{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Vega er syg :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har skrevet dette indlæg i chihuahuagruppen, men nu skriver jeg det lige her også:

Vega blev syg natten til torsdag hvor hun først kastede en stor hård klump snask op og derefter adskillige gange væske. Hun nægtede at spise og drikke noget hele torsdag formiddag. Jeg troede egentlig hun var i bedring, men så kastede hun op igen torsdag middag, og så tog vi til dyrlægen. Her var der intet galt, men hun havde muligvis spist et fremmedlegeme, der skulle passere gennem systemet. HUn fik så en pille, som hun skulle have over 2 dage. Torsdag aften begyndte jeg så at give hende skåne kost i form af ris og kylling. Det slugte hun med velbehag - og har egentlig gjort det siden. Hun begyndte også at drikke lidt.

Men nu er det som om det er gået lidt baglæns igen - hun vil stadig gerne have sin mad, men hun drikker kun vand, hvis det er fra min finger (og da jeg er en hønemor, dypper jeg da min finger i vand for hende :)) Hun har stadig ikke haft noget decideret afføring. På gåturen til morges (1. gåtur siden det hele startede) kom der en meget lille meget flydende klat afføring. Men siden har der ikke været noget, og det er nu 12 timer siden.

Jeg tør nu ikke rigtig give hende mere mad, for jeg tænker at hun da snart ikke kan rumme mere i maven, når det ikke kommer ud igen!

Hun er oppustet i maven, men den føles ikke hård. Hun falder til ro så snart hun kommer op til os og lægge, og hun ser ikke ud til at have decideret ondt i maven. Altså man kan sagtens se, at det er ubehageligt for hende, og hun har det ikke godt, men hun går ikke hvileløst rundt og jamre eller noget som helst.

Mit spørgsmål til jer, kære HGere, er, om der er noget jeg kan gøre for at sætte afføringen igang? Har hørt, at jeg kan give hende lidt madolie, men jeg har ikke turde putte for mange ting i den lille mave.

Ville i være bekymret over manglende afføring, når nu hun ikke jamre over det og har hård udspilet mave?

What do I do??!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vega er syg :(
  • #1   8. apr 2011 jeg ville ringe til vagtdyrlægen.

• #2   8. apr 2011 Også selvom hun ikke viser nogle tegn på ubehag - udover at hun ikke pøller? Der er ikke noget jeg kan prøve at give hende for at sætte det hele i gang?

Hun ligger lige så fredeligt og sover, og har faktisk også leget med Coco tidligere og gøet af naboen.

De tegn, der siger mig, at hun stadig er småsyg er, at hn ikke pøller og at hun er mere mor-syg end normalt..

• #3   8. apr 2011 Altså hvis hun har spist et fremmedlegeme og hun fortsat er dårlig og oppustet ville jeg ta til dyrlægen med hende..
    Og måske få hende røngtefotograferet..

• #4   8. apr 2011 Ville ringe til dyrlæge omgående og få røngtenfotograferet for at finde ud af om et fremmedlegeme blokerer tarmene. Hunde viser nødigt smerter og nogle kan være meget syge inden man ser tegn på det. Håber du finder ud af hvad der er galt og opdaterer herinde.

• #5   8. apr 2011 Jeg ville også ringe og spørge vagtdyrlægen!

Hvis der er et fremmedlegeme, kan det vel sidde og blokere?
    Måske hun holder på afføringen, hvis det gør ondt at komme af med?

Gætter bare, men turde ikke begynde at give olie.

• #6   8. apr 2011 Dyrlægen sagde jeg skulle give det weekenden over.. Og komme forbi mandag hvis ikke hun var blevet bedre..

Nej hun har ikke fået taget billeder - han tog hendes temperatur, lyttede til hjertet og følte på hendes mave. Han kunne ingenting se, høre eller føle, så hun fik som sagt en penicilin-agtig pille, som skulle ta en evt betændelse eller bakterie.

Han sagde jeg skulle holde øje med blod i afføringen og mængden af vand, som hun formentlig ville indtage..

Jeg tror lige jeg vil gå en lille tur med hende igen, og så se om der evt kunne komme lidt ud.

Skal jeg være bekymret hvis der kommer flydende afføring, eller er det meget normalt når maven er lidt i uorden? Og er det bedre end ingenting?

• #7   8. apr 2011 Jeg ville ringe til dyrelægen for at få hende tjekket igen, hvis hun ikke kan komme af med afføring! Men som udgangspunkt siger man vel madolie ved "hård mave" og A38 ved "tynd mave" .. smiley

• #8   8. apr 2011 Hvis der er den mindste smule mistanke om et fremmedlegme så forstår jeg virkelig ikke at der ikke blev taget røgten af hende... Jeg ville ringe til dyrlægen.

• #9   8. apr 2011 Altså hvis han(dyrlægen) ikke har røngtenfotograferet kan han jo ikke vide om der sidder noget. Du ved jo med sikkerhed hun har spist noget for hun har jo kastet noget hårdt op.

• #10   8. apr 2011 Ja hun har gnasket et eller andet i sig det er helt sikkert. Dyrlægen nævnte både en jordklump, sten og træ som mulige skyldnere, men han kunne ikke sige det med sikkerhed. Derfor ville han vente til mandag for at se om pillen og skånekosten hjalp.

Jeg har lige gået med hundene og intet afføring. Så nu lader jeg hende sove i nat og så ringer jeg til vagtdyrlægen i morgen tidlig. Jeg gør det ikke nu, da hun ikke er dårlig og egentlig er frisk nok til at lege med Coco. Men jeg vil ikke trække den længere end til i morgen tidlig. Uanset hvordan hun har det så må jeg lige forsikre mig hos vagtdyrlægen i morgen.

• #11   8. apr 2011 Men på 12 timer burde der komme lidt ikk?

• #12   8. apr 2011 Altså jeg ville ringe og høre dyrlægen, nu.

• #14   9. apr 2011 Så var der gevinst! Vega havde faktisk ganske fint med afføring her på morgenens gåtur. Nu håber jeg at maven falder til ro, og at hun snart får det bedre.

Pia: Nej ikke feber. Skal jeg give hende andet end ris og kylling?

• #16   9. apr 2011 Han sagde til mandag, hvis ikke hun havde fået det bedre skulle vi komme ind til flere undersøgelser.

Jeg tror jeg vil give hende skånekosten i dag med, og så småt begynde at bløde hendes normale piller op sammen emd skånekosten i morgen. Nu må vi se hvordan maven forholder sig de næste timer - men det er dejligt, at der endeligt er hul igennem smiley

Kommentér på:
Vega er syg :(

Annonce