mest aggresive hunde/hunde i fremtiden {{forumTopicSubject}}
er:
Dachshund
Chihuahua
Jack Russell Terrier
Australian Cattle Dog
American Cocker Spaniel
Beagle
Kilde; http://www.bigdogyard.com/index.php?option=com_content&view=article&id=150%3Athe-most-aggressive-dogs&catid=42&Itemid=75&lang=en
(link fjernet)
Udenlandsk artikel omkring forbuddet imod de 13 hunderace.
http://www.bigdogyard.com/index.php?option=com_content&view=article&id=118%3Athe-forbidden-dogs-of-denmark&catid=42&Itemid=75&lang=en
.
Artikel fra Ekstra bladet med overskriften:
Rottweiler skabte panik i Slagelse ...
og første par linjer i artikel lyder således:
Politiet i Slagelse måtte mandag morgen agere hundefangere, efter der blev slået alarm om en løs kamphund på villavejen Jasminvej i Slagelse.
Læser man artiklen igennem kan må så læse om den ondskabsfulde kamphund:
Glad for henvendelser
- Den var heldigvis ikke bidsk, så den lod sig fange ind ved hjælp af nogle hundekiks og et par klap på hovedet, siger vagtchefen.
Emnet har floreret mange gange men syntes ikke man kan understrege nok at regeringen er helt galt på den og pressen hjælper til med at udstille menneskets bedste ven som en bestialsk dræbermaskine. Ser man toppen af dette indlæg, kan det jo ydermere bevise folks uvidenhed og vilje til at publicere sådan en gang løgn og latin på baggrund af ovenstående(uvidenhed)..
Udover det er jeg uendelig træt af at hører folk og mediernes omtale muskelhunde som "kamphunde", en ting er at de kunne skrive deres aviser bibeltykke hvis alle angreb fra små gravhunde og chihuahua skulle ud til befolkningen, en anden er at de konsekvent beskriver hunde der vejer mere end 10 kg som "kamphunde" og i 9/10 tilfælde indsætter et billede af en bulldog/pitbull på trods af hunden er af en heelt anden race. De fordrejer sandheden så meget at enhver med en smule kendskab til hunde burde kunne se det er langt ude i skoven..
Hvor er vi henne om 10 år?
Jeg kan ikke med sikkerhed sige det, men jeg tror det ender med der vil være en så lille skarer af hunde lovlige at de bliver skamavlet pga uansvarlige ejere der kalder sig "seriøse" opdrættere der går mere op i at følge standarderne og vinde pokaler end hundenes velfærd. Tag en hund som Mops, det eneste dyr i verden der er mere indavlet end pandaen hvilket jo selvsagt gør den til det mest indavlede dyr i verdenen og til hvilket formål? hvor fedt er det at have en hund der er så indavlet det riscikere at besvime fordi det ikk kan trække vejret? eller charles king hvis hoved er avlet så lille, at hjernen riscikere at presse så meget på skallen at den får epileptiske anfald...
Her er en dokumentar fra BBC der omhandler disse problemer som jeg syntes alle herinde der går op i deres hunde eller hunde generelt burde se og tage stilling til om det er det de syntes meningen med at have hund er.
http://www.youtube.com/watch?v=wbvv0vBf7t8
Dokumentaren er i flere dele og du vil kunne finde part 1,2,3,4 osv ude til højre.
Til sidst vil jeg sige jeg anklager ikke nogen for noget og siger heller ikke opdrættere konsekvent er sådan ved deres hunde eller avler dem på den måde der bla. er beskrevet i dokumentaren og mit indlæg. Det er stof til eftertanke og en opfordring til at spørge sig selv hvor langt de vil gå for den "perfekte hund".
Vi er hundenes bedste venner, hva med vi også var deres.
