{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

kan ikk lide børn {{forumTopicSubject}}

Vores han hund på 11 mdr. har aldrig været van til børn og da han var 3-4 mdr. var vi i den gamle by hvor der var mange børn henne ved ham og det blev for meget for ham (der stoppede vi også med at lade dem komme til ham), men han har siden da været "bange" for dem, og gør, knurre og rejser børster når de kommer hen mod ham og i dag var det ved at gå galt og han snappede ud efter en dreng på ca 10 år, vores hund stod godt nok ca 2 meter fra drengen som legede med vores tæve, men vores han begyndte at gø af drengen og så snappe, han kom i snor og efter 5-10 min kom han fri igen (en "lærestreg"), løb han hen og fortsatte ved drengen smiley nogen der ved hvordan og om vi kan træne ham til børn ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan ikk lide børn
  • #2   6. maj 2011 det skal lige siges at han er en meget livlig hund som hoppe og "snapper" op i luften, og det var det han også gjorde idag, ingen tænder fremme .. han er ikk som sådan agrresiv over for dem (tror ikk han kunne finde på at bide nogensinde, så havde han gjort det for længst) , men han markerre sig overfor dem og er bange for dem ..
    det skal så lig siges at han kom i snor med deet samme igen ..

• #4   6. maj 2011 Mit bud:
    han skal vænne sig stille og roligt til børn igen. Start helt forfra hvor han møder dem enkeltvis, stille og roligt og i hans eget tempo i løs line. Lad dem give ham en masse godbidder osv og lad ham endelig ikke føle sig presset...
    Stop kontakten med børn FØR han får en dårlig oplevelse igen (bliver bange). Det vigtigste af det hele er at mødet fra nu af med børn foregår i hans tempo og han ligeså stille får tillid til dem igen... - og at hver enkelt møde med dem, også på afstand, bliver en positiv oplevelse for ham)

Det ville jeg i hvert fald gøre på den måde... smiley

• #5   6. maj 2011 Den er svær, for børn er jo netop en af de ting, man skal introducere sin hvalp til. Det skal være rolige børn, så oplevelsen bliver god. En hvalp må aldrig få dårlige oplevelser, da disse sætter sig fast ofte. Dette har I jo så netop oplevet på nært hold. Det er utroligt vigtigt at man tænker over det man udsætter sin hund for. Man skal kende hundens grænser og se på dens kropssprog.

For mange hunde virker børn uforudsigelige, og det gør dem bange. Jeg forestiller mig at I skal alliere jer med en gruppe børn og unge nu. Start med en rolig teenager - lad vedkommende ae hunden (personen skal sidde med siden til hunden og må kun ae på ryggen. Læs mere om dæmpende signaler). Trap derefter ned til lidt yngre børn... osv. Alle oplevelser skal være gode.

Om hunden nogensinde vil kunne med børn er usikkert, men I kan komme et godt stykke i den rigtige retning smiley

• #6   6. maj 2011 En lille tilføjelse: Hunden må ikke holdes fast når den skal hilse på børn/unge. Den skal nemlig have en flugtmulighed, da en reaktion ellers vil være bid/snap, som en advarsel om at vedkommende kom for tæt på.

• #7   6. maj 2011 Maj-Britt *DKK snob * - du kan ALDRIG vide med 100 % sikkerhed at en hund ALDRIG kunne finde på at bide .. det kommer rigtig meget an på situationen .. ved udemærket hva jeg snakker om og har en grund til kun at kunne tro !

Pia C - det vil vi prøve, tusind tak for rådet, har slet ikk tænkt på det med godbiderne smiley vil for alt i verden ikk risikere at han nogensinde gør nogen noget, så vi skal ha lært ham det både for andres skyld, vores og hans smiley

• #8   6. maj 2011 Det var så lidt smiley godbidder er vejen til hundens hjerne smiley

• #10   6. maj 2011 Nicolai & Malene - med Kennel Mesmocan ! - han er fra et kuld vi fik sidste år og vi har ingen børn selv så derfor er han ikk vokset op med dem, derfor var det at vi ville prøve den gamle by for at lære ham at omgåes mennesker (han har været med flere steder af samme grund, uden problemer), det blev desværre bar for meget for ham og med det samme vi kunne se det gik vi væk fra menneskerne og satte os med ham i fred og da han var glad igen tog vi hjem for han ikk skulle være et sted han ikk var tryg med .. vi vil prøve at træne det i vores hundeskov hvor han kan "flygte" fra situationen, men ikk fra mig smiley tak for rådet smiley

• #11   6. maj 2011 Maj-Britt *DKK snob * - nu er jeg selv blevet bidt i hovedet af min mors hund som har været som var det min egen og han havde ALDRIG vist tegn til at være den minste smule agrresiv så du kan aldrig vide dig sikker uanset hvor meget du stoler på din hund .. og hvis du nu tog og læste hvad jeg skrev før du var så klog, så kunne du også læse at han altid har "snappet" op i luften i leg og derfor er min hund stadig løs i en hundeskov ! så længe jeg stadig har styr på hvor tæt min hund er på barnet og jeg har mulighed for at kunne nå hen og få fat i ham inden der ville ske noget så kan jeg ikk se hva fanden du skal gøre dig bedre for .. du var der ikk og ved derfor ikk hva der skete og ikk skete, jeg spurgte om et råd og det kan du til syneladende ikk finde ud af at give , så lad vær at skriv !

