{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.794 visninger | Oprettet:

Italiensk mynde erfaringer -opdrættere og andre spørgsmål {{forumTopicSubject}}

J
Jeg søger erfaringer med italieneren og meget gerne henvisninger til DKK opdrætter-anbefalinger.

Inden alt alt for længe håber jeg meget at kunne få mig en lille ven. Jeg har endnu ikke lagt mig fast på italieneren men det er bestemt med i mine overvejelser da jeg tænker den godt kunne passe ind i meget af det jeg søger. Men jeg vil meget gerne møde italieneren (ud over dem jeg har mødt på udstilling), og komme i kontakt med en god opdrætter.
Ud over dette vil jeg meget gerne høre jer der har italiener eller kender dem hvordan I oplever dem. Det jeg ønsker og kan tilbyde min kommende hund er :
En hund der stort set altid er med mig, maks er alene 3 timer dagligt og maks 4 gange om ugen. En hund som nyder at være meget sammen med mig, sidde i sofaen, sove i sengen men også en hund der vil nyde daglige lange gåture. En hund der er fuld af sjov og spilopper, som gerne vil træne bl.a. tricks, rally, lydighed, agility osv. generelt har ”ja-hatten” på hvorfor forskellige aktiviteter og påhit. Meget gerne en "velcrohund" og derfor også meget gerne en hund som vil have let ved at omgås andre mennesker og andre (også fremmede) hunde og gerne også vil nyde det. En hund der vil komme med på kanoturer, vandreturer, i kajak osv. og også en hund der meget gerne er lille nok til at kunne sidde i taske så den må komme med bussen. Men jeg søger ingen taske hund der skal sidder der mens jeg går og bærer rundt på den. Det der er tale om er at hunden kommer i fx en sportstaske, bæres ind i bussen og kommer ud af tasken når den er ude af bussen igen. Jeg vil gerne udstille hunden men det er intet krav at den skal egne sig til den, men som sagt gør den vil jeg meget gerne udstille.
Hunden kommer til at bo i en lille by på landet i hus med lukket hundevenlig have, vil blive trænet med positive metoder og generelt blive behandlet med indsigt og respekt.

Der hvor jeg bliver i tvivl om om det skal være en italiener er bl.a. om de turer jeg går er for lange til den, om det er for krævende for den at komme med på vandretur (jeg går i lapland, ofte over polarcirklen og ofte omkring 400km og om det med at være en del ude også når der er koldt og regner simpelthen bliver for meget af det gode for den italienske mynde.
Jeg har været på besøg hos en del whippets og jeg synes meget godt om deres sind, men som sagt jeg vil gerne have en hund der er lidt mindre og med lidt mere krudt ihvs der skulle finde end der passer til det meste af hvad jeg søger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Italiensk mynde erfaringer -opdrættere og andre spørgsmål
  • #1   17. aug 2020 Nu er det ikke lige italieneren for dem kender jeg ikke så godt, men har du overvejet papillon/phalene? smiley
    Det er små hunde det elsker at træne og som lever og ånder for deres mennesker.
    Jeg ved ikke om 400 km vandretur er for meget for sådan en at gå, men de vejer jo gerne omkring 3-5 kg så måske man kan købe en bæretaske halløj og bærer den noget af vejen?
    Min teemo elsker at være aktiv og vil rigtig gerne ud og gå og opleve verden og bare være med. Så hvis vi lige ser bort fra at det er 400 km, som jeg tror er langt for de fleste hunde, så synes jeg egentligt se lyder til at passe meget godt.
    Du skal dog nok være forberedt på at købe regn og vinterdækken til den, og at yde en indsats fra den er lille for at den ikke har et problem med regnvejr. Nogle hader det og andre er ligeglade, jeg synes dog min erfaring med teemo siger mig at der også ligger rigtig meget i hvor meget man selv gør, hvis man selv er aktiv ude i regnvejr så lærer hunden også at være det. smiley

• #2   17. aug 2020 Ja hatten på, overfor træning.
    Det tror jeg ikke italieneren har smiley

Men så snart krøllet kærlighed ser dit opslag, så svarer hun nok smiley

• #3   17. aug 2020 Øh hvor kunne staffen passe godt på beskrivelsen lige udover fremmede hunde smiley
    Jeg er spændt på at følge tråden og høre mere om italieneren smiley

• #4   17. aug 2020 Jeg synes overhovedet ikke hvad du beskriver du ønsker passer på de italienere jeg kender.

