Strinter op af ALT udenfor. Gode råd? Strinter op af ALT udenfor. Gode råd?
Hej med jer.
Min hanchihuahua Mickey på 5 mdr har fået en rigtig dårlig vane med at strinte op af folks sko, tasker m.m. når vi er til træf eller bare ude og gå og det er virkelig pinligt og irriterende! (kan også ske hjemme hos folk med hunde).
Håber virkelig der er nogle der har nogle gode råd til hvad vi kan gøre for at vænne ham helt af med det! Er både voldsomt irriterende og pinligt..
Det jeg gør nu er at jeg råber nej og fjerner ham hvis jeg er tæt nok på til at nå det, men synes ikke rigtig han virker til at forstå pointen. Her er det så også jeg tænker, hvordan skal jeg få ham til at forstå at han godt må tisse på busken o.lign., men ikke på tasken, benet, tæppet osv?
Håber virkelig i kan hjælpe så jeg kan få sat den rette træning i gang!
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Så længe han kun nogle gange bliver taget i det, så vil han ikke forstå din irettesættelse.
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Siden gjorde har han ikke gjort det.
Han var 1 gang strintet hos min moster. Så nu når jeg tager ham med nogle steder hen går jeg en tur rundt i huset med ham i snor, så hvis han lægger an til at strinte kan jeg trække i snoren og sige nej!
Siden har han intet lavet
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jan 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 297
Vil lige høre en ting mht. snor:
Vil i så ikke mene jeg kan slippe ham fri til træf?
Ville jeg evt. kunne træne det ved at sætte en "fælde" op for ham ved at stille mine ting op udenfor, tage snor på ham og så gå rundt ved tingene og være hurtig til at sige nej?
Hvordan vil han sidenhen kunne kende forskel på "mennesketing" såsom tasker, tæpper, poser osv. og så natur, skraldespande, lugtepæle m.v.?
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Strinter op af ALT udenfor. Gode råd?