Vega er syg :( {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har skrevet dette indlæg i chihuahuagruppen, men nu skriver jeg det lige her også:
Vega blev syg natten til torsdag hvor hun først kastede en stor hård klump snask op og derefter adskillige gange væske. Hun nægtede at spise og drikke noget hele torsdag formiddag. Jeg troede egentlig hun var i bedring, men så kastede hun op igen torsdag middag, og så tog vi til dyrlægen. Her var der intet galt, men hun havde muligvis spist et fremmedlegeme, der skulle passere gennem systemet. HUn fik så en pille, som hun skulle have over 2 dage. Torsdag aften begyndte jeg så at give hende skåne kost i form af ris og kylling. Det slugte hun med velbehag - og har egentlig gjort det siden. Hun begyndte også at drikke lidt.
Men nu er det som om det er gået lidt baglæns igen - hun vil stadig gerne have sin mad, men hun drikker kun vand, hvis det er fra min finger (og da jeg er en hønemor, dypper jeg da min finger i vand for hende :)) Hun har stadig ikke haft noget decideret afføring. På gåturen til morges (1. gåtur siden det hele startede) kom der en meget lille meget flydende klat afføring. Men siden har der ikke været noget, og det er nu 12 timer siden.
Jeg tør nu ikke rigtig give hende mere mad, for jeg tænker at hun da snart ikke kan rumme mere i maven, når det ikke kommer ud igen!
Hun er oppustet i maven, men den føles ikke hård. Hun falder til ro så snart hun kommer op til os og lægge, og hun ser ikke ud til at have decideret ondt i maven. Altså man kan sagtens se, at det er ubehageligt for hende, og hun har det ikke godt, men hun går ikke hvileløst rundt og jamre eller noget som helst.
Mit spørgsmål til jer, kære HGere, er, om der er noget jeg kan gøre for at sætte afføringen igang? Har hørt, at jeg kan give hende lidt madolie, men jeg har ikke turde putte for mange ting i den lille mave.
Ville i være bekymret over manglende afføring, når nu hun ikke jamre over det og har hård udspilet mave?
What do I do??!
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.087
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 691
Hun ligger lige så fredeligt og sover, og har faktisk også leget med Coco tidligere og gøet af naboen.
De tegn, der siger mig, at hun stadig er småsyg er, at hn ikke pøller og at hun er mere mor-syg end normalt..
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 126 Svar: 724
Og måske få hende røngtefotograferet..
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Hvis der er et fremmedlegeme, kan det vel sidde og blokere?
Måske hun holder på afføringen, hvis det gør ondt at komme af med?
Gætter bare, men turde ikke begynde at give olie.
sep 2008
Nej hun har ikke fået taget billeder - han tog hendes temperatur, lyttede til hjertet og følte på hendes mave. Han kunne ingenting se, høre eller føle, så hun fik som sagt en penicilin-agtig pille, som skulle ta en evt betændelse eller bakterie.
Han sagde jeg skulle holde øje med blod i afføringen og mængden af vand, som hun formentlig ville indtage..
Jeg tror lige jeg vil gå en lille tur med hende igen, og så se om der evt kunne komme lidt ud.
Skal jeg være bekymret hvis der kommer flydende afføring, eller er det meget normalt når maven er lidt i uorden? Og er det bedre end ingenting?
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 106
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
sep 2008
Jeg har lige gået med hundene og intet afføring. Så nu lader jeg hende sove i nat og så ringer jeg til vagtdyrlægen i morgen tidlig. Jeg gør det ikke nu, da hun ikke er dårlig og egentlig er frisk nok til at lege med Coco. Men jeg vil ikke trække den længere end til i morgen tidlig. Uanset hvordan hun har det så må jeg lige forsikre mig hos vagtdyrlægen i morgen.
sep 2008
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
sep 2008
Pia: Nej ikke feber. Skal jeg give hende andet end ris og kylling?
sep 2008
Jeg tror jeg vil give hende skånekosten i dag med, og så småt begynde at bløde hendes normale piller op sammen emd skånekosten i morgen. Nu må vi se hvordan maven forholder sig de næste timer - men det er dejligt, at der endeligt er hul igennem
Vega er syg :(