877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Spørgsmål omkring dkk udstillinger:) Spørgsmål omkring dkk udstillinger:)

Go aften Hg´er:)

Sidder og kigger på nogle udstilliger fra Dkk og kunne tænke mig og vide hvordan de foregår.;)
Jeg er jo hjemmevant i de udstillinger kun for schæfer og kunne tænke mig at få noget vide i den anden afdeling.
Hvorfor går der flere forskellige hunde i en "klasse"?

De dommere der er hvordan kan de dømme i mellen en papillion og en pomeranian tænker på hvordan de skelner imellem dem?

Og har aldrig rigtig forstået hvorfor det er kun schæferen der skal stå anderledes i stand end alle andre hunde racer?

Heeh nu tror jeg ikke der var mere.;)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring dkk udstillinger:)
  • #1   20. mar 2011 Tror kun det er når racerne er oppe "imod" hinanden at de går samlet.... altså bedste udpluk fra hver race der skal dyste om bedste hund.

Ellers går de hver for sig imens klasserne afholdes, og dømmes af hver deres dommer.

Hvis altså det er det som du mener smiley

• #2   20. mar 2011 Til DKK-udstillinger er hundene nu altså osse delt efter race. Racerne bliver dømt hver for sig. Det er først ved best in show der dømmes mellem forskellige racer -og skulle dommeren jo så gerne lade den mest racetypiske hund vinde, men mit bud er at personlige præferencer osse har lidt at sige her;o)

• #3   20. mar 2011 først bedømmes racerne jo for sig selv. når så den bedste hund er fundet i racen går denne hund videre til gruppen (der er 10 grupper i alt) her bedømmer dommeren så hundende i gruppen - dommeren ved jo at hunden er godkendt i sin race og kigger derfor på hvilken hund der præsentere sig bedst - er mest perfekt og giver det bedste indtryk (nu er vi over i sknheds konkurrencer)

den hund der vinder gruppen går så igen videre til bedst i show - hvor de ti bedste hunde fra en udstilling (altså en hund fra hver gruppe) igen bliver bedømt ud fra hvem der er smukkest.

der er mange racer der stilles forskelligt op - det er ikke kun schæferen

• #4   20. mar 2011 Monica: Det er lige det jeg mener, men når de ikke er oppe imod hianden går de så kun racerne for sig?
    Og hvordan dømmes de så når de er oppe imod hianden?

• #5   20. mar 2011 Hov -og så er det i øvrigt ikke kun schæferen der står "anderledes". Med schæferen er doobelthandling godt nok ekstremt, og ja de stilles anderledes end mange andre racer, men der er mange racer der har "deres ege stil".

Nogen racer stackes, andre skal vises i løs line osv

• #6   20. mar 2011 Mange tak allesammen.:P Nu blev jeg lidt klogere idag også, det er spændene at høre om nogle andre racer end sine egne.:)

Hundemutter: Har du nogle forslag på andre racer der står anderledes i stand?

• #7   20. mar 2011 pernille når racerne blandes - så er det et spørgsmål om skønhed og præsentation - dommeren har jo et billede af hvordan racerne skal se ud og han vejer så hundene op imod det billede. den hund han syntes ligner det perfekte billede af sin race - og præsenterer sig bedst vinder.

du skal se det lidt som en frugtskål -- selvom der ligger en masse lækkert frugt i skålen - så skal man jo vælge det stykke man mest har lyst til hvis man kun må tage et stykke..

• #8   20. mar 2011 Og så lige med dobbelthandling.

Pas på med det. Hvis det er for tydeligt kan det give problemer - det er ikke tilladt i DKK

• #9   20. mar 2011 Pernille: jeg er på DKK udstilling pga mine chihuahuas- det er faktisk en meget sjov oplevelse... der foregår lidt af hvert...

I et hjørne er afdelingen med frisørsalon ggggg (pudler som lige får en tur med saksen) så er der afdelingen med klippemaskinerne....

