{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

I syv sind:-( {{forumTopicSubject}}

Jeg står desværre i den situation at jeg for 2 måneder mistede min mand og faren til mine piger på 3 år.
Mit dilemma er at jeg jo har Otto og kan nu ikke gå aftentur med ham, da jeg jo ikke kan gå fra mine børn når de sover.

Det jeg har gjort nu er, at vi kl 8 køre børnene i børnehave og så tager otto og jeg i skoven. Inden jeg henter børn tager vi på stranden. Det skal også siges at han befinder sig i haven meget af dagen. På disse gåture bliver han aktiveret både fysisk og psykisk. Mit problem er at han på nuværendene tidspunkt kun kommer i haven om eftermiddagen/aftenen. Kan ikke rigtig blive klog på mig selv om man skulle finde ham en anden familie, for det er jo også rigtig hårdt for en hund. Jeg er ikke typen der opgiver en hund, men er det okay han kun kommer i haven til aften???
Vil i ikke komme med jeres holdning:-) Indlæg kun for at få en diskution igang frabedes.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I syv sind:-(
  • #1   10. mar 2011 Hvor må det være hårdt for dig i denne situation - sender varme tanker, kan slet ikke forestille mig hvor forfærdeligt det må være.

Når det er sagt - du kan sagtens beholde ham efter min mening. Mine piger får faktisk oftest kun to ture om dagen, morgen og eftermiddag, og tidspunkterne varierer meget. Om aftnen får de ind imellem en tur ud men sjældent, som regel bare i haven og nattisse. De vil langt hellere ligge i sofaen og "puttehygge". Jeg synes ikke, du behøver have dårlig samvittighed.

• #2   10. mar 2011 Jeg ville mene at det er helt ok smiley

Dit tab gør mig ondt.. Håber det bedste for dig og dine piger samt Otto smiley

• #4   10. mar 2011 Hej Mie .

Det gør mig ondt med jeres tab .

Ang Otto ser jeg intet forkert i at han ikke kommer på tur om aftenen , da jeg i tidernes morgen blev alenemor , valgte jeg samme løsning som dig , da jeg kke kunne lade knægten være alene , der gik ikke mange dagen før hunden havde vænnet sig til det smiley . så længe du aktiverer han på andre tider af dagen er det fint .

• #5   10. mar 2011 Det lyder da til han får det han har brug for, jeg synes godt du kan være det bekendt over for ham smiley

• #6   10. mar 2011 Jeg syntes det er helt fint med kun havebesøg om aftenen.
    Mine kommer kun i haven om aftenen.
    Varme tanker sendes.

• #7   10. mar 2011 Sikke en forfærdelig situation - det gør mig rigtigt ondt for dig og dine piger, Mie.

Min holdning er helt klart at du skal beholde Otto. Også selvom han måske mangler en aftentur. Jeg synes at du og dine piger har nok forandringer I skal vende jer til, og jeg tror ikke det gør situationen bedre også at skulle undvære Otto. Jeg er sikker på at han nok skal klare det.

1000 tanker herfra, Grynet

• #8   10. mar 2011 Sender varme tanker og kram.

jeg kan følge dig i dit tab.

Jeg syntes ikke du skal gå af med hunden. den får jo sine gå ture, måske ikke om aften, men så på andre tidspunkter. ville være ærgeligt i også skulle af med hunden smiley

Held og lykke med fremtiden smiley

• #9   10. mar 2011 Gør mig ondt med jeres tab og mange varme tanker til dig og pigerne.

Vil stemme i med de andre om at det er helt fint med haven om aftenen =)

• #10   10. mar 2011 Jeg synes det lyder til at Otto har det godt hos dig. Det havde været noget andet hvis han heller ikke bliver aktiveret om formiddagen, men det gør han jo, så han får brugt både krop og hoved hver dag. Mere kan han da næppe ønske sig:o)

• #11   10. mar 2011 Tak for jeres tanker. Ja, det ville være rigtig svært at miste Otto oveni at være blevet enke og alene mor som 29 årig. Om eftermiddagen når vi er på stranden er min gamle zarzu også med (han er gåer på pension hos mormor og morfar:-)) Så der får han også leget osv. I wekenden bliver det jo tit ikke til ligeså meget da jeg jo har pigerne hjemme, til gengæld går vi til træning både tirsdag og torsdag sen eftermiddag hvor jeg har fået arrangeret barnepige.
    Jeg tror bare lige jeg skulle høre at det var okay og jeg godt kunne være ham det bekendt.

