Bertil har tabt sig ......... {{forumTopicSubject}}
Stakkels lille bitte micro Bertil har tabt sig fra 6.7 kg til 6.0 kg på en måned
Intet galt med mave , appetit eller humør men lige pludselig begyndte alle knoglerne at stikke ud til højre og venstre på den lille fyr.
Eneste grund jeg kan finde er , at han er gået fra hvalpefoder til voksenfoder , her den sidste måned ifl. aftale og råd fra Dr.Dyr.
Ups jeg fik et chok da jeg vejede ham igår , havde det godt nok lidt på mistanken , men det var som sædvanlig kære Fru Nielsen der gjorde mig opmærksom på det.
Så igår var jeg i Mazi zoo og købe Hills hvalpefoder ( da jeg fik af vide , at det var det med flest kalorier i ) samt noget energibar / kaloriebar som han skal have midt på dagen.
Den lille fyr , har ganske enkelt ikke nok appetit eller kan ikke rumme den mængde foder der skal til for at følge med Fru Nielsen rundt i det ganske land
Så nu er han altså på fedekur , sjovt og temmelig anderledes end da jeg havde Simmer hvor jeg skulle veje og tælle hver en foderpiller der blev givet.
Men bortset fra det så er det
BERTILS FØDSELSDAG I DAG , han bliver 1 år
Han har nu boet hos mig i 8 mdr. og været Fru Nielsens bedste ven i 3½ mdr.
Som tiden bare flyver afsted når alt er tip top !!
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Hvis du gerne vil have ham på voksen foder så kan jeg anbefale at bruge Royal canin sensible der er ekstra fedt i og det er super til kræsne hunde :-))) Min Gizmo have jeg kæmpet med vægten på i flere år men så kom han på RC sensible og så tog han på og holdte vægten oppe
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
hvordan går det egentlig med fru nielsen og bertil arrangementet.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
tillykke med ham
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Det går super godt med Bertil og Fru Nielsen , de hygger sig sammen hver dag og han fylder hendes liv med så meget glæde og stimuli.
Hun for snakket og gået i et væk hele dagen nede ved søen og lille Bertil for rørt sig så meget at vægten ikke kan følge med
Det bedste man kan give sin hund er en Fru Nielsen.
Bertil er blevet mere tryg og sikker i sit adfærd efter han er sammen med en person hele tiden og ikke længere bliver forladt nogle timer hver dag , når jeg skal passe mit arbejde.
Og så er jeg på det sidste blevet lidt i tvivl om hvem af os , der elsker Bertil højest , Fru Nielsen eller jeg
Bertil elsker også Fru Nielsen , det ses tydeligt , men det der ses ligeså tydeligt er at han udemærket ved hvor han hører hjemme , nemlig hos mig.
Der er lige en microdel forskel på hans adfærd overfor os.
Han søger først mig dernæst Fru Nielsen , og så græder han hvis jeg går , det gør han ikke med Fru Nielsen.
Endvidere lystre han mit mindste vink og ser mig som føren af flokken , hvorimod han nok ser Fru Nielsen som en lige værdig partner.
Jeg kan give ham kommandoer som han udøver promte , hvorimod Fru Nielsens kommandoer bliver udøvet pø om pø.
Men aldrig er han uopdragen eller ustyrlig , han er bare mere lydig overfor mig.
Jeg elsker dette arrangement og gruer for den dag Fru Nielsen ikke er her mere.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Tillykke med din lille mand. Jeg håber han har fået en kage så :o)
Og håber at vægten kommer op igen. Kan Fru. Nielsen ikke fodre ham mens de går?
Vi hælder i Milo når vi går, men det er nu mere fordi den hund er evig sær med sin mad...
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
Bertil har tabt sig .........