Indlægget er en kulmination af lang tids indebrændthed over mediernes fremstilling af visse typer hunde og regeringen/politikernes forsøg på at score sig billige stemmer.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Ved godt hvem jeg eller min hund h helst ville bides af, hvis jeg kunne vælge
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
<i>Dangerous dogs <b>muskelhunde</b>, fighting dogs</i>
<i>Despite massive protests against this "dog racism" <b>regeringern</b> chose to ignore all reason and go for prohibitions and rules rather than to impose "dog license" that will solve the problem instead of making more complicated.</i>
Hvis agressivitet = kamphunde så var en del terrier racer også i skudzonen - men der er altså kæmpe forskel på en kamhunderace (med en kort lunte og stor agressivitet) og en muskelhund (som er meget muskuløs)
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
jan 2006
jan 2006
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
Jeg bliver sååå bange.
Jeg er godt nok ligeglad med hvad folk siger, statestiken taler for sig selv 8D
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.102
Chien bed rigtig mange gange og der var mange små huller som var mere smertefulde og der kom betændelse i heletiden.
jul 2008
ikke den jeg har oprettet her.
jan 2006
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 89
jeg forstår ikke man kan retfærdiggøre en hunds aggressive adfærd pga dens bitstyrke?
Oversat det til mennesker svarer det til at en aggressiv 15 årig er lovlig undskyldt, fordi han ikke slår ligeså hårdt som en 25-årig?
Syntes der er lidt en tendens til folk herinde straks går i forsvarsposition og istedet for at se problemet lidt objektivt - straks kaster sig ud i "Jeg vil helst bides af en chihuahua frem for en amstaff".. What? så du vil altså gerne bides eller hvordan skal det tolkes? er meningen med det der forbud ikke vi skal slippe for aggressive hunde?
Hvis man går lidt i dybten med emnet, kan i bla. læse at hunde som pitbulls for det meste er ekstremt fredelig overfor mennesker, hvorfor? Jo det fordi at de aldrig nogensinde er blevet avlet til at angribe mennesker, faktisk lige akkurat det modsatte. Hvis en pit var aggressiv overfor mennesker blev den aflivet med det samme - fordi det ikke går at have en hund i ringen der angriber dommeren/deltagerne uden for ringen(Og lad nu vær med at tolke det som om jeg går op i/ind for hundekampe, fordi jeg syntes det er forkasteligt på alle måder) men jeg har læst meget om træningen fordi udover hundekamp aspektet og aggressiviteten var hundene i ekstrem god form(har læst meget om foder bla) da det jo var nødvendigt for at vinde en kamp..
Men nok om det, pitt'en er alligevel ulovlig ligesom Tosa Inu'en(nogen der forresten overhovedet har set sådan en rigtigt, eller blev den også "blacklisted" pga sit ry - i japan? jeps)
Til pia k.
Hunde snapper oftest bare for at advare, som du nok ved. og du mener simpelthen at den puddel ikke ville have haft kræfter til at snuppe en finger fra en 4-årig? Hvad for dig til at tro at en amstaff ikke er ligesom andre hunde og advarer - men bare ville - som du selv siger bide hele din hånd af?
Camilla J - Hehe ja, jamen jeg gir dig helt ret, statistikken taler for sig selv og ud af 6000 hundeejere mente langt flere jo åbenbart chi'en er mere aggressiv end nogen muskelhund? Så der har du din statistik.
***krumme***
For en uge eller 3 siden var der en schæfer der bed en anden hund ihjel i roskilde og det er ikke første gang det er sket. Er det så forsvarligt at politiet bruger dem som politihunde? Ja vil fleste nok mene - da de får jo ordentlig træning. Hvilket bare bekræfter at det ikke er hunden/racen men kadaveret 1,5 m bagved der holder snoren der i bund og grund er problemet. Og ville det så ikke være naivt at tro vi løser det problem med et forbud?
