe Kim Melanie, det lyder præcist som vores gamle JRT blanding Trofast..
    Skrid betyder skrid, og så er der bare ikke noget at diskutere der! Bum! smiley

• #64   6. maj 2014 Den Danske Kæmpe - Jep, hun mener det alvorligt når hun siger skrid :b

Folk glor åndssvagt på mig når jeg siger at hun ikke skal hilse på deres hund.. De er hurtige til at sige "jamen, min gør ikke noget" Nej, det er meget muligt, men min kan godt finde på det, hvis det tager hende, hvilket det meget ofte gør i snor :b De glor og glor, for min bette rotte kan vel næppe gøre så meget :b Især tæver kan hun godt se sig gal på..

Jeg regner heller ikke med at alle skal trække deres hund til dig, når jeg kommer gående med min madamme i lang snor.. Jeg tager hende til mig når vi passerer folk både med og uden hund.. Hun synes at dem med hunde godt må skride, men dem uden må hellere end gerne komme og få en møsser smiley

• #65   6. maj 2014 Mødte i dag en anden hundeejer herude de har også en terrier af de mindre ... vores hilser fint, men den kan også finde på at sige "skrid" som mine ...

Vi kom til at tale om at vi tit oplever at når store/større hunde gør som vores, så siger de fra, sætter deres grænser osv., mens vi med små/mindre hunde tit får af vide at vores er hystader og små hidsigpropper ... jo jo de har deres, men egentlig er det da ikke rimeligt....

Kommentér på:
Er en hund bidsk hvis ??

Annonce