{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betjent skambidt...
  • #1   15. feb 2011 Hvad pokker er en ørechip?

Men stakkels betjent.

• #2   15. feb 2011 FY for sytten da:-((

Jeg synes ellers jeg læste igår at det var gået helt fredeligt at fange den, hvis det er den samme?

Men her er det så jeg ikke fatter at den skal igennem tests og alt muligt?? Den har vist at den er aggressiv. Om muligt "kun"når den bliver bange og usikker. Men hvornår sker det næste gang? Og er det så et barn, der virker truende?

• #4   15. feb 2011 Hvad med at politi fra start tager hunden til en dyrlæge / internat hvor den kan få en mundkurv på fra start, så var det jo ik sket .
    Alle ved da at hunde kan blive skræmte / bange / usikre / forvirrede når de er løbet bort og fremmede mennesker fanger dem .

• #5   15. feb 2011 Sorø: hvordan forestiller du dig, at politiet skal få hunden med til dyrlægen/internatet uden at samme ting kan ske?

• #6   15. feb 2011 *Alle ved da at hunde kan blive skræmte / bange / usikre / forvirrede når de er løbet bort og fremmede mennesker fanger dem *

Hvad så næste gang den stikker af og et barn prøver at fange den for at bringe den hjem?

• #7   15. feb 2011 Mon der menes øretattoo?

• #8   15. feb 2011 Jeg har det sådan, at jeg ikke har set hvad der foregik. Jeg ved ikke hvordan betjenten håndterede hunden, kender ikke dens historie, ved ikke hvorfor den ikke var sammen med sin ejer, ved ikke om den er aggressivt anlagt.

Jeg ved ikke en pind mere end der står i Slagelses lokalavis.

Derfor giver det på ingen måde mening for mig at vurdere om den hund står til aflivning eller ej - det er der andre, der har flere oplysninger der skal vurdere og DET giver mening.

• #9   15. feb 2011 Julie P

Der står at den først bider når der tjekkes og må gå udfra det er med et chip apparat hvis det er chip der henvises til .
    Og alle hunde kan da blive skræmte , tror ski næppe den logrer med halen og lader sig indfange hvis det var dens hensigt fra start at bide .
    Så mon ikke den kunne have fragtes på forsvarlig måde ind til mundkurv kunne komme på .. Igår stod der at den uden problemer lod sig indfange med kiks og venlige klap på hovedet ,,,, ??? måske medie hysteri starter igen nu ..

• #10   15. feb 2011 Jeg tror nærmere den "ørechip" er en øretattoo, da det for få år siden var den mest naturlige måde at mærke større hunde på, de mindre fik en tatto i lysken.

• #11   15. feb 2011 Ejer skulle ha en flad for at den hund,kunne stikke af..

Rotten er ikke den bedste for fremmede at håndtere,hvis de får lagt pres på,men den burde ha nøjes med en advarsel smiley

Sørgeligt,at vi igen er på forsiden,grundet en ejer der ikke er sit ansvar bevist..

• #12   15. feb 2011 Mette (anløben DKK`er med de to lig-slæbere) .

Alt det der med hvis og hvis , det er rent gætteri ... Ingen ved hvorfor hunden var løs , eller bed mm .. men mener man kunne have taget sine forbehold ved at give den en mundkurv på fra start , inden man begynder at undersøge hunden ..

• #13   15. feb 2011 Sorø: jeg aner ikke, hvordan betjenten har håndteret hunden, men jeg ved, at som regel skal hunden holdes ret stille for at få tjekket chip (men jeg tror nu ikke, at politiet har sådan en som standard i bilen) Så vil tro, at han har forsøgt at se ind i øret på hunden. Igen skal den holdes ret fast. Det samme skal den, når den skal ind i bilen. Så lige meget hvad, så risikere politiet at blive bidt, når de ikke har udstyret til at indfange løse hunde

• #14   15. feb 2011 Den var sgu nok blevet ligeså tosset hvis den skulle iføres mundkurv.....

