{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

Det siger politiet bare ikke !! {{forumTopicSubject}}

Ringede 114 i dag da jeg ville melde en shjæferhund der bliver sparket og slået tit. Så den huler meget højt, dette er set flere gange. De stillede mig om til vagthavende. Jeg forklare ham situtationen, han siger bare " det kan vi ikke gøre noget ved, vores hundeførre slår og sparker også deres hunde, det er bare en del af opdragelsen!!! Hvad sker der? Han holder hans hund og sparker den! Sådan skal han da bare ikke sige ? Ps. Har meldt det til dyrenesbeskyttelse .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det siger politiet bare ikke !!
  • #1   8. apr 2011 såen en idiot, håber du fik hans navn

• #2   8. apr 2011 Hvor i landet er det vagthavende mener politiet opdrager deres hunde på den måde?

• #3   8. apr 2011 Godt du har meldt det til DB. Derudover kan du melde den betjent som du fik fat i for ikke at passe sit arbejde. Det sker desværre ret hyppigt og hvis ikke de bliver meldt for pligtforsømmelse så bliver problemerne bare værre.

• #4   8. apr 2011 What?! Tror du har fået fat i en "uheldig" vagthavende...

Jeg ville ringe igen i morgen, hvor der måske sidder en anden - og så maile dem et klagebrev.

At de måske så ikke kan/vil gøre så meget ved det, er en anden sag - men det er noget af er flabet (og forkert) svar at få!

• #5   8. apr 2011 Hvor i landet er det . Lyder underligt at en betjent skulle sige sådan , for sådan opdrages politihunde ikke .

Og personen der mishandler hunden skulle bare have en ordenlig gang røvfuld .... !

Godt du har kontaktet dyrenes beskyttelse , men synes absolut ikke de er effektive ...

• #7   8. apr 2011 Politifolk er ligeså forskellige i deres omgang med deres hunde som vi andre er.

• #8   8. apr 2011 hunde der trænes i brugsarbejde, trænes ofte hårdt.
    Det ser forfærdeligt ud.
    Politiet gør ikke noget, der skal en fra Db til.

• #9   8. apr 2011 Doggymom - hvilket belæg har du for at sige sådan?

Hvad mener du med ofte, og hvad mener du med trænes hårdt?

• #10   8. apr 2011 Jeg har også hørt noget om det før, med at der er mange betjente der gør det. Pga. de skal blive aggressive ..

De er ikke særlig kvikke .

• #11   8. apr 2011 Rick - hvis betjente er hårde mod deres hunde, så har det INTET at gøre med, at de skal være aggressive. DET er da den største misforståelse, jeg har hørt.

Hvis betjente er hårde ved deres hunde, så er det for at kvalitetssikre. Når en tjenestehund går ud på en opgave, så kan det meget let handle om liv eller død - og så MÅ den ikke fejle.
    Desværre er det sådan - og det må vi erkende - at os, der ikke ynder at bruge fysisk straf i træningen ikke kan få den samme sikkerhed i arbejdet som dem, der benytter sig af det.

Så DERFOR er tjenestehunde ikke fritaget fra straf.

• #12   8. apr 2011 CH - Det handler jo også om, at deres hunde skal altså kunne holde til at der står en flok unge mennesker og kaster alt muligt på hundene. De skal stadig arbejde koncentreret. OGSÅ når de kaster pølser - selvom det ikke var det vi så i den youtube video der florerede dengang GG

Jeg håber sandelig da også du får gjort lidt ved det.

• #13   8. apr 2011 Irene - netop, kvalitetssikring.

• #14   8. apr 2011 Rick... Man skal ikke tro på alt man hører!!!!

• #15   8. apr 2011 Hanne L... Nå ja har man set en, så har man set dem alle....

• #16   8. apr 2011 Hurra for dig at du har meldt det andet steds. Har desværre oplevet noget ligend, da jeg fandt en hund strjefende rundt. Jeg kunne da bare proppe den ind i min bil og aflevere den hos dem, de gad slet ik have noget med hunden at gøre. Det var nu ik en lille hund, så jeg tog den altså ik lige og proppede den ind i min bil. Jeg kendte jo ik til dens sind. Så vi fik fat i internatet i Islev og de hentede den.

