{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.476 visninger | Oprettet:

Med hvalpen følger: {{forumTopicSubject}}

jeg undre mig nogle gange over de ting der følger hvalpene.

Jeg kan godt lide når der følger:
Chip/vaccinationer
Sundhedsbog
DKK stamtavle
Noget der dufter af 'mor'
En smule foder til de første par dage
evt. medlemsskab til specialklub

Jeg kan godt se at det er klogt som sælger, at give mange kilo foder med, så er man da sikker på, at køber fortsætter med det (i hverfald til posen er tom) og med et medlemsskab til en specialklub åbner man op for en verden af samvær og mulighed for at få sin hund bedømt på en udstilling (hvilken man måske er mere tilbøjelig til at få gjort, hvis man allerede har medlemsskab).

Men jeg er helt uforstående for dem der giver mad- og vandskål, snor, sele (og sikkert meget andet)

Hvis jeg havde fået sådan nogle ting med, da jeg købte hvalp sidst, ja så havde jeg sgu gloet noget.

Tror hvalpekøber ikke at man selv har købt disse ting eller.. jeg forstår det ikke.

Hvad gav du med, da du solgte dine hvalpe?
Eller
Hvad fik du med, da du købte hund?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Med hvalpen følger:
  • #1   29. apr 2011 tror hvalpesælger* ikke

• #2   29. apr 2011 jeg fik mad tæppe og sundhedsbog og self en dejlig lille hvalp :-)) ...nila var omplacerings hund der var ikke noget med andet end halsbånd og en ødelagt snor smiley

• #3   29. apr 2011 jeg er faktisk helt enig med dig....dog giver jeg en speciallavet sele med, da vi har af erfaring at det kan være svært at finde en sele der passer.

• #4   29. apr 2011 Jeg tror det er fordi det er hyggeligt.

Jeg ville også selv ELSKE at shoppe til et helt hvalpekuld, hvis jeg havde hvalpe ;O) Så har man jo en undskyldning

• #5   29. apr 2011 connie kennel Nezumi: Tak for svar. Det var da en god grund smiley
    Tumbs up for at i ved der er et reelt problem, og hjælper jeres hvalpekøbere på den måde.

• #6   29. apr 2011 Med vores hvalpe har vi valgt at der er følgende med:

stamtavle
    chip
    1vacc
    3xormekur
    hvalpepakke, som indeholder: madskåle, 3kg hvalpefoder, legetøj, tyggeben og hundeposer
    samt selvfølgelig et tæppe der dufter af mor/søskende

Madskåle, fordi de er med i hvalpepakken, så er det jo op til ny ejer om de vil beholde dem eller hva de vil smiley

• #7   29. apr 2011 jeg gav alt det du skriver. plus halsbånd og snor. havde købt halsbånd for også at kunne kende forskel på dem. og derfor en snor med.
    og så fik de et tæppe der dufter af mor, og to små bamser.

og en mappe med stambog, sundhedsbog, vægtskema, dvd med billeder, og gode råd til den første tid, skrevet af en veninde der er adfærds træner.

de hvalpekøbere jeg havde blev meget glade for de ting de fik med.

• #8   29. apr 2011 Jeg gav en lille hundekurv med, som den havde haft da den var hos mig, det syntes jeg ikke er noget forkert i, folk kan jo da selv købe andet, forstå ikke helt din holdning.

• #9   29. apr 2011 Danielle: JA! Jeg ville nok også få brugt mange penge. Men som hvalpekøber er dette jo netop også noget af det sjove, som man kan gå og hygge sig med mens man venter.

Lena: Måske en smule skør smiley Ej, spøg til side. Jeg synes det er fedt af dig, at du hjælper køberne sådan på vej. Lige med din race er pelsen jo også en smule speciel, og det er rigtig synd at der går så mange usoignerede ruhårede rundt.

• #11   29. apr 2011 Susie: Jeg er interesseret i hvorfor opdrættere vælger at give de tinbg med som de gør.
    Selvfølgelig bliver hvalpekøberne glade. Man bliver vel altid glad når man får noget ekstra for pengene, men derfor kan man vel stadig synes at det er lidt overflødigt.

• #12   29. apr 2011 Da vi var på besøg hos opdrætter, havde jeg et stykke vetbed med. Et mindre kønt stykke som jeg havde købt KUN til at bruge til det. Det lagde vi ind til hvalpene en af de gange vi var på besøg.

Det fik vi så med hjem. Så fik vi diverse papirer (stamtavle, kontrakter, anvisninger fra opdrætter osv) og en sæk foder.

Resten vil jeg da selv købe......*G*

Og efter at have haft hund i 30 år, var der en del ting herhjemme, som ikke skulle købes:-)

• #13   29. apr 2011 Halsbånd giver mening, da mange opdrættere bruger det til at kende forskel på hvalpene, snor er da også en god service at give med.

