{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hurtigt spørgsmål omkring pomeranian avl
  • #1   8. aug 2011 Jeg tror faktisk ikk der er nogen hvid DKK han i dk??
    Hvordan kan du købe en DKK han i udlandet?? er det ikke en fci hund??


  • #2   8. aug 2011 Hvis det var mig ville jeg aldirg låne ham ud men kun selv have ham til avl
    Sådan tror jeg rigtig mange har det hvis de har noget der er godt,...det ville også være synd for så er det sjove jo hurtigt over når der pludselig er masser af hvide hvalpe efter ham


  • #3   8. aug 2011 Jeg vidste ikke at der ikke var nogen han i DK, så meget er jeg slet ikke inde idet, det var bare et spørgsmål til professoren smiley

    Altså når folk køber hund i udlandet som har fci kommer de så ofte ikke hunden i DKK? eller er jeg helt på herrensmark her smiley

    Man får kun viden ved at spørge hehe. smiley


  • #4   8. aug 2011 Du har en pointe der!

  • #5   8. aug 2011 Jeg ved det ikke men tror ikk der er noeen,,endnu:-)) men måske en på vej??;-))

    Fci KAN overføres til DKK men den skal jo alvsgodkendes og testet for diverse ting inden den kan avles på ,,i DKK


  • #6   8. aug 2011 Jeg håber jo på inden for et par måneder at få en ,,,men han er min og bliver ikke lånt ud
    Folk må vente hvis de vil have hvalpe efter ham:-))


  • #7   8. aug 2011 okay, jeg troede bare ikke at DKK godkendte til avl mere hvis ikke de var i DKK fra start af? eller gør de kun det med FCI, fordi de samarbejder eller?

    Jaer, og jeg glæææder mig til at se billeder efter ham smiley


  • #8   8. aug 2011 dkk anderkender alle fci tavler.

    at hunden er hvid betyder ikke du vil kunne sælge parringer på ham. de færreste opdrættere kigger på farven når de parrer -

    et godt råd er at bygge huset før man maler det.. det får man de bedste hunde ud af.


  • #9   8. aug 2011 Jeg skal slet ikke have nogen nu.

    men man bliver jo ikke klogere hvis man ikke spørger.


  • #10   8. aug 2011 nej det er rigtigt *gg* spørg du bare løs --




  • #11   8. aug 2011 syntes desværre bare at der efterhånden er mange pomserfolk der kigger mere på farver end de kigger på type - osv.


    det hjælper ikke meget at få en fin hvid poms hjem hvis ikke den lever op til de generelle krav for racen.. så kan den jo ikke bruges i avl..


  • #12   8. aug 2011 hundemutter det har du ret i,,dog er der rigtig mange der går efter farven

    Der hvor jeg har kig på hvid poms,,er kvaliteten helt i top..OG prisen:-))


  • #14   9. aug 2011 Jeg overvejede på et tidspunkt at kaste mig ud i racen... sendte en lang og fyldestgørende mail til flere opdrættere, hvori jeg også tilbød at ringe op eller komme på besøg og se kennelen samt få info inden jeg kastede mig ud i en hvalp.

    Jeg har ikke fået så meget som et komma tilbage som svar... og hvis folk indenfor området er så storsnuede at de ikke engang kan lave kundepleje for interesserede købere, "assistere eventuelle nye medlemmer" især med hvalpe i den prisklasse.

    Tja... så gider jeg ikke engang overveje at købe.



  • #15   9. aug 2011 Selina
    Du har forstået korrekt. Man kan godt købe en FCI hund og overføre tavlen til DKK. Det er der ingen ben i. Jeanette har ret i at den ikke kan bruges til avl før den er godkendt, men det samme gælder også for hunde født med DKK tavle, så på det punkt er der ingen forskel.


  • #16   9. aug 2011 Hanne hvad man går efter,.,,uden jeg er DKK2er,,ja så er der en racestandart på alt,,,pomserne i DKK ser noget anderledes ud end i fks Dru...