Dem jeg kender er små nervøse, fryser mega nemt, er ikke overglade for fremmede. De elsker på ingen måde træning eller mega lange gåture. Også har de i øvrigt svært ved at blive renlige.

Den sejeste italiener jeg kender er en der er købt og bliver brugt til Lurecoursing, men den er er stadig super følsom overfor vind og vejr.

Meget enig med Solvej i at en papillion ville passe bedre smiley

Ellers måske en lille podengo, dem jeg har mødt af dem passer i hvert fald bedre end de italienere jeg har xD

• #5   17. aug 2020 okay hvad jeg kunne læse mig frem til skulle italieneren være mere aktiv end whippet og også mere motiveret overfor træning - men åske opdrætter kan være for positiv ovefor egen race...? . de to jeg har mødt har været meget glade og ikke bange. Men det er klart jeg ønsker på ingen måde en bange eller nervøs hund- Jeg har ikke overvejet papillion. Mit kendskab til dem er at de slet ikke ville kunne klare de lange turer eller den generelle aktivitet jeg søger. Jeg havde en amriskansk cocker og selv langt kortere turer var for alt for lange til hamnår det er hver dag og han kunne netop sagtens køre de mindre hunde til træning træt - jeg vil ikke vurdere at nogle at toyhundene vil matche. Umm men ja hvis italieneren generelt er bange, nervæse, meget let fryser (på troods af dækken) osv. så tror jeg jeg må kigge andre veje og måske acceptere at det jeg leder efter ikke alt sammen kan fås i én hund - og så er der nok størreles der må opjusteres da racer som BC, aussie, kelpie, Australian cattledog, bearded collie, am.collie, retrievere osv. nok passer bedre på meget af det - bortset fra at måtte komme ind i bussen... Men man kan måske bare ikke få det hele...

• #8   17. aug 2020 vi går naturligvis ikke 400km i et stræk det tror jeg heller ikke nogle mennesker kan og da slet ikke i laplands landskab. jeg går omkring 20km om dagen alt efter terran, så slå vi lejer, sover osv. og går igen dagen efter. Jeg ser en hel del hunde på turen og det kan de sagtens. men ja det er størrer hunde og jeg ved at Salik sagtens ville kue klare distancen og virkelig nyder sådanne turer endda med kløv imens

• #10   17. aug 2020 Jeg har aldrig mødt nogle der mente IG var mere aktiv end whippet men måske det fordi jeg begår mig med whippet mennesker xD

Hvis du ikke tror en papillion kan så tror jeg heller ikke en IG kan.

Måske en Podengo Portugues i dværg? Umiddelbart synes jeg den virker som et bedre bud men hvordan den er mht træning ved jeg ikke. Men dem jeg har mødt har været sjove og søde og ejer har fortalt de var aktive små hunde og den kan snildt være i en taske.

Ellers kan en lille sheltie sagtens passe på det du søger, hvis man lige ser sig for med temperament smiley

• #11   17. aug 2020 Har du overvejet en Dværg Pinscher?
    Den opfylder alle dine krav bortset at de fleste skal have dækken på når det er koldt og vådt.

• #12   17. aug 2020 både og nu går jeg om sommeren og der kan sagtens blive 25-30grader i bjergdalene men ja igen der kan også blive et par grader oppe på bjergene - så egentlig ville det være fedt med en hund der kunne klare begge dele - men igen jeg kommer gerne et dækken på en hund der er lidt kold det er i hvert fad lettere ned at køle en tykpelsen hund ned der har det for varmt tænker jeg. Men jo en hund er ville kunne klare at gå både når der er varmt og lidt køligt

• #13   17. aug 2020 Nårh ja eller en DP som Anni skriver, den er også et bedre bud smiley

• #14   17. aug 2020 Anya m. Ciah&Cala
    faktisk var det to forskellige whipetopdrættere der sagde det til mig så derfor tænkte jeg at der måske var noget om det. Men ja som sagt er det ikke noget jeg hverken kan be-eller afkræfte. Men hvis de er mindre aktive ens whipeterne så er jeg sikker på jeg skal se andre steder hen efter min næste hund smiley

• #15   17. aug 2020 Dværg Pinscheren ville elske sådan et liv, og som skrevet før, så opfylder den faktisk samtlige krav.

• #16   17. aug 2020 Okay, ikke det indtryk jeg har men som sagt jeg møder dem mest til udstilling eller en sjælden gang i mellem til LC.