Men mad- og vandskåle! Ja, hvis det ikke netop er fordi de følger med hvalpepakken, så synes jeg altså det er helt rundt på gulvet.

• #15   29. apr 2011 Buddy var 14-15 måneder. Vi fik:

DKK tavle
    Sundhedsbog
    Mad til en lille uge
    Noget hvalpefoder
    Olivers training bites
    1 tæppe der lugtede hjemmevant
    1 sælbamse der lugtede hjemmevant
    Retrieverline
    Materiale fra DKK (Hunden, fordele, arrangementer, pasning af nye hund etc)
    Materiale fra Dansk Collie Klub (Colliebladet, fordele, arrangementer, nøglering etc)

• #16   29. apr 2011 ved den første hund jeg købt fik jeg ikke noget med. der havde jeg afleveret en sele da jeg valgte hunden og den sele havde han så på da jeg hentede ham.

Den anden hund jeg købt fik jeg heeller ikke noget med andet end tyndmave i 7 dage og en ekstra regning fra dyrlægen dagen fter købt. og har ikke hørt fra sælger siden jeg hentede ham.

Den 3 hund jeg har haft fik jeg stamtale, halsbånd, lidt foder, sundhedsbog, lidt tøj med til, købs kontrakt.

• #18   29. apr 2011 vil lige sige grunden til jeg ikke fik halsbånd / snor med var fordi jeg havde fortalt opdrætter jeg havde været ude og købe til ham

• #19   29. apr 2011 Da vi fik Thomsen fik vi:

DKK tavle
    Mappe med noget om cairnen
    Sundhedsbog
    Pas
    Bog med chip og vaccinationer
    Foder
    Et blad hunden og et terrier nyt.

Desuden får vi ham trimmet billigt ved opdrætter og får foderet billigere.

• #20   29. apr 2011 Indså lige i forbindelse med sunshines indlæg... Vi fik selvfølgelig også en DKK købskontrakt med smiley

Og et gavekort på 25 kr. til altilhundogkat.dk

Så håber jeg, at jeg har fået husket det hele smiley

• #21   29. apr 2011 Ud over de nævnte ting får mine forhåbentlig kommende hvalpe, et halsbånd (simpelt billigt et, men som de er vandt til! Jeg ved selv hvor træls det er med en hvalp som aldrig har haft halsbånd på, så det sker ikke her) og hvalpeshampoo. Måske et par børster hvis økonomien hænger sammen til det.. Vil ikke sende nogle dårlige børster med. Så hellere lade dem selv købe dem... Og pønser på noget med medlemskab til KSS også.. Men ja glæder mig til at lave en rigtig god og fornuftig hvalpepakke!

• #24   29. apr 2011 jeg syntes faktisk det vigtigste for mig er der er en god kontakt til opdrætter / sælger

• #25   29. apr 2011 Vi fik DKK tavle, massser af læsestof til start med ny hund, chip, 3*ormekur, sundhedsbog, foder (som vi stadig bruger) - 1 år mellemskab hos DKK.

Synes det er fint de hjælper med disse ting - selvom man nok selv har købt ;o)

• #26   29. apr 2011 Til Ghini fik vi:

SKK-stamtavle
    pas + sunhedsbog + købskontrakt.
    6 kg foder.
    tæppe med lugt af mor/søskende.
    snor og halsbånd
    1 års medlemskab af den svenske whippetklub.

Da vi hentede hende i Sverige og havde 600 km køretur til færgen, var det rart med et halsbånd, hun var vant til.
    Både til brug når vi holdt pauser og på færgen.

Medlemskabet af whippetklubben er jeg rigtig glad for, og jeg fortsætter med at være medlem, når året er gået.
    Whippets er meget mere almindelige i Sverige end her, så blad mv. fra klubben er med meget spændende læsning om racen.

• #27   30. apr 2011 Relevante papirer, stambog, sundhedsbog osv samt vacciner chip m.m., ser jeg ikke som noget, man "får med" men som en "del af hunden". Af ekstra, har jeg fået mad til den første tid og ved Polly fik jeg også det tape, jeg skulle bruge til hendes ører.

Halsbånd, seler, poser, senge, legetøj osv osv har jeg selv købt med stor glæde :D. Hvis jeg endelig skulle have haft noget helt ekstra med, som jeg virkelig kunne bruge, skulle det have været en transport-taske eller -kasse. Evt bare til låns. Jeg tror faktisk ikke rigtig, jeg bruger min transporttaske til hundene andet end når jeg henter dem hjem.

Kommentér på:
Med hvalpen følger:

Annonce