Det er trist at de ik gider røre sig ud af flækken nogen gange...

• #17   8. apr 2011 Michael - der tales ikke om udøvere i PH, men om politiets og deres tjenestehunde.

Straf (eller nærmere positiv straf) er ikke det samme som fysisk vold.

• #18   8. apr 2011 Ch - men det der tales om her, er jo netop fysisk vold...

• #19   8. apr 2011 Michael.... De har jo set en gøre det og hørt om det, så må det da være sandt????
    Jeg ser dem træne flere dage om ugen, og har aldrig set denne form for træning. De træner deres hunde, så de kan stole 100 % på dem... Det gør med ikke ved at gøre dem aggressive og tæske dem..

• #20   8. apr 2011 og desuden taler M om betjentene også... de træner jo sammen med os.... smiley

• #21   8. apr 2011 Sikke et ry sådan en spasser for sat igang i blandt politiet.;(

• #23   8. apr 2011 Tine, jeg kan ikke se hvem Michael henvender sig til - derfor svarer jeg fordi jeg kun kan formode at han (også) taler til mig?

Og JEG skriver intet om fysisk vold, men om at straf bruges til at kvalitetssikre sådan at hundene er så stabile i deres arbejde som det overhovedet er muligt.

• #24   8. apr 2011 En politihund, der bliver tæsket, er nok ikke ligefrem en god tjenestehund.... en tjenestehund, skal være stabil, tillidsfuld og villig til at gøre ALT for sin ejer....

og tror i selv, at en hund, der bliver behandlet, som i skriver, ville kunne leve op til det?

• #25   8. apr 2011 Linda R - der er jo altså nogen, der vælger at træne deres hunde på den måde, og jeg er ked af at måtte konstatere, at nogen faktisk KAN få hundene til at yde optimalt selvom de behandler dem meget hårdt.

Men heldigvis er det de færreste der behandler deres hunde sådan. Gud ske lov for det.

- og dette svar har intet med politiets hunde at gøre -

• #26   8. apr 2011 CH - nej nej DU skriver intet om fysisk vold... men tror det er det M reagerer på... smiley

jeg vil nu mene, at man ved ALT for lidt om hunde, hvis man tror at man får en god arbejdshund ud af fysisk vold.....

• #28   8. apr 2011 Der er aldrig regler uden undtagelser....

• #29   8. apr 2011 Doggymom - MIN hund bliver trænet i brugsarbejde....
    han har ALDRIG fået en på kassen!
    han har ALDRIG fået et spark.!
    han er ALDRIG blevet lagt om på ryggen.!
    han er ALDRIG blevet taget i hoved og i røv! (og det til trods for at lysten til tider har været der *GG*)

jeg har ikke lyst til at have sådan en..... "beskrivelse" siddende på mig fordi jeg træner brugshunde.... !
    Mine hunde er dejlige, tillidsfulde og bestemt ikke aggressive... de er skønne familiehunde ved siden af træningen...

synes sq det er en ret lav kommentar....

(så fik jeg tid til at kommentere det indlæg)

• #31   8. apr 2011 Tine - tak for den præcise kommentar, som også er dækkende for den træning min hund laver.

Linda - nej, det giver jeg dig helt ret i. Heldigvis for det.

• #32   8. apr 2011 - TogM Hysted: Forstår godt din vrede!
    Der er altid dem der skal generalisere ALT og det er til at brække sig over. Nu trænr jeg i Schæferhunde klubben hvor der selvfølgelig er dejlige hunde og har ALDRIG set nogle mishandle deres hunde har hørt tale om en der ikk var særlig god ved sin og han blev smidt ud.

• #33   8. apr 2011 Jamen jeg kan ikke se hvorfor brugsfolk pr definition har et ry for at være hårdere end folk, der træner agility, rally, lydighed ja whatever......