Var på WC og kunne høre en klipper i fuld sving gggg og ud af det ene toilet trådte en dame med sin halvt barberede hårløse et eller andet.
    Syntes dog det så lidt smertefuldt ud, hunden var skrigende lyserød på det barberede område og fyldt med skægpest... Damn det må klø og give svie....

Men ja alle racer dyster først hver for sig.... og dernæst mod hinanden

Jeg har dog aldrig set Schæferne på DKK udstilling, idet de mange gange har deres klasser udendøre og chihuahua er indendøre.

• #10   20. mar 2011 jeg ved ikke om der er andre racer som står ligesom schæferen - men der er masser af racer der stilles op anderledes. (altså ikke med siden til)

eks pekingeseren - den stilles op med hovedet mod dommeren.

• #11   20. mar 2011 Ang schæferens måde at blive stillet på, vil jeg tro det handler om at vise dens vinkler frem?

• #12   20. mar 2011 Michelle: heeh helt korrekt, når en schæfer bliver bedømt er det dens vinkler både for og bag om den har afskyene kryds hvordan sit underbrydst ser ud og selvfølgelig pigmetering, men det er ik sikker at den med den bedste pigmetering vinder den er den med bygningen og hvordan den bevæger sig.;)

Og med hensyn med at vi råber som idioter.:P Haah det er fordi vi er idioter.:) Haah
    Nej det er jo fordi vores SKAL trække i en ring, den må ikke rende på siden af handleren. Men den må ikke trække så meget at den "graver"
    Så der er en fin balancegang med hvordan den skal bevæge sig.

Monica; Heeh vores bliver nu ikk stylet så meget igen, de får lidt skum og hårspray.;)

• #13   20. mar 2011 Peter F: Hvad mener du med dobbelthandling?

• #14   20. mar 2011 pernille -- det som i betragter som helt almindeligt - mht råben osv. er ikke tilladt på en dkk udstilling - det samme gælder hårspray og skum.

• #15   20. mar 2011 Hundemutter; Heeh i løber jo også i en hal, der ville blive en frygtelig larm.:D
    Mange tak for jeres viden.:P Det er jo intressant at høre noget fra den anden siden.;)

• #16   20. mar 2011 dobbelthandling er bla alt det råberi osv der foregår uden for ringen. at man har hjælp udefra til at vise hunden frem.

• #17   20. mar 2011 det er nu ikke pga larmen pernille -- det er fordi man ikke må modtage hjælp udenfor ringen.

i risikerer at blive bortvist hvis i opfører jer sådan på en udstilling. og har endda hørt om at udstillere har fået en over nakken i udlandet af de andre udstillere pga dobbelthandling

• #18   20. mar 2011 og det er altså ikke altid vi er i en hal - ligesom jer har vi både indedørs og udendørs udstillinger.

• #19   20. mar 2011 Hundemutter: Nu spørge jeg nok dumt, men går i selv med jeres hunde i ringen?
    For vi har ikk hjælp udefra vi kalder på vores hund, det forstår jeg ikk som hjlp udefra, det er min avler der går med hunden.:)
    Undskyld hvis jeg virker lidt dum, men det er hvis HELT anderledes end der hvor jeg er vant til at være.:P

• #20   20. mar 2011 Hundemutter: Det medn hensyn til dobbelhandling har jeg nu aldrig oplevet at der er nogle der er bortvist? Tror måske at det er jeres udstillinger for på vores må vi skabe os som det lyster

• #21   20. mar 2011 det er også hjælp udefra.. der må ikke tages kontakt til hundene i ringen når debømmelsen er igang. gør i det - vil i blive bortvist.. tror du vil få et kulturchok hvis du kommer på en international udstilling.

jeg vil i hvert fald anbefale dig at lære lidt på udstillingsreglerne inden i prøver jer med dem.

ting som pivdyr fløjten osv osv er heller ikke tilladt.

