1.433 visninger
|
Oprettet:
Når små hunde spiller op {{forumTopicSubject}}
Jeg føler at folk med små hunde oftes syntes at det er helt okay deres hunde gør og skaber sig overfor andre, men hvis den hund de skaber sig overfor er stor og svare igen er den sindsyg ??
Hvad mener i om dette ??
Jeg syntes uanset str er det rent respekt at få styr på sin hund, uanset str og hvad der ligger til racen.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.102
Jeg syntes bestemt at alle hunde racer uanset str skal opfører sig pænt eller være velopdraget vil jeg nu hellere sige
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 6 Emner: 158 Svar: 1.463
når det så er sagt så siger Timon faktisk ikk så meget i nærheden af andre hunde med mindre vi er til ringtræning (der stresser han lidt).
men Timon er opdraget som var han en stor hund. han ska være under kontrol og opfører sig pænt.
for som dig har jeg os set mig godt gal i skralden på de små hunde der bare får lov at opfører sig som de vil for "små hunde ska jo ikk opdrages".
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 412
Amon er normalt fuldstændig ligeglad med hunde, der går på den anden siden af gaden, men hvis det er en hund der bare går helt amok (oftest små hunde) får han altså nok på et tidspunkt og svarer igen...
Og så kigger folk på mig, som om jeg er en total vanvittig idiot... forskellen er så bare, at når jeg beder Amon om at holde mund, så gør han det faktisk også... Folk med små hunde her i kvarteret lader dem bare fortsætte i flere minutter efter man er gået forbi dem...
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
har selv 2 store og en lille.... Minnie får skæld ud når han begynder at gø hvis der går en anden hund på det andet fortorv. Han er 5 måneder nu og jeg vil ikke have det gøen når vi går tur. Han har også fattet det for det meste.
Bella svare igen hvis hunde spiller op når vi går, hun bliver også bedt om at stoppe når det sker.
jeg synes ikke at der er noget værre end at gå forbi folk der har en hund eller flere der simpelthen skaber sig når de ser en anden hund.
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 659
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jeg svarede at ja hvis hun var bange for at blive slikket ihjel så var han farlig
hun åbnede lågen og to ud af hendes tre hunde strøg lige ind og bed sig fast i min, han var gudskelov så befippet at han slet ikke reagerede, stod bare og snurrede rundt om sig selv ind til jeg fik dem af ham.
man ja jeg er helt enig, alle hunde (eller skulle jeg sige ejere) skal da opfører sig pænt uanset hvor stor eller lille hunden er
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Hvis min Bertil ikke opfører sig ok , ja så bliver han sat i time - out nøjatig som Simmer blev det.
Jeg syntes faktisk de små er de værste , specielt Bertil kan ikke finde ud af at begå sig pænt med de store voksne hunde.
Hans hofnummer er at hoppe op i ansigtet på dem og snappe dem i mundvigen ........
- Det må man ikke i min verden og så bliver der kaldt til orden her.
Endvidere er han begyndt at " hænge " sig fast i deres bagdele for at parre dem og det må .........
- man så heller ikke i min verden og så er der dømt time- out igen igen igen igen
Fandme ikke let at være småhundeejer
dec 2007
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Nu er jeg ejer af en af disse små arrige sataner som folk ofte taler om - og der er bare ikke meget at gøre. Jeg har opdraget på hende fra den dag hun kom ind i mit hjem, hun får ikke lov at galpe af fremmede hunde, jeg irettesætter hende, vender om med hende, har prøvet alt hvad der er foreslået for mig - men intet hjælper. Hun bliver kun værre og værre med alderen.
Nu hilser vi ikke på andre hunde i snor mere - heller ikke hunde hun har hilst på før - for ved aldrig hvornår hun bliver sur på dem. Hun bider ikke, men hun gør af dem og hapser ud efter dem.
Det er mega pinligt at være ejer af sådan en hund - og vide at man gør alt for at det skal blive godt - men det ikke lykkes. For folk tror at man ikke opdrager på sin hund.
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
Jeg har også en veninde som er bange for den lille hund , så når hun kommer på besøg og hunden knurrer og voffer af hende må jeg jage hunden vækk så hun kan komm ud af sin bil... ejerne siger bare " ja men det er jo bare en lille hund , ingenting at være bange for osv " men nu ejer ikke ejerne noget respekt for noeet som helst...
min veninde er ikke bange for mine hunder da de ikke voffer og knurrer osv
Synes uansett størrelse på hunden så skal man vise respekt for mennesker som er bange for hund...
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
Rick H: Hvordan kom den til at bide ?? Var de løse ?
Hanne L: At gø af glæde skal de have lov til det gør Micha også, både gør "knurre og hyler haha.
Glad for at høre det ikke kun er mig der har det sådan, vi har en lille hund herhjemme, en ung pige der har den og når den ser andre hunde eller mennesker så går den fuldstandig i selvsving, af og til må hun bære den, tænker det så den ikk bliver kvalt, hvor den så hapser ud efter hende, men hun siger intet til det.
