{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til amatørfotografer {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Min gamle far har fået den ide, at nu vil han til at gå ture og tage nogle gode billeder i naturen. Han vil ha et godt kamera, hvor han kan sætte objektiver på (uden han helt ved hvordan disse bruges). Han har først set på en halt ny canon eos i elgiganten til 2500,-, hvor objektivet skal købes ved siden af.
Jeg vil gerne hjælpr min far, inden han impulskøber et dyrt kamera, som han måske ikke får brugt alligevel. Har derfor søgt lidt på nettet, og har fundet denne brugt: http://www.dba.dk/canon-eos-350d-spejlrefleks/id-87224940/#

Er det et meget skidt køb til en n00b?. Eller har i andre bud, på noget tilsvarende min fars ønske, uden han smider en masse penge væk?

På forhånd tak:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til amatørfotografer
  • #1   3. nov 2012 De tilbud der normalt er i elgiganten er typisk et kit sæt, hvor der er et lille objektiv med
    Denne her er ofte på tilbud
    (link fjernet)

Der skal man så have et hukommelse´s kort ved siden af, her også med kort og taske
    (link fjernet)

Personligt havde jeg aldrig smidt 1400 efter en 350 d.....

• #2   3. nov 2012 Han vil ikke gi mere end de 1400-1500 kr.

• #3   3. nov 2012 Så ville jeg vente til der kom et bedre tilbud i brugt markedet eller spare de sidste 1000 kr. op og få en ny model, hvor der samtidig også er garanti på....

• #4   3. nov 2012 Hvad er der galt med den jeg linker til udover at det er en gammel model?.

Der er jo taske og det hele til, hvis han skal ha det samme til canon eos 1100, kommer den op i 3500kr.
    Han ved jo ikke helt om det overhovedet er noget han kommer til at bruge.

• #5   3. nov 2012 Okay, får ham lige til at kigge lidt mere:-). Er det ellers okay at købe en brugt, hvis man kan finde en 500D eller 550D?

• #6   3. nov 2012 Okay, tak for hjælpen:-) kan se at de brugte 500D på dba, koster lige så meget brugt som den nye 1100D koster i elgiganten.

• #7   3. nov 2012 sørg for der er manual med smiley man får langt mere ad af sit kamera når man kan læse hvordan det virker, frem for at prøve sig frem smiley

Jeg har et Nikon 90D og et Nikon D300
    90'eren er den bedste af de 2 men jeg er utroligt glad for dem begge!
    300'eren købte jeg brugt på dba af en fyr der havde skudt 18 billeder i alt med det (det kan man tjekke på Nikons hjemmeside) og det fejler absolut intet! dog var der ingen manual med til, så jeg var nødsaget til at læse den på computeren gennem Nikons hjemme side. Og det var altså lidt besværligt smiley

ang objektiver, så har jeg haft meget glæde af denne butik: http://www.fotohusetvirum.dk/

• #8   3. nov 2012 Canons 1100d med taske og hukommelse´s kort kommer op i 2900,- hos kamerahuset f.eks, der ligger link længere oppe.

• #9   3. nov 2012 Men bemærk lige at mange på dba jo er uden obejktiv og så skal der også smides penge for objektiv efterflg.

• #10   3. nov 2012 Ville også sige 500-550-600 eller 650d. har selv den sidste, og er utroligt glad for det.. smiley også et godt begynder kamera.. men altid husk, man får hvad man betaler for, køber du det billigste, får du også det "dårligste" ikke for at sige det billigste er dårligt, men det kan som regel på ingen måde nå niveauét på de lidt dyre.. held og lykke med det.. smiley

• #11   3. nov 2012 han kan købe et lille compact kamera, med udskifteligt obj.

Kommentér på:
Spørgsmål til amatørfotografer

Annonce