{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Vedr. køb af særlige racer {{forumTopicSubject}}

Nogle opdrættere sælger jo ikke mm. man har erfaring med racen eller en lignende race. Hvordan får man det? Hvis man ikke får lov at købe hunden? Man skal jo starte et sted. Ja det er bare et spørgsmål smiley

Jeg har endnu ikke være i kontakt med nogle opdrættere, da det endnu ikke er aktuelt, men vi har da snakket de sidste 2 år herhjemme, om vores næste hund ikke skal være af en større race.

Kan man ikke være en ordentlig kommende hundeejer til en stor hund, selvom man kun har erfaring med små hunde?

Nogen med erfaring med at snakke med opdrættere, og gå fra at være lillehunds-ejere til også at eje en større hund. Hvad synes opdrætterne?

Mvh.
Silke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. køb af særlige racer
  • #1   13. jul 2010 Hvis nu du besøger opdrættere og lign. så vil du hen af vejen få erfaring med netop den race. Hvilken drejer det sig om?

  • #2   13. jul 2010 Jeg krævede ikke erfaring med store hunde af mine hvalpekøbere, men jeg forsøgte at se hvor stor indsigt de havde i hvad det vil sige at leve med en irsk. Jeg gjorde meget ud af at ligge mærke til om de hurtigt blev dus med de voksne og store hunde og hvordan de taclede dem...

    så jo, jeg ville godt kunne sælge hvalp til en der kun har erfaring med en mindre hund, så længe de har gjort op med sig selv hvad det vil sige at have så stor en hund..


  • #3   13. jul 2010 Man kan godt sætte sig lidt ind i den race man er intereseret i. Snak med ejere af racen, besøg opdrætter, læse bøger. Finde ud af hvad racen kræver at aktivering, pelspleje,mm.

  • #4   13. jul 2010 Det er så heller ikke det man kalder en stor stor hund, men snarere en mellem størrelse. Men jeg har jo fået erfaring med Victor i forhold til et enormt aktivitets-niveau (han snød i forhold til det image papillonen har med ikke at kræve så meget motion) her leges der og er knald på hele dagen lang smiley

    Nu har jeg jo ikke rendt opdrættere på døren, fordi jeg har tænkt det ville virke useriøst, hvis jeg først skal have næste hund om et par år.



  • #5   13. jul 2010 Silke: Hvor har du dog hørt det??

    Papilloner er energi bomber uden lige - Hvorfor tror du at de bruges til agility og vinder ofte??


  • #6   13. jul 2010 Så har du jo muligheden til og kontakte nogle ejere af den race du er intereseret i. Gerne møde nogle hunde af racen. Sug til dig og hav gerne også spørgsmål til opdrætter.

  • #7   13. jul 2010 Susanne, lige præcis, sådan noget læser man tit hos opdrætterne! Nu havde vi så ingen erfaringer med papillon, udover at jeg havde læst stort set alt hvad der var at finde af små hæfter hos boghandlerne og antikvarer (hvilket ikke var ret meget) og så eller en hulens masse generelle hundebøger, efterfølgende bestilte jeg bøger hjem fra UK om papillonen, og det er gået storartet, uden erfaring med papillon.

  • #8   13. jul 2010 Christine : på internettets mest ubrugelige sted når det kommer til hunderacer www.hundeleksikon.dk, der står at papillonen har brug for 40 minutters motion dagligt evt. indendørs aktivering, hvilket får den til at fremstå som en form for pensionisthund ha ha, utroligt misvisende.



  • #9   13. jul 2010 Jeg vil gerne kontaktes flere år ud i fremtiden... hvis kontakten holder så ved jeg interessen er der og personen vil det her...

    Har allerede 2 der har bedt mig have dem i tankerne hvis Anouk en dag skal have hvalpe... og de står bestemt højt i min bog hvis de ellers holder ved

    Man skal ikke være bange for at mase sig lidt på, det udviser blot en del interesse og vilje


  • #10   13. jul 2010 Jeg tror, at enhver opdrætter vil være glad for at kunne fortælle om sin race, og uddele af sin erfaring.

    Jeg kan kun anbefale dig at kontakte mange opdrættere , søg læsestof så du kan læse om racen, tag på udstillinger og se racen og tal med udstillerne så du får mange forskellige indtryk af hvordan lige netop deres hund er.
    Tag på kennel besøg og se hundene i deres vante omgivelser, og tjek div hjemmesider, og læs alt tilgængeligt stof, besøg Dkk / FCIs hjemmeside og læs om racen.

    / Trine


  • #11   13. jul 2010 Silke: linket virker ikke hehe..
    Men de bøger jeg lånte i tidernes morgen stod der at Papilloner er hunde som har brug for meget stimulering både psykisk og fysisk.

    Synes denne race lige som labradoren er virkelig misforståede.