Det er da ligeså meget gætteri som alt andet

• #16   15. feb 2011 Skønt med delte meninger , dog fastholder jeg at ingen af os ved hvad der reelt er sket / gjort ved hunden , så mener da bestemt den skal have en chance .

• #17   15. feb 2011 Vildt så forskellige historierne er.. Hvis det er samme episode der er tale om.

Men jeg vil nu også sige at hunden bør aflives.. En undersøgelse skulle ikke være nødvendig med et angreb af den karakter.

Var det min hund skulle den aflives uanset hvad "hundepsykologen" vurderede

• #18   15. feb 2011 Blir siddende på min hænder her og går ud med hundene..

har kun en kommentar.. Vogterrace,med stor kropszone,fuldvoksen hanhund... pres den og i skal se

Forsat god debat smiley

• #19   15. feb 2011 *LOL* Stine. ;o)
    Og Rigtig god tur. :o))

• #20   15. feb 2011 Men.... Mit svar / synspunkt kan være farvet af at jeg i forvejen er utryg ved rottweilere.....

• #21   15. feb 2011 Der er da noget galt her, det må da være samme hund som igår:

http://ekstrabladet.dk/112/article1503664.ece

Der var historien noget anderledes????

• #25   15. feb 2011 Min mening er at ingen hunde har RET til at eksistere.
    Min mening er også at en hund ikke må angribe et menneske så voldsomt uanset om det er en labrador eller en rottweiler..
    Synes det er lidt søgt at sige at " jamen det er pga racen... Sådan gør den"
    Ville et lignende angreb fra en labrador så have medført straks aflivning, fordi sådan skal en labrador ikke gøre ?

Man kan ikke forvente at alle har så godt racekendskab at de ved hvordan hver enkelte race skal håndteres.. Det er vist forbeholdt hundenørder at vide sådan noget.

100% enig i at ansvaret ligger hos ejeren, MEN den hund er for farlig.. Især når den kan træffes på offentlig vej uden ledsager

• #26   15. feb 2011 Hunden kan jo være brudt ud el.være lukket ud af sin hundegård "af børn eller en tosse" mens ejeren var på job.
    Det virker ikke som om at ejerne har vidst hvad der foregik siden politiet ikke kunne komme i kontakt med personen.
    Men ja, vi kan kun gætte, kun de 2 betjente ved hvad der skete på stedet,
    Men jeg har haft en Schæfer som var verdens fredeligste hund, han kunne bare ikke li politiet og det har denne rotte åbenbart heller ikke kunne, de kan godt nok også være "dumme" i deres omgang med hunde.

• #27   15. feb 2011 så kommer der sikkert en hund mere på listen, pga af sådan en nar til hunde ejer og politi som ikke ved hvordan man skal håndter en løs hund.

• #29   15. feb 2011 Den Tv2 Øst artikel har bare kopiet den fra Sjællandske, så det hjælper ikke meget hehe.

Historien bliver ikke mere rigtig af at andre kopier den hehe

• #31   15. feb 2011 Jeg gad så iøvrigt godt vide hvor EB har kopiet deres historie fra. De er jo ikke ligefrem kendt for deres dybdegående journalistik LOL

• #33   15. feb 2011 Krumme præcis også det der undrer mig, og de citere faktisk direkte vagthavende.

Den anden artikel virker lidt mere vag i citaterne.

MEN når det er sagt så ville det ikke overraske at EB selv havde tilføjet lidt.

• #34   15. feb 2011 Stine - jeg forstår godt, du sidder på hænderne.

Personligt mener jeg at den betjent har begået en monster fodfejl og slet slet ikke har anet, hvad han stod med....

Men igen - jeg ved HELLER ikke hvad der reelt er sket. Og aviser er ikke altid sandhedsvidner...

• #35   15. feb 2011 Den skal da aflives.....

• #37   15. feb 2011 Det kan da ske for en hver at ens hund løber væk, hva så med alle dem der herinde skriver at deres lille hund er løbet væk hjemmefra, er de så os dårlige ejer? nu må i holde op. I kan ikke stemple en ejer i ikke kender eller ved noget om.

Bare min mening smiley

• #39   15. feb 2011 Krumme som udgangs punkt er jeg enig 100%.

