kan ikk lide børn {{forumTopicSubject}}
Vores han hund på 11 mdr. har aldrig været van til børn og da han var 3-4 mdr. var vi i den gamle by hvor der var mange børn henne ved ham og det blev for meget for ham (der stoppede vi også med at lade dem komme til ham), men han har siden da været "bange" for dem, og gør, knurre og rejser børster når de kommer hen mod ham og i dag var det ved at gå galt og han snappede ud efter en dreng på ca 10 år, vores hund stod godt nok ca 2 meter fra drengen som legede med vores tæve, men vores han begyndte at gø af drengen og så snappe, han kom i snor og efter 5-10 min kom han fri igen (en "lærestreg"), løb han hen og fortsatte ved drengen nogen der ved hvordan og om vi kan træne ham til børn ?
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 24
det skal så lig siges at han kom i snor med deet samme igen ..
mar 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 326
han skal vænne sig stille og roligt til børn igen. Start helt forfra hvor han møder dem enkeltvis, stille og roligt og i hans eget tempo i løs line. Lad dem give ham en masse godbidder osv og lad ham endelig ikke føle sig presset...
Stop kontakten med børn FØR han får en dårlig oplevelse igen (bliver bange). Det vigtigste af det hele er at mødet fra nu af med børn foregår i hans tempo og han ligeså stille får tillid til dem igen... - og at hver enkelt møde med dem, også på afstand, bliver en positiv oplevelse for ham)
Det ville jeg i hvert fald gøre på den måde...
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
For mange hunde virker børn uforudsigelige, og det gør dem bange. Jeg forestiller mig at I skal alliere jer med en gruppe børn og unge nu. Start med en rolig teenager - lad vedkommende ae hunden (personen skal sidde med siden til hunden og må kun ae på ryggen. Læs mere om dæmpende signaler). Trap derefter ned til lidt yngre børn... osv. Alle oplevelser skal være gode.
Om hunden nogensinde vil kunne med børn er usikkert, men I kan komme et godt stykke i den rigtige retning
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
jul 2007
Pia C - det vil vi prøve, tusind tak for rådet, har slet ikk tænkt på det med godbiderne vil for alt i verden ikk risikere at han nogensinde gør nogen noget, så vi skal ha lært ham det både for andres skyld, vores og hans
mar 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 326
jul 2007
jul 2007
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 106
de lidt større børn er han meget glad for
jul 2007
jul 2007
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 106
jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre for dem der har de børn går sgu ikke nææææ nej det er mig hver gang på trods af jeg tit møder dem og de lader deres børn gå over til ham det kan godt pisse mig lidt af
jul 2007
da dette her var i en hundeskov vi var i og børnene kom var han løs, og det skal også siges at han ALDRIG har vidst tegn på agrresion ved at snappe efter nogen eller lign før .. han har altid haft en dårlig vane med at snappe efter os i leg fordi han bliver alt for ivrig, men eller har det "kun" været gøen, piven, trækken tilbagen og lign han har gjort med børn .. har prøvet at sætte mig på hug ved ham og ae ham og sagt til det evt. barn at det skulle tage hånden frem til ham ligeså stille så han kunne snuse først og det har virket et par gange , men kun sådan at barnet har kunnet ae ham meget kort, men det er nu også fint nok til en start .. tror bestemt også det i dag var fordi drengen "drillede" ham, sådan - haha du må ikk være med - (ikk at det undskylder det overhovedet-bar en forklaring p hva jeg tror) og han stod også på afstand og bakkede væk bar drengen kiggede på ham, og der var tre børn i hundeskoven på samme tid, hvilket nok har gjort det værre også .. med det samme han reagerede gik jeg hen foran ham og fik ham væk og fik ham til at sætte og gav ham snor på, da han normalt ikk reagere så slemt overfor børn troede jeg at det nok var pga leg(de kastede pind) at han så blev for ivrig over at han ikk måtte få pinden(som han jo overfor os kan snappe ved, igen uden tænder) og derfor kom han fri efter en "lærestreg" i snor, men han var simpelthen utryg ved drengen og han kom i snor MED DET SAMME , for han smuttede direkte hen og begyndte at gø af drengen igen og snappe ud i luften(igen uden tænder fremme) og der gik jeg hen foran ham igen og fik ham i snor og gik derfra .. som lene w skriver er det altid os med hund der skal gå, også selvom vi måske kom først, det syntes jeg ikk er fair .. vil også lig sige (igen , ingen undskyldning), men de børn her var ikk ret gode til at lege med hundende da det var meget med at drille dem i stedet hvilket de fleste hunde jo bliver tirret af i stedet .. håber godt nok vi kan få lært ham at børn altså sagtens kan være søde , for vi satser da selv på at få nogen engang og der vil vi da helst ikk skulle skille os af med nogen af vores dyr ..
igen tusind tak for jeres råd
maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
maj 2011
Nej, jeg mener den skal omplaceres.
Jeg synes det er for risikabelt at gå igang med et træningsforløb i hjemmet, hvori barnet jo skal indgå. Det er kun et sekunds uopmærksomhed der skal til, for at det kan gå galt.
Det er jo ikke altid hundens skyld, det kan ligeså vel være barnet der ikke kan finde ud af at omgåes hunden, og at det er her problemet er.
maj 2011
Men er der børn i hjemmet er det nødvendigt at hunden fungerer sammed med dem. Jeg ville aldrig risikere noget. Og iøvrigt synes jeg også det er synd for hunden, hvis den ikke er tryg i sit eget hjem.
jul 2007
kan ikk lide børn