{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til andre Cairn ejere {{forumTopicSubject}}

Da Thomsen er i lømmelaldren og jeg aldrig rigtig har prøvet ham uden den så har jeg et par spørgsmål til nogle cairn ejere med lidt ældre hunde.

1. Kan jeg regne med det er muligt at han en dag vil komme til at kunne gå løs (vi øver indkald så tit som muligt) uden at han løber væk.

2. Thomsen har en tendens til at ligge sig i køkkenet, lige foran komfuret, hvordan kan jeg lære ham ikke at ligg sig der. Jeg har prøvet at flytte ham, men der går ikke mere end et minut så ligger han der igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til andre Cairn ejere
  • #1   1. feb 2011 Du kan sagtens lære en cairn at komme ved indkald. Det skal bare kunne svare sig for ham, de gør ingenting for ejerens blå øjnes skyld.
    Der er ikke andet for at blive med at flytte ham, uden at skælde ham ud, du kan jo vise ham et andet sted som alternativ og rose når han er der. Igen det kræver lidt af en at være mere stædig end sin cairn.

Åh jeg savner min Tjalfe når jeg skriver dette, en cairn er bare en fantastisk hund og en ven for livet med så meget personlighed

• #2   1. feb 2011 Min cairn ku også godt gå uden snor, men det krævede super gode guffer smiley
    Han lærte også at man kun måtte være i køkkenet når han skulle spise/drikke

• #3   1. feb 2011 Westie minder meget om Cairn
    Jeg kan da sige at Cleo kunne gå uden snor Hun kom skam..når det passede damen altså. hehe

I skoven gik hun altid uden snor. Hun gik ikke mange meter væk fra mig.
    Men hvis hun var fri lige uden for vores dør hvor hun var tryg. Så kunne det sagtens ske hun så noget mere spændene end mor.
    Der kunne jeg ikke stole på hende.

• #5   1. feb 2011 Det er godt han er meget madglad for så er det jo nemmere at kalde på ham. så må han bare skubbes ud af køkkenet når der laves mad smiley

Tålmodighed og stædighed har jeg masser af så jeg må bare prøve mig lidt med ham.

• #6   1. feb 2011 Hvis du lærer ham at ligge på et tæppe kan du jo bare flytte det ud til det sted i køkkenet, hvor han må ligge for det er da skidehyggeligt de små er med når der laves mad smiley
    Du indlærer det ved at give godbid med det samme han lægger sig på tæppet, når han er sikker i det øger du tiden lidt inden han får godbidden, hvis du strækker den for længe og han når at smutte må du starte forfra.

Kommentér på:
Spørgsmål til andre Cairn ejere

Annonce