750 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Strinter op af ALT udenfor. Gode råd? Strinter op af ALT udenfor. Gode råd?

Hej med jer.

Min hanchihuahua Mickey på 5 mdr har fået en rigtig dårlig vane med at strinte op af folks sko, tasker m.m. når vi er til træf eller bare ude og gå og det er virkelig pinligt og irriterende! (kan også ske hjemme hos folk med hunde).

Håber virkelig der er nogle der har nogle gode råd til hvad vi kan gøre for at vænne ham helt af med det! Er både voldsomt irriterende og pinligt..

Det jeg gør nu er at jeg råber nej og fjerner ham hvis jeg er tæt nok på til at nå det, men synes ikke rigtig han virker til at forstå pointen. Her er det så også jeg tænker, hvordan skal jeg få ham til at forstå at han godt må tisse på busken o.lign., men ikke på tasken, benet, tæppet osv?

Håber virkelig i kan hjælpe så jeg kan få sat den rette træning i gang!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strinter op af ALT udenfor. Gode råd?
  • #1   18. apr 2011 At du har en snor på ham og sørger for at du hver gang opdager, når han skal til at gøre det. Ikke efter.

Så længe han kun nogle gange bliver taget i det, så vil han ikke forstå din irettesættelse.

• #2   18. apr 2011 Benson gjorde det en gang op af min vaskekurv. Da skaden var sket gjorde jeg intet. Men næste dag skyndt jeg mig derud før ham og da han gjorde klar til at strinte op af den igen råbte jeg nej!!
    Siden gjorde har han ikke gjort det.
    Han var 1 gang strintet hos min moster. Så nu når jeg tager ham med nogle steder hen går jeg en tur rundt i huset med ham i snor, så hvis han lægger an til at strinte kan jeg trække i snoren og sige nej!
    Siden har han intet lavet smiley

• #3   18. apr 2011 snor på, indtil han er lidt ældre

• #4   18. apr 2011 Tak for jeres svar smiley

Vil lige høre en ting mht. snor:
    Vil i så ikke mene jeg kan slippe ham fri til træf?

Ville jeg evt. kunne træne det ved at sætte en "fælde" op for ham ved at stille mine ting op udenfor, tage snor på ham og så gå rundt ved tingene og være hurtig til at sige nej?

Hvordan vil han sidenhen kunne kende forskel på "mennesketing" såsom tasker, tæpper, poser osv. og så natur, skraldespande, lugtepæle m.v.?

• #5   18. apr 2011 Min gjorde det også i en periode.. tror der er mange hanhunde der gør det..når de først har fået af vide et par gange at "DET GØR MAN IKKE" .. så plejer de nu nok at huske det i deres senere liv.. og ja min lærte os hurtigt forskellin på en menneskebenm skoletaske og en busk..såå dumme er de nu heller ikke hehe ..Med ja ville udsætte ham for de er fristende ting i en perioe med snor på, dvs ting der ligger udenfor osv..andre mennesker- når du ser han er liiidt for nysgerrig så.. NEJ med det samme..

Kommentér på:
Strinter op af ALT udenfor. Gode råd?

Annonce