980 visninger
|
Oprettet:
meget uheldigt for politiet {{forumTopicSubject}}
Den hund der blev skambidt af en schæfer i sidste uge i nordjylland, var/er en politi hund.
Det er bare en uheldig sag, og syntes det lyder som en dårlig undskyldning fra hundeførens side af.
http://nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3313312%2c5%2c3
Til dem der ikke ved hvad det handler om:
http://nordjyske.dk/hjoerring/forside.aspx?ctrl=10&data=12%2c3311623%2c5%2c3
Sådan en hund skal bare aflives tjenestehund eller ej.
Det er bare ikke acceptabel, og jeg syntes også man bør overveje om pågældende betjent fortsat skal være hunde fører.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
hvor dårlig skal man være til at læse sin hund, for ikke at opfatte at den bider en anden hund?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Hunden knurrede og ville afskærme Kaoz fra mig og kæresten, min stakkels hund var så bange og udmattet efter at have slæbt køteren hjem på ryggen =,(
Får hunden ind i min gårdhave efter at have fået Kaoz sikkert indendøre og efterset..
Ringer til Falck og politiet, 4 timer senere bliver hunden hentet - en aktiv tjenestehund, der var stukket af grundet tæver i løb..
På ingen måde acceptabelt, og er utrolig forundret over, at min hund faktisk er mere lydig end en politihund (end den der i hvert fald)..
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 229
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Sådan et fjols at lade sin hund der har den 'opførsel' løbe uden snor !!!
jun 2005
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Det virker på mig, som om at han KUN handler/reagere så "venligt" som der står i opdateringen af sagen, pga. han ikke vil af med sit job og han`s hund.
Fanden ta de indbildske betjente...
Jeg ser næste hver dag hvor bidske politiet`s hunde er overfor andre hunde og mennesker, for selv når hunden/es fører prøver at dysse den/dem ned og få den dækket af, så har de yderst sjældent heldet med sig, for hundene er FOR vilde og mange direkte blodtørstige/bidegale.
Det kan alle vi som har stået/siddet helt musestille et lille stykke fra hundene "mens vi ventede på at måtte komme ind i vores opgange" pga. politiet havde placeret arrestanter lige op ad vores døre, oplevet lidt for tit, og det er skutte sjovt at beboerene bliver skambidt fordi de evt. vil ta en smøg el.ta mobilen op af lommen i ventetiden, og føreren/e så slet ikke har tjek på el.kræfter til, at holde sin/e hund/e væk fra beboerne,
Vi/de stod der ikke af egen vilje, politiet havde sagt at DER sku man blive stående til DE var færdige, så det er under al kritik.
Jeg må self. så skrive at der ligesom hos Alle andre hunde også er nogle gode eksemlarere imellem. ;o))
Denne sag er SÅ grotesk, for som hundefører så burde han da være et forbilled og ha sin hund i snor ALTID.
Jeg lurede dog lidt over en af kommentarene i et af de 2 link, hvor der er en der skriver om farligheden ved at cykle med hunde,
er hunden trænet til at løbe ved siden af en cykel, så ser jeg ikke at det skulle være et problem overhovedet, mange hunde er super dygtige til at ignorere enhver ting de kommer forbi, så jeg syntes som sagt at det var en lidt malplaceret kommentar og den havde så heller intet med løse og bidende hnde at gøre ;o).
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 266
jun 2005
Hver gang jeg råbte blev Kaoz så bange at han lagde sig ned og rystede.. Det var en helvedstur hjem =(
okt 2008
Følger: 1 Svar: 46
De hunde er farlige, og det skal de være(husk det er brugs-hunde!). Han burde lære og få den i snor, når den ikke er på "arbejde" ligesom alle vi andre gør. Det er betjentens skyld, ikke hunden, ikke drengen og hans to hunde.
jun 2005
Ligesom jagthunde ved hvornår de er på job, så ved politihunde det også.
Politihunden har ingen grund haft til at løbe væk fra fører og bide lillehunden, den har faktisk været ulydig og bliver også "irettesat" efterfølgende.
okt 2008
Følger: 1 Svar: 46
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Men vagt og politihundene var helvedeshunde når de var på job, men så snart de kom hjem, så var de hele kvarterets legekammerater.
Hunde ved godt hvornår de skal passe på, og hvornår de kan være afslappede familiehunde.
Fordi det er brugshunde er det ikke ensbetydende med at de slet ikke kan begå sig uden for arbejdstid.
Men er helt enig i ,at det er betjentens fejl hele vejen igennem.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
-og det BØR de da osse lære.
Så at hunden er brugshund, betyder ikke at den er farlig for sine omgivelser. Langt de fleste af disse hunde fungerer som tjenestehunde når de er på job, og som almindelige familiehunde når de har fri.
Ang denne sag, så er det da muligt at manden ikke vidste at hunden havde bidt. Det er osse muligt at knægten var væk da han havde fået styr på sin hund igen. Ikke til at vide..