    Iogmed Papillonen trives bedst med alt den motion den kan få smiley
    Den kan kan være løbe makker lige så vel som de store hunde racer og den Eeelsker det


  • #12   13. jul 2010 Tak for de tips

    Tina Tulstown og Polski Owczarek

    Så i vil ikke synes det ville være irriterrende at få besøg at en der bare vil hilse på jeres hunde? og sniksnakke om racen?



  • #13   13. jul 2010 Jeg var på besøg i kennelen 2 år før min første korthårede var født.

  • #14   13. jul 2010 nej bestemt ikke - jeg er passioneret hundeejer og elsker at tale om min race og vise den frem for interesseret.

    Jeg synes som Tina, at det vidner om seriøsitet, at man i god tid giver sit tid til at finde information om racen, samt forberede sig på evt at skulle have denne race.

    Jeg har selv rendt opdrættere på døren, og har kun mødt venlige mennesker der har været meget hjælpsomme og indstillet på at hjælpe mig med at finde den opdrætter der passer til mine behov.

    Så bare klø på. Hvilken race tænker du på at få næste gang?


  • #15   13. jul 2010 Christine

    Det var hundeleksikon.dk på københavns dyrehospital.

    Jeg havde set papillonen i et tv-program hvor de gav den hele armen som cirkushunde i en have, og sprang gennem ringe og over hop, og der var fuld knald på. Det var det billede jeg havde af racen, så jeg kunne heller ikke forstå det jeg læste he he. Det er netop også sådan Vixen er.

    Ja lige netop. Min kæreste havde netop det misforståede billede af labradoren, fordi der er så mange smælderfede labrador-sofahunde rundt omkring i de danske hjem, så giver det billede af at labradoren er en sofahund generelt. Det er den godt nok ikke.


  • #17   13. jul 2010 Polski med det svære navn smiley

    Nå, det håber jeg er generelt. Men sådan har jeg det jo egentlig også når der er nogen der spørger til Victor, hvad han er for en. Så måske skal jeg bare prøve at løbe nogle på dørene.

    Men jeg er lun på en sbt , det er min hemlige forelskelse i disse tider, jeg har læst en masse om racen og dens temperament og dens behov, og jeg er ret overbevist om at det lige er hunden for mig, og at vigtigt af alt, at det er en hund der vil passe ind her hos os. Meget af den vågne tid er det sidste år blevet brugt på at se på kenneler. Jeg vil dog bruge tid på at finde den helt rigtige, da jeg også selv har nogle krav, f.eks at jeg VIL have en tævehund (da jeg har min lille machohund herhjemme at tage hensyn til). Så det er ikke sikkert at det bliver så nemt. Det kan være det kommer til at tage årevis at få den den rigige hund, med den rigtige baggrund (god tavle) osv... men ting tager den tid ting tager.


  • #18   13. jul 2010 Linnea S

    Ja men det har du da ret i. Det skal jeg da nok bare smiley


  • #19   14. jul 2010 Erfaring behøver vel ikke være ejerskab smiley

  • #20   14. jul 2010 Jeg ville ikke umiddelbart sælge hvalp af min race til en førstegangskøber, men jeg vil da aldrig afskrive folk på det grundlag, hvis de viser sig at være fornuftige mennesker med den rigtige indstilling til at opdrage denne type hund.

    Jeg vil altid vurdere i hvert enkelt tilfælde for der kan da også forekomme købere som har haft mange hunde, og dermed erfaring, men som ikke magter opgaven....


  • #23   14. jul 2010 Ulvehunde er jo min passion her i livet, så nej jeg ville ikke syntes det var irriterende... elsker at få besøg af nogen der gider høre om racen... uanset om det bare er for at se dem eller om det er med henblik på at købe hvalp - min dør er altid åben

  • #25   15. jul 2010 HL
    Nej men den skal jeg da så absolut se en dag ved lejlighed
    Og du er mere end velkommen til at komme og se mine hunde en dag... de er meget anderledes hjemme end det du ser på udstillinger f.ex


  • #26   20. feb 2013 Ved ikk hvad racer du tænker på.. Vi fik vores Pyreneer uden problemer.. Hun er d en del større hund og vi da sige kræver særlige forhold.. vi havde ikk haft nogen hunde i den str før.. Ud over min far har trænnet rotter og shæfere i hans yngre dage.. Vi har aldrig haft hund men det havde været gade kryds blandt andet fra internater.. Mine forældre var selvfølgleig oppe og snakke med opdrætteren og sådan.. Det blev deres første hund med papire og vi fik senere en berner også.

    Så jeg tror endelig det et spørgsmål om at tage ud og snakke med avlerne så de kan se en an og du kan se dem an..


  • #27   20. feb 2013 mon ikke TS har fundet en løsning?
    Den her tråd er tros alt 2 1/2 år gammel smiley


Kommentér på:
Vedr. køb af særlige racer

Annonce