Når man lader andre elske sin hund ... {{forumTopicSubject}}
Ingen tvivl om , at arrangementet med Fru Nielsen er guld værd for os alle 3.
Jeg kan gå trygt på arbejde , vel vidende om , at min allerbedste ven bliver passet , kælet og fodret efter alle kunstens regler.
Hver dag jeg kommer hjem fra arbejde , bliver jeg budt på kaffe og beretning om dagens oplevelser nede ved søen.
Bertil blomstre , bliver mere tryg , mere lydhør , mere modig , for mere tillid til fremmede osv osv.
Alt i alt er der sket en fantastisk udvikling med ham.
Fru Nielsen stråler , for rørt sig og er begyndt at danne relationer til andre hundeejer nede ved søen.
Hver dag giver Fru Nielsen udtryk for , at hun er dybt taknemmelig for at hun må have Bertil hos sig.
Ofte er de sammen fra kl. 10 til 17-18
Men så var det lige at jeg gik på ferie i fredags.....
Ups , støn , bekymring , savn , længsel og manglende motion og stimuli for Fru Nielsen.
Hun luftede via indskudte sætninger nede på græsset i går...
- øøhhh , er det nu godt , at Bertil og jeg ikke er sammen i så mange dage ? tror du ikke han vil glemme mig ?? .....
Og jeg kunne se , at hun slet slet ikke kunne se sig igennem en uge uden Bertil.
Så jeg sagde :
- selvfølgelig skal han da ned til hver dag , du henter ham som du plejer selvom Kim og jeg er hjemme og så henter jeg ham senere hos dig , fuldstændigt som til hverdag.
Nej hvor blev hun glad.
Som planlagt så gjort , Fru Nielsen hentede Bertil idag kl. 10 og jeg fik ham tilbage igen kl. 17
Men i alle disse timer , tænkte jeg ofte på Bertil og hvad vi kunne have brugt dagen til sammen.'
Normalt ville jeg have puttet ham op i cykelkurven , kørt ned til søen , med bog - kaffe - smøger - klikker - godbidder osv osv.
Og så havde den stået på målrettet træning og hygge.
Sådan som det er nu , træner jeg ikke Bertil lige så meget som jeg ellers ville have gjort , da han har brugt en del krudt sammen med Fru Nielsen i løbet af dagen.
Jeg har tænkt meget over dette " problem " ( det er ikke noget problem , bare en anderledes situation ) og jeg er kommet frem til , at hvis man først har sagt a så må man også sige b.
En hverdag for Bertil ( og mig ) uden Fru Nielsen er utænkelig , så hellere undvære disse fantastiske timer sammen med Bertil ved ferierne og så have en perfekt hverdag.
Dette er prisen for at lade andre få lov til , at binde sig følelsesmæssigt til sin hund.
Jeg fortryder ikke mit arrangement med Fru Nielsen en tøddel , men jeg havde bare ikke set dette her komme.
En tanke værd for jer andre der måske " misunder " en Fru Nielsen til jeres hunde.
Der er altid en pris at betale.
Men jeg betaler med glæde og gerne med renters rente.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 597
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
jow ,, det ville være perfekt , men.........
Fru Nielsen plejer jo at gå 2 gange med Bertil , først ned til slotsruinen , hvor der er en gruppe hundeejer og så senere på dagen tager hun radiomarken hvor der er en anden gruppe hundeejer.
Og jeg vil så nødigt tage disse sociale relationer fra hende , endvidere har jeg det sidste stykke tid haft på fornemmelsen , at Fru Nielsen og Bertil også tager sig en lille lur sammen midt på dagen i hendes seng hehe
Så , jeg slår mig til tåls med de resterende timer , da jeg vægter at hverdagen fungere optimalt for Bertil.