• #34   8. apr 2011 -TogM Hysted: Nej bestemt ikke. Men det er jo det samme som ALLE Schæferhunde får HD, alt skal generaliseres. Bare fordi man har set en har man jo set alt, det ved du jo.;)

• #35   8. apr 2011 ku nu godt tænke mig at høre fra Doggymom, hvad hun bygger sine påstande på?

• #36   8. apr 2011 Og Pernille... i know... mine skal vel også snart aflives pga HD... Athos er jo over 3... hans HD-fotos må jo lyve så ;o)

• #37   9. apr 2011 -TogM Hysted: Haah ja for det skidt af vejen.:) IRONI
    Jeg oprettede en tråd hvor jeg fortalte Harley var kommet til Tyskland det folk fokuserede mest på var at hans hofter og albuer ikk var fotograferet på det tidspunkt og det lød som om vi kunne ligeså godt hente ham hjem igen fordi ( det er jo schæferens skavank)
    Men han er fotograferet og det blev fast normal og 00..:P
    Så pis han fejlede heller ikk noget.:)

• #39   9. apr 2011 jeg har trænet i PH i 10 år med mine rottweilerer inden jeg fik min shar pei og betjente/vægtere er ik hverken værre eller bedre end alle andre. jeg husker lige i starten, da jeg trænede der, syntes jeg oz af og til, de var hårde ved deres hunde i nogle situationer, men det kan jo ik nytte noget at de stiller sig til at pisse midt i en opgave. et eksempel: en tjenestehund gik og pissede/afmærkede på sporet, 3 gang den gjorde det, blev der rykket i linen, så den røg om på ryggen. det syntes jeg ikke om, men fik den forklaring, at en betjent kunne jo ik stå og vente ude på en opgave på at hunden får luftet færdig. og der er der jo ik tid til på "pædagogisk" vis at få hunden til at la vær og sådan er der jo flere ting. men jeg har aldrig set, de tæver deres hunde til at blive aggresive. jeg syntes faktisk de fleste tjenestehunde oz bliver brugt til familiehunde. og hvis vi skal være ærlige, så er det nok ik oz alle sammen, der kan sige oz fri for, at klappe vores hunde i røven eller ta ved dem en gang imellem. så sent som i aftes måtte jeg oz ha fat i ozzy i nakken og holde ham, han blev ved med at moppe min ene kat og jeg havde sagt nej mange gange, forsøgt at aflede hans opmærksomhed, men han blev ved, så til sidst var det sq nok, og da jeg havde haft fat i ham, lod han katten være. det er ik alt der kan løses på " den pæne" måde

• #41   9. apr 2011 Linda, jeg tror, at det som er sket de sidste mange år - også i brugskredse - at det netop ikke virker at tvinge hunden til noget. Derimod virker det at motivere den.

Der, hvor straf kan komme ind i billedet er, når hunden HAR lært sin opgave, men vælger ikke at udføre den. Og selvom jeg er ualmindeligt blødsøden, så har jeg accepteret det som værende nødvendigt hos dem, hvor det udførte arbejde er så vigtigt som det blandt andet er hos politiets og militærets tjenestehunde.

Og så er det nok også vigtigt at skelne mellem træning og opdragelse.
    Det er to helt forskellige ting og der, hvor jeg personligt synes det er langt lettere at træne uden at røre hunden overhovedet (jaaa, det kan man nemlig godt selvom man træner brugshundesport - måske til Doggymoms store overraskelse), så er det rigtig svært ikke at have fat i hunden fysisk, når det kommer til opdragelse. Dertil er der for mange akutsituationer, der skal stoppes.

Men det betyder jo altså ikke vold. Og det gør det bestemt heller ikke pr. automatik hos hverken tjenestehundeførere eller brugshundetrænere.

• #43   9. apr 2011 Linda, nej - jeg synes også det er i regulære nødstilfælde, det kan accepteres.
    Hunden jager biler, æder en ledning - altså ting, hvor den kan være til fare for sig selv eller andre.

