15. maj 2006 Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Bliver nødt til at sælge min hund :o( {{forumTopicSubject}}
Ja jeg var til møde i banken i går, og pga. en gammel arbejdesgiver der ikke betalte løn og et lille skattesmæk + et gammelt lån, har de sat mig stolen for døren. Så jeg har knap 2000 kr at leve for om måneden (til mad og benzin og småting) og eftersom jeg bruger næsten det beløb bare på benzin, har jeg ikke råd til at købe foder osv til Vega, så det siger jo lidt sig selv, at jeg ikke kan beholde hende :'o(
Nu er mit problem - skal jeg sælge hende eller give hende til mine forældre?
Hun er - 99 % sikkert - kronisk syg. Hun har en sart fordøjelse og kan kun tåle et bestemt specialfoder, og selv om hun går på det, kan hun få perioder på 1-2 dag(e) hvor hun brækker sig. Hun er ellers rigtig glad og en humørbombe uden lige. Hun er kærlig og dejlig og bortset fra de nævnte brækture fejler hun intet.
Jeg har overvejet at give hende til mine forældre hvis de vil have hende (deres egen hund er ved at være gammel), for Vega elsker min far og hun vil helt sikkert få det godt der. problemet er bare, at de vil ikke træne med hende, hun vil få masser af motion og hun vil komme med i skoven. Men sit og dæk osv, den slags træning vil hun ikke få andet end hvis jeg kommer og gør det. Og er ikke helt sikker på, om de vil gå med til at købe det dyre specialfoder... Måske vil de, men er ikke sikker.
Har ikke spurgt dem, da jeg lige ville høre andres mening først.
Alternativet er jo, at jeg sælger hende til en jeg ikke kender. Men hvem vil købe en kronisk syg hund og jeg ville være nødt til at sætte som betingelse at hun får det rigtige foder, og naturligvis at jeg må komme og besøge hende...
Men hvad mener I?
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Så skulle jeg vælge ville jeg da så bestemt vælge dine forældre.
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 109
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Jeg bor ikke så langt fra mine forældre og kommer der tit. Jeg vil jo også kunne få hende på ferie hvis de får hende...
Tanja H >>
Jeg ved godt der er mange uærlige folk, men jeg kan ikke bare få min elskede hund aflivet fordi jeg er bange for hun ender det forkerte sted. Hun har et godt langt liv foran sig, så nej, det ville jeg ikke gøre...
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
jeg ville vælge dine forældre. Der kan du stadig følge lidt med.
de ting du skriver omkring foder og træning kan du jo heller ikke være sikker på at en ny familie ville overholde, selv om de siger det ved overtagelsen. hos dine forældre kan du jo påvirke lidt løbende.
Vega er en utrolig dejlig hund, er sikker på hun ville kunne falde til et nyt sted, hvis dine forældre ikke vil have hende.
maj 2006
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.465
Min datter har også haft store økonomiske problemer, der betalte jeg så for hundens foder, vac osv. Var hun helt på røven kørte jeg ind til hende og vi fik handlet, så jeg var sikker på, at hun havde mad.
Det var vores løsning på problemet og nu er hun heldigvis på det rigtige side og klarer det hele selv.
Håber I finder en løsning.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Har jo desværre selv en hund med mange skavanker og der har jeg taget stilling til hvad der skal ske med Fie såfremt jeg bliver ude af stand til at have hende.
Hvis ikke mine forældre vil kunne overtage hende, så bliver hun aflivet.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.440
Min stemme falder også klart på dine forældre! Da jeg flyttede hjemmefra i sin tid måtte jeg efterlade "min" hund. (OK - på papiret var det min fars, men jeg havde altid betragtet ham som min) Men jeg blev ved med at hente ham og træne ham to gange om ugen. Jeg tog ham med ud til stævner i weekenden. Og jeg tog også tit derhjem, bare for at gå tur med ham.
Og jeg er slet ikke i tvivl om, at han trivedes meget bedre med det, end hvis jeg havde insisteret på at få ham med ind i min lille begynderlejlighed i Købehavn.
Så du må ikke fortvivle. Tal med dine forældre. Måske Ì endda bare kan kalde det en udstationering, så du kan få hende tilbage når din situation - forhåbentlig snart - ændrer sig til det bedre.
maj 2006
Og min far har en speciel evne når det kommer til hunde. Alle hunde kan lide ham, og han er SÅ god med dem. Hvis der er en sur schæfer, som ingen andre end ejeren kan komme til - så kan far (dette har været tilfældet flere gange) og hvis vennerne med den sure hund skal have den passet - så ringer de til far, for ingen andre kan gå ind uden at blive spist... Og sådan har han altid været.
Giver det nogen mening, det med at få Vega væk fra min totalt stressede og negative "aura"??
aug 2007
Du er helt klart den, der bedst kan vurdere, hvad der vil være bedst for hende. Men selvom alting ser sort ud lige nu - så KAN det sagtens vende sig til det bedre, nærmest som et trylleslag.
Da jeg på et tidspunkt blev alene var jeg også totalt i panik, fordi vores fælles hus skulle sælges, og jeg ikke kunne tage min husky med ind i en lejlighed. Men det hele faldt på plads, da én af mine veninder også gik fra sin mand, og så kunne vi leje et hus sammen, hvor der var masser af plads til både os og hunden - og der boede vi så et år, indtil vi begge to var ovenpå igen. Både følelsesmæssigt og økonomisk.