• #12   6. maj 2011 min lille fyr kan heller ikke lide de helt små børn, altså dem der 1år og op til 6-7 år, han gør af dem mens hans hale svinger godt fra side til side, jeg tror han er usikker på dem men jeg kunne aldrig finde på at slippe ham løs når de er tæt på ham
    de lidt større børn er han meget glad for

• #13   6. maj 2011 Pia C- ja og især Tiestos smiley og vi bruger godbider til ALT , men alligevel havde jeg ikk tænkt så langt smiley håber det lykkedes smiley

• #14   6. maj 2011 lene w - tiestos hale logre også og det gjorde den også i dag .. men jeg kan bar se at han er bange og usikker og kan se at han ikk vil gøre dem noget, for han holder sig på afstand når han gør og bar de kigger på ham så bakker han .. som sagt var det her i en hundeskov hvor børnene kom ind og derfor var han løs .. han plejer også bar at holde sig væk fra dem dernede, emn ham drengen kastede pind med vores tæve og drille samtid tiesto ..

• #15   6. maj 2011 ja men lille fyr går også tilbage jeg har prøvet med guffer mange gange med uden held nogen gange spiser han den guf og starter forfra......
    jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre for dem der har de børn går sgu ikke nææææ nej det er mig hver gang på trods af jeg tit møder dem og de lader deres børn gå over til ham det kan godt pisse mig lidt af

• #20   6. maj 2011 Justitia C - så lærte jeg også det smiley var sikker på at logrende hale kun var tegn på noget godt, som når der bliver snust, leget osv .
    da dette her var i en hundeskov vi var i og børnene kom var han løs, og det skal også siges at han ALDRIG har vidst tegn på agrresion ved at snappe efter nogen eller lign før .. han har altid haft en dårlig vane med at snappe efter os i leg fordi han bliver alt for ivrig, men eller har det "kun" været gøen, piven, trækken tilbagen og lign han har gjort med børn .. har prøvet at sætte mig på hug ved ham og ae ham og sagt til det evt. barn at det skulle tage hånden frem til ham ligeså stille så han kunne snuse først og det har virket et par gange , men kun sådan at barnet har kunnet ae ham meget kort, men det er nu også fint nok til en start .. tror bestemt også det i dag var fordi drengen "drillede" ham, sådan - haha du må ikk være med - (ikk at det undskylder det overhovedet-bar en forklaring p hva jeg tror) og han stod også på afstand og bakkede væk bar drengen kiggede på ham, og der var tre børn i hundeskoven på samme tid, hvilket nok har gjort det værre også .. med det samme han reagerede gik jeg hen foran ham og fik ham væk og fik ham til at sætte og gav ham snor på, da han normalt ikk reagere så slemt overfor børn troede jeg at det nok var pga leg(de kastede pind) at han så blev for ivrig over at han ikk måtte få pinden(som han jo overfor os kan snappe ved, igen uden tænder) og derfor kom han fri efter en "lærestreg" i snor, men han var simpelthen utryg ved drengen og han kom i snor MED DET SAMME , for han smuttede direkte hen og begyndte at gø af drengen igen og snappe ud i luften(igen uden tænder fremme) og der gik jeg hen foran ham igen og fik ham i snor og gik derfra .. som lene w skriver er det altid os med hund der skal gå, også selvom vi måske kom først, det syntes jeg ikk er fair .. vil også lig sige (igen , ingen undskyldning), men de børn her var ikk ret gode til at lege med hundende da det var meget med at drille dem i stedet hvilket de fleste hunde jo bliver tirret af i stedet .. håber godt nok vi kan få lært ham at børn altså sagtens kan være søde , for vi satser da selv på at få nogen engang og der vil vi da helst ikk skulle skille os af med nogen af vores dyr ..

igen tusind tak for jeres råd smiley

• - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #21   7. maj 2011 Der er ikke "råd" til at tage chancer, når en hund ikke kan med børn... Så må den videre.

• #23   7. maj 2011 min nila kan heller ikke ret godt med børn ..har dog fundet ud af det er børn der kommer lige imod hende eller kommer løbende hun kan heller ikke lide voksne der kommer løbende imod hende

• - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

#25   7. maj 2011 Krumme

Nej, jeg mener den skal omplaceres.

Jeg synes det er for risikabelt at gå igang med et træningsforløb i hjemmet, hvori barnet jo skal indgå. Det er kun et sekunds uopmærksomhed der skal til, for at det kan gå galt.

Det er jo ikke altid hundens skyld, det kan ligeså vel være barnet der ikke kan finde ud af at omgåes hunden, og at det er her problemet er.

• - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

#27   7. maj 2011 Jeg ville nu heller ikke aflive en hund af den årsag. Kun hvis en omplacering ikke var mulig.

Men er der børn i hjemmet er det nødvendigt at hunden fungerer sammed med dem. Jeg ville aldrig risikere noget. Og iøvrigt synes jeg også det er synd for hunden, hvis den ikke er tryg i sit eget hjem.

• #29   7. maj 2011 - Canis Lupus - jeg har ingen børn så kan ikk se hvorfor min hund skal omplaceres ? som jeg har skrevet så vil vi jo gerne have børn på et tidspunkt og der vil jeg da nødig skulle af med ham og derfor skal han lære det nu inden der kommer nogle børn i hjemmet .. hvis jeg havde børn og han ikk kunne med dem så var jeg da ikk så uansvarlig hverken overfor mine dyr eller børn at de skulle være her og sætte nogen af dem i fare ..

Kommentér på:
kan ikk lide børn

Annonce