    Nogen pomser er jo dobbelt så meget i vægt og jeg så nogle hvalpe til salg den anden dag efter forældre på 25 og 28 cm,,,,så mener jeg ikke det hedder pomeranian mere men kleinspitz
    men pomsen er utrolig populær pt og alt kan vist sælges


  • #17   9. aug 2011 Jeanette: pomeranian ændrer IKKE race efter højde. Det er ikke en kleinspitz, hvis den er 30 cm- det er bare en "forkert" pomeranian. Det har jeg fra DKK.

    Monica: Jeg har samme opfattelse som dig. Sidst jeg var på udstilling for at kigge, klappe og snakke hunde, blev jeg simpelthen flov over at "tilhøre" pomeranianejere. Mage til snobbede, uhøflige og mærkelige mennesker skal man dælme lede længe efter. Lige dér forstod jeg godt, at mange snakker om DKK-snobber og ikke føler sig velkomne i udstillingsverdenen.


  • #18   9. aug 2011 Jeg er ked af, at DKK pomser udstillerne har fået et sådant ry, men det skyldes ,at vi desværre har en enkelt kennel, som åbenbart synes det er deres fornemmeste opgave at afvise besøgende på en udstilling.
    Alle andre vil gerne hilse og snakke med nye (mulige) ejere af en Pomeranian. I skal ihvertfald være velkomne hos mig, hvilket rigtig mange har opdaget allerede.
    Angående de hvide Pomeranier, skal man være opmærksom på at der kan forekomme blindhed og døvhed hos hvalpene. De koster fra 50.000 kr stk, hvis man vil have en kvalitetshund hjem, og skal en hvid Pomeranian parres ,skal det være med en anden hvid, for at bevare farven.
    Iøvrigt synes jeg det er meget vigtigt med farven, som skal holdes indenfor den nuværende standard. Hvad skulle vi ellers bruge standarden til?
    Der er de sidste par år dukket Pomeranier op ,som burde have været diskvalificeret efter standarden. Det drejer sig om grålige Pomeranier, som er registreret sort. I standarden står der at hunden skal være laksort over det hele!!!!!!! Så jo det er nørvendigt at arbejde med farvegenetikken også hos Pomeranian.


  • #19   9. aug 2011 Hmmm ja nu har jeg en gang været over ved pomme folket på en stor DKK udstilling og jeg blev kun mødt med venlighed og stor interesse for mine spørgsmål....

    Og fandt så ud af det var en stor vindene kennel inde for DKK, så har slet ikke oplevet det "snobberi" som andre nævner....
    Så synes ikke jeg kan nikke genkendende til det i skriver....
    Så hvis folk har spurt mig hvor de skal kigge efter en poms henne har jeg sagt de sku prøve den kennel....

    Måske nogen har "ondt" i røven eller noget andet....
    Eller folk måske henvender sig lige når man skal ind i ringen og man har brugt tid på og gøre sin hund klar og er koncertret om det, eller hvad ved jeg. Der kan være mange faktor som gør at man måske ikke lige snakker til hinanden eller nye måske kommende hvalpe køber....
    Vi har også da en kennel som vinder rigtig meget inde for papillon folket og de gider ikke heller altid snakke lige mens de har hunde der skal ind, men så hygge snakker de bagefter osv.
    I starten var jeg også lidt "bange" eller hvad man nu skal kalde det!! For den første udstilling min gammel hund var på som baby, lod jeg min snuse til deres baby, jeg var kun 11 år dengang og havde ikke den store viden om udstilling, men der fik jeg også af vide om jeg godt gad og trække min hund til mig...
    Og tænkte bare de vil jo bare lege, men hunde skal ikke lege i ringen og kan jo udmærket se i dag hvad de mente og har lært så meget af dem siden hen....
    De er konkurrence mennesker og de bruger rigtig magen tid og penge på deres hunde og udstiller i ind og udland, så jeg har stor respekt for dem for synes virkelig de er den bedste "reklame" for min race her hjemme i DK.. Og måske lyder det mærkeligt, men jeg bliver på en måde lidt "stolt" når deres hunde vinder i udlandet, for synes de ligger så mange kræfter i deres arbejde som opdrætter og udstiller, så de fortjener det sq....
    Også selvom de vinder over mig smiley
    Og jeg kan huske jeg tænkte, slap sq da af, han vil jo bare lege...