Når jeg har senvagt og først møder kl. 13 , kan jeg snildt fornemme på Bertil , at han begynder at blive urolig omkring kl. 10-10.30 , hvor hun plejer at hente ham , så jeg tror ikke , dybt inde i mit hjerte , at Bertil vil undvære samværet med Fru Nielsen.
Jeg er hverken jalou ( staves ) eller ked af det , jeg havde bare ikke set dette her komme. Jeg fortæller det til jer , så i kan have dette inmente , hvis i nogensinde skulle indgå det samme arrangement.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Så hellere at hun havde sin egen hund og mine var alene hjemme.
For mig handler det om at hundene har én ejer - mig! Og ikke andre. Og hundene skal heller ikke trænes af andre end mig. Jeg vil have den kvalitetstid med mine hunde for mig selv.
Egoistisk - ja!
... men jeg passer så selv en hund for en dame som arbejder døgnvagter og hun må også dele hunden med mig. Og jeg træner med hunden - ting som hun ikke magter.
Dog ville jeg aldrig bede om at få hunden over når hun har fri. Jeg har jo heldigvis mine egne at være sammen med når han er hjemme.
Måske Fru Nielsen kunne få sin egen hund også, så du kunne have Bertil for dig selv i ferier? Det er vel vigtigst at din hund får et stærkt bånd til dig, at det er dig der træner ham - og at han ikke er en delehund?
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Men jeg synes det er fint i har det godt med det :-))
Min gode bekendte herude fik min genbo til at gå med hendes ene hund da hun blev opereret i knæet for 1½ år siden og så tog jeg den anden med sammen med mine hunde, jeg stoppede igen da hun selv var klar, men det ville genboen ikke, han havde selv mistet sin cocker 2 måneder før og i dag går han stadig 2 ture om dagen med hendes ene hund, hun lader ham gøre det fordi både ham og hund elsker det, men hun kan nogen gange godt synes det er ret belastende at hun skal planlægge sine dage efter ham og at han så bliver fornærmet over hun tager begge hunde med i sommerhuset i weekenderne og i ferier, men det er jo hendes hunde. Det passer ham heller ikke at han nu ikke må gå med ham om torsdagen fordi jeg ringtræner ham den dag og vi kan mærke at han er alt for træt når han har haft ham ude og gå.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
jan 2010
Fru Nielsen kom som sendt fra himmelen ind i vores opgang i starten af januar i år. Hun havde netop afhændet sin egen blandings hund på 4 år , en dobberman/rotweiler / labrador , fordi hun fik konstateret rygerlunger , så desværre nej , Fru Nielsen magter ikke " hele " ansvaret . Bertil var ikke særlig god til at være alene hjemme og så lå det lige for , at de to skulle tilbringe dagtimerne sammen.
Vi gør Fru Nielsen er kæmpetjeneste , men hun gør så sandelig også Bertil en tjeneste.
Ang. det at dele sin hund med andre , har jeg ingen problemer med.
At være hundeejer er noget nær det perfekte jeg kan opleve , men kan jeg samtidig se , at jeg kan bruge hunden til noget godt , f.eks. at Fru Nielsen bliver motioneret og har et socialt liv udenfor hendes bolig , stiller jeg hjertens gerne min hund til rådighed , dette ville jeg gøre uanset om Bertil / hunden har behov for pasning eller ej.
At bruge hunden til bedring af mennesket fysisk - psykisk og socialt ser jeg som noget nær den perfekte opgave -mission for en hund , så om hunden bruges som førehund - servicehund eller som en grund til at komme ud af boligen , er et fedt for mig.
Jeg bør nok lige nævne at Fru Nielsen er 84 år og 100 % åndsfrisk , har et godt tag på hunde og kommer med vigtige observancer ift. Bertil.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Jeg ville aldrig kunne være så uselvisk som dig. Især fordi mit behov for gåturene og træningen er esentielt for mig. Det er derfor jeg har hund.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 181
Gid der var flere af jeres slags!
Rigtig god påske herfra
jan 2010
Omkring kl. 17 begynder han at sætte sig ud ved døren og vente på at jeg kommer.