Så du må ikke opgive håbet helt. Vega er jo stadig en ung hund, og selvom hun skal bo hos dine forældre en periode, kan I stadig nå at få masser af gode år sammen.
maj 2006
Ja, jeg håber også jeg kan vende det, men lige nu, lader det ikke til at være lige rundt om hjørnet og banken gav mig 2 mdr!! Ellers skal jeg til at "træffe valg" - ved ikke helt hvad jeg ellers kan gøre...
aug 2007
Mange tanker herfra
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 151 Svar: 1.003
Hvor er jeg ked af det på dine vegne ;_;
Jeg håber dine forældre kan tage hende - måske bare passe hende for en stund? Til du er kommet ovenpå igen?
Hvad med evt. at sælge bilen og tage offentlig transport? Eller tage et ekstrajob og få arbejdet klatgælden lidt af?
Øv en møgsituation du står i Håber alt det bedste for jer begge.
maj 2006
Jeg kan ikke sælge bilen eftersom den blev stjålet og smadret, så kører rundt i min mors bil lige nu. Har ikke råd til at købe en ny. Og ang. offentlig transport - den går ikke ud til mit arbejde....
Ja det er noget møg :o(
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Jeg har selv en allergivaps og selvfølgelig er det ikke optimalt at videresælge en syg hund.
Men hvis hundens eneste "skavank" er allergi og den på alle andre områder er veltilpasset, lydig, rask etc. bør det ikke være umuligt at finde et nyt godt hjem til hende.
Du skal bare sørge for at du er tryg ved at de nye ejere er ansvarlige og derfor selvfølgelig vil handle i hundens bedste interesse hvad angår foder etc.
Skulle jeg have en ny hund ville et problem som allergi ikke stoppe mig i at købe hunden men jeg ville dog ikke overtage en hund hvor den tidligere ejer insisterede på besøgsret ...
maj 2006
Opdrætteren ved det ikke endnu, og hvilken relevans har det?
maj 2006
Som nævnt i et tidligere indlæg, har jeg ingen bil. Den blev stjålet og smadret. Kan ikke så godt sælge min mors bil, vel?
maj 2006
Jeg beklager at måtte sige dette, men jeg prioriterer mine heste over min hund hvis det kommer dertil. Det kan godt ske heste ikke knytter sig til mennesker på samme måde som en hund, men jeg knytter mig mere til hestene end til hunde. Og hvis det så er egoistisk, fint nok - for det er mit liv. Man kan vel sige, at jeg er mere hestemenneske end hundemenneske. Ikke forstået på den måde at jeg ikke kan lide hunde eller kun kan lide dem lidt. Jeg elsker min hund - og hunde generelt - men hestene betyder mere. Og desuden kan jeg ikke bare lige sæge mine heste - den ene er lejet ud (så han er ikke med i "regnskabet") og den anden er en sjælden race, som jeg ikke bare lige kan få igen. Så nej, jeg kan ikke bare <i>"lige"</i> sælge min(e) hest(e).
Og hvis Vega kommer til at bo hos mine forældre kan jeg se hende når jeg vil og i princippet er hun stadig lidt min...
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
maj 2006
Det er en Tennessee Walking Horse.
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Ovenstående er forudsat at hunden har psykken til en omplacering!! Og dette kan trådstarter kun selv svare på.
Hunden skal have mentalt overskud og være åben for nyt miljø og være god til at finde sig til rette nye steder, være åben overfor mennesker osv osv. Dette skal trådstarter tænke godt igennem! Men opfylder hunden nævnte, kan jeg absolut ikke se noget forkert i en omplacering, og at slutte hundens liv vil jeg mene er syndt!!!!!!!! og spild af mange gode år!!!!!!
maj 2006
Tak for støtten, det varmer jo, når sådan et indlæg dukker op engang imellem.
Jette H >>
Hvis man er et skvat hvis man lader sin hund leve selvom den skal skifte hjem - så er jeg et kæmpe skvat! Jeg vil ikke aflive et dyr der har mange gode år tilbage at leve i!
Som skrevet tidligere har jeg ikke tænkt mig bare at kyle hende i favnen på den første der dukker op, jeg går ikke af med hende til nogen jeg ikke føler jeg kan stole på. Og dilemmaet med fremmede mennesker er præcis det samme når man sælger hvalpe! Chancen for at støde på en klammo stodder er lige stor uanset om det er det ene eller det andet man skal sælge. Går ikke ud fra du mener man skal aflive alle hvalpe for at de ikke må komme videre...
Og jeg beklager, men jeg kan ikke undvære flere ting. Uden mad dør jeg, og så bliver hun nok heller ikke passet så godt vel?
Og bare fordi jeg prioriterer min hest over hunden, men det betyder sgu ikke at jeg ikke elsker min hund! Kan du ikke elske 2 dyr på samme tid? Eller 2 børn? Idéen er den samme...
karina *HG-addict* ! >>
Vega er rigtig god til at tilpasse sig nye steder og hun er som regel altid glad for nye mennesker. Min luskede nevø kunne hun ikke lide, men han ligner også sådan en der er på vej bag tremmer...
Og hun elsker at være hos mine forældre. De har passet hende når jeg har været på ferie, så der vil hun helt sikkert være glad! :o)
Bliver nødt til at sælge min hund :o(