{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

dilemma... (langt) {{forumTopicSubject}}

Jeg står lidt i et dilemma...

Vi flyttede i januar i hus hvor vi så har overtaget mine forælldres cocker på 4,5 år, da de ikke kan have hende mere... Problemet er at min mor har i al den tid de har haft hunden gået hjemme, så derfor er Chili (hunden) ikke vantil at være alene hjemme, og hun er van til at få opmærksomhed konstant... og jeg mener virkelig konstant... Hun har fået lov til alt, hoppe op af folk, sove i sengen og i sofaen og ja, hun er i det hele taget bare en møg forkælet hund...

Der er bare det at vi vil ikke have hund i hverken soveværelset, eller i sofaen, vi gider bestemt heller ikke at hun hopper op... plus at vi langt fra kan give hende opmærksomhed døgnet rundt... Det er sådan at når min kæreste tager på arbejde tidligt om morgenen og jeg stadig sover, står hun og hyler som en ulv, fordi hun tror hun er blevet efterladt... jeg kan ikke gå på toilet, ud og hente post eller nogle andre steder uden hun står og piver helt vildt.... Hun er også mørkeræd så hun tør ikke gå ud i haven og tisse alene når det er mørkt...

Jeg er gravid og har termin den 16 marts, og når først baby er kommet så ved jeg at jeg har endnu mindre tid til hende, og jeg gider jo ikke have hun står og hyler hver eneste morgen når kæresten tager på arbejde, for så vækker hun jo babyen...

Det skal siges at hun jo er en rigtig sød hun også, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre... kan man vænne hende til så mange forandringer når hun har den alder? dels syns jeg jo det er skide træls hun er så opmærksomhedskrævende og sådan, men det er jo også synd for hende... at der bliver lavet så meget om på hendes hverdag end det hun er van til... så jeg tænker også lidt om det er fair at forvente hun ændre sig så meget eller burde vi finde hende et nyt hjem hvor hun kan få den opmærksomhed som hun kræver?

Undskyld det blev så langt, ved bare ik lige hvad jeg skal gøre og hun er jo ikke bare en hund, men et familiemedlem herhjemme... derfor det er så svært for mig... Håber der er nogen der nåede det hele igennem som måske har nogle gode råd?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dilemma... (langt)
  • #1   3. feb 2011 Hun er kun 4.5 år, så ja det kan hun da sagtens, hun er jo ikke så gammel smiley

Men det kræver noget træning.. Og langsomt.. Jeg kan desværre ikke komme med råd til, hvordan I skal gribe det an, der skal det nok være en, der har lidt mere forstand på hunde.

Men hvordan er det med motion? Både fysisk, men i lige så høj grad psykisk.. Træner I med hende? Hun kunne måske få nogle spor at gå.. Så hun bliver kørt træt i hovedet også.. Og så er det måske burtræning? At hun får en hule, hvor hun bliver tryg ved at være.. Og ja alene-hjemme træning skal jo starte som med en hel ny hvalp

• #2   3. feb 2011 Sorry, men det lyder lidt som om, at hun ville have rigtig godt af et hjem, hvor hun bliver forstået... Har du overskuddet til hende, når den lille kommer?

• #4   3. feb 2011 Tror du skal have noget hjælp til hende..

Om hun er møgforkælet, skal jeg lade være usagt, men synes, det kunne lyde som om, hun havde noget seperationsangst?

• #5   3. feb 2011 jeg er netop i tvivl om jeg kommer til at have overskudet til hende når den lille kommer... og syns nemlig det ville være synd for hende hvis hun ikke får den opmærksomhed hun har fortjent...

er ret sikker på hun har seperationsangst... det er sådan at når hun fx står og spiser sin mad i køkkenet og vi så sidder inde i stuen, ja så tager hun en mundfuld, går ind og tjekker om vi stadig er der, tager en mundfuld mere, går igen ind og tjekker om vi er der og sådan foregår det faktisk hver gang...

motion får hun, men om det er nok ved jeg ikke... mine forældre har aldrig rigtig gidet at gå ture med hende, men det er vi så begyndt på... ellers så får hun rendt græsplænen rundt flere gange om dagen, har endnu ikke prøvet at køre hende træt...