• #17   17. aug 2020 Du skal da bare have en schippe - og jeg er slet ikke forudindtaget smiley smiley

• #18   17. aug 2020 Jeg kommer lige med et våget bud, hvilket måske lyder forkert i forhold til dit udgangspunkt, men det giver utrolig god mening i forhold til dine krav, og til det du kan og vil tilbyde din kommende hund.

Jeg foreslår derfor en Mellem-Pudel, der kan holde til det hele, uden alt for tynde ben, og med en pels, der kan holdes i en kort klip, som ikke er svære at holde, end du selv kan.
    Pelsen bør ikke være en forhindring, fordi der er så mange muligheder, og indenunder ligner den til forveksling en mynde - især i våd tilstand smiley

Du kan da i hvert fald prøve at tjekke den ud om ikke andet - god jagt på den helt rigtige hund til dig smiley

• #19   17. aug 2020 Tysk Pinscher eller Patterdale terrier!

• #20   17. aug 2020 Lene K : det vr faktisk et rigtig godt bud for det er faktisk den race jeg for tiden nok kigger mest på, så det er bare spot on smiley er glad for at mine ønsker og hvad jeg kan tilbyde en hund lyder til at stemme overens med en puddel smiley De har netop de skønnne morsomme personligheder jeg er så vild med, super kloge og bare lækre hunde smiley Og hvor er din vaps bare fin smiley

• #21   17. aug 2020 De Italienere jeg kender er bestemt mere "sprintere end stayere". Dvs. de vil gerne spurte en tur, men det gider faktisk ikke gå en lang tur i snor - slet ikke, hvis det er vådt eller koldt. Og ingen af dem har været specielt trænbare.

Min første tanke var dalmatiner, men den bliver for stor. Hvad med en Shiba? Med positive metoder synes de træning er ret sjovt, og den er bestemt hårdfør og udholdende nok til dine vandreture. Og så er den gude-smuk smiley

• #22   17. aug 2020 Samtlige Sennenhunde ville kunne det, eller enhver anden bjergrace.

Jeg forstår ikke at man vil tage en Ferrari med ude på ture der kræver en firhjulstrækker.

Plus hvad med jagt instinkt ved en Mynde?

• #24   17. aug 2020 Huskyen passer så bare ikke på ret meget af det andet, der ønskes.
    Og den er bestemt ikke velegnet til sommervandreturene, hvis temperaturen siger 25-30 grader.
    Det er IKKE en velcro-hund.
    Den kan ikke puttes i en taske under transport.
    Og selvom den i en vis grad er trænbar, så vil jeg ikke ligefrem mene, at de har ja-hatten på i træningssituationer.
    Nærmere "Hvad-er-der-i-det-for-mig-hatten" smiley

• #26   17. aug 2020 Jeg tænker du skal gå efter noget der er udholdende og ikke en tung race.

• #27   17. aug 2020 @Karina.
    Meget enig!

Det er jo det er så sjovt ved mange af bjergracerne! De er gode til kulde men også gode til varme.

Dog hverken i nærheden af en Grønlænder eller en Rigeback i hver deres ende!

De kan det de fleste har brug for uden at være de perfekte i nogen ender.

Altså min Grosser ligger og soler sig i denne varme! Omvendt når pelsen har omstillet sig på vinter så er han svær at få ind. Han elsker begge dele og har endnu ikke hørt ham halse eller set ham fryse.

• #28   17. aug 2020 TS, nu nævner du Lapland, hvad med Finsk Lapphund?

https://www.anicura.dk/hunderacevaelger/hunderacevaelger-test/finsk-lapphund/

Bare lige den første tilfældige side, du kan selv søge efter mere hvis det er.

• #29   17. aug 2020 Læste lige du gerne går når det er 25-30 grader, det kan den finske ikke. Men ellers tror jeg den ville passe fint til det du søger.

Men så ville jeg nok kigge i retning af dem du selv nævner som Kelpie osv.
    Noget let og udholdende.

• #30   18. aug 2020 CMP - Ja, jeg er sikker på du vil få alle dine ønsker opfyldt med et "krølle-kræ", for de har hele den pakke du efterlyser, og er en hund du kan forme som du vil, med positiv indlæring og masser af kærlighed smiley
    Mange tak for roser til min Max smiley

Du kan bla. finde mere info i Pudelklubben.dk - god vind fremover smiley

• ina H
    ina H Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 2 Svar: 4
    #31   18. aug 2020 Jeg beklager, men næsten alt det du skriver, egner sig ikke rigtig til en italiener. Det er en mynde og de er meget egenrådige. Italieneren er ikke til lange gå ture, og i ujævnt terræn, er deres små tynde ben ikke altid et hit, tænker på klippe sprækker mv. Ligesom de fleste andre mynder er indkald også noget man ikke altid kan regne med. Derudover er de desværre svære at gøre renlige, og har tit problemer med at være alene hjemme. En super dejlig mynde, men bare ikke lige egnet til det du søger.

• ina H
    ina H Tilmeldt:
    jun 2018

#32   18. aug 2020 Et lille PS. Tag på myndeudstillinger og tal med de forskellige der. Der er i Roskilde, vejen og Ballerup her den næste måneds tid.

• #33   18. aug 2020 Ina - Den kommende tids udstillinger er IKKE åbne for publikum pga. corona, så det med at besøge udstillinger må vente.

Både til Myndeklub og DKK udstillingerne er der kun adgang for en person pr. tilmeldt hund.

• #34   18. aug 2020 Jeg synes, de ønsker du nævner passer perfekt til en dansk svensk gårdhund. Måske en overvejelse værd? Fantastisk race, efter min mening. smiley

• #35   18. aug 2020 Anya har et meget negativt syn på italieneren, og det er ikke første gang hun udtaler sig negativt om racen, uden ret meget kendskab smiley

Hvis du er villig til at tilpasse dig nogle af italienerens behov, og man ser bort fra "trænings glæde" syntes jeg godt italieneren kan passe til dine ønsker.

italieneren FRYSER! Så hvis i vil til Lapland, så på med noget godt tøj smiley
    Der bor altså også italienere i nord Norge, og de lever fint smiley

På lange ture ville en italiener nok sætte pris på en bæretaske, så den kan få en pause, samtidig med den kan nyde udsigten smiley

italieneren er en super social hund! - dog kan den være reserveret overfor fremmede - men den bør ALDRIG være nervøs.
    Min Thea er slet ikke nervøs, men skal lige se folk an, før hun smider sig på skødet af dem.

Du må gerne møde Thea, vi bor i Frederikshavn smiley

Thea er ikke en hund der finder interesse i at træne, men jeg ved da der er nogen der har held med det. Jeg har bare valgt ikke at prioritere det smiley

Thea nyder ture, både med og uden snor - men hun er bestemt også en hund der aldrig siger nej, til en god lur eller en dag på sofaen smiley

Med italieneren skal man også være opmærksom på, at de har lange fingre, og er snu som bare pokker smiley
    Thea kommer let og elegant på køkkenbordet, når vi besøger fremmede smiley Hun gør det aldrig derhjemme smiley

Det er en virkelig sjov hund, som PÅ INGEN MÅDE er skrøbelig eller sølle smiley

• #36   18. aug 2020 Line du ved intet om mit kendskab til IG, så drop dit personangreb. Men det kommer ikke bag på mig.

• #37   18. aug 2020 Jeg beklager Anya, du skaber bare et billede af racen, som slet ikke er korrekt. Og det er ikke første gang du gør det. Jeg er godt klar over du ikke kan lide racen, og du må have mødt nogle dårlige eksempler - for dine erfaringer og fortællinger beskriver ikke en sund italiener.

• #38   18. aug 2020 Og det mener du din AS IG er? Og jeg skaber intet billede udover de erfaringer jeg har af alle dem jeg har mødt. Og jeg har i øvrigt aldrig mødt dig på en DKK udstilling eller til LC, for din må jo være exceptionel eller?

• #39   18. aug 2020 Gider du lige.
    Thea kan ikke udstilles, fordi hun er en DDH hund.
    det har intet med hendes sind eller eksteriør at gøre - hvorfor gå efter min hund?

Den eneste fejl Thea har som italiener, er hendes manglende jagt instinkt.

Jeg er udemærket klar over min hunds fejl, og hendes stærke sider - men en ting er sikkert, hun er en rigtig fin Italiener!
    Så drop dit pis, for du har aldrig mødt min hund.

• #40   18. aug 2020 Nej men jeg kender til stedet hun er fra og det er alt rigeligt.
    Men jeg magter ikke det der du har gang i.

