{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

At lære hvalpen at være alene {{forumTopicSubject}}

Endelig har vi fået vores lille lab pige hjem og alt går over alle forventninger - super skønt.

Vi begyndte med lidt alene hjemme træning igår er blot at være væk nogle få minutter - vi følger alle forskrifter - men men.. Jeg synes hun hyler utrolig meget.. smiley vi går først ind igen når hun er faldet til ro men det er højest 1 minut der er stille før hun hyler igen... Vores anden hund stoppede hurtigt med at hyle da vi trænede.. Men skal vi bare klø på?
Hvordan var jeres hvalpe da de skulle lære det og hvor tit trænede I det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At lære hvalpen at være alene
  • #1   25. jan 2011 Efterlad hende med noget aktivitet så hun ikke ser jer gå ud af døren og hyler for at komme ud til jer..

• #2   25. jan 2011 Jeg vil klart anbefale at i venter med træningen til hvalpen er faldet til. Desuden så er det vigtigt at i kommer tilbage inden(!) hvalpen begynder at hyle, også selv om vi snakker sekunder.

• #4   25. jan 2011 Skal det forstås sådan at I lige har fået hende hjem, starter med alenehjemmetræning og efter 1 minut hyler hun?

• #5   25. jan 2011 *SUK* følger lige med i den her tråd - har selv en 16 ugers hvalp som efter 2 fulde ugers træning endnu kun kan være alene i max 30 sekunder før hun begynder at hyle og gø. Ofte begynder hun i det sekund jeg lukker døren bag mig - og det har jeg gjort 5-10 gange dagligt uden fremskridt.

Med det tempo lærer hun sq aldrig at være alene og det er ved at blive et ret stort problem. Det er som om hun bare har slået automatikken mht hyleriet til nu. Måske er alene-hjemme-træningen startet for sent, da hun nu er 16 uger?... smiley

• #6   25. jan 2011 Vi fik hende hjem fredag formiddag og virker til at være faldet fint til. der er ihvertfald mange krudtugler i hende smiley

vi tager og smider guffer rundt forskelllige steder som hun også er vildt optaget af når vi lukker døren, men når de så er fundet så går hun i gang.. men nu skal det også siges at vi kun har prøvet 3 gange med hende så lidt piven vil der nok være...

Det er fordi vi holder fri hele den her uge, men næste uge starter vi på arb. igen næste uge så der skal hun gerne lige have vænnet sig bare en lille smule til det.. jeg kommer hjem til middag så det er små 3-4 timer hun vil være alene næste uge.. smiley

• #7   25. jan 2011 Så når I har smidt guffer, så gå ud og kom ind igen med det samme. I skal IKKE stå udenfor til hun begynder at blive utryg. I skal ind INDEN hun bliver utryg.

Og så lad være med at sige noget til hende. Hverken når I går eller når I kommer tilbage. Dette gør I 20-30 gange om dagen.

• #8   26. jan 2011 Da vi fik vores lille labrador hvalp, ventede vi ca. 2 uger på at træne alene hjemme træning, så vi var helt sikre på at han var helt tryg ved de nye omgivelser og vores anden hund smiley Vi startede også med at gå kort tid fra ham - gav ham noget spændende legetøj, aktiveringslegetøj og godbidder, samt han var sammen med vores unghund Charlie. Det gik utrolig stærkt med at lære det, ca. efter 2-3 dage kunne de være alene hjemme i 1-2 timer om dagen, uden problemer smiley Nu det så 5-6 timer.

Så det hele skal nok lykkes, held og lykke med den nye vaps smiley

Kommentér på:
At lære hvalpen at være alene

Annonce