{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Krampe anfald {{forumTopicSubject}}

Har nu over tid oplevet min lille cavaliertæve på 2 år (fra nov. 2008) få sig nogle anfald som ikke er så rare at være vidne til.

Vi lagde rigtig mærke til det 1. gang i efterårsferien. Her blev hun bare fjern i blikket og satte sig.

Hun var blevet parret med en han og skulle have nedkommet med mindst 5 fine hvalpe 1 søndag i advent. Men disse tabte hun ca. 15 dage før termin, hun fødte dem eller aborterede dem ude i have under et skur hun gravede sig ind under. Vi har set scannings billede af dem i maven, og har også set der ikke var mere tilbage.

Under drægtigheden fik hun flere og flere anfald, nogle gange flere om dagen og andre gange kunne der gå dage i mellem. Vi har været i kontakt med dyrlægen og han har set filmoptagelser af hende. Han mener det kan være epilepsi og den kan være stress udløst af drægtighed. Så han vil se tiden an til efter nytår, hvor hendes krop igen har normaliseret sig efter en afbrudt drægtighed, med det homonvirvar der har, måtte være i hendes krop. Har på fornemmelsen at det var værre da hun var drægtig fordi hun ikke spiste så meget mad, og lider en del af madlede.

Vil nu prøve at beskrive når hun får et anfald, hvordan det ser ud. Det kan komme når hun ligger og rejser sig, eller det kan komme når vi er ude og gå tur, eller som hun fik i dag, hun bliver ophidset over der går en kat i naboens have. Og katte skal efter hendes mening ikke bevæge sig inden for hendes synsfelt. Jeg stiller mig ind foran og beder de to hunde om at lade være. Puha og fy og NEJ, den lille kat må godt være i den anden have. Nå men heldigvis stopper de, og hun sidder nu sammen med den ældre hund på 4 år vi har og er stadig lidt oppe og køre over den kat. Så bliver hun mere og mere pukkelrygget og gå i det jeg kalder en krampe. Hun bliver helt spændt op i hele kroppen, så jeg tager hende op til mig. Hun bliver mere stiv i kroppen og bliver helt forvreden i kroppen sitre helt ud i halespidsen, hun bliver nogle gange så forkrampet at hendes hoved går helt om til siden, så ser hun bange ud i blikket eller stresset og slikker sig om munden savler eller klapre ikke med kæben. Den vare i kortest tid hvis jeg tager hende op og taler beroligende med hende. Det tager nogle minutter men kan ikke sige præcis hvor længe. Hun kastede op i dag ca. 20 min efter anfaldet.

Det er i hvertfald noget der tyder på det er i centralnervesystemet.
Er der nogen af jer som har prøvet det samme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krampe anfald
  • #1   8. feb 2011 Jeg ville fluks tage til dyrlægen! Aner ikke hvad der kan være galt, men det er ihvertlfælde ikke normalt. Tag afsted og forklar ham, lige nøjagtig hvad du forklare herinde.

Så afsted med hende, og opdater gerne herinde bagefter.
    Håber dyrlægen finder ud af, hvad der går galt.

• #2   8. feb 2011 Måske kraniet er for lille til hjernen? Det er vidst en velkendt sygdom hos den race, og der bør ikke avles videre på disse hunde. Jeg ville skynde mig afsted til dyrlægen.

• #4   8. feb 2011 Jeg har været ved dyrlægen og hun begyndte først på anfald efter drægtighed var startet. Men ellers tak for jeres søde råd-

og hun er taget ud af avl, selvom jeg blev tidbudt ny parring, så det er ikke det som det drejer sig om, hun er også hjertescannet der er ikke noget med hjertet heller, mislyd 0 og prolaps 1.
    Patella er også 0 på begge knæ, alt dette var undersøgt inden.

Det er selve krampeanfald jeg spørger til.

• #5   8. feb 2011 Jamen dyrlægen må da undersøge hvorfor hun får de krampeanfald?

