Med hvalpen følger: {{forumTopicSubject}}
jeg undre mig nogle gange over de ting der følger hvalpene.
Jeg kan godt lide når der følger:
Chip/vaccinationer
Sundhedsbog
DKK stamtavle
Noget der dufter af 'mor'
En smule foder til de første par dage
evt. medlemsskab til specialklub
Jeg kan godt se at det er klogt som sælger, at give mange kilo foder med, så er man da sikker på, at køber fortsætter med det (i hverfald til posen er tom) og med et medlemsskab til en specialklub åbner man op for en verden af samvær og mulighed for at få sin hund bedømt på en udstilling (hvilken man måske er mere tilbøjelig til at få gjort, hvis man allerede har medlemsskab).
Men jeg er helt uforstående for dem der giver mad- og vandskål, snor, sele (og sikkert meget andet)
Hvis jeg havde fået sådan nogle ting med, da jeg købte hvalp sidst, ja så havde jeg sgu gloet noget.
Tror hvalpekøber ikke at man selv har købt disse ting eller.. jeg forstår det ikke.
Hvad gav du med, da du solgte dine hvalpe?
Eller
Hvad fik du med, da du købte hund?
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 36 Svar: 290
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Jeg ville også selv ELSKE at shoppe til et helt hvalpekuld, hvis jeg havde hvalpe ;O) Så har man jo en undskyldning
sep 2010
Tumbs up for at i ved der er et reelt problem, og hjælper jeres hvalpekøbere på den måde.
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.315
stamtavle
chip
1vacc
3xormekur
hvalpepakke, som indeholder: madskåle, 3kg hvalpefoder, legetøj, tyggeben og hundeposer
samt selvfølgelig et tæppe der dufter af mor/søskende
Madskåle, fordi de er med i hvalpepakken, så er det jo op til ny ejer om de vil beholde dem eller hva de vil
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
og så fik de et tæppe der dufter af mor, og to små bamser.
og en mappe med stambog, sundhedsbog, vægtskema, dvd med billeder, og gode råd til den første tid, skrevet af en veninde der er adfærds træner.
de hvalpekøbere jeg havde blev meget glade for de ting de fik med.
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 590
sep 2010
Lena: Måske en smule skør Ej, spøg til side. Jeg synes det er fedt af dig, at du hjælper køberne sådan på vej. Lige med din race er pelsen jo også en smule speciel, og det er rigtig synd at der går så mange usoignerede ruhårede rundt.
sep 2010
Selvfølgelig bliver hvalpekøberne glade. Man bliver vel altid glad når man får noget ekstra for pengene, men derfor kan man vel stadig synes at det er lidt overflødigt.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Det fik vi så med hjem. Så fik vi diverse papirer (stamtavle, kontrakter, anvisninger fra opdrætter osv) og en sæk foder.
Resten vil jeg da selv købe......*G*
Og efter at have haft hund i 30 år, var der en del ting herhjemme, som ikke skulle købes:-)
sep 2010
Men mad- og vandskåle! Ja, hvis det ikke netop er fordi de følger med hvalpepakken, så synes jeg altså det er helt rundt på gulvet.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
DKK tavle
Sundhedsbog
Mad til en lille uge
Noget hvalpefoder
Olivers training bites
1 tæppe der lugtede hjemmevant
1 sælbamse der lugtede hjemmevant
Retrieverline
Materiale fra DKK (Hunden, fordele, arrangementer, pasning af nye hund etc)
Materiale fra Dansk Collie Klub (Colliebladet, fordele, arrangementer, nøglering etc)
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.197
Den anden hund jeg købt fik jeg heeller ikke noget med andet end tyndmave i 7 dage og en ekstra regning fra dyrlægen dagen fter købt. og har ikke hørt fra sælger siden jeg hentede ham.
Den 3 hund jeg har haft fik jeg stamtale, halsbånd, lidt foder, sundhedsbog, lidt tøj med til, købs kontrakt.
maj 2010
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
DKK tavle
Mappe med noget om cairnen
Sundhedsbog
Pas
Bog med chip og vaccinationer
Foder
Et blad hunden og et terrier nyt.
Desuden får vi ham trimmet billigt ved opdrætter og får foderet billigere.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Og et gavekort på 25 kr. til altilhundogkat.dk
Så håber jeg, at jeg har fået husket det hele
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
maj 2010
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 332
Synes det er fint de hjælper med disse ting - selvom man nok selv har købt ;o)
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.910
SKK-stamtavle
pas + sunhedsbog + købskontrakt.
6 kg foder.
tæppe med lugt af mor/søskende.
snor og halsbånd
1 års medlemskab af den svenske whippetklub.
Da vi hentede hende i Sverige og havde 600 km køretur til færgen, var det rart med et halsbånd, hun var vant til.
Både til brug når vi holdt pauser og på færgen.
Medlemskabet af whippetklubben er jeg rigtig glad for, og jeg fortsætter med at være medlem, når året er gået.
Whippets er meget mere almindelige i Sverige end her, så blad mv. fra klubben er med meget spændende læsning om racen.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Halsbånd, seler, poser, senge, legetøj osv osv har jeg selv købt med stor glæde :D. Hvis jeg endelig skulle have haft noget helt ekstra med, som jeg virkelig kunne bruge, skulle det have været en transport-taske eller -kasse. Evt bare til låns. Jeg tror faktisk ikke rigtig, jeg bruger min transporttaske til hundene andet end når jeg henter dem hjem.
Med hvalpen følger: