{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Vedr køb af hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG.

Min kæreste og jeg har det sidste års tid overvejet køb af hund.
Vi leder efter en mellem størrelse hund( altså ikke helt lille, ej heller kæmpe stor) vi bor i hus med trapper både op til 1 og ned il kælderen så det er et must den kan "holde" til at gå på trapper. en anden vigtig ting er den ikke fælder alt for meget. havde tænkt på engelsk bulldog men den er vidst ikke den letteste begynder hund har jeg hørt.
Den skal kunne med børn også da der ofte kommer børn i vores hus..

Har i nogle ider til en god hund til os.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr køb af hund
  • #1   17. aug 2007 den er i hvertfald ikke god til trapper... men ellers er det en ok første hund, bare i ved hvordan en hund skal behandles..

  • #2   17. aug 2007 det er lige meget hvilke hund i nu vælger så er det ikke sundt med trapper det første års tid.

    men nu har vi også en korthårs hund og den fælder altså også, synes nogen gange det er slemmere end en langhårs hund, da det er nemmere at få hårene op fra en med langhår. det korte pels sitter sig i alt.


  • #5   17. aug 2007 Hvad med en cavalier??
    Det er en god begynderhund, som også skulle være god til børn..


  • #7   17. aug 2007 En Shetland sheepdog er en rigtig god første gangshund. De er nemme at have, lærer ekstrem hurtige! Jeg har aldrig haft hund før og jeg har en hund som er så lærenem, så det er helt vildt, og så er den en god størrelse, man kan have dem med over det hele. De er ikke for store og slet ikke for små. I kan læse mere om den på sheltie.dk hvor der står om dens standard, temperament osv.
    Jeg har da hun var hvalp berørt hende over det hele på hendes krop, i ørerne såvel som i numsen og hevet hende i ørerne (ikke hårdt på den måde) og i halen, for der kan også lige pludselig dukke børn op i min familie og så skal de kunne tåle det, Og min hund i dag siger ikke noget til det. Man kan gøre bogstaveligt talt alt ved hende!

    Sonja har ikke rigtig fældet indtil videre. Jeg kan mærke at hun er ved aat "skifte" nu efter et års tid, men alle fælder lidt, de langhårede fælder bare lidt mindre end korthårede og de er nemme at samle op fordi de samler sig i bundter på gulvet.
    Jeg håber at i træffer et godt valg, og vælger den hund som I vil have!
    Med hensyn til trapper så har jeg lært min hund at gå op trapper, vi har 1 sal og jeg lærte hende det da hun var 10½ mdr gammel cirka, ellers plejede jeg at løfte hende op og ned:)



  • #8   17. aug 2007 Pudler og ruhårede hunde fælder ikke (meget meget lidt i hvert fald).

    Mange af de langhårede hunde fælder meget to gange om året, men så fælder de næsten heller ikke resten af året.

    En cavalie king charles apaniel, skulle være en god første gangs hund, og en sheltie er osse rimelig nem at have med at gøre (men kræver noget aktivering).

    Ingen hunde har godt af at rende for meget på trapper det første års tid.

    Kunne du ikke uddybe lidt mere hvad kravene er til jeres kommende hund. Altså aktivitetsniveau osv


  • #9   19. aug 2007 jeg vil foreslå en fransk bulldog de er nemme venlig gode til børn og de er ikke så tunge når de skal bæres på trapper.( tidligere havde vi schæfere og de bliver meget tunge at bære)En Fransk fælder næsten heller ikke .

  • #10   9. sep 2007 Kan også helt klart anbefale en fransk bulldgo. smiley De er simpelthen skønne!

Kommentér på:
Vedr køb af hund

Annonce