Det samme med træning, det har mine forældre heller aldrig gjort noget ud af, hun kan finde ud at at komme når man kalder, sætte sig, lægge sig og finde sit legetøj, det er vist det...

• #6   3. feb 2011 hvordan aktiverer du hunden ?

• #7   3. feb 2011 jeg aktivere hende ved at få ture med hende, lege med hende ude på græsplænen (så meget som jeg nu kan holde til pga min trælse graviditet)... og så får hun selvf så meget opmærksomhed (kæle tid) som jeg nu har overskud til...

• #8   3. feb 2011 Hun skal ud og bruge hovedet.

plejer at sprede godbidder eller pølse stykker molly skal søge efter. smiley

• #9   3. feb 2011 Hvad med og give hunden et hjem med den fornødne tid.
    Tag en snak med dine forældre om ikke det var en løsning.
    Tror det er det bedste for hunden

• #10   3. feb 2011 jeg har virkelig ikke lysten til at komme af med hende.... hun er jo en dejlig hund... det er bare det at hun jo har fået lov til al for meget i forhold til hvad vi mener en hund skal have lov til...

og jeg vil virkelig gerne prøve og give det en chance, for har da ikke lyst til bare at give op og sende hende til en anden familie... men altså, efter hvad i forskellige har skrevet vil jeg da prøve og se tiden an, om det ikke godt kan komme til at fungere, for ja, hun har jo mange mange år tilbage, og dem vil jeg da helst hun tilbringer hos os....

men hvordan træner man hende til at være alene hjemme? mine forældre havde indtil i sommers en hund mere, og dengang havde hun ingen problemer med at være alene... men syns ik lige vi er klar til en hund mere, da vi jo har rigeligt at se til med hende her...

• #11   3. feb 2011 Jeg synes helt klart at hvis din mand har mulighed for at gå til træning med hunden er det et must for jer! Der lærer man nogle grundlæggende retningslinier for hvordan man lærer hunden forskellige ting - f.eks. at den ikke må hoppe op, og træneren vil også kunne hjælpe jer med at træne selvtillidsøvelser - øvelser der viser hunden den godt kan klare noget. Mange steder vil man også kunne gå spor - noget hun uden tvivl vil ELSKE! Og som virkelig aktivere og stimulere hovede, instinkter og krop.
    Men det lyder virkelig som om i har brug for hjælp til at lære selv det mest basale for hunden. HVis træning på en hundeskole ikke er muligt, kan i sammen med en adfærdsterapeut vurdere om det er noget i selv kan gå i krig med.

Men vær ærlig hele vejen igennem - for har i ikke overskudet til at lærer hende at blive en hund der passer ind i jeres hjem og familie, så er både hun og jer nok bedre stillet med at få hende omplaceret til et sted hvor overskudet er større. Hvis i vælger denne løsning, så vær kræsen og ærlig, så hun kommer et sted hen der forstår der er meget at arbejde med!

I mine øjne er hendes alder ikke et issue...

• #12   3. feb 2011 HVor er i fra? Måske der er nogen der kan henvise til enten noget godt træning eller en adfærdsbehandler i jeres område?
    Mange DCH-afdelinger har hundetrænere der rådgiver og hjælper med "problem-hunde".

• #13   3. feb 2011 Vi er fra Hedensted (ligger lige midt i mellem Horsens og Vejle)

men hvad koster sådan noget træning eller rådgivning? for pt har vi ikke lige vanvittig mange penge i overskud...