Jeg kan heller ikke aflevere ham nede hos Fru Nielsen , for han bliver ked af at blive forladt af mig. Tilgengæld har vi gjort det sådan , at når jeg går på arbejde ringer jeg på hendes dør. Hun går derop efter en times tid , åbner døren 30 cm og kalder på den lille fyr , han springer glad ud til hende og så er de sammen resten af dagen.
Nogen gange gør vi også det , at jeg ringer til hende og siger nu åbner jeg døren og du kalder på ham. Bertil springer glad ned til hende og omvendt når han skal hjem.
Bertil ved hvor han hører til , men en næstbedsteven , når man er ked af at være alene er nu rart , syntes Bertil.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
jan 2010
Det er nemlig også lige der det gør lidt ondt på mine egne behov.
Jeg ville så gerne være sammen med Bertil hele døgnet når jeg har ferie , men ak , jeg kan ikke få alt og så vægter jeg min samvittighed højest.
Jeg ville ikke kunne bære , at se skuffelsen i Fru Nielsens øjne , hvis hun ikke kunne komme ned til søen i det gode vejr sammen med Bertil og snakke med alle hendes hundevenner.
Det er en lille pris at betale for dette herlige arrangement.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jan 2010
jul 2010
jan 2010
Det kan du slet ikke være bekendt at bringe på banen ......
Jeg bruger oceaner af ressourcer på " at glemme " denne slutning på et fantastisk forhold.
Jeg ønsker af hele mit hjerte , at hun lever mindst 10 år til , og hvis det bliver sådan , at hun ikke længere kan gå med ham , ja så bliver han bare afleveret af luftet og af spist om morgenen , så de trods alt har tiden sammen i hendes bollig.
Jeg regner bestemt med , at Bertil skal være hos hende til hun går bort.
jul 2010
Synes du er et fantastisk godt menneske og håber I har Fru Nielsen i mange år fremover, lyder godt med din lille "plan B" :o) *Krammer*
jan 2010
undskyld , jeg kan se jeg glemte alle mine smileys og andre positive tegnsætning , for jeg mente bestemt ikke noget ondt med min kommentar
du skrev jo bare om mine værste foruddannelse , som uanset hvor meget jeg lukker øjnene , vil blive en realitet en gang.
men sådan er det med al kærlighed , det koster på følelserne og det må man bare betale for alt det gode man for.
men puha , det skisme ikk rart at tænke på.
Kæmpe krammer til dig også
og nej til din søns spørgsmål , jeg har ingen plan b
For der findes kun en Fru Nielsen
jul 2010
Joo du har en lille plan B hehe den med hvis hun en dag ikke kan lufte ham mere, det er da en lille plan og en sød en :o) Kan godt fornemme på dig at så længe hun kan holde til det, så er hun en del i Bertils liv, synes det er smukt af dig.
jan 2010
og så vil jeg gentage overfor dig , som jeg har sagt tidligere i en pb
Du skriver altid så rare , dejlige og varme kommentarer Og det står jeg fast ved
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Selvom hende Fru Nielsen da bestemt er en skøn race må man sige.
jul 2010
Jeg går stadigvæk og håber du en dag laver en bog ;o) du bringer så meget glæde ved dine beretninger, jeg ville købe den! altså hvis den ikke bliver for dyr hehe man er jo en fattig røv ;oP
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Jeg synes jo det er en rigtig god ordning I har! For alle parter!...
Bertil er besøgsven for en kvinde som i den grad har gavn af ham. Du kan passe dit arbejde med god samvittighed, og hunden lider ingen mangler eller nød, og har altid en kærlig sjæl ganske tæt på..
Men jeg kan godt se at en situation som denne er lidt uholdbar..
Men hvad med at hun har ham hveranden dag i din ferie, så du også får lov at nyde din hund lidt? Eller at du går med på en af de gode ture, evt. med en kande kaffe eller et par sandwiches, så I alle tre kan nye det gode vejr sammen?..
