Åh nej, Sigurt halter. {{forumTopicSubject}}
Inden for de sidste 14 dage er Sigurt blevet mere og mere stiv i bagparten, dog mest det ene bagben. Han rejser sig lidt som en hund med gigt og det synes jeg jo er noget tidligt dan han kun lige er på vej til 3 år. Han er begydt at holde sig for sig selv og gider ikke lege med vores anden hund. I starten valgte vi at se tiden an, for det kunne jo bare være en forstrækning, eller irritation efter kastrationen, men nu skal bassen altså en tur til dr. dyr. Sigurt blev kastereret for en lille måned siden, kan det have noget med sagen at gøre?
Jeg er jo ræd for at det er HD, men hvad har vi af muligheder hvis der er HD? (En ny hofte er ikke en mulighed da jeg ikke vil trække Sigurt igennem det.)
På forhånd tak for svar!
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
Men stakkels vaf og jeg kan tidligst få en tid hos dr. dyr på mandag.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 652
Hvis det skulle være HD så kan der altså i mange tilfælde gøres meget for at hunden alligevel kan have et godt liv. Så fortvivl nu ikke helt i første omgang.... :o)
maj 2007
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 475
Han startede i svømmehallen, hvilke hjalp rigtig meget. Det kan stærkt anbefales.
Når min hund har ondt, "pyller" jeg om ham, ved at lægge et fleece tæppe eller håndklæde over det område der gør ondt på ham, ligesom vi mennesker holder om varme om ryggen, hvis den gør knuder.
Jeg vil nok ikke vente ret meget længere med at kontakte dyrlægen. Mon ikke de har almindelig åbent i morgen formiddag. Smerter danner jo ekstra spændinger, som kan sætte sig til yderlige smerter.
maj 2007
maj 2007
dec 2008
Øv da. Jeg har en dyrlæge med døgnåben. Det er dyrt, men rart når det er til trængt.
Jeg har aldrig hørt om dyrlæger, der ikke tager hunde med smerter ind med det samme, men jeg har nok bare være heldig.
En af dyrlægerne må kunne give dig noget svagt smertestillende, for at tage toppen. Så kan du også se om det er muskelsmerter eller andet.
Pøj pøj med ham.
maj 2007
dec 2008
Prøv at lægge et tæppe eller andet over ham, når han ligger ned. Det er jo ikke skadeligt, men kan give varme til ømme muskler/led.
Ser frem til at læse, hvad din dyrlæge finder ud af.
Godt nytår.
Åh nej, Sigurt halter.