  • #20   9. aug 2011 julie,,nej den ædrer ikke race men er ikke en poms hvis den er 28cm,,men tror jeg nedavlet efter det man kalder kelin spitz.....i tyskland er det poms,,kleinspitz,,mellem osv efter højde:-))

  • #21   9. aug 2011 mia vil give dig ret,,,jeg kan næsten tænkemig til hvilken kennel der tænkes på..nu har jeg ikke mødt den oprindelig ejer men en af de meget nære og hun har lært mig meget om pomsen,,,vi mødte hende på en DKK udstilling og talte netop bagefter med hende om at det er ikke ret godt at man lige har stået og ordnet sin hund og så kommer der(mine egen ord) en unge med fedtet fingre og roder rundt..DET forstod vi uden at have fået det sagt og vi blav så acepteret ...selvom vi er langt fra hinanden på alle andre planer

  • #22   9. aug 2011 jeg vil heller have en sort poms hehe

  • #23   9. aug 2011 susanne,,,nå det vil du:-))

  • #24   9. aug 2011 og iøvrigt pomrus,,så kan man altså godt få en god hvid poms i chao li linjer for lidt under de 50000kr:-)9

  • #25   9. aug 2011 jeanette ja det er de flotteste og de blir heller ikke så beskidte som feks messi blir GG

    er helt vil med jackson han er flot den farve kan jeg godt lide ,,broget pomser :-))


  • #26   9. aug 2011 Jeanette Ja tror også godt jeg ved hvem der menes her smiley Men giver dig helt ret smiley

  • #27   9. aug 2011 Mia,,,nogen gange er rønnebærene sure!For JA deres pomser er noget helt for sig!

  • #28   9. aug 2011 Denne tråd handler iøvrigt ikke om Pomserudstillere. I den forbindelse ,vil jeg understrege det handler ikke om misundelse, men om almindelig god opførsel overfor besøgende på en udstilling, og det har den kennel, som jeg fortalte om , ikke forstået., så kan man mene hvad man vil om deres hunde. Det er irrilevant i denne forbindelse..
    Tråden startede med:


    Skrevet: 08-08-2011 21:52:21


    Hvis en hvid Pomeranian med DKK tavle koster omkring 25-30.000 at købe og få til DK, hvad tager hanhundes avler så generelt for en parring hvis vedkommende låner sin han poms ud? altså også kridhvid og med DKK tavle?

    I Danmark vil du aldrig kunne låne en han til parring, og slet ikke en hvid, fordi de ikke findes i Danmark.Så hvis du vil opdrætte hvide Pomeranier, er du nødt til at anskaffe et par , og så vil jeg lige gøre opmærksom på, at det langt fra er sikkert, der bliver nogle gode typer ud af det,


  • #29   9. aug 2011 Sådan er det jo på hg,,,tråden drejer kanman ikk lide det skulle man måske bare finde et andet sted at fordrive tiden?
    Iøvrigt var det vist dig slev pomrus der begyndte at blande denne kennel ind i tråden??


  • #30   9. aug 2011 Igen Jeanette vil jeg give dig helt ret....... smiley

  • #31   9. aug 2011 jeg har iøvrigt været i kontakt med selina,,og har vist hende hvor man kan få de smukkeste hvide pomser...godt nok far from home:-)) Men ho det sted der har choa li linjerne,,,,og de er super kvalitet

  • #32   9. aug 2011 Ja Jeanette har været så sød at "vise mig lidt rundt" i de gode pomsers verden smiley

    og ja de er dyre, og ja jeg skal have et par, MEN man skal jo starte et sted, men jeg vil jo på ingen måde hoppe ud i noget imorgen. men man må jo starte fra bunden, ligesom de gode avlere også gjorde den gang de startede. der er jo ingen der starter og er 100% fejlfri, det tror jeg simpelthen ikke på.