Ikke nogen der har nogle yderligere kommentar til dokumentarene jeg linkede til? jeg ville mene det var det mest urovækkende i mit indlæg men det der åbenbart ikk rigtigt nogen der går op i.
mar 2009
undersøg emnet ordenligt, og har du så noget bedre så skal jeg gerne kommentere på det..
sep 2008
Du ku jo tage det andet link der var fra discovery? Og hva er det for en lad attitude at have, hvis du ikk gider læse hvad man skriver hvorfor så deltage i tråden?
sep 2008
(link fjernet)
Der har du samme statistik men kommenteret af Discovery Channel
Der heller ingen grund til at få nøkker. hvis du ikk selv går mere op i det end du gider læse hva jeg skriver. så har jeg heller ikke synderligt meget lyst til at hører lige præcis din mening
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
mar 2009
Se en rottweiler, det er helt sikkert en muskelhund - en hund med stor muskelmasse, det samme er en staff - men det er ikke ligefrem kamphunde racer - det er heller ikke hvad de er lavet til.
En pittbull terrier er lavet til kamp - deraf også navnet pitt (som er benævnelsen på hvor de kæmper) - dette har helt sikkert også effekt på hundene af racen da de jo netop er avlet til kamp, men en pittbull behøver ikke være en kamphund, hvis den er trænet til ikke at være det (i de fleste tilfælde af racer skal hunden trænes til at være en kamphund for at være en kamphund, hvorimod nogle få racer er det omvendt - altså hunden skal trænes konsekvent mod at blive det "ved et uheld")
Matias - i kraft af at du angiver den som en udenlandsk artikel så har det betydning at artiklen bare er oversat fra dansk til engelsk - så er det nemlig ikke længere en udenlandsk artikel men en artikel der er oversat af en dansker.
Det er dig selv der valgte at bruge den kilde - og dermed gjorde den vigtig for dit oplag ydermere understregede du den som værene udenlandsk - og dermed får den en anden betydning end hvis du bare havde henvist til den
hvis du derimod kan finde en artikel skrevet af en udenlandsk forfatter så læser jeg den med glæde, for der vil reflektionen være en hel anden end en der bor i landet og for hvem det har stor betydning for (ret sikkert er denne jo kommet i klemme ved lovgivningen)
Personligt mener jeg at hele forskellen mellem racer som chihuahua, terrier, hyrdehunde og muskelhunde overordnet er typerne der anskaffer sig disse (selvfølgeligt er der undtagelser - som ved enhver anden regel).
Det er ikke som grundlag størrelsen på hunden der gør forskellen men måden den bliver brugt og opdraget - selvom jeg til enhver tid foretrækker et bid fra en lille hund end en stor hund med et tungt bid.
Jeg tror ikke disse racer bliver forbudt, da de jo netop ikke bliver brugt til det samme, og som potensforlænger for rigtigt mange - uanset hvor smuk og dejlig en amstaff kan være så bliver en fuldt tatoveret pumpet ung mand altså taget en smule mere seriøst hvis han står med sådan en end hvis han står med en Chihuahua eller en Cain Terrier.
ps.
Vi ser SÅ mange indlæg af denne type, jo flere der kommer jo sværere er det at komme med noget nyt
Og så er jeg i øvrigt imod lovens oprettelse, jeg går ind for kørerkort til hund i stedet! Jeg synes at flere af de ulovlige racer er smukke og skønne - i de rette hænder.
dec 2007
mar 2009
at et ord ikke er i ordbogen betyder ikke at det ikke findes - det betyder bare at det er så nyt at det ikke er optaget endnu..
jul 2008
dec 2007
Ligesom dig som kan sidde og skrive hvad det er når du egentlig slet ikke ved det med 100 % når der så det er jo rimelig useriøst det du har skrevet..
Men det du har skrevet, det er hvad DU mener hvad en muskelhund er..
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 11
Hvis en brugshund som German shepard, Rottweiler, malinois osv. bider en person er det som regl forkert opdragelse, hvor det ligger mere genetisk hos Muskelhunde...
