{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

2 hunde. {{forumTopicSubject}}

Hej alle på Hundegalleri.

Her i lørdags var mig og min kæreste ude at hente hund nr 2 en lille labrador blandet med en jack russel på 12 uger.

& de kan allerede ligge sammen, uden nogen problemer.
men har lige et spørgsmål, om leg og ikke leg.

jeg synes nemlig vores hund cæsar på et halvt år leger lidt for vildt, g bider lidt for hårdt.
den første dag den lille joey var her, gik det fint, og cæsar passede også lidt på med at lege osv, men nu knurre han og bider virkelig til, i hans hud .. og stopper faktisk ikke før vi afbruder dem...
hvad gør vi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hunde.
  • #1   23. maj 2011 & er det bare leg for cæsar?
    eller?


  • #2   23. maj 2011 mon ikke det er fordi den første stadig er hvalp? for så er der ikke så meget at gøre. den skal jo også have lov at være hvalp.

  • #3   23. maj 2011 Jamen tænkte det nok, men kunne jo godt være vi kunne gøre noget.

  • #5   23. maj 2011 Som jeg læser det er det hvalpe/unghunde. De prøver kræfter af!. Jeg ville kun blande mig (det ville jeg til gengæld også gøre) hvis den ene lider overlast.


  • #6   23. maj 2011 det er vist ganske almindelig hvalpeleg.. selvom den lille får "tæsk" af den større hvalp og tilmed bliver væltet, tumlet, løbet over ende eller bidt i diverse ører, løs hud osv, så er det ikke noget jeg ville bekymre mig over...

    så længe det ikke er pga jalousi eller den gør den mindre hund fortræd osv.. kig godt på kropssproget.. hvis den lille prøver at komme over til den store, stadig har høj haleføring og ørerne rettet op og ellers virker glad, selvom den bliver "møflet" er det alm. leg..

    det kan godt være på plads at rette jeres ældre hund ind imellem, men i løbet af kort tid finder de som regel selv ud af det.. bare husk at den lille hurtigt går kold og bliver træt.. så vil det være en god idé at stoppe legen hvis den ældre ikke kan forstå det.


  • #7   23. maj 2011 Jeg tror bare det er leg og så er det selvfølgelig lidt voldsomt fordi den ene er en stor hvalp.. I ved vel også hvordan jeres hund ser ud når den leger og ud fra det er det jo nemt at vurdere..

    Nu har jeg for eksempel en rotte blanding som leger med rigtig meget lyd på og folk er tit bange for at han gør deres hund noget men jeg kender min hund og ved hvordan han lyder når han leger og når han bliver sur.. Selvom der ikke er meget forskel.. Og det er nøjagtig det samme med den hvalp jeg har efter ham


  • #8   23. maj 2011 Samme spørgsmål som Suzy og Plette..

    Hvorfor få en hvalp til nu???


  • #9   23. maj 2011 Det kommer ikke jer ved hvorfor vi har fået en hvalp mere.
    jeg spurgte kun om det var leg ..

    - men tak for svarene.


  • #10   23. maj 2011 Annelousise N :
    Ja?


  • #11   23. maj 2011 vovse-vuf:
    Altså det virker som normal leg, og den lille bider da også igen det er slet ikke det.
    men synes bare det virkede voldsomt, men det nok bare mig

    Anna D:
    Jeg ved godt hvordan cæsar ser ud når han leger, men det er bare jeg synes det virkede utroligt voldsomt.
    fordi han bider sku hårdt.. og stopper ikke altid når den lille piver, og det er så der jeg kommer ind og afbryder dem..


  • #12   23. maj 2011 Ja, jeg ville så bestemt blande mig! så unge hvalpe kan ikke selv styre det. Den ældste har jo selt ikke færdig udviklet sit hundesprog og sin bidehæmning og den lille er jo slet ikke istand til selv og sig fra.

    Jeg vil mene deres leg skal kontrolleres af jer og der skal indlægges mange pauser for ikke, at overbelaste den lille fysisk såvel som psyskisk.


  • #13   23. maj 2011 Jeg vil mene at dine hundes aldersforskel både er for lille og stor til at du kan regne med at de selv kan styre det. Den store hvalp er for ung til at kunne styre sine bevægelser og fornemme den anden hund så den ikke er for voldsom, men den store hvalp er også for gammel til at være en ligeværdig legekammerat for den lille, jeg ville passe meget på, det kan let kamme over med så unge hunde og især den lille kan få en dårlig oplevelse.

  • #14   24. maj 2011 okay, jamen så ved vi det..
    vi havde faktisk hørt at det ikke gjorde noget, at de var så unge /:
    men kan kun prøve og gøre det godt for dem, så det kun er leg, og ikke andet smiley
    men så kan de aldrig være alene hjemme jo.


  • #15   24. maj 2011 okay, jamen så ved vi det..
    vi havde faktisk hørt at det ikke gjorde noget, at de var så unge /:
    men kan kun prøve og gøre det godt for dem, så det kun er leg, og ikke andet smiley
    men så kan de aldrig være alene hjemme jo.


  • #16   24. maj 2011 Så bliver det spændende og se om de stadig kan sammen når de bliver kønsmodne. Jeg ville altid vælge at have min 1 års mellemrum mellem hund 1 og hund 2...

  • #17   24. maj 2011 Ja, men nu er der ikke noget at gøre.

  • #19   24. maj 2011 Jo det er 2 han hunde...
    altså jeg er hjemme ved dem indtil min kæreste har sommerferie, så vi kan lære dem og være sammen..
    fordi som andre siger så er vi nød til at sige fra osv, for den er så lille osv..
    mmh.. så når vi starter i skole igen, er det til august..
    og der er joey ca. 5 mdr og cæsar ca 9 mdr .


Kommentér på:
2 hunde.

Annonce