{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Vi har været til dyrlkægen igen igen.. {{forumTopicSubject}}

Denne gang skulle Sigurt røngtenfotograferes for at finde ud af hvorfor han virker stiv i bagkroppen når han har ligget ned. Dyrlægen mente det kunne skyldes HD, gigt eller spondylose, men røngtenfotografiet viste absolut intet. Faktisk vuderede dyrlægen at Sigurt har A eller B hofter, det det er jo godt! Så nu må vi have fat i en kriopraktor. Jeg mener det kan da ikke passe at en hund på kun 3 år skal være så stiv..... ! Jeg fatter ikke en bjælde!

Nogen der har prøvet noget ligende eller har en ide om hvad de kan skyldes?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi har været til dyrlkægen igen igen..
  • #1   11. sep 2009 Fie bliver stiv i bagkroppen når ryggen sætter sig, men det retter kiropraktoren så

• #2   11. sep 2009 Har de tjekket hans rygrad? Evt mangler han marvvæske eller har fået en diskkus, eller har ryghvirvler som trykker på nerverne?

• #3   11. sep 2009 Ligger han længe på noget koldt?

• #4   11. sep 2009 Hans ryg blev også tjekket, og nej, jeg synes ikke han ligger længe på noget koldt.

• Lene G
    Lene G Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
    #5   11. sep 2009 Jeps, har prøvet præcis det samme, som kom efter en korsbåndsoperation. Min hund fik efterhånden problemer med at rejse sig om aftenen, han virkede stiv i ryggen og haltede et par skridt inden han kom igang. Det fiksede kiropraktoren på 2 besøg.

• Lene G
    Lene G Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
    #6   11. sep 2009 Problemet var forøvrigt en skævhed mellem 7. og 8. lændehvilket betød at nerverne kunne blive klemt, så hunden fik ondt i lænden. Smerter kunne også stråle ned i bagbenene. Så kiro fik det trykket nogenlunde på plads, og nu har det været meget, meget bedre i 4 måneder.
    Det skal lige siges, at min dyrlæge IKKE kunne se dette på de røngtenbilleder han tog. Men da jeg arbejder i branchen, viste jeg vores firmadyrlæge billederne, og det var ham, der kunne se skævheden (og det kunne kiropraktoreren heldigvis også).

• #7   11. sep 2009 Lene G: Tak for dit svar, det har gjodt mig endnu mere sikker på at Sigurt skal til kiropraktor.

• #8   11. sep 2009 Anne: min hanhund på snart 4 er meget stiv i bagpartiet, og halter engang imellem. Døjer med at komme igang efter hvil osv. Han krummer også meget ryg.
    Han var i røntgen for en uge siden, da de så billederne ku de ik forstå han "kun" har b-hofter + løshed i hofterne. Så de tog et billed fra siden af, der viste det sig at han har en løshed i en af lændehvivlerne. Han er nu ved at være færdig med en smertebehandling på 10 dage, plus han er på JD Hills kalorie reduceret foder.
    Jeg fik at vide med det han havde, hvis han var brugshund ku han ik bruges mere. Men her er han hyggehund, men han er ik helt på toppen. Vi ska styre meget af hans motion, da han ik altid kan styre det selv.
    Fik også at vide, at li med ham det eneste var at symptom behandle ham. Og det er så det vi gør i håb om, bla. foderet ka gøre ham mere bevæglig. Da det sku være testet til at give mere bevægelighed...

Men held og lykke med jeres hund.

• #9   11. sep 2009 Eddie og Jackie: Tak og god bedring til jeres vaps!

• #10   11. sep 2009 Mange tak.
    Håber det bedste for jeres.

Kommentér på:
Vi har været til dyrlkægen igen igen..

Annonce