Selvom det er "forkert" så ville jeg føle mig lidt tilsidesat, og mangle hunden lidt i sådan en ordning som I har.. Jeg ville have rigtig svært ved at tilgodese hunden på den måde du gør nu, hvor Bertil også er hos Fru Nielsen selvom du er hjemme..
Men han er jo nok en hund der fungerer bedst med helt faste rammer, og et fast sted at være hver dag..
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
jan 2010
Bertil har et noget specielt udseende , så de andre hundeejer ved slotsruinen og radiomarken kender alle til vores pasningsaftale.
Vi hygger også meget når vi går tur sammen , men det bliver bare ikke til noget målrettet træning , da der går for meget " kvidre " i den , mellem Fru Nielsen og jeg.
Vi tager også andre steder hen , f.eks. slap jeg Fru Nielsen løs i Silvan forleden........
HOLD DA OP
se Fru Nielsen jagte fuktsvanse , pressinger , hyldeknægte og hvad ved jeg. Det var ren fornøjelse , at se hende tage " en fagsnak " med personalet
Jeg har sågar også slæbt hende med i Maxi zoo , da jeg skulle have kalorierigt foder til Bertil. Se hende holde Bertil i snor og tage en passiar med det homoseksuelle franskbulldogpar , hvor hun mente den var lige lidt lovlig godt i stand. Jow , hun er sgu noget for sig selv.
Og så skal jeg nok også lige fortælle , at Fru Nielsen har været familierådgiver i 35 år i kommunen samtidig med hun var seksualrådgiver for de unge
JOw jow , en gang imellem kløjds jeg da nemt i kaffe under vores hyggelige samtaler rundt i det ganske land
Vi sidder også nede på græsset sammen , alle i opgangen til kaffe og kage , så det er selve det " at være målrettet og alene " sammen med Bertil der mangler.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Sikke et fund du har gjort dig!
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
MHT træningen syns jeg du skulle lave 1 -2 trænings pas derhjemme om morgen med Bertil, opg evt 1-2 pas igen om aften.
1 pas kan jo eksempelvis være 2x10 hånd target 3x10 måske hvis han er god.
1 pas kunne også være stamp på muse måtte 5x 10x eller hvad han nu "gider"!
Den træning du skal bruge mest energi på mentalt er jo øvelser han IKKE KENDER - og når man træner dem mentalt skal man derfor huske KORTE trænings pas så er indlærings værdien højst.
Når han så kommer "træt hjem" fra Fru Nielsen kunne du lave 1 til 2 pas mere hvor han f.eks skal have noget af sin mad i en en æggebakke han skal lukke op UDEN at ødelægge den, det kunne også være en cappuccino dåse med plastik låg ( dåserne er lidt metalagtig men træder de lidt hårdt på dåsen springer låget af )
Hvis du laver lidt mental øvelser med ham de dage Fru Nielsen har ham, så får du alligevel den kvalitets tid du selv savner / ønsker med din elskede dele Bertil :o)
Jeg syns det er stort at du kan dele din hund med en sådan dejlig dame, hvor alle parter har stort glæde af resultat.
Ville ønske jeg selv havde en Fru Nielsen jeg kunne hjælpe på den måde :o)
Knus og hilsner Wendy
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
Jeg fornemmer nok også mere et luksus problem end et egentligt problem, for i bund og grund handler det jo også om hunden og dens rutiner, og den har det tilsyndeladende fint, selvom Mor har ferie.
Jeg ville gerne dele hunde med en Fru Nielsen, uden det gjorde mig noget, tænk hvis mine hunde aldrig behøvede at være alene, jeg aldrig skulle gå og spekulere på dem og et andet mennesker fik noget ud af livet imens.
Det må være den bedste service hund ever:0)
Når man lader andre elske sin hund ...