Tilfældet som andre vist også nævner, hvor nogen bevist lukker en hund ud fra en have kan dog være lidt svært.

Hvis nogen i ond mening virkelig vil lukke din hund ud af haven, så er det ganske nemt for dem nærmest uanset hvordan du bærer dig ad.

Naturligvis en 4m mur med dertil hørene voldgrav så skulle man være på den sikre side. Det passer bare ikke så godt ind i de fleste bolig områder i DK hehe

• #40   15. feb 2011 Man kan godt komme til at tænke, at folk herinde må være 100 procents hundeejere... Altså sådan nogen som aldrig laver nogen fejl og som altid har fuld kontrol.

Sådan en hundeejer har jeg ikke selv mødt IRL, så det er da tankevækkende, at der er så mange herinde...

Helt ærligt - det kan altså gå galt for enhver, ligegyldigt hvilken race man har og hvor meget man har sikret sig mod udbrud.

Ingen aner hvad der er sket i den sag og under hvilke forhold hunden er kommet væk fra sin ejer - og heller ikke hvad denne har gjort for at undgå det...

• #43   15. feb 2011 Krumme selv med en lås kan det jo lade sig gøre, en lille tang og snip snip så er det hul i hegnet. Så behøver man heller ikke lukke den ud, men bare vente på den finder hullet.

Jeg er helt enig i at man skal tage sine forholdsregler, især når man som Anne siger har "potente" racer.

Det jeg siger er bare at det eneste der er 100% i verden er at vi alle skal dø engang.

Så hvis man er blevet uvenner med nogen og de vil prøve at ramme dig ved at lukke din hund ud. Så skal der ikke så meget hjerne til at fikse det.

• #45   15. feb 2011 Krumme jeg har hørt om mere syge ting end det;-)

Og derfor mener jeg at man altid lige skal passe lidt på med at være lidt for hurtigt ude med dommen over hvad der er sket.

I det her tilfælde er den jo helt gal, 2 aviser 2 MEGET forskellige historier!!!!

• #47   15. feb 2011 Jeg foreslog blot at hunden KUNNE ha været i en hundegård, den kunne lige så godt ha været forsvarligt lukket inde i hjemmet hvor der så har været nogle af de mange idiotiske indbo`s tyve forbi, og har de slået en rude ind el.brækket en bagdør op "hvilket hunden self. hører" så har den været smuttet/ hoppet ud af vinduet/døren i sin jagt på indbrudstyven som har skyndt sig ind i sin dyt og er kørt derfra.

Som sagt så ANER INGEN hvad der er sket forinden, eller efter for den sags skyld.

Men typisk HG at dømme på indicier og gætværk..

• #49   15. feb 2011 Anne, jeg kender kun din frustration alt for godt. Det var PRÆCIS samme situation vi endte i med Amstaff'en.

Og som mange af os sagde den gang loven kom, nu er det kun et spørgsmål om tid før de næste racer for problemer.

Jeg kan dælme godt forstå i føler jer presset og det er jeg bange for at i også har go grund til.

2 andre racer jeg frygter for er Staffordshire Bull og Boxer, det er MEGET trist at se hvor mange der er til salg af disser racer rundt omkring og stort set alle UDEN stamtalvle.

Jeg håber virkelig at der er nogen der på et tidspunkt vågner op og indser vi er på vej i den forkerte retning med den lov. Ellers ender det jo med at vi ikke kan have nogle hunde over 15 kg.

• #50   15. feb 2011 For Amstaff har mental testen været en avls restriktion i flere år. Men det var fuldstændig ligegyldigt.

Dem der tog beslutningen tog den jo ikke ud for et fornufts synspunkt, men rent og skær at populistiske grunde. Pure and simpel.

De kendte alle de gode argumenter for ikke at lave det forbud, og det var ikke fordi de kunne komme med gode mod-argumenter at det kom.

Det var bestillings arbejde fra Lars Løkke(han havde jo sagt på landsdækkende tv at der ville komme et forbud). Og sådan blev det.

Kommentér på:
Betjent skambidt...

Annonce