{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Kender I det når man lufter sin hund.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Ja jeg har en meget glad og legesyg labrador/goldenretriver tæve på 3 år. Elsker alt og alle. smiley

MEN jeg forsøger at træne hende i at igonere andre hunde. For det er jo ikke sikkert at alle andre hunde gider at lege. Men gang gang på gang møder jeg andre hunde, der løber hen til min. Eller "de må da gerne lige hilse, din ser ikke ud til at gøre noget" NEJ men det kunne godt være jeg træner hende i at ignorere andre hunde, og bryder mig generalt ikke om at hilse på fremmede hunde vi ikke kender. Vil ikke udsætte mig selv eller min hund for noget ubehageligt.. Men det lader til at andre er ligeglade.. smiley

Hvordan har i det med det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender I det når man lufter sin hund..
  • #1   10. sep 2012 Jeg har det på samme måde som dig. Hundene skal IKKE hilse med mindre begge ejere er enige om det. Det er ikke nok at den ene synes det kunne være hyggeligt og den anden så kan stå der med mislykket træning.

• #2   10. sep 2012 Jeg tror du kan finde mindst 1000 tråde om emnet herinde, for det er bestemt ikke noget Hg´s brugere er vilde med heller. smiley

Håber du kan finde en rute hvor du kan undgå at møde for mange af den slags hundeejere for de er sg* en plage uden lige..

• #3   10. sep 2012 Jeg ville ignorere den anden hund, når den kom hen mod jer så skift retning og når din hund har fokus på dig så ros og tal glad til den, opsøger den den anden hund, så øg tempoet eller skift igen retning.

• #4   10. sep 2012 Eller køb en K9 med logo " KAMPHUND " haha, evt i Neon smiley

• #5   10. sep 2012 Beklager hvis der er 1000 emner om det samme... Men bliver bare frusteret når man forsøger at træne fokus med sin hund. Og andre hundeejer ikke forstår det. Plejer også at ignorere andre. Og giver hende snor på så snart vi ser andre, så det signalere. IKKE interesseret. Men det hjælper ikke en dyt. Det er jo bare en sød lab..

• #6   10. sep 2012 Jeg kan selvfølgelig godt, gå en anden rute med hende. Men problemet er at vi har et dejligt stort skov/eng område, hvor det er genialt sted at lufte sin hund. Træner også lidt spor med hende dernede.. Har faktisk mødt en herre. Som lader sin hund lufte sig selv. Der ligger en sø i området også. han lader bare hunden gå og hygge sig. Imens han selv sætter sig på en bænk.. Ikke noget med at holde øje med sin hund.. Når jeg ser hunden er der. Går jeg en anden vej. Skal ikke nyde noget af. Hvis den anden hund ikke bryder sig om andre hunde.. Har sgu skældt ham ud 1 gang. At det gjorde man bare IKKE.. Det kunne være andre hunde ikke brød sig om den.. Men det var han selvfølgelig ligeglad med. For det havde han gjort de sidste 10 år.. hmm smiley

• #7   10. sep 2012 Nu med 3 prinsesse. Hehe ja det var da en ide´ Folk troede faktisk da hun var hvalp. At det var en kamphund, fordi hun har et lidt breder hovede end normalt.. smiley

• #9   10. sep 2012 Christina. Præcis.. Jeg HADER det.. Vi har faktisk mistet en gravhund vi havde engang. Fordi naboen IKKE kunne styre sin scæfer.. Den kom bare styrtende næsten indtil vores dør. Og gik til angreb på vores hund, og hoppede på min far.. Den oplevelse har sat sig meget stærkt i mig. Og vil gøre alt for at beskytte vores hund.. Men det jo ikke nemt hvis folk ikke selv kan styre deres hunde, eller tager det som en selvfølge at de da lige skal hilse... smiley

• #11   10. sep 2012 (link fjernet)
    På med den gule sløjfe og fortælle dem du møder hvad den betyder smiley

• #12   10. sep 2012 Jamen det var da genialt.... smiley

• #13   10. sep 2012 Michelle. Ja hel enig med dig.. Voksne burde vide bedre at man ikke hilser på fremmede hunde, medmindre ejer tillader det.. Det er SÅ typisk at børn og ja faktisk også voksne vil nusse en hund der står ved købmanden.. :S

• #14   11. sep 2012 Det var ikke for at være "grov el. jeg kan ikke finde ordet :-)" at jeg skrev at du kunne finde 1000vis af tråde om emnet herinde.
    Det var mere for at fortælle dig hvor meget folk herinde er imod alle de hunde og der kommer styrtende hen til ens egne hunde især når man har dem i snor.
    Jeg har godt nok ret svært ved at holde mine 3 efter jeg er blevet delvis lammet af et par blodpropper i hovedet, men da de lystre perfekt og ikke opsøger andre hunde, så må jeg indrømme at jeg gør ligesom den mand du omtaler, jeg kører ud på Oxbjerget en slags"indhegnet hundeskov" også sætter jeg mig i græsset omk. midt inde og der render mine så også bare som de vil og fanger mus og hygger.
    men ok det er MEGET sjældent at de i deres jagt på musene når over bjerget til den anden side så jeg ikke kan se dem, men det er da sket..
    Men efter 7år med næsten daglige besøg, så kender alle mine piger derude og ved at de ikke gider med andre hunde, så jeg har aldrig fået en eneste klage.