• #14   3. feb 2011 Hvis i hverken har tiden eller pengene synes jeg det ser lidt sort ud:(

træning koster ca 900 pr sæson i dch

• #15   3. feb 2011 En cocker er en jagthund, der kræver meget stimulation. Dernæst er det en yderst kontaktsøgende hund, så det må man også lige gøre op med sig selv, om man gider/har overskud til.

Men noget træning ville være oplagt, men jeg tænker lidt - har I overskudet til at gå helhjertet ind i det her projekt?

• #16   3. feb 2011 I kan evt. henvende jer her. Det er gratis med mindre konsulenten skal ud til jer. De kan også fortælle om der er træningshold i nærheden af jer.
    http://www.dch-danmark.dk/ - klik under konsulenter.
    Håber i finder en løsning!

• #17   3. feb 2011 jamen altså, hvis træning er det der er nødvendigt er jeg da villig til at prøve... hvis kæresten ikke vil (som jeg tvivler på han vil) så må jeg jo gøre det... 900 pr sæson er heller ikke meget syns jeg... troede det var meget mere... hvor lang er en sæson?

• #18   3. feb 2011 Prøv også at søg på nettet efter artikler om seperationsangst og alenehjemmetræning. Der må være nogle gode uddybende træningsråd på de forskellige private træneres hjemmesider. Det lyder som om det er det største problem for hunden. Hvis hun lærer at være tryg uden jer tilstede, vil i også sagtens kunne lærer hende at sove alene - i hvert fald nede af sengen, ikke at være i sofa osv.
    Det med at hoppe op lyder mere som en aktiv og glad hund der skal lærer at en græne er en græne og en regl efterfølges. Vær konsekvent med at håndhæve regler, men med venlighed og ros når hun gør det rette!! smiley

• #19   3. feb 2011 det med at hoppe op, og være i sofaen det er det mindste problem... for ja, hun hopper jo ned når vi siger det til hende, så det er jo bare noget hun skal vænne sig til...

jeg vil helt sikkert prøve og kigge rundt på nettet omkring seperationsangst, mon ikke der er nogle råd at finde der, ellers har jeg skrevet nummeret ned til den konsulent du linkede til før smiley

• #21   3. feb 2011 Altså hun kan godt gå ud når det er mørkt, bare vi er med... så snart vi står udenfor i mørket er det ikke noget problem for hende at rende rundt ude i haven fx... hun vil bare ikke gå ud af døren medmindre vi går med....

• #23   3. feb 2011 Nu ved jeg ikke hvor længe i har haft hunden, men det kunne måske også tænkes den er utryg endnu efter flytningen. Det er en stor omvæltning for en hund både og få ny flok og samtidig få en masse forbud, og måske føle sig lidt uønsket.

• #25   3. feb 2011 Jeg bliver helt trist når jeg læser om jeres hund. Den er jo tydeligvis ikke blevet aktiveret nok osv. , og det lader ikke til at du har den fornødne overskud til at klare opgaven.

Desuden så er det nok ikke det bedste at udelukke hunden fra sin folk (jer) om natten når den lider så meget af seperations angst.

• #26   3. feb 2011 det skal siges at vi er flyttet i mine forældres hus, så hun har ikke flyttet omgivelser....

og jeg skriver jo ikke herinde for at få råd til hvad jeg skal gøre hvis jeg er ligeglad med hende vel! hvis jeg var så ligeglad havde jeg sku da bare solgt hende eller aflivet hende... og det er jo ligesom det jeg ikke har lyst til.... så giv mig lige en chance tak!

Ja hun går alene ud i haven om dagen, det er kun om aftenen, natten og tidligt morgen hun ikke vil... altså når det er mørkt...

grunden til vi har lukket døren til sovevørelset er fordi vi også har katte, og jeg er ikke tryg ved at kattene skal sove hos os når babyen kommer, da jeg frygter at de lægger sig oven på babyen... så kan ikke se nogen grund til at vænne dem til at komme i soveværelset den næste måned, og så må de ligepludselig ikke mere...

Kommentér på:
dilemma... (langt)

Annonce