{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Sigurt har gigt... {{forumTopicSubject}}

Vi har været ved dyrlægen idag fordi Sigurt har haft ondt i sin bagpart. Nå men, der blev taget et røngtenbillede og dr. dyr kostatere at Sigurt har gigt mellem to "lændehvirvler" (det hedder det vidt ikke hos hunde...). Så han fik et skud vitaminer og noget cortisol, og skal så være på prednisolon (igen) i 20 dage fra søndag morgen , og der efter står den på Glucosamin og smertestilede om nødvendigt.

Det er selvfølgelig ikke godt at Sigurt har gigt, men jeg havde frygtet et han havde fået diskos prolabs og i forhold til det er gigt lidt mere håndterbart, synes jeg.

Hvad gør i andre med gigthunde? Findes der gode tilskud ud over glukosamin og lakseolie (som han får i forvejen) Jeg ved der findes forskellige tørfodertyper til hunde med ledproblemer, men Sigurt tåler ikke tørfoder, har vi måtte sande efter at have prøvet rigtig mange forskellige slags (inklusiv hypoallergenic fra RC)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sigurt har gigt...
  • #1   3. jun 2011 Fie får fast smertestillende, giver efter behov.

Hun har også en ryghvirvel der sætter sig af og til, så hun kommer også jævnligt forbi en kiropraktor

• #2   3. jun 2011 Jeg skal også have fundet en kiropraktor, og så ville jeg egentlig gerne svømme med Sigurt. Her om sommeren er det ikke noget problem. Men den nærmeste hundesvømmehan ligger i Tåstrup og vi bor i Malmø, så til vinter må vi se hvordan det kommer til at fungere...

• #3   3. jun 2011 Eskild har også gigt , men i hoften. Han får fast prednisolon, hver dag. Det eneste der kan tage hans smerter. Så får han Royal canins specialfoder, der er godt for lddene. Han fpr også tilskudaf glukosamin, Body boost fra Olivers. Han er ind imellem til kiropraktor. Vi går til stranden næsten hver dag, hvor han går i vandkanten for at styrke musklerne. Og ellers i blødt sand, som også er godt. Ellers lever han som alle andre hunde, dog må han ikke løbe vd cykel

• #4   3. jun 2011 Takker fr jeres svar. Jeg prøver at få fat i noget hybenpulver og så håber jeg dælme ikke at det bliver nødvendigt at give prednisolon hver dag, men nu må vi se.

Kommentér på:
Sigurt har gigt...

Annonce