• #22   20. mar 2011 hvad i gør på jeres specielklub udstillinger ved jeg ikke noget om - men opfører i jer sådan på en international udstilling så får i et lås ud af hallen --

så jeg vil anbefale at i lærer jeres hund at vise sig uden dobbelthandling

• #23   20. mar 2011 Hundemutter: Ja ligså tror jeg i vil et chok, vi kommer på de internationale og der er de samme regler som dem vi er på i Danmark. Hvorfor de er SÅ anderledes er mig en gåde. Og med hensyn til udstillings regler er hvis os kun for jer.
    Men nu skal du ik tror jeg kridisere jeres måde at udstille hunde på, jeg vil bare gerne høre hvordan det foregår, det var ikk for at få at vide at jeg skal sætte mig ind i tingene hvordan reglerne er under en udtilling, jeg er kommet på udstillinger lige siden jeg var 5 - 6 år så tror jeg ved hvordan det foregår.

Tror bare jers foregår anderledes..:)

• #24   20. mar 2011 citat fra reglerne i dkk

Fremvisning af hunden
    Ingen hund må skifte fører under fremvisningen i udstillingsringen, medmindre ringpersonalet har
    accepteret det, f.eks. hvis føreren er bevægelsesbesværet, eller en hund eventuelt ikke vil "vise sig"
    i ringen med den fungerende fører.
    Føreren skal under fremføringen bære hundens nummerskilt tydeligt synligt og i øvrigt rette sig
    efter ringpersonalets anvisninger.
    Al kunstfærdig eller for vidtgående "showing" ved fremføring af hund er ikke tilladt. Det er ikke
    tilladt under bedømmelsen at forringe eller ødelægge andre deltagende hundes chancer, hvorfor
    ukontrollerede og meget støjende hunde kan bortvises fra udstillingsringene. Ligeledes er det ikke
    tilladt personer ved ringsiden at søge at påkalde sig den fremførte hunds opmærksomhed i forsøg på
    at forbedre dens chancer, og et sådant forhold skal omgående påtales af dommer eller ringpersonale.
    Under bedømmelsen er det ikke tilladt at tiltale dommeren. Man kan henvende sig til ringpersonalet,
    hvis det er nødvendigt.
    Man har pligt til at fremføre en anmeldt hund til bedømmelse til hele racen er færdigbedømt.

• #25   20. mar 2011 Når nu jeg har læst dette er du nød til at anmelde ALLE dem der går på schæferhunde udstillinger. Vi må råbe og skrige ligeså tosset vi vil, vi må bruge bolde, fløjter, pivdyr alt må vi bruge bare det fanger hundens opmærksomhed, syntes måske du skal tage forbi en schæferhunde udstilling en dag for du lyder som om du ikk tror på den viden jeg har.:)

• #26   20. mar 2011 Hundemutter: Syntes du skal kaste dit bilk på denne video og slå lige lyden til.:) Du skal nok se fra del 2.:P
    http://www.schaeferhund.dk/DK/Venstre/Avlsrådet/Årets%20HAS(x30x)film.aspx

• #27   20. mar 2011 jamen jeg tror skam på hvad du siger.. men at i gør det på en specielt klub udstilling er ikke ens betydende med at i vil kunne slippe afsted med det på en international udstilling - heller ikke dem i danmark.

de schæfere jeg har set i stor ring bliver ikke vist frem ved hjælp at råben og skrigen.

jeg har ikke racen og følger ikke med i hvordan i gør det ved racebedømmelsen. men ryger i videre til stor ring - så vil jeg anbefale at i holder mund og overholder reglerne. det vil da være ærgeligt at ryge ud pga dobbelthandling

• #28   20. mar 2011 Hundemutte; Tjek den video den er fra den største udstilling der er i Danmark for schæferhunde. og nej vi kommer ik på Dkk udstillinger så vil aldrig komme ud for at blive bortvist.;)

• #29   20. mar 2011 *gg* jeg tror skam på hvad du siger. men en ting er at i gør det i speciel klubben.. men nu spørg du ind til hvordan det foregår på en dkk udstilling...