• #12   10. mar 2011 Sender varme tanker .
    Jeg synes helt klart Otto skal blive hos dig, han har alt han har brug for! smiley
    Det er fint at han ikke får den aften tur men som sagt bare han får masser af motion om dagen smiley

• #13   10. mar 2011 Tvillingemor til maj 2011 .

jeg har meget svært ved at have pigerne med, de er meget syge, så de er ikke altid lige nemme at have med og når det sker ender det i hat og briller for alle parter. Det lader sig kun gøre indimellem når jeg får arrangeret at mine forældre er med på tur:-)

• #14   10. mar 2011 et andet spørgsmål. Otto har ændret sig ret meget siden Kim er død, Tror i han på en måde føler han skal være "mandeni huset"

• #15   10. mar 2011 Jeg tror han reagerer på din ændrede hverdag, han kan godt mærke på dig at det ikker er som det plejer at være. Det reagerer han på smiley

• #16   10. mar 2011 Mie - tror ikke at hunde tænker sådan. Men selvfølgelig savner han din mand, og han reagerer også på, at I savner. Derudover er jeres hverdag også ændret og det smitter også af på ham. I skal jo alle finde hverdagen igen.

• #17   10. mar 2011 Okay. Han er begyndt at gø ved døren og vogte i haven. Det har han ikke gjort før. ved godt han er i udviklings periode i forvejen, men det startede bare dagen efter kim´s død, derfor tænker jeg om det kan hænge sammen

• #18   10. mar 2011 Jeg synes det lyder som om, at han har det super ved jer! :o)
    Synes bestemt ikke du skal føle dårlig samvittighed.

• #19   10. mar 2011 Det lyder som om din hund har det rigtigt godt, trods omvæltningerne i dit liv..

Jeg synes det lyder ganske udmærket med 1-2 gode ture om dagen, og så haven resten af tiden..

Du kan evt. give hans mad i form af fodersøg i haven om aftenen, så han også kan gå og arbejde lidt..

Hvis du er glad for at have ham, og føler du har overskuddet til den løsning du kører med nu, så ser jeg absolut intet galt i at du beholder ham!..

• #20   10. mar 2011 Først vil jeg lige sende dig mine allerbedste tanker. Hvor må det være hårdt.

Dernæst vil jeg sige, at jeg tror, at din hund har det bedre end en stor del af den danske hundebefolkning. Hvis du vil aktivere ham i haven også, kan du jo fx smide hans mad rundt i haven, det kan han bruge en masse energi på:-)

Alt godt fremover for jer alle.

• #21   10. mar 2011 Jeg må give de andre ret.

Allerførst vil jeg kondolere....... Det må være SÅ hårdt at miste sin mand/børnenes far:-(

Vores hunde kommer ud at gå om morgenen på marken og igen om eftermiddagen går min mand med dem.

Aftenturen foregår i haven.

Så de kommer også kun ud på tur 2 gange om dagen. Og jeg tro sq at de trives helt fint:-)

• #22   10. mar 2011 tak for jeres posetive indlæg, det varmede og gjorde mig lettet. Tak skal i have

• #23   10. mar 2011 Selvfølgelig er det OK at han nøjes med at komme i haven om aftenen.
    Det er en svær tid i er igennem og det vil være hårdt for børnene måske hvis hunden også går hen og forsvinder (finder nyt hjem).

• #24   10. mar 2011 varme tanker herfra.
    Otto har det rigtig fint hos jer lyder det til. du ska da helt klart beholde ham og der er ingenting at ha dårlig samvittighed over.
    det med at han har ændret sig, tror du ikk at han ka føle at i er kede af det og derfor vogter lidt overfor det hele? Både Timon og Shinko var altid mere på vagt overfor hvem der kom i nærheden af mig hvis jeg var ked af det. nu har jeg kun Timon tilbage og siden Shinko blev aflivet har han bare generelt været obs på hvem der kom i nærheden. men tror da helt sikkert det er stemningen han reagere på

• #25   10. mar 2011 Har ikke læst alle svar, men Zenta kommer altså nogen af gangene os kun i haven. Jeg går ikke med hende alle de gange om dagen hun skal ud.

