{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Natasja  H
Natasja H
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 6

Krampe anfald/ erfaring/ råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg hedder Natasja og har lige oprettet mig idag, grundet min højt elskede hund, King pludselig gik mærkeligt, opførte sig underligt med et skræmt blik i øjnene. King trak sig sammen og helt sammenbøjet ryg og stiv. Han fik derefter krampeanfald som føles som evigheder . Vi fik ham hjulpet ned og ligge hvor krampeanfaldene tog til. Mens jeg beroligede vores højt elskede hund, ringede kæresten efter akut dyrelægen som kunne kun være hos os 20 min. Senere. Anfaldene varede ca 8- 10 min mens dyrlægen var i røret. Bagefter kom King til sig selv og ville straks ned og hente sit kødben. Vi aftalte at vi ringede tirsdag og får en tid til undersøgelse da hun intet kunne gøre når anfaldet var stoppet.

Har søgt på nettet efter svar men vil også lige høre nogen herinde har prøvet noget lignende.

Er pænt bekymret og håber ikke vi skal opleve det igen ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krampe anfald/ erfaring/ råd søges
  • #1   15. maj 2016 Lyder som epilepsi.

• #2   15. maj 2016 Epilepsi anfald kunne det sagtens have været.
    Svulst i hjernen som trykker, hjerneblødning..
    Det er ikke sikkert i oplever det igen, så tag den med ro, og vær opmærksomme på ændringer i adfærden

• Natasja  H
    Natasja H Tilmeldt:
    maj 2016

#3   15. maj 2016 Da jeg søgte kom det os frem, men vores King er 6 år gammel og første gang dette sker. Skulle det så ikke være medfødt?

• #4   15. maj 2016 Ikke nødvendigvis

• #5   15. maj 2016 Har selv 2 med epilepsi.
    Den ene fik første anfald som 2årig, den anden fik først da han var 4år..

Så ikke nødvendigvis nej

• #6   15. maj 2016 Epilepsi.
    MEN min ene hund har også haft nogle anfald og det var ikke Epilepsi. Det viste sig at hun var låst i hele kroppen og det derfor trykkede på nogle nerver.
    Hun var til kiropraktor 3 gange og har ingen anfald hat siden.

• Natasja  H
    Natasja H Tilmeldt:
    maj 2016

#7   15. maj 2016 Puha. Håber ikke det sker igen og ellers at dyrlægen kan hjælpe så vores hund får det godt igen.. Hans bange blik har sat sig på min nethinde og frygten for at han er syg. På tirsdag får vi bestilt tid og evt en scanning af hovedet.

Tusind tak for jeres svar

• #8   15. maj 2016 Min hund fik sit første krampeanfald som 4-5-årig. Vi fik ham til tjek ved dyrlægen, som sagde, at medicin ikke var nødvendig ved under ét anfald om måneden (da medicinen ikke er vildt sund). Det blev værre og værre, og til sidst havde han haft fire anfald på en uge. Nu får han medicin mod epilepsi to gange om dagen, og siden han begyndte på det, har han ikke haft et eneste anfald. Man kan slet ikke mærke noget på ham, det er så rart!

• #9   15. maj 2016 Kan anbefale at filme det næste gang, hvis det altså sker igen, så dyrlægen kan se det.
    Men det lyder meget som epilepsi.

• Natasja  H
    Natasja H Tilmeldt:
    maj 2016

#10   15. maj 2016 Tusind tak for jeres svar. Er blevet mere oplyst nu og håber på det bedste.
    Til alle jer der har svaret, skal i ha tusind tak og alt ønske om gode hunde år hos de af jer der har hunde med epilepsi

• Natasja  H
    Natasja H Tilmeldt:
    maj 2016

#11   15. maj 2016 Vi gik i chok og blev rigtig bange for det var en hjerneblødning . Så vi fik travlt med at ringe til akut dyrlægen til hjemmebesøg .
    Men hvis det sker igen så filmer vi det så vi kan få den bedste vurdering af vores dyrlæge

• #12   15. maj 2016 Såvidt jeg husker, skal der min 3 krampeanfald til, før man giver diagnosen, epilepsi. Og medicin kan være svær at regulere, så anfald helt undgås, desværre. Hvis hunden får stillet diagnosen, epilepsi, er det ikke altid nødvendigt med medicin, da det afhænger af hvor ofte og voldsomme krampeanfaldene er.

Vær obs på at hunden IKKE er sig selv under og efter krampeanfald, det kan bl.a. resultere i at hunde bider, så vær forsigtig.

Min kusines hund lider desværre af svær epilepsi, og får medicin for det. Desværre får den stadig massive krampeanfald af og til, som bl.a. resulterer i at den bider, samt pisser og skider undervejs.

God bedring med jeres hund, håber at det "bare" var et enkelt tilfælde.

• #13   15. maj 2016 Lige til info: I skal ikke blive bange, hvis I pludselig oplever opkast eller afføring under/efter et krampeanfald. Det er meget normalt. Felix kastede op efter hvert anfald smiley

• #15   15. maj 2016 Teknisk set, så lyder det som et førstegang krampe anfald.

Epilepsi er, som nævnt højere oppe, et begreb som dækker over tendens til at få krampeanfald.
    Dvs man skal have haft gentagne anfald - eller et anfald + kendt sygdom som giver tendens til at krampe.

Pointen er, at udredning (hos mennesker) går ud på at udelukke diverse årsager til lav krampegrænse.
    Ofte finder man intet.
    Med lidt held kommer der ikke flere anfald.

Ved epilepsi hos mennesker varer krampeanfaldet i gennemsnit 62 sekunder, dvs de går over før akut medicin er optaget, derfor ser man an og giver hos mennesker kun krampebrydende medicin efter 2 minutter.

Førstehjælp :
    Kan I gøre noget så hunden ikke slår sig i sine kramper, så gør det. Slår den fx benene imod spisebordstol, så flyt stolen...
    Det er hos hunde klogt at være opmærksomme på risikoen for bid, pas godt på jer selv.
    Jeg ville altid ringe til dyrlæge og informere om krampeanfaldet og høre om der er faretegn der indikerer akut udredning. (Det er ikke et overstået krampeanfald der får os til at tænke, men om der var en udløsende årsag vi vil fjerne.)
    Mennesker er sløve efter krampeanfald, men hvis hunden ikke vågner mere og mere op ville jeg også ringe efter råd.

Alt godt fremover.
    Jeg krydser fingre for at det var en engangs forseelse.

Kommentér på:
Krampe anfald/ erfaring/ råd søges

Annonce