• #6   8. feb 2011 Dyrlægen skal ski finde ud af hvad der er galt. Jeg havde nægtet at gå derfra, før problemet blev taget seriøst!!

• #9   8. feb 2011 Find en anden dyrlæge, og forlang en CT scanning, eller andre scanninger. Det må jo i nervesystemet eller hjernen. Jeg havd ikke stillet mig tilfreds, med bare at få kigget på hende, og få at vide hun er ok!

• #10   8. feb 2011

Mette @ ja

Ina @ Ja føler jeg nu også at jeg gør

SNOB @ forklaring er lige nu epilepsi og med mere end tre anfald efter nytår skal vi igang med medicin. har nu haft det to gange siden 1.1.11

ASA@ ja

Tak for jeres bekymring

• #12   8. feb 2011 Min gamle cavalier havde også epilepsi. Og lidt andet CNS guf...

• #13   8. feb 2011 Kan det være dette ?
    (link fjernet)

• #14   8. feb 2011 Om det er epilepsi kan undersøges de fleste gange i en blodprøve. Er det skal hun have medicin men ikke hvis det kun er en gang imellem, så ser de som regel tiden an for at se om det bliver værre, epilepsi er ikke farligt for hunden men grimt at se på

• #15   8. feb 2011 Jeg synes det lyder som om din hund kan lide af Syringo Myeli (eng.: Syringo Myelia). Prøv at google sygdommen og se, om det ca er det, du ser hos din hund. Du kan vist også finde klip på Youtube.

Sygdommen er ikke kendt af alle dyrlæger, så måske skal du gøre din dyrlæge opmærksom på den.

Man kan stille diagnosen via CT-scanning.

• #16   9. feb 2011 De anfald du beskriver er præcis ligesom dem min gamle hund havde.. det var en norsk buhund, og han fik epilepsi, og havde også krampeanfald med jævne mellemrum.. Han begyndte at få nogle piller, og de hjalp lidt, men krampeanfaldene kom tilbage i perioder, og så lige pludselig gik det stærkt! Micki fik anfald hver dag, og nogle dage flere gange, og en dag kom jeg hjem fra skole og fik at vide at han havde haft 11 anfald i løbet af 5 timer, og der var ingen tvivl om at han skulle aflives, han kunne hverken gå eller se..

Dyrlægen sage efterfølgende at det kunne tyde på at Micki var ved at få en hjernesvulst, og at det var derfor anfaldene kom så hyppigt og kraftigt..

Det var virkelig den værste oplevelse nogensinde..!

• #17   9. feb 2011 Har hun været øm hvis i har rørt ved hendes hoved?

• #18   16. feb 2011 Hej

Tak for alle jeres beskeder.

Jeg har igen været ved dyrlægen.

Hun er nu kommet på Fenemal 15mg to stk dagligt i 1½ uge og skal så ned på ½ to gange dagligt. Der blev taget blodprøve af hende, den skal vise om epilepsien som han mener er sekundær udspiller sig af dårligt fungerende indre organer. Hvis ikke så er det noget der sidder i CNS. Dette kan man finde ud af ved at sætte hende i CT scanner.

Bare til opdatering for jeres bekymring.

Tak for jeres tanker. Håber at disse piller hjælper hende til et langt godt liv på vores sofa og i naturen som hun elsker.

Laila

• #19   16. feb 2011 ups glemte lige at svare.

Nej hun har ikke ondt når man røre hende ved nakke og hoved, hun elsker det at blive nusset og rørt ved.

Dyrlægen kan heller ikke mærke nogen deformitet på hendes hovedskal.

• #20   17. feb 2011 Bare lige til info - man kan ikke sige noget om SM ved at mærke på hovedet og det med, om hun har smerter ved nakken, kan man heller ikke bruge. Håber Fenemal hjælper, men gør det ikke det, vil jeg KLART anbefale en CT.

Kommentér på:
Krampe anfald

Annonce