{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.301 visninger | Oprettet:

Mark  K
Mark K
Tilmeldt:
25. maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Vedr køb af fransk bulldog {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG
Jeg går og tænker og få endnu en hund ind i familien. Jeg har gået og kigget på fransk bulldog.. Har kigget med og uden stamtavle.. Er der nogle ting som jeg skal vær særligt opmærksom på ved køb af sådan en hund?? Jeg har hørt man ikke behøves stamtavle hvis man ikke går til hundeudstilling.. Hvad foreslår i??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr køb af fransk bulldog
  • #1   25. maj 2011 Gør dig selv en tjeneste, køb med DKK tavle. En fransk bulldog kan have mange skavanker, og ikke nødvendigvis fordi at dem med DKK tavle er sundere, men fordi du er bedre stillet hvis hunden skulle blive syg, med DKK i ryggen smiley

  • #2   25. maj 2011 Min hun har ingen stamtavle, og er præcis lige så fin som hun havde været hvis hun havde.
    Men tror det er en smagssag, men mener bestemt ikke det er et must!
    Har hørt om lige så mange syge hunde der havde stamtavle som uden.


  • #3   25. maj 2011 Stamtavle har intet med udstillinger at gøre.. Stamtavle er din garanti, hvis avler vel og mærke sørger for at undersøge sine avlshunde for alle de racerelaterede sygdomme de Franske døjer med.

    Stamtavlehunde er lige så fine hygge/familiehunde, og i sidste ende så er pengene til købe en hund med stamtavle givet godt ud i sidste ende... mange fortryder med tiden, at de ikke købte med tavle.


  • #4   25. maj 2011 og det har ikke en fløjtende fis at gøre med om hunden er fin/sød/rar/dejlig at gøre.. alle hunde er da søde.. det har noget at gøre med, at den franske døjer med så meget sygdom.. og der er man bedre stillet med tavle.. og hunde, som er tjekket for alt inden avl.

  • #5   25. maj 2011 Miss J.. og din hund er stadig så ung, så du kan pt ikke udtale dig om racerelaterede sygdomme... men kom igen, når din hund er ældre.

  • #6   25. maj 2011 Jeg synes også at DKK-stamtavle er et must.

    Noget helt andet er at jeg har set i din anden tråd at i har en hund på 5 måneder. Mit råd vil så absolut være at i venter til den er ca. 2 år gammel og at i vælger en race som passer sammen med den både mht. fysik, sind og legemønster.


  • Mark  K
    Mark K Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #7   25. maj 2011 Du mener ikke de to racer ikke kan sammen??

  • #8   25. maj 2011 Jeg tror ikke de vil slå hinanden ihjel, men jeg tror heller ikke at de vil have glæde af hinanden. Det er jo 2 meget forskellige hundetyper med meget forskellige behov og adfærd.

  • #9   25. maj 2011 Blanding af shæfter og japansk spids.

  • #10   25. maj 2011 shæfer, skulle der stå.

  • Mark  K
    Mark K Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #11   25. maj 2011 Vi havde tænkt indenfor et par uger

  • #12   25. maj 2011 Hvis i har en ung hund på 5 mdr, som har haft det skidt indtil i fik den, så ville jeg helt sikkert vente... og give den nye hund tid til at falde til, og så kan i bruge al jeres tid på træning osv... nu står der ikke så meget i din profil.. alder, børn osv...
    Vent minimun 1 år- 1,5 år.. så er din første hund voksen... den mangler stadig at komme i teenagealderen, hvor det bliver hårdt arbejde...


  • #13   25. maj 2011 Mark K;
    Faa foerst harmoni med den hund i har derhjemme, foer i anskaffer jer end ny.
    Hvis i har overtaget en mishandlet hund, og i allerede er stoedt ind i problemer naar den er 5 maaneder gammel, saa hellere bruge de penge paa adfaerds behandler, der kan give jeg gode raad i opdragelse, end at koebe en ny hund.


  • #14   26. maj 2011 Af meget personlige grunde vil jeg stærkt råde dig til at købe en hund med stamtavle, når vi snakker om sådan en udsat race...

    stamtavlen er så meget mere end til udstilling - den er din garanti på at forældrene og forfædrene er sunde og raske hunde som er godkendt til avl og derfor står du så meget bedre stillet mht. sygdomme, samt der er meget hjælp at hente i DKK hvis der er problemer med hvalpen.

    Jeg har selv oplevet hvordan det er at leve med en syg hund og kan desværre flere skrækhistorier end min egen.

    Hvis du tænker på pengene, så overvej dette : Min hund kostede dengang 5.000 kr men har kostet over 30.000 kr i dyrlægeregninger gennem tiden.. en med tavle koster ca. 10.000-14.000 og så er der så en garanti på vovsen og større chance for sundhed.



Kommentér på:
Vedr køb af fransk bulldog

Annonce