• #15   11. sep 2012 Anita. Det er ok.. smiley

Jamen i ham mandens tilfælde, så kan han IKKE se sin hund. Det er rimelig lang sø der ligger nede på engen. Hvor hunden så selv går en rute dernede.. Han kan hverken se eller høre hvis der kommer andre forbi. Jeg synes ikke det er skide smart. Og slet ikke når der er så meget om angreb og bid på andre hunde. Det kan jo undgåes hvis man holder øje med sin hund. Det er jo de færreste hanhunde der bryder sig om andre hanhunde.. smiley

• #16   11. sep 2012 Det er heller ikke en hundeskov det her. Jeg ville ikke reagere hvis det havde været en hundeskov. For folk der kommer sådan nogle steder, er jo med flinke hunde der kan lide andre hunde. Det har du ingen chance for her. Da der passere mange hunde her hvor jeg bor. Man kender selvfølgelig andre hunde, men ikke alle.

• #17   13. sep 2012 Stine. Det er "for mig" lidt sjovt at du skrive at hanhunde ikke rigtigt kan sammen, da jeg de første 30år kun havde hanhunde,gerne.6 men self. kunne antallet variere, men jeg har ikke i de 30år haft en hanhund der havde noget imod andre hanhunde, jeg ved ikke hvad jeg gør, men selv de sidste 10-15år hvor jeg er gået over til tæver pga. jeg flyttede til byen og ikke kunne klare hannernes strinten op af grønthandlerens frugter osv, smiley men stadig har ingen af mine utroligt mange hunde har været aggresive uanset race el.køn, måske fordi at jeg ER flokkens leder og sker der noget så kommer minee hunde hen til mig så jwg kan ta mig af bøllen el.bøllerne. smiley 2 af mine tæver er blevet angrebet og inden jeg fik set hvad der skete sad de oven på den hund der angreb så den ikke kunne bide, jeg ved ikke om det er specielt for tæver da mine hanner aldrigt har bruget DEN metode. smiley

• #18   13. sep 2012 Anita. selvfølgelig er der undtagelser med hanhundene og ja tæverne også.. smiley Men nu tænker jeg at der findes jo nogen hunde/racer der er kønsaggresive. Det kan man jo ikke lige se på afstand når man passere en hund. Det er mere det jeg tænker med den hund, der lufter sig selv. Det kunne blive noget værre noget hvis den anden hund IKKE lige bryder sig om andre hanhunde..

• #19   13. sep 2012 Synes det er irreterende især hvis man kommer cyklende med sin hund og folk lader deres hunde løbe hen til min mens vi cykler afsted. Hader når folk ikke har styr på deres hunde.

• #20   13. sep 2012 Rigtigt nok.Stine. Det jeg mener er sådan set bare "så nu falder hammern sgi nok" men jeg sir det alligevel, Det er som om at den der egetkøns aggresion er opstået indenfor ikke så mange år siden, for den eksisterede ikke for 30år siden, der var der ingen der kendt det ord.
    Det er det jeg syntes er lidt "Funny" men som skrevet, så kommer jeg helt sikkert til at høre mere om det emne nu..Hihihi..Jeg ku bare ikke dy mig, enten opdrages hunde på oldnordiske måder el.også følger man en el.anden ny adfærdspsykolog som "nogle" syntes har ret, der er ligesom ingen gylden middelvej, jeg ville ønske folk bare opdragede deres hunde til at være hunde og ikke gå rundt i en evig angst for at blive angrebet, for gør man det så BLIR man angrebet da maner et let bytte, det er trods alt rovdyr vi har i vores hjem. om folk så vil erkende det eller ej. smiley

• #21   13. sep 2012 Hvor sker det Christina ?da vel ikke på gaden, dert burde hunde jo være i snor ? og andre steder ved jeg ikke lige om man må cykle smiley det sir jeg udfra et sted hvor jeg selv lufter mine hunde og der er en gangsti som folk tror er en cykel og knallertsti og der må jeg indrømme at jeg næsten håber at de er ved at ramme en af mine store piger så jeg kan gi demm en balle, for kors hvor kan cyklister med hunde også være trælse. smiley
    Svær situation, når man kender en sag fra begge sider. smiley

• #22   13. sep 2012 Anita. Tror du ikke det er fordi man er blevet klogere på racerne i dag, i forhold for 30 år siden?

Nu kigger jeg lidt på forskellige racer. Da kæresten og jeg gerne vil prøve noget nyt en dag. min kæreste er vild med bla Rottweilerene.. Der har jeg skrevet med kyndige personer inden for racen. For vil ikke have en hund der ikke passer til os. hos lige den race er de jo meget dominerende og har det køsaggrevisitet. hvertfald hvad de har skrevet og hvad jeg har læst mig frem til om racen.

