16. dec 2006 Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 115 Svar: 2.316
Krampe anfald ? {{forumTopicSubject}}
Lå med Niila på sofaen og lige pludselig Lå hun som om hun parrede ud i luften ..
Hendes øjne kørte rundt i hovedet på hende og hun var helt væk prøvede at vægge hemde ligeså stille som jeg plejer når hun somtider drønner ret voldsomt men hun regerede ikke ..
Det tog nok 30 sek til et min før hun blev "normal" igen men ville ikke op og stå på hendes ben hun lå bare og stirrede på mig ..
Kan det være et krampe anfald eller er der nogen der har prøvet noget ligende ?
Ringede til vagthavende dyrelæge men han mente det bare var fordi hun er blevet over belastet i dag.
Men det hænger ikke sammen når hun ikke har været fri og den eneste lange tur hun har været på var en times gå tur i morges da vi hver anden dag lader hende blive i snoren og kun går længe ture på stierne så hun er ikke over belastet på nogen måde for i går var hun kun fri kort tid da vi gik nede i skoven og hun har fået små ture her i dag efter morgen turen ..
Dyrelægen ville ikke tjekke hende da han ikke mente det var nødvendigt ..
- en bekymret hunde ejer
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.476
Sikker på hun ikke bare drømte , og det var var en dyb dyb søvn ? :-S
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Var det din egen dyrlæge du snakkede med ?
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.449
Hun er nu i medicinsk behandling og har det rigtig fint, så det er ikke nogen dødsdom.. men prøv at læse lidt om det.
Det kan jo også sagtens være andre ting.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.979
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
Men hvis I ikke kunne komme i kontakt med hende, så KUNNE det være et epileptisk anfald...
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 115 Svar: 2.316
Det var tydeligt at se det ikke var en drøm det var hele bag partiet der bare dansede afsted og hun virkede liv løs (uden rigtig at være det)
Og er total udmattet nu hun vil ikke engang ned og tisse og det har jeg aldrig oplevet før.
Hun skal til dyrelæge i morgen så der bliver hun tjekket for det også ..
Nej det var ikke min egen dyrelæge har ikke deres direkte nummer .
Håber ikke det er så alvorligt men må snakke med vores egen dyrelæge i morgen ..
dec 2006
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.476
Hoov .. hvad mener du med det ?
Laura med det urealistiske navn ??
apr 2007
Simpelthen fordi den kunne mærke at der var noget galt, og derfor var meget anspændt... Måske er det noget lignende som vagtdyrlægen mente?
apr 2007
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 15
Jeg tror den var faldet i søvn.. Min hund gør selv nogen gange! Og det tar lidt tid før den vågner igen..
Og øjenene er ikke altid helt lukket..
Men jeg ved at han drømmer.. hehe..
Men hvis du er så bekymret så find en anden dyrlæge eller sig til din dyrlæge at du altså gerne vil have den tjekket! Det gøre ikke skade at tjekke en hund..
Det kunne jo måske være noget andet, man ved jo aldrig..
dec 2006
De er bare kun i skoven og er fri hver anden dag begrund af Niila's ben osv..
Jeg har arbejdet meget her på det sidste men har været hjemme i tre dage hos dem nu uden at være andre steder ind at jeg har handlet og ligende..
det er den eneste forandring der har været..
dec 2006
Men som jeg har skrevet en gang så skal vi til dyrelæge i morgen så der bliver hun lige tjekket exstra ..
Hun skal nemlig ha tjekket hofter fordi vi før har været usikker på om hun har hd da hun har vraltet meget underligt med bagpartiet og derfor skulle vi derop i morgen igen til tjek ..
jun 2007
Cleo tager sådanne ture, når hun går i insulin chok, men det er jo så fordi hun får for meget insulin, så det kan jo ikke være det....
dec 2006
Har hørt om en anden hund der fejlede det og hørt om de anfald de kan have det lyder bare ikke til at være rart og vil have hende tjekket i morgen for at være på den sikre side ..
Men hun er mega træt lige nu vi har ikke været på aften tur endnu og trods det er ved at være 5 timer siden hun var ude vil hun bare ikke ud hun putter sig ind under dynen når jeg finder snoren frem og det er ikke normalt for hende..
Og trods jeg har været nede med Noah så ligger hun stadig der hvor hun lå da jeg gik og putter jeg tæt op af dynen ..
skulle ha været med på arbejde i nat men bliver hjemme for alene skal hun ikke være..
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
4. gang hun krampede døde hun...
dec 2006
Okay jeg tror det er godt vi skal afsted i morgen tidlig til vores egen dyrelæge
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Jeg fik også at vide, at det kan være utroligt udmattende for hunden at have disse anfald.
Oplevelsen for ejeren kan være meget skræmmende,
Det kan ik som sådan påvises at hunden har epilepsi, med dyrlægen kan udelukke anden sygdom.
Men ja man bliver meget bange, men som andre har skrevet et det ik en dødsdom at have epilepsi. Er det slemt nok kan man gi hunden medicin.
Håber det går godt ved dyrlægen:o)
Gider du ik opdatere når du har været afsted?
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 228
dec 2006
Så er vi kommet hjem fra dyrelægen ..
Han sagde at vi ikke sku være så bekymrede når det var så kort et anfald hun havede men han ville ikke udelukke eplepsi.
Men fik hans privat nummer så skulel jeg holde øje med hende de næste tre døgn og hvis hun fik et igen skulel jeg ringe imens anfaldet var der for så kunne kan gaide mig til hva jeg skulle gøre og hvis han så vudere om det er et slemt anfald så skal hun tjekkes for eplepsi..
Snakkede også med min far her til morgen han fortalte at vores gamle Belgier faktisk havede eplepsi så han kunne berolige mig lidt da han også kunne fortælle hvad jeg skulle kigge efter og holde øje med osv ..
Men hvis hun ikke får flere anfald skal hun ikke pines med medicin så derfor ville han ikek undersøge hende nærmer før hun evt får et anfald til så det håber vi på hun ikke gør
jun 2007
Det var godt med en lille opdate *S*
Så håber vi og tror på, at det bare var den ene gang *S*
dec 2006
Men han sagde også at det var tydeligt at høre det ikke var fordi hun drømte da det var et typisk tegn ..
Krampe anfald ?