Vedr. køb af særlige racer {{forumTopicSubject}}
Nogle opdrættere sælger jo ikke mm. man har erfaring med racen eller en lignende race. Hvordan får man det? Hvis man ikke får lov at købe hunden? Man skal jo starte et sted. Ja det er bare et spørgsmål
Jeg har endnu ikke være i kontakt med nogle opdrættere, da det endnu ikke er aktuelt, men vi har da snakket de sidste 2 år herhjemme, om vores næste hund ikke skal være af en større race.
Kan man ikke være en ordentlig kommende hundeejer til en stor hund, selvom man kun har erfaring med små hunde?
Nogen med erfaring med at snakke med opdrættere, og gå fra at være lillehunds-ejere til også at eje en større hund. Hvad synes opdrætterne?
Mvh.
Silke
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
så jo, jeg ville godt kunne sælge hvalp til en der kun har erfaring med en mindre hund, så længe de har gjort op med sig selv hvad det vil sige at have så stor en hund..
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 142
Nu har jeg jo ikke rendt opdrættere på døren, fordi jeg har tænkt det ville virke useriøst, hvis jeg først skal have næste hund om et par år.
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Papilloner er energi bomber uden lige - Hvorfor tror du at de bruges til agility og vinder ofte??
okt 2008
feb 2010
feb 2010
apr 2009
Har allerede 2 der har bedt mig have dem i tankerne hvis Anouk en dag skal have hvalpe... og de står bestemt højt i min bog hvis de ellers holder ved
Man skal ikke være bange for at mase sig lidt på, det udviser blot en del interesse og vilje
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Jeg kan kun anbefale dig at kontakte mange opdrættere , søg læsestof så du kan læse om racen, tag på udstillinger og se racen og tal med udstillerne så du får mange forskellige indtryk af hvordan lige netop deres hund er.
Tag på kennel besøg og se hundene i deres vante omgivelser, og tjek div hjemmesider, og læs alt tilgængeligt stof, besøg Dkk / FCIs hjemmeside og læs om racen.
/ Trine
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Men de bøger jeg lånte i tidernes morgen stod der at Papilloner er hunde som har brug for meget stimulering både psykisk og fysisk.
Synes denne race lige som labradoren er virkelig misforståede.
Iogmed Papillonen trives bedst med alt den motion den kan få
Den kan kan være løbe makker lige så vel som de store hunde racer og den Eeelsker det
feb 2010
Tina Tulstown og Polski Owczarek
Så i vil ikke synes det ville være irriterrende at få besøg at en der bare vil hilse på jeres hunde? og sniksnakke om racen?
okt 2008
jan 2006
Jeg synes som Tina, at det vidner om seriøsitet, at man i god tid giver sit tid til at finde information om racen, samt forberede sig på evt at skulle have denne race.
Jeg har selv rendt opdrættere på døren, og har kun mødt venlige mennesker der har været meget hjælpsomme og indstillet på at hjælpe mig med at finde den opdrætter der passer til mine behov.
Så bare klø på. Hvilken race tænker du på at få næste gang?
feb 2010
Det var hundeleksikon.dk på københavns dyrehospital.
Jeg havde set papillonen i et tv-program hvor de gav den hele armen som cirkushunde i en have, og sprang gennem ringe og over hop, og der var fuld knald på. Det var det billede jeg havde af racen, så jeg kunne heller ikke forstå det jeg læste he he. Det er netop også sådan Vixen er.
Ja lige netop. Min kæreste havde netop det misforståede billede af labradoren, fordi der er så mange smælderfede labrador-sofahunde rundt omkring i de danske hjem, så giver det billede af at labradoren er en sofahund generelt. Det er den godt nok ikke.
feb 2010
Nå, det håber jeg er generelt. Men sådan har jeg det jo egentlig også når der er nogen der spørger til Victor, hvad han er for en. Så måske skal jeg bare prøve at løbe nogle på dørene.
Men jeg er lun på en sbt , det er min hemlige forelskelse i disse tider, jeg har læst en masse om racen og dens temperament og dens behov, og jeg er ret overbevist om at det lige er hunden for mig, og at vigtigt af alt, at det er en hund der vil passe ind her hos os. Meget af den vågne tid er det sidste år blevet brugt på at se på kenneler. Jeg vil dog bruge tid på at finde den helt rigtige, da jeg også selv har nogle krav, f.eks at jeg VIL have en tævehund (da jeg har min lille machohund herhjemme at tage hensyn til). Så det er ikke sikkert at det bliver så nemt. Det kan være det kommer til at tage årevis at få den den rigige hund, med den rigtige baggrund (god tavle) osv... men ting tager den tid ting tager.
feb 2010
Ja men det har du da ret i. Det skal jeg da nok bare
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jan 2006
Jeg vil altid vurdere i hvert enkelt tilfælde for der kan da også forekomme købere som har haft mange hunde, og dermed erfaring, men som ikke magter opgaven....
apr 2009
apr 2009
Nej men den skal jeg da så absolut se en dag ved lejlighed
Og du er mere end velkommen til at komme og se mine hunde en dag... de er meget anderledes hjemme end det du ser på udstillinger f.ex
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.336
Så jeg tror endelig det et spørgsmål om at tage ud og snakke med avlerne så de kan se en an og du kan se dem an..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Den her tråd er tros alt 2 1/2 år gammel
Vedr. køb af særlige racer