{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Skal - skal ikke? {{forumTopicSubject}}


Hejsa.
Går lidt rundt med tanken om at vi ska ha en hund..
Jeg tvivler bare meget da jeg jo er alene og går i skole fra 8.15 til 13.30 dagligt. (Ved godt den sagtens kan være hjemme alene i de timer med tilvænning).

Men problemet er, vi bor på 2. sal?
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skulle lufte den om aftenen? Har snakket med min veninde om det, og hun siger jeg jo godt lige kan gå ned på gaden imens børnene sover, men er bange for der kommer brand eller noget i de 5 minutter jeg er væk?

Har haft hunde hele mit liv, og vil selvfølgelig sørge for at gå en lang tur på mindst en time om dagen, så det er ikke fordi at den ikke vil komme ud. Det er kun aftenen der er et problem smiley

Hjælp smiley

Er du for eller imod? Kom med din mening.
Ps. det er en lille hund der er tale om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal - skal ikke?
  • #2   13. mar 2011 Kan se at der er en dejlig, lille blanding til salg her i marked.
    Det med at du føler at det vil være svært at få luftet hunden om aften, er noget pjat.
    Jeg har været alene med to små børn. Boede på 2. sal og anskaffede mig en schæferhund.
    Når ungerne sov godt og trygt om aften, luftede jeg vovsen i ca. 15 minutter inden jeg selv gik i seng.
    En times gåtur om dagen, er dog alt for lidt.
    Hunden skal ud mindst 4 gange om dagen ( når den end ikke har adgang til have ) og du skal pålægge mindst 2 timers gåture med den dagligt ( ungerne kan jo komme med ud og gå.
    Husk at det også gælder om vinteren, hvor børnene jo hver gang skal pakkes ind i deres vintertøj.
    Tænk dig rigtig godt om, inden anskaffelsen.
    Hvor meget orker du egentlig når du har et par børn..........


  • #3   13. mar 2011 isatou S: Jeg tænker, at du måske inden du skaffer dig en hund kan undersøge mulighederne for at du kan finde en, der vil tage den med på en aften gåtur?
    Derudover vil jeg da mene, at hvis der er et stykke græs lige neden foran, så må hunden tilvænnes at om aftenen hedder det lige ned af trappen, tisse og op igen ..
    Og så kan man vel gå en lang tur med den, lige inden børnene skal sove eller noget i den stil? smiley


  • #5   13. mar 2011 Malou : Det er jo lige netop den slags man skal tag med i sin overvejelse, ved anskaffelse af hund. God pointe.

  • #6   13. mar 2011 malou C - Nej det er der ikke smiley Jeg har dog flere der kan passe hunden ved sygdom og eller ferie.

    Lea - Okay. Dejlig historie. Om morgen er der en halv times gå tur. I min pause har jeg 15 min. og om eftermiddagen ja der kan det sagtens tage 1½ time at hente børn og handle osv.
    Jeg orker meget. Jeg elsker hunde og har vilje og lysten og kærligheden til en hund smiley

    katrine - Ja det er en mulighed.


  • #7   13. mar 2011 Det kommer jo også an på, hvor gamle børnene er?

    Har selv stået med en Schæferhund og 3 børn (5 mdr., 5 og 6 år) på 2. sal og valgte til sidst at omplacere hunden.


  • #8   13. mar 2011 isatou:

    Du skriver:
    " der kan det sagtens tage 1½ time at hente børn og handle osv"

    Har du så tænkt dig at efterlade hunden udenfor forretningen, mens du handler?


  • #10   13. mar 2011 Helle N - Ja de 10 min det tar at handle der kan den godt stå udenfor butikken. Bor på landet og er ikke bange for at den bliver stjålet. Ellers kan min datter (6år) blive ude foran med den smiley Det er ik noget problem.

  • #11   13. mar 2011 Nu bliver der altså også stjålet hunde på landet...
    Eller der kan komme en større hund og overfalde din hvalp eller børn, der synes, det er sjovt at drille hunden, fordi den står bundet..

    Det vil du vel ikke byde din 6 årige datter at skulle håndtere?


  • #12   13. mar 2011 Helle N - Nej det havde jeg ikke lige tænkt over. Men om ikke andet så handler jeg 2 gange om ugen smiley

  • #13   13. mar 2011 Der behøver jeg ikke at have hunden med.

  • #14   13. mar 2011 Suzy - Hejsa smiley Super dejligt det du har skrevet. Har også tænkt på at finde en hund på ca. 2 år (fransk bulldog, boston terrier, mops el. lign lille hund - skal undersøges).

    Mine børn er 1½ og 6 år og sover 19.30 i hverdagene smiley Kl 20.30 vågner de ikke mere. Det er meget sjældent medmindre de er syge el. lign.
    Vi har en park 600meter væk.

    Jeg har 10.000 i rådighedsbeløb om mdr så vil da helt sikkert mene at jeg har penge nok smiley

    Køber Royal Canin eller Hills med rabatter med min underbo. Har 2 katte.


  • #15   14. mar 2011 Jeg ville aldrig aldrig nogensinde kunne forlade mit 1½ årig sovende barn for at lufte hunden...

    Nej herfra... Overvej muligheden for at finde en hund med en lækker ejer i stedet - to fluer med ét smæk smiley


Kommentér på:
Skal - skal ikke?

Annonce