• #30   20. mar 2011 Hundemutter:Ja jeg spørg indtil hvordan det foregår ved jer så forklare jeg hvordan det foregår for os:) Og det er der din kritik kommer til udtryk som jeg ik helt forstå for jeg tror vi er lige udvidene på hinaden udstilliger og vi er ikk i en specialklub.;)
    Og ps jeg er ikk sur eller spydig selvom det lyder sårn og bare meget uvidene lige nu.:P

• #31   20. mar 2011 Så lige videoen. Sikken da en skrigen og råben. DKK's udstillinger foregår i fred og ro. Sidst jeg var på udstilling i Fredericia var der dobbelthandling i ringen ved siden af hos Rotweilerne og det var meget forstyrrende for os andre.

• #32   20. mar 2011 jeg kritiserer skam ikke - jeg forklarer at den måde i opfører jer på i specielklubben ikke er tilladt på en dkk udstilling.

men hvis jeg endlig skal forholde mig kritisk - så vil jeg give dig ret i at jeg simpelthen ikke fatter hvorfor i viser hundene frem på denne måde. for mig har det intet med show at gøre hvis ikke hunden kan vise sig naturligt. en hver idiot kan få en hund til at se peppi ud hvis der står et heppekor og råber og skirger uden for ringen..

sun -- var det egentlig ikke dig der fik en over nakken i holland for at fløjte ved ringsiden... *gg* kan ikke huske det..

• #33   20. mar 2011 Pernille -faktisk er dobbelthandling heller ikke tilladt på jeres specialklub-udstillinger. Jeg tror bare den regel bliver ignoreret fordi det jo nærmest er indgroet at sådan udstilles en schæfer.

men det er altså ikke tilladt, og på en DKK-udstilling ville det næppe blive accepteret.
    Så må man istedet lære hunden at gå som ønsket;o)

Sunshine -jamen vi er slet ikke uenige. Men jeg kunen forestille mig at man viser dem sådan for at fremhæve vinklingen

• #34   20. mar 2011 sun -- okay - kunne bare ikke lige huske det.. *gg*

jeg kan bare huske vedkommende der oplevede det fortalte hun fik en over nakken med en stor slaskebamse af en anden udstiller. --

mig bekendt er det vist kun fotografen der på dkk udstillingerne har tilladelse til at gå med pivdyr i ringen efter bedømmelserne... *lol*

• #35   20. mar 2011 vi har ved flere gange diskuteret det med dobbelthandling. og jeg tror desværre det er nogen racer er mere accepteret end i resten af udstillerverdenen..

jeg syntes det er en uskik - en hver idiot kan få en hund til at se godt ud hvis bare der er heppekor nok..

jeg er selv så bevidst om det at jeg eks går ud af hallen når jeg låber hunde ud til juniorhandling - for vil ikke risikere at mine hunde får øje på mig og fremstår som dobbelthandlet og det giver problemer for juniorerne.

• #36   20. mar 2011 og mth det du nævner om hårlak og skum - så står det faktisk også i reglerne at det ikke må bruges...

Visse kategorier af hunde kan dog ikke udstilles:
    Drægtige tæver kan ikke deltage i udstillinger de sidste 30 dage før fødsel beregnet fra 63 dage efter
    første parring. Tæver med hvalpe under 75 dage kan ikke udstilles.
    Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal
    være normale og på normal plads).
    Undtagelse: Hanhunde, som kastreres må gerne deltage, såfremt der fremlægges en dyrlægeattest
    på, at hunden efter 6 måneders alderen, men før operationen, har haft normalt udviklede testikler på
    normal plads. I sådanne tilfælde udstedes udstillingstilladelse efter ansøgning til DKK. Steriliserede
    tæver må gerne deltage.
    Hunde, der er blinde, døve eller bidske, hunde der mangler legemsdele, eller hunde, hvis eksteriør
    er ændret, så oprindelige eksteriørfejl ikke længere med samme tydelighed kan konstateres, kan
    ikke udstilles.
    Hunde, hvis pels er blevet behandlet med midler, der har ændret pelsens farve og/eller struktur, kan
    ikke udstilles. (Stikprøvekontrol foretages). Dog kan hvide terriere børstes og renses med kridt, når
    dette er udbørstet, inden hunden går til bedømmelse.