Men naturligvis heller ikke hverken slag eller spark - det giver aldrig mening.

Og jeg er i øvrigt også helt sikker på, at dem der giver deres hunde slag eller spark udemærket godt er klar over, at det handler om at deres temperament løber af med dem og de ikke kan styre sig.

Det er ikke noget man som sådan diskutere her i hundekredse, men det ER dog et faktum, som vi må forholde os til.

Ikke alt, vi udsætter vores hunde for er et bevidst pædagogisk valg - om man så er til fysisk afstraffelse eller ej.
    Nogle gange er det bare et udtryk for irritation, frustration, afmagt. Når det kommer dertil er vi bare mennesker.

Dog vil det være klædeligt, hvis det er en erkendelse, og folk var villige til at arbejde med den erkendelse.

• #45   9. apr 2011 hej linda, jeg er heller ik tilhænger af vold mod sin hund, det er heller ik det jeg mener med at ta fat i. ozzy ved oz udemærket hva nej betyder, det har vi trænet siden han var lille, på den pæne måde, så nejkommandoen sidder fast, men nogle gange vælger han at overhøre det. men når jeg ved at han ved, hva det betyder, kan jeg godt forlange han høre efter, men det er altså ik altid, han syntes det. men det kommer han til og det er ik fordi jeg er ond ved ham, tværtimod

• #46   9. apr 2011 M Hysted......"eller T?"

"Jeg synes det er trist, at folk sidder og udtaler sig om noget de åbenlyst ikke har en klap forstand på.
    I politihunde foreningen bliver vores hunde trænet med positiv træning,og masser af ros.Er der nogen som udøver fysisk vold mod hunden,bliver de smidt ud af klubben,men her i tråden er der åbenbart nogle beder vidne mennesker."

Så er jeg et af de bedrevidende mennesker.

Jeg trænede i PH. Det gjorde NN også. NN's hund skulle lave gerningssted, og bl.a. finde en lille læderlap. Uvist af hvilken årsag "kom hunden til'" at sluge læderlappen. NN blev fuldstændig hysterisk og SPARKEDE HUNDEN BRUTALT I MAVEN efterfulgt af EN KNYTNÆVE I HOVEDET.

Jeg gik chokeret til formanden og fik følgende besked: "nåh....ja, det er jo bare NN,han kan godt blive lidt hidsig". End of discussion.

Det var naturligvis sidste gang jeg satte mine ben i PH.

Senere kom jeg til Schæferklubben. Gud fader bevare mig vel. De giver godt nok ikke PH noget efter hvad hundemishandling angår.

• #47   9. apr 2011 Og NN blev IKKE smidt ud af klubben.

• #48   9. apr 2011 CE adfærdskonsulent og alt muligt andet:
    Senere kom jeg til Schæferklubben. Gud fader bevare mig vel. De giver godt nok ikke PH noget efter hvad hundemishandling angår.

Den forstår jeg ikke lige,:) Jeg træner selv i schæferhundeklubben der var EN der slog hans hund og han blev smidt ud. Mener du vi træner vores hunde på en hård måde?

• #49   9. apr 2011 Pernille

Det håber jeg da ikke. Jeg snakker bare om én Schæferklub (uden at nævne navne). Håber sandelig ikke der er sådan overalt.

• #50   9. apr 2011 M

Det er det også. Jeg håber da godt nok på at det er blevet MEGET bedre ;O)

• #51   9. apr 2011 Pernille -

Der var en, der slog sin hund og så blev han smidt ud ???????

• #52   9. apr 2011 Jeg er sikker på at Iroc får et par forebyggende flade hver dag ;O)

• #53   9. apr 2011 Michael, du vrøvler ;O)

• #54   9. apr 2011 CE adfærdskonsulent og alt mulig andet.: Heeh okay, nej håber jeg sandelig heller ikk. Når jeg træner tænker jeg påå det skal være sjovt for hunden og ikk bare fordi jeg vil.:)

- IPO tossen:
    Ja han slog den virkelig hårdt og var genralt meget hård ved sin hund og det var ikk kun få gange men ofte når han selv fik anfald. ja han blev smidt ud.