Vores gamle amerikanske kunne med alle hunde, MEN hvis de spillede op, så blev hun gal, og folk syntes jo det var mig og min hund der var gal på den Luggi blev selvfølgelig stoppet.
apr 2007
mar 2009
dec 2007
moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt eller noget...
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Mine hunde gør aldrig udfald mod andre -eller min han kan finde på det, hvis hunde der virkelig skaber sig kommer indenfor et par meters afstand, men han begynder aldrig selv, og det kan tælles på 1 hånd, hvor ofte han gør det på 1 år.
Syntes det er lidt morsomt at observere nogle med deres små hund. De kommer gående.... deres lille hund flipper ud, mine er helt stille...... ejeren til den lille hund kigger utrolig bebrejdende på mig, som om det er min skyld at hendes hund gøer og gøer
mar 2009
sep 2007
synes også der er meget stor forskel på folk som dig, der prøver at stoppe det, og dem der bare ignorer det, eller lige frem synes det er ok
man må jo også have forståelse for at nogle racer er mere gøende end andre
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 139
Oplever da somregel at folk kigger underligt på mig, for min hund er jo farlig - som om det er ligemeget at deres "mindre" hund har skabt sig og pisket stemningen op.
mar 2009
Syntes det ok hunde "voget" Men når de bare gør i en uendelighed, er det til at blive sindsyg af.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Skal lige siges at vi har gået til træning siden jeg fik hende og hun er blevet god socaliseret men lige fedt hjælper det når hun er i snor. Uden snor og så er der ingen problemer ud over at hun tror alle vil hilse. Og det er jo ikke alle der vil så snor er et most.
mar 2009
sep 2007
dværg pinchere ?
sep 2007
eller?
mar 2009
Maj H: Dværg pincher ?? At gå som markering i hjemmet syntes jeg som sagt er helt fint, så læne det kun er 2-4 gø
mar 2009
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 423
sep 2010
Ang at afhjælpe det, hvis min hund laver noget den ikke må - så er det hjem i kurven, hver gang.
mar 2009
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Min mellemstore hund har et meget udadvendt kropssprog, men er venligtsindet. Men derfor bliver hun alligevel bedt om at sætte sig og holde kæft, når vi møder andre hunde. Så kan de andre se, at hun ikke er udfarende eller aggressiv, og ofte ender det i et dutte-snude-møde, eller at den anden bare passerer uden tommult.
Det handler om gensidig respekt og accept.
sep 2010
*En golden er en dejlig hund, skulle bare bruge et eksempel.
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 423
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 270
Jeg har først fået problemer med at Allie gør efter de er flyttet ind.
Normalt gøede Allie kun hvis der gik nogen rundt om huset, hvilket er fint da det er en mark, og ikke et offentlig sted med sti eller lign.
Og nu er Allie jo ikke helt lille så det lyder lidt voldsomt når hun går igang, så jeg kalder hende konsekvent ind og siger Stille.
Det er altså hammer irriterende hvad enten de er store eller små
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 534
aug 2007
Følger: 129 Følgere: 130 Hunde: 8 Emner: 70 Svar: 917
Jeg mener os at uanset str så skal der fandme være styr på hundene, de fleste som ejer de her små hunde behandler dem som små børn og de for lov til stort set alt, det ses tydeligt i hundeskove osv.. Det er så trættende, også mig som ejer flere dobermann, jeg SKAL have 110% styr på min hund når jeg er ude for ellers er den jo sindssyg og æder alt og alle og skal aflives osv...
Det er stort set til at brække sig over!!!!!
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
apr 2007
sep 2010
Man skal ikke lade sin hund løbe fri, hvis den tromler andre. Men der skal også være forståelse for at mellem og store hunde helt naturligt svarer igen når mindre hunde bjæffer af dem konstant. Det er jo alt andet lige naturligt at svare igen når man bliver tiltalt.
Desværre oplever jeg ofte bebrejdende blikke, selv om min hund ikke bjæffer, men knurrer dypt.
apr 2007
sep 2010
Det er meget med det i mente at jeg bliver så trist over den manglende forståelse for at det kan give problemer når mindre hunde bjæffer uhæmmet. Det er jo ikke unaturligt at det giver konsekvenser når man råber af folk, hverken i hunde eller menneske verden.
aug 2007
det har vi faktisk i en af vores hundeskove, der er en hvalpeindhegning, som os bruges til små hunde, det er meget fedt syntes jeg..
aug 2007
Det jeg ikke kan klare er at de små hunde der for lov på en aggressiv måde at stå og "ligge" op til de store hunde, også hvis den store hun svare igen, for hvem gider finde sig i sådan noget, dyr eller mennesker, ja så er det den store hund der for skylden og den der er sinssyg, det kan jeg ikke klare..
Når små hunde spiller op