    Jeg vil selvfølgelig sætte mig ind i alt hvad man kunne tænke sig! og det kommer til at tage tid. MEN jeg er helt forelsket i pomser, uanset farven. synes personligt bare de crem og hvide er meget smukke. og ja jeg skal have en en dag, MEN igen, først når jeg har tid, råd og plads, og et kørekort smiley og til sidst viden.


  • #33   9. aug 2011 Jeg synes personligt det virker lidt som om folk prøver at skræmme andre fra at købe denne vidunderlige hund. uanset om det er seriøse folk som gerne vil have en eller om det ikke er, hvilket jeg synes er super ærgerligt, for man kan jo ikke blive en kompetent person hvis man hele tiden får at vide at, det er ikke den rigtige størrelse, dine hvalpe bliver nok ikke så pæne som forældrene, bla bla bla. nej det kan godt være noget af det er rigtigt, men hvis man sætter sig ordetligt ind i avl, og sørger for at købe to hunde som matcher hinanden både sinds og størrelses mæssigt. så tror jeg nok det går. og så skal begge selvfølgelig også avlsgodkendes.



  • #34   9. aug 2011 Jo selina for dte jo bedst selv at sidde på troenen.-))

  • #35   9. aug 2011 Jeanette

    Ja selvfølgelig. bare ærgerligt at det skal være sån, bare fordi folk har et eksemplar af den givende hund, gør det jo ikke at ingen andre kan have samme slags også, og samtidig være seriøs omkring det. de kan jo ikke være de eneste i hele DK der har de hunde,


  • #36   9. aug 2011 pomrus - syntes det er lidt sjovt det lige er dig der bringer på banen hvad tråden oprindeligt handler om - du som bruger hver en given lejlighed - også denne tråd til lige at øffe over en bestemt kennel ---


    er enig med mia. har også altid kun fået god behandling af pomser folket. også den ikke nævnte kennel. og et stort tillykke og et knus når det er gået godt i ringen....


    jeg er heler ikke specielt snak saglig lige op til jeg skal i ringen. og mener bestemt heller ikke det r min opgave at hilse på gud og hver mand der kommer på en udstilling.


  • #37   11. aug 2011 Min oplevelse på udstillingen: kommer hen og siger, nej den er sød- må vi hilse? Ja svarede damen og jeg sætter mig ned og hunden prøver ihærdigt at komme over. Men damen holder bare snoren helt stramt, så hunden ikke kan komme over og hvæser i udstillingssnoren... Spurgte en anden om, hvornår de skulle i ringen (altså på denne måde "undskyld kunne du fortælle mig, hvornår pomeranian skal i ringen?, hvor hun bare kigger på mig og siger: køb et program og vender ryggen til) den sidste var en mand, som ikke holdt op med at tale med hunden, da vi kom over og bare stod og tog ting ud af munden, som han fodrede hunden med...

  • #38   11. aug 2011 Og Jeanette: det er stadig en pomeranian, hvis stamtavlen siger pomeranian og den er 30 cm.

  • #39   11. aug 2011 ikk i min verden....og den vil aldrig kunne avls godkendes

  • #40   11. aug 2011 OG jeg tror næppe du finder en poms på 30 cm med tavle,,,mener du uden tavle kan du ikke sige det ER en pomeranian,,for ingen uden tavle er ægte,,det kan man ikke vide om der ligger andet bag

  • #41   11. aug 2011 Åh ja,....nogle i usa sælger disse teacup som de selv impotere fra Asien,,,jeg har læst at de bliver givet en sprøjte med noget så de ikke vokser og kun lever få år...hvis deter andt er det så forrykt

    Jeg forelskede mig selv i disse små nogen men tør simpelthen ikke eller vil støtte den slags avl hvis det er sandt:-((


  • #42   12. aug 2011 nej det tror jeg ikke de er en vnadre histoire..desværre.
    Det er fact fra folk de rved noget og selv har købt....jeg spurgte på en og han vejde 250g og var 10 uger!!
    Og de der tea cup sider de avler ikke selv,,de køber dem op


  • #43   12. aug 2011 Ja hanne,,,men langt de fleste forbliver ikke kridhvide

Kommentér på:
hurtigt spørgsmål omkring pomeranian avl

Annonce