• #37   20. mar 2011 Sunshine -jamen det er da ganske muligt du har ret. Jeg er ikke så meget inde i schæfere at jeg tør udtale mig om det hehe.
    Men ikke deesto mindre er overvinkling jo noget man åbenbart GERNE ville have ved racen, og så giver det vel god mening at udstillere prøver at vise vinklerne "bedst muligt" frem

• #38   21. mar 2011 Chardame: Jeg startede tråden får at få noget viden og for at sammenligne den med det jeg kender til, i min verden er det ikk forbudt at lærer noget nyt;)
    Jeg lavede heller ikk tråden får at få min egen viden ud får den er stadig minimal, men jeg skrev det jeg vidste for at forklare overfor Hundemutter hvordan det foregår i vores "verden" eller hvad i kalder det.;P
    Jeg tror ikk vi fåe særbehandling på den største udstilling der er i danmark og har ladet mig høre at ham der dømmer schæfer på Dkk også dømmer på "vores" udstillinger.;)

• #40   21. mar 2011 krumme - følger jeres klub ikke dkks udstillingsregler..

• #42   21. mar 2011 hvad vil i gøre den dag i får en dommer der forholder sig 100 procent til reglementet

• #45   21. mar 2011 men der står jo heller ikke i reglerne at babyer ikke må udstilles og at der ikke må være parklasser.

• #46   21. mar 2011 Jeg vil sige det samme som krumme, hvis vi har den tanke at vi vil stille på en dkk så må og skal man jo sætte sig ind i reglerne og følge dem.:) Haah tror vi er nødt til at blive der hvor vi er sikre.;)

Men tak for alle svarene, og jo jeg blev klogere.:P

• #47   21. mar 2011 Chardame: Det er jo så din mening om at vores måde at stille hund på er forkert. Jeg kan jo ikk ændre på din mening og med hensyn til at jeg satte linket ind var at hundemutter sagde at vi ville blive bortvist hvis vi kom på en dkk så ville jeg bare vise hvordan det foregik hos os.:)
    Og jeg har prøvet at forklare hvorfor jeg oprettede tråden men den fes åbenbart ikk ind.;P

• #48   21. mar 2011 Du kunne jo tage og køre ned tril tønder og se på en Dkk udstilling den 2-og 3 /4 så får du svar på alle dine spørgelsmål

• #49   21. mar 2011 Arhhh, de damer!! I må da indrømme at det er ret underholdende;-D Der er en stemning som på bodegaen lige inden lukketid, lidt dyrskue og et støjniveau som i en overbelagt børnehave:-D

• #50   21. mar 2011 Laika: heeeh jeg kunne jo os bare spørge.:P
    Chardame: Heeh sorry men hørte på en måde kun ironi i det.;) Men grunden til at det "støj" er fordi vores skal trække i ringen, de skal ikk gå på siden af handleren. Men alt det råberi foregår nu også mindst i de mindste klasser når hunden ikk er så ring vant endnu.:)
    marietta: Haaah nemlig! Man skal sørme holde sig for sig selv på HG, det er bare at hetze hinaden og derfor er det altid de samme der starter tråde her inde, enten er man ikk enig ellers syntes man bare tråden er latterlig.

Kommentér på:
Spørgsmål omkring dkk udstillinger:)

Annonce