Beklager CMP, men der er mange andre racer bedre egnet end en IG smiley

• #41   18. aug 2020 Så ved du vel også, at hele hendes tavle er ren FCI?
    Jeg skal ikke forsvsre stedet Thea kommer fra - jeg er bestemt blevet klogere.

Men min hund fejler intet - og jeg er alle steder mit ansvar voksent, netop pga hendes ophav.

Du har intet komme efter, på min hund - for du har aldrig mødt den.

Jeg skal ikke sige at italieneren er den BEDST egnede hund, til det CMP ønsker, men at afskrive den helt, er der ingen grund til.

• #42   18. aug 2020 Krøllet kærllighed: Tak for svar smiley jeg vil meget gerne møde dine skønne hunde, de ser super fine ud.
    Jeg tror nogle gange det kan være svært at få alt det man vil have i en hund (når der er så meget man gerne vil have) Jeg har en 8-10 racer jeg prøver at vælge imellem og det er svært og jeg må sige at ud fra hvad jeg kender til italieneren og hvad jeg har kunnet læse mig frem til i diverse bøger, på hjemme sider osv. osv. så passede hvad jeg fik af info på en del af tingene fx: velcrohund, hun der knytter sig meget til ejer, venlige mod andre hunde, en hund med gang i (jeg har beøsgt whippets og fik netop her af vide at italieneren var mere aktiv end whippeten og lettere at træne med. Men ja der er nok mange forskellige holdninger og opfattelser af enhver race og de enkelte hunde og linjer er naturlligvis heller ikke ens. Men jeg vil meget gerne møde dine hunde en dag. Jeg bor i aalbrorg så der er jo ikke langt smiley

• #43   19. aug 2020 CMP - Jeg vil gætte på, at der er lige så stor forskel på linjer indenfor italienere som indenfor whippets.

Jeg opfatter italienere som mere aktive/urolige, men absolut ikke hverken mere trænbare eller mere velcro end whippets.

Jeg ville få stress af at bo med mange af de italienere jeg kender, de har slet ikke den evne til at slappe af som whipperne. Måden at agere på indendørs minder mig mere om min tidligere ft. cocker de dage hun var understimuleret end om andre mynder.

Jeg har mødt og kender en del italienere, mange er ikke renlige og hovedparten er meget svære at få til at flytte benene udendørs, når det regner eller er koldt også selv om de har dækken på.

Jeg kan nævne at, Cala som Anya ejer, har en onkel, der for nogle år siden var den mest vindende rally-hund af alle racer i Sverige. Han afsluttede dengang året med at vinde ekspertklassen foran 169 konkurrenter, trænbarheden hos whippet afhænger både af linjer og den der holder snoren smiley

• #44   19. aug 2020 Kirsten H. Tak for svar smiley Det med renligheden synes jeg også jeg hører fra mange og selv om der er forskel på hunde hænger det jo egentlig godt sammen med hvis hunden helst vil undgå at skulle ud i koldt vejr. Hvordan oplever du whippets er i forhold til at skulle ud hvis vejret skulle være godt eller vådt (ogde får dækken på?) Jeg mødte et hold whippets i weekenden og det var virkelig en fornøjelse. Meget kontaktsøgende, glade, friske og alligevel gode til at falde til ro igen. Fine sammen med andre hunde og de slog mig bestemt ikke umulige at træne med - super dejlige hunde.

• #45   19. aug 2020 Jeg tror jeg er enig med Kirsten, langt hen ad vejen smiley

Jeg troede jeg skulle have whippet, men mødte så italieneren.
    Jeg skal ikke sige, at jeg aldrig får en whippet, men i forhold til italieneren, syntes jeg whippet er lidt kedelig - nok netop på grund af den ro Kirsten beskriver smiley

Italieneren kan virke "vims" i forhold til mange af de andre mynder!
    Men det er netop det jeg elsker ved den.
    Min Thea kan sagtens sove 20 timer i streg, men på de tyve timer har hun skiftet plads 100 gange, du har fået en lang kærligheds erklæring under vejs, og hun har måske også lige drillet en af de andre, på vej over i den anden sofa smiley

Lige med træning, tror jeg desværre du bliver skuffet. Der er racen bare ret selvstændig, og jeg har indtryk af, at netop whippet er mere trænbar.

Og med renlighed er der også flere der har problemer - Thea var først renlig da hun blev 1 år. Der sker SJÆLDENT at hun har uheld nu.
    Hun har haft 1 uheld i sidste uge, men der var de også alene i aaaalt for mange timer.