• #26   10. mar 2011 At han er begyndt at gø ved døren og vogte i haven, opfatter jeg som et klart udtryk for at han også mærker den ændrede dagligdag. Han har mærket jeres sorg fra dag 1. og derfor prøver han at beskytte. Han har nok været sikker på at det var din mand som var beskytteren, men han er der ikke mere og så tager hunden den plads.

Kondolere

• #27   10. mar 2011 Jeg vil også lige starte med at kondolerer.

Og så skal du da beholde Otto smiley Vil da helt klart mene at han har et godt og ret aktivt hundeliv!

• #28   10. mar 2011 Sender dig varme tanker vedr din situation. Det må være hårdt smiley

Jeg synes det lyder som om din hund har det fint hos dig og selvfølgelig kan han da nøjes med at komme i haven om aftenen, hvis han får nogle ture i løbet af dagen. Det skal du absolut ikke have dårlig samvittighed over...

• #29   10. mar 2011 I øvrigt tror jeg ikke din hunds liv er så anderledes end de fleste hundes. Din får bare sine aktiviteter om formiddagen, hvor mange os nok primært beskæftiger hunden om eftermiddagen pga arbejde/studie osv.

Så talt i timer får din hund sikkert ca samme mængde motion og aktivering som mange andre. De ligger på et andet tidspunkt.

Havde jeg selv haft en ordentlig have, er det osse muligt mine "kun" havde fået to ture om dagen... I km havde de jo nok gået lige så langt, de var bare samlet til 2 istedet for 3-4stk.

• #30   10. mar 2011 Syntes det lyder som et helt normalt liv,for en hund,hvor man kun er en forældre med mindre børn smiley

Har selv stået der,dog kun med barn og ikke på samme grundlag..

Når dine piger blir lidt ældre,blir de nemmere at ha med smiley Fin ordning du har med at få passet dem,så du kan komme til træning..

Mange varme tanker til dig og dine piger,samt selvfølgelig Otto smiley

• #31   10. mar 2011 først hvor gør det mig ondt at i har mistet mand/far stakkels jer,sender en masse kram til jer, og i skal da beholde otto han har da et skønt hundeliv hos jer,pyt da med han kun kommer i haven om aften,det gør så mange hunde , pøj pøj med det hele :O)

• #32   10. mar 2011 Så længe hunden lader til at have det fint med den løsning, så ser jeg ikke noget galt i det. Hvis det var sådan at han var understimuleret og stresset var det nok en anden snak, men det lader ikke til at være tilfældet.

Jeg synes alligevel at det er flot gået af dig at det alligevel er lykkedes at balancere så meget. Hatten af for dig. smiley

• #34   11. mar 2011 Det gør mig meget ondt og jeg er enig med de andre i tråden.

Det er faktisk ofte sådan at hunde bliver mere beskyttende når manden i huset ikke er hjemme.

Og en hanhund og så af især da en af Ottos racer med udelukkende hunkøn i huset vil helt sikkert føle sig mere beskyttende. Han kan føle I er mere sårbare og at han derfor har en større opgave som beskytter end før.

Derudover vil han jo med alderen i forvejen blive mere vogtende og beskyttende så denne omvæltning kan jo godt have fremskyndet hans naturlige instinkter :o)

• #35   11. mar 2011 Det gør mig meget ondt med din mand....

Selvfølgelig skal du ikke af med Otto, du klarer det så fantastisk med både børn og hund.
    Mine hunde kommer heller ikke ud at gå om aftenen, der bruger jeg haven og det fungerer fint....
    Held og lykke fremover til dig pigerne og Otto.....

• #36   11. mar 2011 Det gør mig ondt.
    Men ja, som de andre siger. Otto lyder til at have det godt hos jer. Du gør mere for ham end mange andre mennesker gør for deres hunde. Og jeg er sikker på at du og pigerne holder meget af ham, så det ville ikke være en god idé at give ham et nyt hjem. I har vist ikke brug for mere tomhed og større savn end i allerede har.

• #37   11. mar 2011 Når han både kommer i skov og på strand, så er det fint han bare kommer i haven om aftenen =) Jeg tror han vil være meget gladere for at blive hos dig, end at skulle have en ny familie ;o) Og han lyder til at have et godt hundeliv hos dig =)

Kommentér på:
I syv sind:-(

Annonce