{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis hund bider
  • #2   11. maj 2011 Hunden har jo ikke rigtig andre muligheder, den kan ligesom ikke gå væk da den jo er bundet.

Jeg ville jo mene det mest retfærdige ville være, at det var folks egen skyld, for man går aldrig hen til en hund der er bundet...

• #3   11. maj 2011 Anja..
    Det er ligegyldigt.. En hund der er ustabil stiller man ikke foran en butik eller andre steder, ganske som Maj-britt skriver..

Sådan en hund lader man blive hjemme mens man handler!

• #5   11. maj 2011 Anja:
    Man tager ikke en hund med et sted hen hvor den skal bindes fast uden opsyn hvis den ikke kan klare det. Mundkurven er opfundet til de hunde der er aggressive.

• #6   11. maj 2011 Nu har jeg ikke hund med ud at handle, det ville bliver et kønt syn med indkøb til 5 mennesker i en bærepose smiley

Det er egentlig mest af nysgerrighed jeg spørger smiley

Binder hende normalt kun af i børnehaven, hvor jeg bruger en bagindgang og stiller hende så langt væk at (i en blindgyde) ingen passerende folk kommer forbi.

Nå ja, tror heller ikke hun kunne finde på at bide overhovedet, selvom man aldrig kan vide sig 100% sikker smiley

• #7   11. maj 2011 Tusind tak for svar smiley

Og lige igen, så har jeg (heldigvis) ikke problemet, var bare nysgerrig smiley

• #8   11. maj 2011 Nu bryder hummer sig ikke om børn... og om han kunne finde på at gøre dem noget, skal jeg ikke kunne sige...

Han bliver bundet foran tanken... jeg har styr på ham der... så må man jo forvente folk også styre deres børn eller dem selv...

Da jeg var barn fik man nærmest ind med modermælken at fremmede hunde var FORBUDT!! måske de moderne forældre skulle overveje det....

• #10   11. maj 2011 Hundeloven siger at man som hundeejer er ansvarlig for de skader ens hund måtte lave, uanset om stændighederne.

MEN samtidig står der osse at erstatning kan helt eller delvist bortfalde såfremt skadeslidte selv har været medvirkende til skadens opståen.

Er hunden bundet foran en butik, kunne der måske argumenteres for at skadeslidte selv har medvirket til skadens opståen, idet denne er gået hen til en afbundet hund, når han/hun kunne vær gået forbi/udenom.
    -om den ville holde i tilfælde af en anmeldelse ved jeg ikke, men det vil forsikringsselskabet jo så skulle finde ud af.

Er der tale om et indbrud som justitia nævner, ville det være holdbart. I hvert fald ifølge de svar fra advokater jeg har kunnet læse på nettet.

Men det er jo så i forhold til erstatningsdelen -blev det anmeldt, er det jo op til politiet at vurdere om hunden er farlig og i så fald, om der f.eks. skal udstedes påbud om mundkurv, line osv . Jeg tvivler på man ville aflive i sådan en situation, medmindre hunden da er gået helt amok.

• #12   11. maj 2011 Justita C

Du kan jo stå til en kæmpe bøde, hvis der er en der bryder ind i dit hus, og hunden så bider, hvis du ikke har sat et "her vogter jeg"-skildt op smiley Det synes jeg godt nok er lidt til grin egentlig...

• #14   11. maj 2011 Men læser man hvad advokater skriver angående netop det med indbrud og hundebid, så bliver man IKKE straffet som hundeejer, idet det falder indover det med at skadeslidte selv er medvirkende til skadens opståen, og derfor bortfalder erstatningen.

En bøde kan ikke gives -hvad skal den gives for? Hunden er forsvarligt lukket inde i eget hjem, så der kan ikke gives bøde for løs hund e.l.

Der KUNNE rejses spørgsmål omkring hundens farlighed og derfor evt aflivning, men ifølge det jeg har kunnet læse mig til (igen, svar fra advokater og politi), så er det usandsynligt at det ville ske, når omstændighederne omkring bidet er et indbrud.

• #16   11. maj 2011 Min storesøsters far er politikomisær i odense - jeg spørger ham lige på et tidspunkt smiley

• #17   11. maj 2011 Vi med hund skriver:

Desværre kan jeg ikke give et 100 % sikkert svar. På andre områder er der set i hvert fald en enkelt afgørelse, hvor en indbrudstyv fik erstatning, fordi han kom til skade på grund af manglende afskærmning efter arbejdsmiljøloven. Dvs. selv om indbrudstyven kom i et ulovligt ærinde på arbejdspladsen.

Men man kan meget vel argumentere for, at en indbrudstyv ikke er sagesløs og derfor ikke skal have erstatning. Jeg tror også, at det vil blive udfaldet af en evt. sag herom.

(link fjernet)

Jeg leder lige efter et ældre link hvor det osse debateres og hvor der er svar fra både politi og advokater (det har jo været oppe herinde før). Må lige se om jeg kan finde det.

• #18   11. maj 2011 Jeg kan self ikke finde den gamle gamle tråd. Men jeg fandt istedet dette link der er ret godt synes jeg selv:

http://webarkiv.ft.dk/Samling/20031/spor_sv/S634.htm

Sådan kort sagt, så bliver man ikke straffet hvis hunden bider under indbrud, medmindre man med vilje har sendt hunden på tyven (og det har man jo ikke hvis man ligger og sover, ikke er hjemme e.l.)

Og er der overhængende fare for at tyven angriber en, må man sågar (bevidst) sende hunden på tyven
    -der handles jo så i nødværge.

• #20   12. maj 2011 Jeg er bestemt ikke tilhænger af at stille en hund uden foran nogle butik overhovedet.. og har aldrig gjort det... Men samtidig har jeg det også sådan at sidder der en hund bundet går man ikke hen til den... Du ved aldrig om den KAN finde på at lave et udfald eller andet mod en..

En stabil hund kan også blive skræmt og reagere hvis en person overkrider dens grænser, det kan man jo ikke gadere sig imod... Syntes generelt bare folk skal holde hundene hjemme når de handler

Kommentér på:
Hvis hund bider

Annonce