• #55   9. apr 2011 Pernille -

Okay - du fik det lige til at lyde som om han slog den én gang og så var
    det bare ud ;))))

CE - uha nej .. krysteren bider sq igen !!!!

• #56   9. apr 2011 IPO tossen: Nej nej så hårde er vi heller ikk.;)

M Hysted: Kan kun være enig!

• #57   9. apr 2011 Jeg tror ikke, at der er nogen der ved, hvad der foregår alle trænings steder. Og så er det lige meget om det PH foreningen eller schæfer hund klubben. Har selv en bekendt som træner i PH og han siger man træner på 2 måder. 1 når man er i klubben med de andre, 2 når man kun er et par stykker sammen, som man kender. Slag og spark er altså meget mere anvendt end de fleste tror/ vil tro.
    Jeg handler meget via nettet, og er kendt som en der kan skaffe alt, og jeg er flere gange blevet kontaktet af schæfer folk, som træner brugstræning, som gerne vil have stød halsbånd.
    Negativ forstærket træning er blevet mindre acceptabelt og mere tabu, men det betyder ikke, at det ikke foregår mere, det sker bare mere i det skjulte.
    De betjente jeg kender, er ikke mere eller mindre anderledes end andre jeg kender, og jeg tror det samme gælder træning af hund.
    Om det så er ok, kan jeg ikke svare på, det kender jeg ikke nok til brugshunde træning til at vurdere.

• #58   9. apr 2011 M Hysted -

Jeg har en video på min hjemmeside med noget lydighed .. og der var faktisk et par stykker som godt kunne se, at jeg var hård ved min hund. Det tog lige lidt, inden jeg fandt ud af hvad det var de mente.

De mennesker ville ikke på nogen måde blive overbevist af et besøg på din træningsplads ...

• #59   9. apr 2011 Jeg undrer mig over behovet for at generalisere sådan.

NOGLE hundeførere er hårde ved hundene, enkelte rigtig hårde ved dem. Nogle er bløde ved hundene, nogle er direkte eftergivende.

Disse spreder sig ud over det ganske danske land. BÅDE i PH og i Schæferhundeklubben - og i alle mulige andre klubber, hvor der er hundesport på et vist niveau. Herunder udstillingssporten.

• #60   9. apr 2011 Jeg følte bare behov for (længere oppe) at understrege, at min dreng er MORS dreng... et stort pylrehoved... møgforkælet og kan se noget så forurettet ud, hvis man uforskyldt kommer til at gøre noget, der kunne tænkes, MÅSKE at kunne gøre ondt på ham.....

at han er en familiehund, mere end han er noget andet....

og at vi går til træning BÅDE for min og for hans skyld.....

jeg vil nødigt have siddende på mig, at min hund ikke har det godt hos mig, og at jeg gør skade på ham, fordi jeg har valgt den sport jeg nu engang har.... (hvilket for øvrigt også er den sport han er "skabt" til)

• #61   9. apr 2011 Michael, ja det er da irriterende.

Det er noget, der følger med sporten. Selv Cassius, som blev trænet udelukkende med negativ straf fik skyld for at være blevet banket i sin dæk...

Arrhmen altså - meget kan man se på en hund, men kan kan også nogle gange se FOR meget.

Jeg husker den der fabelagtige video med hende den lille pige, der gik en prøve med en hund - hun gjorde det skidegodt, og det var hamrende seværdigt. Men da den blev linket til herinde var det, som folk koncentrerede sig om hendes stemmeføring og at den arme hund så ked ud af det... (den kedede sig, kendte sit program som sine egne bukselommer).
    Pigen derimod - nix, det var på ingen måde noget, man lod sig imponere af....

Sådan er det vist bare. Brugshundesport = hård træning. Og så glemmer man lejlighedsvis alle de andre sportsgrene, hvor der er hundeførere, der er nøjagtig ligeså bløde eller ligeså hårde.

Kommentér på:
Det siger politiet bare ikke !!

Annonce