Råd om tæve i løbetid udbedes :) {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har en 9.mdr tæve som har været i sin første løbetid. Jeg så første (og eneste) bloddryp en af de sidste dage i februar, men er i tvivl om hun stadig er i løbetid (forbrunst, brunst eller efterbrunst).
I aften skal jeg besøge og overnatte hos en familie der har to hanhunde, en gammel herre og en yngre. Hundene kender hinanden i forvejen.
Derfor ville jeg spørge jer til råds om, hvordan jeg kan vide om hun stadig er i løbetid? Jeg kan ikke helt beslutte mig for, om jeg synes hendes kønsdele er hævet, som jeg kan læse i mine hundebøger, at man skal undersøge. Jeg har hverken set mere blod eller udflåd, men jeg synes måske hun tisser lidt oftere end hun plejer når vi er ude.
Hundene skal ikke være alene sammen på noget tidspunkt, men jeg vil jo ikke risikere, at hundene kommer op at slås eller noget.
Kan I hjælpe mig med et godt råd?
Venlig hilsen Sofie
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
Der e ren mulighed fr hun " kun " har været i forbrunst . Det passer meget godt med , at hun stadig er hævet .
Jeg ville med sådan en tæve passe Rigtigt meergt på da det nemt kan snyde . Prøv evt at gå en tur med hende og lad en hanhund i snor snuse lidt til hende
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 111
Tak for input :o)
Men burde løbetid ikke være overstået på næsten fire uger?
Susanne: Jeg kan ikke rigtig se om hun er hævet, det er ihvertfald ikke så tydeligt hvis hun er.
Pia: Jeg har desværre intet bur, så alternativet er at blive hjemme.
okt 2006
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
okt 2006
Tak for input
Ok, men så kan man ikke være sikker før man ser hvordan hanhundene reagerer på hende?
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Hvis hun vender måsen til og lægger halen til side, så er hun stadgi i tøjte-fasen.
De kan muligvis stadig godt lugte lidt hormonella ved hende, og synes at hun er lækker, men hun vil afvise dem, hvis hun er helt ovre løbetiden.
Men uanset hvad, så er det om at passe på, for to hanhunde ville nemt kunne ryge i totterne på hinanden over en lamsebamse!!! Selvom hun ikke er "til noget" ;O)
okt 2006
Tak for input
Hahaha "tøjte-fasen" :oD
Sidste uge var vi ude at gå og der var en hanhund som lugtede til hende, og der hapsede hun lidt af ham og gik den anden vej.
Den ene hanhund er en ældre labrador på ca. 13 år og den yngre en grande danoise på ca. tre år. De er begge meget rolige og velopdragne, men det er jo ikke sikkert det hjælper, hvis hun som du siger, er en lækker lamsebamse
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
okt 2006
Tak for input
Nå okay, det var da uheldigt.
Hmmm... Er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.
Vh Sofie
Råd om tæve i løbetid udbedes :)