Hvis det regner, og jeg bare smider hende i haven, så holder hun sig gerne en hel dag.
    Men hvis hun får noget godt tøj på, så er hun ligeglad med at gå ture i regnen, og få ordnet det hun skal.

Thea går tur i alt slags vejr, bare hun er ordentligt påklædt.
    Hvis hun fryser så er hun umulig at arbejde med - og hun taber sig uhyggeligt hurtigt, hvis ikke hun får det rigtige tøj på.
    - behøver jeg at sige, at hun nyder de varme sommerdage smiley - de 2 andre SMELTER i det her vejr. smiley

Du må hellere end gerne møde mine unger!
    Men jeg tror du vil få mest ud af, at møde Thea på ene hånd. Når mine andre hunde er med, er hun ret afhængig af dem smiley
    Men så snart hun er alene, er hun en anden hund smiley

Thea er ikke bange for hverken andre mennesker eller hunde - så længe de ikke overrumpler hende, og respektere at han skal se dem an først.

Hun har flere hunde venner, der er laaaangt større end hende selv smiley
    Men når hun kun vejer knap 4 kg, så er det heller ikke nemt, at finde en på sin egen størrelse smiley

• #46   19. aug 2020 CMP - Regnvejr ligger ikke højt på listen over yndlingsvejr smiley men jeg oplever at ens egen tilgang til vejret har meget at sige.

Jeg går gerne lange ture med mine i regnvejr også og når vi først er ude, er der ingen brok, men skal de bare i haven og luftes gider de ikke når det regner. Koldt, tørt vejr er uden problemer og de klarer også varmen fint smiley

Du er også altid velkommen til at komme og hilse på her, jeg har pt. 4 tæver på 4 måneder, 1½ år, 4 og 10 år, så de er godt spredt i alder. Jeg bor en times kørsel fra Aalborg.

profilbillede
  • #47   19. aug 2020 Det kan være jeg skal smutte med på den tur ned til Kirsten! smiley smiley

• #48   19. aug 2020 Krøllet, du er velkommen smiley

• #49   19. aug 2020 Kirsten H. Hvor er de bare fine, de lyder som nogle virkelg dejlge hunde... Salik er jo egentlig på samme måde, går vi tur og begynder det at regne sender han mig et surt blik som om han siger "kan du ikke lige få det der til at stoppe" men så plejer han at komme over med mindre det virkelig er et skybrud for så bliver han altså rigtig ynkelig og vil hjem. Ervi hjemme og regner det gider han bestemt heller ikke haven. Jeg vil meget gerne komme og møde dine smukke hunde, det jer jeg sikker på ville være en fornøjelse smiley smiley

• #50   19. aug 2020 CMP- Du skal være velkommen.

Hvis Ghini ser at det regner i haven, går hun til hoveddøren i stedet, for det kunne jo være, at det ikke regnede på den anden side af huset, jeg får meget bebrejdende blikke, når hun opdager, at det ikke er bedre der smiley

• #51   19. aug 2020 Kirsten, åh det nummer lavede min barndoms kat også, man fik sådan et tvært blik, som om det var min skyld, at det også regnede på den anden side af huset smiley

• ina H
    ina H Tilmeldt:
    jun 2018

#52   19. aug 2020 Kirsten H. Det er rigtigt, det havde jeg da lige glemt alt om. Vi må håbe alt snart bliver normalt igen.

• #53   24. aug 2020 @CMP; hvordan har du det med terriers? Fx Jack Russel, Parson Russel, Border Terrier, Patterdale eller Tysk Jagt kan sagtens holde til meget lange ture i både kulde og varme. Det er hunde der er designet til at være igang meget længe ad gangen. De er fulde af spillopper og mega-hittepåsomme og fx træning vha shaping er noget de MEGET gerne deltager i. De elsker mennesker - også de fremmede smiley Minusset er så at de ikke altid nyder fremmede hundes selskab. Men fx border og Jack Russel plejer at være noget mere venligtsindet overfor fremmede hunde end gennemsnittet af terriers. Det er velcrohund, der meget gerne deler både seng og sofa med dig smiley

• #54   24. aug 2020 Jeg crusher mega meget på patterdale og tysk terrier, især i røde!
    Lige sammen med et par Ridgebacks, perfekt!

Kommentér på:
Italiensk mynde erfaringer -opdrættere og andre spørgsmål

Annonce