Altså, lets face it, Muskelhunde er desværre den gruppe af hunde som tit og ofte er bliver brugt til kamp og valgt af forkerte typer/mennesker pga deres udseende, adfærd og styrke, hvilket gør dem til de farligste. Jeg siger IKKE at en Muskel hund ikke kan være en kærlig og familie venlig hund, for det kan den, det kræver bare den rigtige ejer, og dem er der for få af. Det er ikke iorden en hund bider, heller ikke en bette tæppe-tisser, jeg har dog ikke hørt en Chi der har skam bidt et barn eller slået et menneske ihjel endnu.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
Tvært imod er det nogle af de racer, der er mest tolerante overfor mennesker, hvor en rotte vil have langt større risiko for at bide et menneske, på grund af dens vogteregenskaber.
apr 2006
apr 2006
apr 2006
Det er en skøn hund.. Bakker fuldt op omkring der burde være skarpere regler for avl, og der skulle slås hård ned på dem der Bryder disse..
Jeg har selv slædehund, en siberian husky og venter en Malamute til Juni.
Jeg vil nødig se de racer også bliver ulovlige...
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
Hvis det var tilfældet at folk syntes det, er det da MEGET mærkeligt det ikke er chi'en der skal have mundkurv på..
Men store hunde som går stramt foran en snor med en skaldet mand i den anden ende, som helt sikkert er en bisse, de er da bare søde.. ja meget vil de er.. Men fandme KUN med den rette ejer. En chi er ikke aggrasiv af natur, i hvertfald ikke hvad jeg oplever...
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 8
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.167
" i modsætning til muskelhundene, som er avlet og udvalgt til aggressiv adfærd under kamp. De fleste muskelhunde holdes ganske vist som kælehunde, men det gør dem ikke mindre klar til at kæmpe"
Sikke en omgang vås, du trænger vist til lidt opdatering i historien omkring muskelhunde.
aug 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
Eller måske skulle jeg holde mig til at dokumentere ud fra faglig, saglig og bevislig statestik. En kilde uden for kilden og derefter underbygge med uafhænelige kilder.... Det er der bare så meget arbejde i.....
DISKO DISKO DISKO-VERY!!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Lige for at slå det helt fast, så har man ikke et forbud mod kamphunde eller muskelhunde. Der er kommet et forbud mod 13 racer, hvorfra de fleste er store vogter racer.
Der er stadig masser af racer, som kan komme ind under den katagori, som ikke klart kan defineres. Og der er stadig masser af store vogter racer, som mere eller mindre kan sidestilles med dem der er blevet forbudte.
Tager man en af disse Lovlige hunde racer, og sætter dem sammen med en uansvarlig ejer, så er man lige vidt.
Der findes mange tåblige hunde ejere, og om de vælger at holde de ulovlige racer og kalde dem noget andet, eller om de vælger en af de lovlige racer, gør ikke den store forskel.
Der er mere end 50 potentiel farlige hunde racer, og hvis man ikke vil forbyde alle dem, så burde man måske se på, at man går efter at straffe ejererne og ikke hundene. Det skal simpelthen være meget besværligt og dyrt at være en uansvarlig hunde ejer, og så er det lige meget om man ejer en amstaff, en boxer blanding som ligner en amstaff, eller om man har en mastiff, rottweiler, bullterrier, eller anden hund der kan forvolde skade.
Gigant bøder til dem der ikke har styr på deres hund, og bid mod mennesker skal sidestilles med vold og straffes derefter.
Bid mod hunde skal straffes med kæmpebøder, samt aflivning ved alvorlige episoder, eller ved gentagende tilfælde.
Snor påbud inden for bygrænsen ( - hundeskove), og kæmpe bøder hvis det ikke overholdes.
Når man snakker om farlige hunde i fremtiden, så er det svært at sige hvilke racer det går ud over. Der er dog ingen tvivl om, at dem der vil have en "farlig hund" de får en, om den så er af de lovlige eller ulovlige racer.
mest aggresive hunde/hunde i fremtiden