Hvor er det bare hårdt med en syg hund :( {{forumTopicSubject}}
Ja I er jo mange der har fulgt med efter Silles analkirteloperation, med efterfølgende diarre, og efterfølgende igen opkast med blod i....
Hun kom hjem i mandags, og er nu på mavesårsmedicin og det er gået fint... I dag fik hun det kl 9...
Da jeg kommer hjem efter en times zoneterapi kan jeg med det samme høre Silles mave boble og syde
Hun er total rastløs og vil bare ud og spise græs....
Fik puttet noget zoolac i hende, som hun normalt elsker og det ville hun bare ikke have i dag.
Ringer til Karlslunde for at høre hvad jeg skal gøre... Skal prøve at give hende 2 ml mere af mavesårsmedicinen....
Derefter giver jeg hende lov til at spise græs... Hun æder løs i min baghave.... Men kaster ikke op....
Hun har stadig svært ved at finde ro, og jeg kan høre hendes mave stadig syde og bumle
Nåårh ringer igen til Karlslunde... Hvor dyrelægen ringer tilbage efter en time, og så er hendes mave endelig gået i ro.....
Jeg tænker jo på om der kan være andet galt... Fremmedlegeme, orm, mavedregning.....
Men hendes mave er ikke udspilet, så mavedregning skulle det heldigvis ikke være....
Så længe hendes mave igen er faldet til ro, mener hun at jeg skal se tiden af an, og holde øje med om hun ligger sløvt hen (hun sover lige nu, men nu har hun jo også haft ondt i mavsen og nu fået ro... Hun havde så ondt at hun halsede).
Om der er blod i afføring og evt. opkast.
Om hun får feber.
Eller om hun får grå gummer....
Så skal hun nede og have kikkert i maven.... Koster 8000kr, og de ved jeg er pensionist osv, så derfor mente de at jeg skulle se tiden an... Pengene hænger jo ikke på træerne, og så længe hun ikke har nogle af de nævnte symptomer, så skulle jeg tage det roligt.
Men hold kæft hvor er det bare svært, at ens hund skal have det så dårligt
Hun skal nu have en syrenedsættende pille om morgenen i 14 dage + mavesårsmedicinen, som hun ellers kun skulle have til lørdag....
Huuuulk... jeg vil have en rask hund igen
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Nu vil Sille og jeg tage os en lur i sofaen
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 371
okt 2008
Får oftest at vide at jeg overreagerer, men når folk så ser billede af opkast med voldsom blod i (sidste gang hun blev indlagt), så kan de godt se at jeg ikke overreagerer....
Men nogle gange gør jeg... det ved jeg godt....
Så så længe jeg ikke er bange og tør tage ansvaret for Sille, så er jeg sikker på at hun har det bedst herhjemme.
Karlslunde har jo døgnåbent, så kan jo rimeligt hurtigt få hende undersøgt, hvis hendes tilstand skulle ændres
okt 2008
Sille virker som sig selv nu.... Og maven er helt stille....
Jeg tror "bare" at hun stadig har problemer med maven efter metacamen, men vil meget gerne hører jeres tanker?
Brøds mig ikke om, at kun 1 skriver
så hvis I bare at enige med mig om at jeg skal se tiden an, kan I så ik bare lige skrive det som kort besked her....
Og jer der er uenige, skriv hvad I tænker
På forhånd tak
okt 2008
For jeg har snakket rigtig meget med Lars, også under weekendindlægningen.....her i weekenden... Han er bare så sød at snakke med Og virkelig hjælpsom og forklarende.
Men i dag har jeg snakket med Margrethe. Hende har jeg også snakket flere gange med... tror snart hele hospitalet ved hvem min Sille er
Min Sille har haft problemer før, efter jeg skiftede fra Olivers til Orijen, hvis hun blev for oversulten at hun så kastede galde op... Det
hjalp med det samme når hun fik noget foder....
Hun havde det ikke stående, da hun elsker orijen og normalt æder rub og stub (dog ikke pt),
Margrethe sagde også, at hvis dette mavesårsmedicin og syrenedsættende pille ikke hjalp, ville hun mere tro at det var et problem Sille har haft før, og metacamen så satte det i "sving".....
Sille skiftede til Orijen Fisk i september (mener jeg), og har haft det rigtig godt på det, lige bortset fra at hun 2 gange, siden den gang er blevet oversulten og har kastet op pga det.
Da Sille kom ned til sin 2. indlæggelse pga voldsom diarre (blodig opkast var 3. indlæggelse), fik hun ordineret flagyl i 7 dage....
Sille har engang som hvalp haft orm... Som hun knækkede op... Total ulækkert
Men hun har ikke kastet andet op, end de 2 opkastninger i lørdags med en hel del blod i.... Og der var ikke orm i..
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
okt 2008
Men karlslunde sagde at jeg kunne prøve at give hende det almindelige foder, hvis nu hun ikke kunne tåle kylling.... Men når hun spiser er hun altså mest interesseret i Hillsen
Dyrlægen snakkede om at dyrhandlere havde noget der mindede om det (er nemmere for mig, da jeg kan bestille det via nettet så), men han kunne ikke lige huske hvad det hed....
Nogen der ved det?
For dyrlæger og dyrhandlere sælger jo forskelligt Hills :|
Suzy: Ja jeg vil også sende hende afsted, hvis jeg er i tvivl....Det er bare lidt sværere for mig, da jeg først skal have fat i falck...
Men gudskelov at jeg har falcks kæledyrsabonnement..... Ellers havde jeg også 6 transporter fra ishøj til karlslunde og omvendt
Har nogle søde forældre der nok skulle lægge ud, men når dyrlægen mener jeg skal se tiden an, og Sille er faldet til ro, så tager jeg det også med ro
Ville bare høre jeres andres meninger
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Det er for at medicinen bedre kan hjælpe.
Så hvis du ikke allerede gør det på den måde, så var det måske værd at prøve.
God bedring
Hvor er det bare hårdt med en syg hund :(