Jeg tror nu det er fordi man bliver klogere på racerne. At man gør opmærksom på det. Der sker jo RIGTIG mange bid på andre hunde. Det kunne vel være undgået. Hvis man kendte noget til racen, eller har sat sig ind i sin hunds signalere..

Vi havde også en scæfer engang. Selvom han blev socialiceret med andre hunde fra hvalp. Så kunne han ikke DØJE andre hunde. Og slet ikke hanhunde.. Så det jo nok forskelligt fra hund til hund..

• #23   13. sep 2012 Jeg plejede at give min en plads kommando og hvis folk ikke fattede det gik jeg mellem hunden. Hvis det ikke hjalp fik folk af vide min skal ikke hilse i snor, da den passer på mig. Og så stoppede folk med at lade hundene snakke. Men mødte mange der gerne ville snakke med mig hvor vores hunde bare sad ved siden af os.

• #24   13. sep 2012 Det er sket på en villavej jeg cykler på når jeg henter min datter, de er et par som har en brun lab på knap 9 mdr så sætter de den i indkørselen og går ind så passer den sig selv.. Den rendte også efter os en dag vi var ude og gå tur på en meget trafikeret vej:( Den dag hvor den løb hen hvor vi kom cyklende råbte jeg så ejer kom ud og tog den ind og satte den i indkørselen og gik ind skide smart:( Den anden dag kommer jeg også cyklende med Tjalfe og på fortorvet går et ungt par også med en lab og den lader de springe næsten helt ud på cykelstien mens de griner så fik de øjne og jeg spurgte om de var gak i hovedet.. Folk har ingen respekt når man kommer med en lille hund, havde det været Bella så havde folk godt kunne styre deres hunde...

• #25   13. sep 2012 Stine. Den er desv. ikke gangbar for de 2 sidset hunde jeg havde inden dem jeg har nu var Rottweilere + at mine svigerforældre opdrtættede rotter dengang for 40år siden hvor jeg så havde Schæfere, og de kunne med alle, jeg har virkeligt ALDRIGT haft en hund derr led af det "nye" ord.
    Derfor tror jeg det er en dårlig undskyldning for at folk ikke ved hvadf de har med at gøre, eller at de gør hunden til noget de ikke er.
    Men ret "sjovt" du også er til de 2 racer som sammen med collien er mine 3 Favoritter. At jeg så altid ender med at redde alle andre hunde så jeg ikke fåer min yndlings race er så en amden sag.. Hahaha. smiley Men gode hunde er det ALITD el.det Bliver de ihvertfal lynhurtigt i min flok.

ØV.Christina. Det er sådan nogle der aldrig burde ha haft hund/e. Begge tilfælde er jo ting der sker tit og ofte ALT for ofte, og de burde ikke ske.
    Jamen så kan jeg bestemt godt forstå din harme. Og ja der er stor forskel på om man har en stor eller lille hund ved sin side. smiley
    Folk flygter for mine 2 piger, de sku lige vide at det er chi`en der er farligst. smiley

• #26   13. sep 2012 Anita. Tja jeg ved det ikke. Så meget forstand har jeg ikke på hunde til at vide det. Men altså jeg mener jo også at det er ting man burde kunne træne.. Men da jeg ingen kendskab har til udover scæferen, labradoren og gravhund. Så kender jeg ikke de andre racer, til at vide nok om dem.. smiley

• #27   13. sep 2012 Jeg har det ret stramt med de såkaldte "hilsetosser", som ikke spørger om hundene må mødes inden de kommer valsene med vuffi.
    Eller dem der bare kort fører en samtale med deres hund inden de ruller flexilinen ud "Nej Fido har du set en sød hund, skal du snakke med den søde hund?" *rulle rulle*.

• #28   14. sep 2012 Stine. Det forstår jeg godt, jeg tænker bare aldrig over at alle ikke er kravlet ind til plads og vagthunde fra de blev lukket ned i gården uden opsyn. smiley jeg kan ikke huske noget fra mit liv hvor der ikke har været hunde og katte omkring mig og jeg er 53. Såe du er vist mere end meget lovligt umdskyldt for den såkaldt "manglende erfaring" smiley

Betina. Du er bestemt ikke den eneste smiley

• #29   24. sep 2012 har det på samme måde, jeg har en lille fransk bulldog tæve på 4mrd, og hun har en tendens til at gø helt vildt af andre hunde, eller modgående folk, og vi træner løs, men folk respektere det ikke, enten stikker de nallerne ned til hende og siger ihh du farlig var, eller lader de deres hunde løbe over til min, nu er jeg begyndt med bare at kigge afvisende på dem og gå videre, frida stopper jo med at gø når hun får lov at snuse, men det gider jeg sgu ikke, smiley og hvis folk lader deres hunde gå hen til os alligevel går jeg direkte forbi dem, uden et ord, så kan de sgu have deres fordomme om at jeg er en sur kælling eller hvad de ellers tænker,

• #30   24. sep 2012 arj den var sgu lidt gammel, sorry for det ,ved sgu ikke lige hvorfor den dukkede op

Kommentér på:
Kender I det når man lufter sin hund..

Annonce