Men jeg har svært ved at tro at man, når man arbejder med sin hund så mange timer som en hundefører ved politiet jo må gøre, ikke er klar over hvis den har problemer med andre hunde. Ogderfor synes jeg det er dybt beklageligt at han så ikke sørger for at holde den i snor. Og da særligt når han cykler, da man jo ikke kan reagere lynhurtigt når man først skal af cyklen osv.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hvis den slags kan forebygges ved, at den pågældende hundefører ikke længere har sin hund løs, når den ikke er på job, så er det faktisk acceptabelt for mig.
En tjenestehund koster en formue i både tid og penge at uddanne. Det er en enorm udgift, og hvis de kan spares med en line, så synes jeg egentlig man skal det.
En anden ting, man skal huske er, at selvom en tjenestehund er ualmindelig lydig, så er den stadig bare en hund. Det er et dyr, med instinkerne velbevaret. Sådanne ting sker desværre. Hunde kommunikerer med hinanden, og det gør tjenestehunde også.
Grænsen for mig går ved enten skødesløshed fra hundeførerens side, der fra nu af ikke tager højde for sin hunds reaktionsmønster, eller at hunden viser tendenser overfor mennesker (i det tilfælde ville den også blive fyret med det samme)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Så er jeg altså lidt kold over for hvad det har kostet at træne hunden - den er jo tydeligvis ikke trænet godt nok alligevel.
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Mine tanker går faktisk på, at det sateme er godt at den ikke angreb drengen, da han løftede den anden hund op....kunne jeg ellers sagtens have set for mig !!
aug 2006
Man kunne forestille sig, at sådan en episode medfører en mentaltest.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.166
Men at aflive en hund pga et fjols der ikke kan finde ud af at styre den og holde den i snor holder ikke - så må den over til en anden betjent, der kan finde ud af at håndtere den.
aug 2006
jan 2006
Jeg mener at en stor del af politiets hunde ikke er specielt lydige i forhold til andre hunde.
jan 2006
Du skal regne med at en del af de hunde politiet bruger jo kun har bestået det der svarer til en PH-kåring .. og det kræver ikke det helt store på det lydighedsmæssige område.
Jeg har set for mange af politiets hunde, som de overhovedet ikke havde styr på - både til træning og irl .. så jeg er bestemt ikke imponeret af deres såkaldte lydighed.
aug 2006
Den bliver dog ikke mindre hund af det... og ja, der findes vældig mange hunde, der ikke er tjenestehunde, der også er lydige - og nogle, der er mere lydige.
Men hele uddannelsen af hund og fører forudsætter lydighed.
jan 2006
Iøvrigt ER hunden jo allerede mentaltestet én gang. Hvorfor tror du at de ville mentalteste den igen ?
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 13 Emner: 21 Svar: 417
aug 2006
Den kan ikke bestå sin årlige mønstring, hvis den ikke kan sine ting.
jan 2006
Ja, det fordrer at hunden adlyder føreren .. og det gør de da også i en vis grad .. men "ualmindelig lydig" har jeg endnu til gode at se en polititjenestehund være .. med ganske få undtagelser.
Men måske ser vi "ualmindelig lydig" på forskellige måder ?
aug 2006
jan 2006
Jeg taler ikke om BHP eller IPO prøver - jeg taler om den almindelige lydighed som i rigtigt mange tilfælde er for ringe på politiets hunde.
jan 2006
Der er som jeg ser det temmelig meget forskel på en hund i en konkurrencesituation kontra en hund i en dagligdagssituation, og det er jo dér lydigheden glipper.
Jeg ved da at min dagligdags -"lineføring" ikke ville holde vand på en konkurrencebane ihvertfald.
aug 2006
Og ja, tjenestehunde er jo også bare hunde, når de har fri - på godt og ondt. Hundeførere har forskellige grænser for, hvor lydige hundene skal være når de ikke er på job...
Og ligesom de hunde, der er ultralydige på en træningsplads kan være noget nær uopdragede i hjemmet, kan det samme ganske givet gør sig gældende for en tjenestehund.
Jeg har ikke selv set det lige med tjenestehunde.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Og at politi chefen beklager og kalder sagen kedelig og uheldig er bare ikke nok.
Næste gang dumme brians amstaff skambider en anden hund i hjørring, skal han så bare kalde hele sagen uheldig, og det er så det.
Loven er vel stadig blevet overtrådt...? Man må kun have sin hund løs, hvis den er under kontrol.
som minimum, burde den pågældende betjent få en bøde, samt påbud om at holde hans hund i snor. Der skal ikke skelnes at det er en tjeneste hund.
Allerhelst så jeg, at den pågældende betjent ikke længere skal være hunde fører. Jeg mener det er meget bekymrende, at en hundefører ved politiet kan fejl vurdere en situation så forkert, samt have en hund løs på den måde. Hvis han virkelig intet har set, så må hunden have været meget langt væk fra ham.
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 274
meget uheldigt for politiet